Gå till innehåll

-_- från 25/50 -> 0.25/0.5, NY TRÅD!!


-_-

Recommended Posts

:club::diamond::heart::spade:

 

Lyckades fint i en SnG men resten av kvällen har varit skit..

 

Okej, han med en till SnG som jag kom tvåa i.. Hade grym tur i början så kan väl inte klaga allt för mycket då jag blev utdragen två gånger heads up, €60 i pris...

 

Start: €200

Dag1: €265 +65 2h

Dag2: €462 +197 5h

Dag3: €546 +84 6h

Dag4: €660 +114 6h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det fel att gå all-in i detta läge? Ska man nöja sig med ett bet runt 10?

 

 

coldface Call (0,50)

DrJerk Raise (0,75)

-_- Raise (4,00)

coldface Call (4,00)

DrJerk Call (3,50)

 

Flop Kc - Ks - Ad

 

DrJerk Bet (0,50)

-_- Call (0,50)

coldface Raise (5,00)

DrJerk Fold

-_- Call (4,50)

 

Turn Kc - Ks - Ad - As

 

-_- Check

coldface Bet (4,50)

-_- Raise (9,00)

coldface Call (4,50)

 

River Kc - Ks - Ad - As - Ah

 

-_- All-In (27,50)

coldface Fold

-_- Payback (27,50)

 

-_- didn't show hand

 

-_- wins: EUR 40,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Haft en riktigt lyckad session på en halvtimme nu på förmiddagen.. Hade lite tur i en pott då bordet para sig och jag fick högre två par annars vunnit en del stora potter med riktigt fint spel...

 

Ska hjälpa till lite på en fotbollscup nu men det blir nog mer spelande ikväll!

 

 

Start: €200

Dag1: €265 +65 2h

Dag2: €462 +197 5h

Dag3: €546 +84 6h

Dag4: €660 +54 6h

Dag5: €745 +85 0,5h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just läst igenom din dagbok men jag kan ändå inte greppa ett koncept. Även om du inte tycker att pengar är viktigt just nu så borde de vara det om några år. Frågan jag ställer är då: är det värt att grinda på microlimits (i jämförelse med vad du satt på innan) bara för att återigen ha känslan att du byggt din stack från scratch?

 

För det har du ju redan bevisat att du klarar av (eller från 30 SEK i alla fall).

 

Mitt råd är därför, sätt in alla pengar du kan avvara (det bör ju vara mer än 200 Euro) och spela på en nivå som motsvarar 5-10 inköp. Runt 4-5000 dollar borde du kunna avvara om du har 100 000 SEK "över" och sätta dig på betydligt högre nivåer än nu.

 

Men anledningen till denna "omstart" är kanske på grund av något annat än att pengar enligt dig för tillfället inte är det viktiga?

 

Jag lirar själv de nivåer som du beskriver nu (dvs 50$ i inköp) men hade jag lirat på det 100-dubbla (och vunnit på det i flera månader i rad) hade jag haft det väldigt svårt att sätta sig ner på de gamla nivåerna.

 

Hur du än gör, lycka till men glöm inte att tiden är dyrbar också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just läst igenom din dagbok men jag kan ändå inte greppa ett koncept. Även om du inte tycker att pengar är viktigt just nu så borde de vara det om några år. Frågan jag ställer är då: är det värt att grinda på microlimits (i jämförelse med vad du satt på innan) bara för att återigen ha känslan att du byggt din stack från scratch?

 

För det har du ju redan bevisat att du klarar av (eller från 30 SEK i alla fall).

 

Mitt råd är därför, sätt in alla pengar du kan avvara (det bör ju vara mer än 200 Euro) och spela på en nivå som motsvarar 5-10 inköp. Runt 4-5000 dollar borde du kunna avvara om du har 100 000 SEK "över" och sätta dig på betydligt högre nivåer än nu.

 

Men anledningen till denna "omstart" är kanske på grund av något annat än att pengar enligt dig för tillfället inte är det viktiga?

 

Jag lirar själv de nivåer som du beskriver nu (dvs 50$ i inköp) men hade jag lirat på det 100-dubbla (och vunnit på det i flera månader i rad) hade jag haft det väldigt svårt att sätta sig ner på de gamla nivåerna.

 

Hur du än gör, lycka till men glöm inte att tiden är dyrbar också!

 

 

Alltså, tidigare när jag spelat så har hela tiden risken funnits att jag kunnat förlora ALLT. Då jag inte har någon annan inkomst så vill jag säkra min ekonomi lite genom att hela tiden ha över 100 000 på mitt bankkonto. Just nu känns det som att jag har all tid i världen och kan spela lugnt ett tag framöver.. Fast suget att flytta upp något snäpp ökar mer och mer. Så chansen finns att jag flyttar upp till 1-2 inom kort för att sen ligga och nöta där innan resan går vidare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Lira en liten stund på ett bord medans jag syssla med lite annat.. Lira stabilt o låg plus ca 30... Sen blev de dags för ett bord till o hoppa in på ett bord som såg helt okej ut. Det visar sig dock att det sitter en kille vid bordet vid namn tissedyng som är helt tokig. Höjer på vilka två kort som helst. Jag är ju inte dummare än tåget och hänger på i hans tempo.. Re-raisar honom på i stort sett vilka kort som helst..

 

Han antingen bluffar eller drar ut mig 3-4 gånger o helt plötsligt var jag 90 euro minus. Funderar på att dra men köper in mig med 50 nya.. Då händer det. Han höjer 3 som vanligt jag höjer 10 ytterligare med 67 :diamond: flop 89T. Efter en antal höjningar från bådas sida slutar vi all- in och jag dubblar upp.

 

Kort efter detta spelas dessa två händer..

På den första funderar jag ganska länge då thebigbess lirat riktigt tight. Men att folda KK, speciellt i detta läge då vi spelat helt crazy, försvann ganska snabbt ur tankarna.

 

Players:

-_- (EUR 109,50 in seat 1)

Thebigbess (EUR 96,96 in seat 2)

JanneBanan (EUR 40,50 in seat 3)

Love2Bluff (EUR 16,00 in seat 4)

tisseand (EUR 147,40 in seat 5)

 

Dealer: -_-

Small Blind: Thebigbess (0,25)

Big Blind: JanneBanan (0,50)

 

 

Love2Bluff Fold

tisseand Raise (4,50)

-_- Raise (13,00)

Thebigbess Call (12,75)

JanneBanan Fold

tisseand Call (8,50)

 

Flop 7h - 7c - Js

 

Thebigbess All-In (83,96)

tisseand Fold

-_- Call (83,96)

 

Turn 7h - 7c - Js - 4s

River 7h - 7c - Js - 4s - 2d

 

Thebigbess shows: Qh - Qs (two pairs, queens and sevens)

-_- shows: Ks - Kh (two pairs, kings and sevens)

 

-_- wins: EUR 205,42 (with two pairs, kings and sevens)

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Players:

-_- (EUR 215,31 in seat 1)

Thebigbess (EUR 20,00 in seat 2)

JanneBanan (EUR 39,75 in seat 3)

Love2Bluff (EUR 20,55 in seat 4)

tisseand (EUR 136,35 in seat 5)

polkagris (EUR 23,82 in seat 6)

 

Dealer: tisseand

Small Blind: polkagris (0,25)

Big Blind: -_- (0,50)

 

 

Thebigbess Fold

JanneBanan Fold

Love2Bluff Fold

tisseand Raise (2,50)

polkagris Call (2,25)

-_- Raise (13,00)

tisseand Call (11,00)

polkagris All-In (21,32)

-_- Call (10,32)

tisseand Call (10,32)

 

Flop 9h - 2h - Jd

 

-_- Bet (23,00)

tisseand Call (23,00)

 

Turn 9h - 2h - Jd - 3s

 

-_- All-In (168,49)

tisseand All-In (89,53)

-_- Payback (78,96)

 

River 9h - 2h - Jd - 3s - 8s

 

-_- shows: Qc - Qd (a pair of queens)

tisseand shows: Jh - Kc (a pair of jacks)

 

-_- wins: EUR 225,06 side pot (with a pair of queens)

polkagris shows: Jc - Qs (a pair of jacks)

-_- wins: EUR 68,96 main pot (with a pair of queens)

 

 

 

Riktigt skönt att för en gångs skull få utdelning på höga PP.

Tror jag spelat klart för kvällen då jag ska spela turneringar ikväll.. (inte med pengar från denna bankrulle)

 

 

Start: €200

Dag1: €265 +65 2h

Dag2: €462 +197 5h

Dag3: €546 +84 6h

Dag4: €660 +54 6h

Dag5: €912 +252 2,5h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi spelade en del 25/50 på prima, jag är rätt säker på att du snart är tillbaka på hyfsat hög nivå igen, lycka till. Ta det lugnt med stålarna.

 

Jo jag är nog tillbaka där snart.. Vad heter du på prima?

 

Har kanske lirat mot dig på B2B också, eller så höll jag mig borta från 10/20 när du satt där då du helt klart var en av de bättre där. Men du spelar inte där längre va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Blev en halvtimmas lir på kvällen utan framgång.. Hände inte så speciellt mycket. Men får vara nöjd med dagen som varit den mest vinnande hittills...

 

Start: €200

Dag1: €265 +65 2h

Dag2: €462 +197 5h

Dag3: €546 +84 6h

Dag4: €660 +54 6h

Dag5: €900 +240 3h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen att syna en allin när man som bästa kan få splitta på potten är kanske inte de smartaste spelet? :/

Å andra sidan förlorar han de 18euro som han lagt in (+ ytterligare några från andra spelare) varje gång han foldar. Det räcker ju med split 2/3 gånger här för att kunna syna med god marginal, beror väl på hur väl man tror -_-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen att syna en allin när man som bästa kan få splitta på potten är kanske inte de smartaste spelet? :/

Å andra sidan förlorar han de 18euro som han lagt in (+ ytterligare några från andra spelare) varje gång han foldar. Det räcker ju med split 2/3 gånger här för att kunna syna med god marginal, beror väl på hur väl man tror -_-.

 

Nej, RayIV du vet ju att jag är jäkligt tight i ställer bara in om jag har nötterna.. ;)

 

Kan ta en annan pott jag lira som var lite rolig.. Jag satt på kanpopen en kille höjer 2. Jag plus en till synar. Flopp QQQ, efter lite bettande hamnar 6 euro till i potten. Turn A, check rakt igenom. River Q, på bordet ligger alltså QQQQA. Första killen bettar två och den andra synar. Alltså 16 euro i potten nu, jag ställer in med ca 30 euro till, båda spelarna foldar på två sekunder. Hur dum får man vara som pokerspelare egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kan ta en annan pott jag lira som var lite rolig.. Jag satt på kanpopen en kille höjer 2. Jag plus en till synar. Flopp QQQ, efter lite bettande hamnar 6 euro till i potten. Turn A, check rakt igenom. River Q, på bordet ligger alltså QQQQA. Första killen bettar två och den andra synar. Alltså 16 euro i potten nu, jag ställer in med ca 30 euro till, båda spelarna foldar på två sekunder. Hur dum får man vara som pokerspelare egentligen?

 

Haha, det var dagens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gånger fi synar och torskar loosar han ungefär $30, de ggr han callar och får splitt vinner han ungefär $5 så jag vet inte riktigt om det är en sån solklar syn och din mattematik stämmer...

Huh? Har jag inte räknat fel ligger det i potten 42 euro när -_- ställer in. Splittar man en pott på 42 euro får man rimligen 21 euro var. Visst, killen som la sig hade lagt in 18,5 euro i potten och går således inte mycket plus om han synar en all-in och splittar men vi vet ju alla att så kan man inte räkna, de pengar han lagt in i potten är inte längre hans.

 

Vi kan alltså säga att det kostar honom 27,5e för att kunna få 21e, vilket innebär att -_- måste sitta på esset ~1,3 ggr för varje gång han inte gör det för att en syn ska vara motiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ta en annan pott jag lira som var lite rolig.. Jag satt på kanpopen en kille höjer 2. Jag plus en till synar. Flopp QQQ, efter lite bettande hamnar 6 euro till i potten. Turn A, check rakt igenom. River Q, på bordet ligger alltså QQQQA. Första killen bettar två och den andra synar. Alltså 16 euro i potten nu, jag ställer in med ca 30 euro till, båda spelarna foldar på två sekunder. Hur dum får man vara som pokerspelare egentligen?

 

Vadå? De ville väl inte chansa för en liten split om du skulle sitta på den 5:e damen. Vi snackar ju onlinepoker - där kan ju ALLT hända, har jag läst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Har nu flyttat upp en nivå och börjat spela på 0.50/1. Lirade nyss denna pott. Lite konstiga höjningar pre-flop. Breukar inte lira så men hoppades på en flopp med låga kort för att sen ställa in. Träffade mitt ess och på nåt konstigt sätt lyckades jag få syn på slutet... :P

 

Vann precis €210 i en SnG som jag tänker använda till en €40 turnering ikväll och lite andra SnG's.

 

 

Players:

asthmatie (EUR 101,00 in seat 1)

cassper (EUR 79,50 in seat 2)

Damilund (EUR 33,25 in seat 4)

-_- (EUR 135,25 in seat 5)

ajce (EUR 21,03 in seat 6)

 

Dealer: ajce

Small Blind: asthmatie (0,50)

Big Blind: cassper (1,00)

 

 

Damilund Fold

-_- Raise (3,00)

ajce Fold

asthmatie Fold

cassper Raise (4,00)

-_- Raise (4,00)

cassper Raise (4,00)

-_- Raise (4,00)

cassper Call (2,00)

 

Flop Ac - Td - 4h

 

cassper Check

-_- Check

 

Turn Ac - Td - 4h - 5s

 

cassper Check

-_- Bet (1,00)

cassper Call (1,00)

 

River Ac - Td - 4h - 5s - 9h

 

cassper Check

-_- All-In (123,25)

cassper All-In (67,50)

-_- Payback (55,75)

 

-_- shows: Ad - Ah (three of a kind, aces)

cassper shows: Qh - Qd (a pair of queens)

 

-_- wins: EUR 157,50 (with three of a kind, aces)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Låg top10 på turneringen med ca 40 spelare kvar. €56 till 27:e plats. Men så hamnar jag i en stor pott med en annan top10 där jag höjer från första position med AJ, floppen kommer AQT. Jag checkar då jag tycker floppen är något skrämmande.. På turn kommer ett A till och då bettar jag lite löst och får syn. River x och jag bettar igen. Killen ställer in och jag funderar länge, synar dock och han sitter på KJ. Jag kan säga att jag inte hade synat om det hade varit mot någon annan spelare. Denna kille spelade många potter riktigt uselt och oturligt nog träffar han bra när jag möter han.

 

 

Start: €200

Dag1: €265 +65 2h

Dag2: €462 +197 5h

Dag3: €546 +84 6h

Dag4: €660 +54 6h

Dag5: €900 +252 3h

Dag6: €900 +-0 0h

Dag7: €990 +90 2h

 

Vecka1: €990 +790 24h = €32/h

Första veckan är över och det har ju gått ganska bra. Ska nästa vecka spela 0.5/1 till att börja med så får vi se hur de går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg dig lira på ett bord där du reraisade all-in med en hålstege på turn med 2 pers till i potten. Jag kan inte se hur det skulle kunna vara bra på något sätt, speciellt när fi visade styrka.

 

Finns det någon förklaring? Det vore kul att höra dina tankar kring den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...