Gå till innehåll

-_- från 25/50 -> 0.25/0.5, NY TRÅD!!


-_-

Recommended Posts

På rivern så lägger du ju 20 för att vinna 8 (händerna som foldar mot dig är ju sådana som du ändå splittat mot eller tagit hela potten om du bara synat). Så jag är lite tveksam till betet, du ska ju vara bra säker på att han foldar sina ess samtidigt som du måste vara väldigt säker på att han inte råkar ha en bättre hand som AK och synar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På rivern så lägger du ju 20 för att vinna 8 (händerna som foldar mot dig är ju sådana som du ändå splittat mot eller tagit hela potten om du bara synat). Så jag är lite tveksam till betet, du ska ju vara bra säker på att han foldar sina ess samtidigt som du måste vara väldigt säker på att han inte råkar ha en bättre hand som AK och synar dig.

 

kanske lite dumt att lägga 20 för att vinna 8 men de har även lite med min image att göra. Efter 10 minuter inser spelarna vid bordet att jag spelar helt tokigt.. Jag förlorar vissa potter som denna men i längden så tjänar jag på det.. än så länge iaf. :)

 

Spelar helt annorlunda nu än vad jag gör när jag lirar annars. Tro inte jag tomtar runt hur som helst. :)

 

Aja, dags att lira lite nu efter en dag på golfbanan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här måste ju vara den mest spännande dagboken jag läst!

Är väl inte riktigt lika pirrigt att spela 0.25/0.5 som 25/50 kan jag tänka mig... Ska bli kul att se hur lång tid det tar innan du börjar klättra i limits.

Men gör det inte för fort, då kommer du ju krossa min självkänsla då man ser hur pass mycket sämre man är än vissa andra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske lite dumt att lägga 20 för att vinna 8 men de har även lite med min image att göra. Efter 10 minuter inser spelarna vid bordet att jag spelar helt tokigt.. Jag förlorar vissa potter som denna men i längden så tjänar jag på det.. än så länge iaf. :)

Jag gillade iallafall hur du tänkte där, motståndaren visar ju rätt tydlig svaghet och mot en förutsägbar, tight motståndare kan du ju lätt plocka potten här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Har spelat nu i ca 1,5h utan framgång. Min all-in taktik har misslyckats totalt ikväll då jag inte lyckats träffa mina draws en ända gång. Efter att ha gått för mycket minus bestämde jag mig för att spela två SnG. En med 10 buy-in och den andra 20.

 

Började bra i båda och var chipleader i den som kosta 10 i stort sett hela tiden förlorade en stor pott i slutet då han träffa set och jag satt på AA. Slutade på tredje plats med 20 euro i pris.

 

I den andra var det jämnare och jag låg o gneta i mitten. Med fyra spelare kvar är jag all-in med 66 mot A6. Tar hem potten och efter det var det ingen match längre.. Vinst och 100 € i pris.

 

Har just nu samma summa som jag startade dagen på. Har alltså förlorat de jag vann i förmiddags. Men kvällen är ung och om två minuter ska jag spela min första turnering.

 

Det är en NL-Freezeout 15 euro buy-in.

313 anmälda.

45 får pris, vinnaren 859 och finalbord ger 115.

 

Spelar samtidigt två 0.25/0.50 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Tiltade ur turneringen ganska hårt, slutade på 170:e plats. Efter att ha förlorat några potter har jag ca 1000 i marker. Sitter på knappen med T9 :heart: och ganska många innan synar bb 150. Jag går all-in då det redan är 1000 i potten och om jag får syn så tripplar jag upp och eftersom ingen tidigare visat styrka så kanske jag dubblar utan att få syn. En kille synar med QJ och träffar knekten på floppen. Själv har jag chans på hålstege men turn och river bjuder inte till.

 

 

Var det helt fel att ställa in? Det som kanske inte var så bra i just detta fall var att jag spelade lite lustigt innan och dom andra hade nog ingen vidare respekt för mig.

 

 

Ny turnering kl 23.00. 10 euros PL freezeout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att de gick så bra tror jag har att göra med att jag kollade väldigt mycket på WPT under den tiden.

 

Visserligen svårt att argumentera mot dina resultat, men de flesta jag sett som gjort liknande karriärer har förr eller senare fallit platt. Det är nog ett mycket bra initiativ att försöka få lite kontroll över ditt MM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att de gick så bra tror jag har att göra med att jag kollade väldigt mycket på WPT under den tiden.

 

Visserligen svårt att argumentera mot dina resultat, men de flesta jag sett som gjort liknande karriärer har förr eller senare fallit platt. Det är nog ett mycket bra initiativ att försöka få lite kontroll över ditt MM.

 

 

förstår inte riktigt vad du menar här. Är WPT inget bra att kolla på för nybörjare? WPT borde ju inte ha nåt att göra med mina val av limits och bankrullle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Jaha åkte även ur PL tunrneringen ganska tidigt. 94:e Plats av ca 300. Det avr en turbo turnering och lyckades inte så bra i början så åkte till slut med QJ mot KK. :?

 

Gått desto bättre på cashgamen nu på slutet. Fick till en stack på 190 euro på ett bord innan alla lämnade i rädsla.. 8-)

 

Spelat nu i 3 timmar och gått 70 plus. Får väl vara nöjd med tanke på hur illa det starta. Tar en 20 minuters paus nu innan det är dags för en 2 euros NL turnering med unl. re-buys. Ska satsa ganska hårt på den vet att jag kan betydydligt bättre i turneringar än vad jag visat hittills... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att de gick så bra tror jag har att göra med att jag kollade väldigt mycket på WPT under den tiden.

 

Visserligen svårt att argumentera mot dina resultat, men de flesta jag sett som gjort liknande karriärer har förr eller senare fallit platt. Det är nog ett mycket bra initiativ att försöka få lite kontroll över ditt MM.

 

 

förstår inte riktigt vad du menar här. Är WPT inget bra att kolla på för nybörjare? WPT borde ju inte ha nåt att göra med mina val av limits och bankrullle?

 

Final borden på WPT är kanske inte riktigt det bästa lir att ta till i vanligt cashspel.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att de gick så bra tror jag har att göra med att jag kollade väldigt mycket på WPT under den tiden.

 

Visserligen svårt att argumentera mot dina resultat, men de flesta jag sett som gjort liknande karriärer har förr eller senare fallit platt. Det är nog ett mycket bra initiativ att försöka få lite kontroll över ditt MM.

 

 

förstår inte riktigt vad du menar här. Är WPT inget bra att kolla på för nybörjare? WPT borde ju inte ha nåt att göra med mina val av limits och bankrullle?

 

Final borden på WPT är kanske inte riktigt det bästa lir att ta till i vanligt cashspel.....

 

 

Absolut inte.. Det jag fick ut av att kolla på WPT var en känsla för spelet. Vilka kort som är bra, vilka som är dåliga osv. Det jag säger är att om jag inte kollat på WPT hade jag nog fiskat runt lite hur som helst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att de gick så bra tror jag har att göra med att jag kollade väldigt mycket på WPT under den tiden.

 

Visserligen svårt att argumentera mot dina resultat, men de flesta jag sett som gjort liknande karriärer har förr eller senare fallit platt. Det är nog ett mycket bra initiativ att försöka få lite kontroll över ditt MM.

 

 

förstår inte riktigt vad du menar här. Är WPT inget bra att kolla på för nybörjare? WPT borde ju inte ha nåt att göra med mina val av limits och bankrullle?

 

Final borden på WPT är kanske inte riktigt det bästa lir att ta till i vanligt cashspel.....

 

 

 

 

Absolut inte.. Det jag fick ut av att kolla på WPT var en känsla för spelet. Vilka kort som är bra, vilka som är dåliga osv. Det jag säger är att om jag inte kollat på WPT hade jag nog fiskat runt lite hur som helst..

 

Ja givetvist finns det undantag men om average joe sätter sig och slaskr som de gör när det är sex kvar kommer han att gula...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Jaha dagens spelande är nu över. Blev en ganska lång session nu på kvällen och de slutade iaf bra. Hade gärna kommit lite bättre i turneringen jag lira. Kom på 66:e plats av 466. 55 Fick pris så lite jobbigt känns det. Åkte åter igen ut på en sämre hand än motståndaren. Denna gången gick jag all in med KT :heart: mot en kille som limpat in i tidig position dom senaste givarna med riktigt usla händer. Denna gång syna han med AT :diamond:

 

Har gått bra med cash-borden på slutet. Lirade en fin pott där jag synade med 24 och flopp kom 3 5 K, Q på turn och A på river. Satt först och gick all-in 30 efter rivern då det redan var 60 i potten. Killen foldade tyvärr och hävdade att han satt på KK. Lite synd men fick ganska bra betalt ändå..

 

Händerna som ger utdelning för mig är absolut inte AA, KK, AK, QQ osv. Utan dom riktiga skithänderna som träffar när motståndarem sitter på nån fin hand. Hoppas ppå lite mer AA payment i fortsättningen så ska nog detta gå finfint..

 

 

Start: 200 €

Dag1: 265 € +65 Tid: 2h

Dag2: 462 € +197 Tid: 5h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fy fan, han later ju nastan som jag... det ar tydligen skithanderna som vinner de stora potterna ;)

 

och jag kan garantera dig att killen inte satt pa KK.

 

Han foldar for 30 i en pott pa 60 med den rivern... my ass att han gor det, lol

 

Keep up the good work.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Sådär, hemma nu efter en dag med diverse sommaraktiviteter.. Har lagt upp kvällens planering nu och den ser ut såhär..

 

18:30-20:30 3 st 0.25/0-50 bord

20:30-23:00 Argentina - Brasilien

23:00 €10 NL Turbo

23:35 €5 NL 3+1 Rebuy

00:00 €15 NL 1+1 Rebuy

 

Försöker att hela tiden hålla tre bord igång så en del cashgames även efter fotbollen. Hoppas på en fin pokerkväll med någon liten turneringsframgång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått bra med cash-borden på slutet. Lirade en fin pott där jag synade med 24 och flopp kom 3 5 K, Q på turn och A på river. Satt först och gick all-in 30 efter rivern då det redan var 60 i potten. Killen foldade tyvärr och hävdade att han satt på KK. Lite synd men fick ganska bra betalt ändå..

Om potten var 60 med 30 kvar att beta på rivern så låter det som du betalade extremt bra för att klonka in stegen. Har svårt att se några sekvenser där det är rätt spelat, möjligen att det är halvok att semibluffa så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått bra med cash-borden på slutet. Lirade en fin pott där jag synade med 24 och flopp kom 3 5 K, Q på turn och A på river. Satt först och gick all-in 30 efter rivern då det redan var 60 i potten. Killen foldade tyvärr och hävdade att han satt på KK. Lite synd men fick ganska bra betalt ändå..

Om potten var 60 med 30 kvar att beta på rivern så låter det som du betalade extremt bra för att klonka in stegen. Har svårt att se några sekvenser där det är rätt spelat, möjligen att det är halvok att semibluffa så mycket.

 

Som jag tidigare sagt spelar jag extremt aggresivt.. Denna hand om jag inte minns fel betta jag ut 3 på floppen. Bet 12 på turn han dubbla o jag syna.. 7 av 10 vinner jag på turn, 2 av 10 förlorar jag och en brukar träffa på rivern. Så än så länge plussar jag på detta sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått bra med cash-borden på slutet. Lirade en fin pott där jag synade med 24 och flopp kom 3 5 K, Q på turn och A på river. Satt först och gick all-in 30 efter rivern då det redan var 60 i potten. Killen foldade tyvärr och hävdade att han satt på KK. Lite synd men fick ganska bra betalt ändå..

Om potten var 60 med 30 kvar att beta på rivern så låter det som du betalade extremt bra för att klonka in stegen. Har svårt att se några sekvenser där det är rätt spelat, möjligen att det är halvok att semibluffa så mycket.

 

Som jag tidigare sagt spelar jag extremt aggresivt.. Denna hand om jag inte minns fel betta jag ut 3 på floppen. Bet 12 på turn han dubbla o jag syna.. 7 av 10 vinner jag på turn, 2 av 10 förlorar jag och en brukar träffa på rivern. Så än så länge plussar jag på detta sätt...

 

Alltså, followupbluffar funkar så jävla sällan på låg nivå så det är sjukt... sluta med det, blir du synad på floppen så är det dags att sakta ner om du inte hittat ett bord med riktigt weaktajta åsnor, vilket man sällan gör.

 

I alla fall på lägsta på b2b. Det jag torskat allra mest på är att followupbluffa turn och ibland river, liksom såna där syner med skithänder när ngn dubblar mitt bet. Den handen du beskrev har du bara enorm tur och får inte ens betalt när hålstegen sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte gått något vidare hittills.. Förlorat många potter liknande denna..

 

 

Players:

-_- (EUR 55,30 in seat 1)

soniclegen (EUR 18,90 in seat 2)

Raimo (EUR 17,18 in seat 4)

hamill (EUR 31,07 in seat 5)

samback (EUR 84,55 in seat 6)

 

Dealer: soniclegen

Small Blind: Raimo (0,25)

Big Blind: hamill (0,50)

 

-_- was dealt: 6c - 3c

 

samback Fold

-_- Call (0,50)

soniclegen Call (0,50)

Raimo Call (0,25)

hamill Check

 

Flop 7h - 6d - 3d

 

Raimo Bet (1,00)

hamill Call (1,00)

-_- Raise (5,75)

soniclegen Fold

Raimo Raise (9,50)

hamill Fold

-_- Raise (45,00)

Raimo All-In (6,18)

-_- Payback (34,07)

 

Turn 7h - 6d - 3d - 5d

River 7h - 6d - 3d - 5d - Ac

 

Raimo shows: Ad - 7c (two pairs, aces and sevens)

-_- shows: 6c - 3c (two pairs, sixes and threes)

 

Raimo wins: EUR 35,36 (with two pairs, aces and sevens)

Rake: EUR 1,00

 

 

 

Tryckte in hela stacken då jag satte han på någon draw.. Så trodde jag förlorat på turn, blev tokig när rivern gav han potten. Han måste ju ha satt mig på flushdraw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått bra med cash-borden på slutet. Lirade en fin pott där jag synade med 24 och flopp kom 3 5 K, Q på turn och A på river. Satt först och gick all-in 30 efter rivern då det redan var 60 i potten. Killen foldade tyvärr och hävdade att han satt på KK. Lite synd men fick ganska bra betalt ändå..

Om potten var 60 med 30 kvar att beta på rivern så låter det som du betalade extremt bra för att klonka in stegen. Har svårt att se några sekvenser där det är rätt spelat, möjligen att det är halvok att semibluffa så mycket.

 

Som jag tidigare sagt spelar jag extremt aggresivt.. Denna hand om jag inte minns fel betta jag ut 3 på floppen. Bet 12 på turn han dubbla o jag syna.. 7 av 10 vinner jag på turn, 2 av 10 förlorar jag och en brukar träffa på rivern. Så än så länge plussar jag på detta sätt...

 

Alltså, followupbluffar funkar så jävla sällan på låg nivå så det är sjukt... sluta med det, blir du synad på floppen så är det dags att sakta ner om du inte hittat ett bord med riktigt weaktajta åsnor, vilket man sällan gör.

 

I alla fall på lägsta på b2b. Det jag torskat allra mest på är att followupbluffa turn och ibland river, liksom såna där syner med skithänder när ngn dubblar mitt bet. Den handen du beskrev har du bara enorm tur och får inte ens betalt när hålstegen sitter.

 

 

Hmm.. för mig har det funkat helt okej hittills. Men jag kanske väljer rätt händer. Tokbluffar ju inte varje pott ända fram till rivern. Sen väljer jag ju förstås dom spelar jag anser svaga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha.. var så nära en fold här. Besviken på mig själv i efterhand menmen.. Vad tycker ni?`

 

-_- was dealt: 8d - 8s

 

harrits Fold

-_- Raise (1,90)

MartinG86 Call (1,90)

NicoDame Call (1,90)

Prosperity Fold

sunlight Call (1,40)

 

Flop Td - 8h - 9d

 

sunlight Check

-_- Bet (4,00)

MartinG86 Raise (14,00)

NicoDame All-In (6,35)

sunlight Fold

-_- All-In (87,22)

MartinG86 All-In (36,75)

-_- Payback (40,47)

 

Turn Td - 8h - 9d - Kc

River Td - 8h - 9d - Kc - Qh

 

-_- shows: 8d - 8s (three of a kind, eights)

MartinG86 shows: Jc - Qc (a straight, king high)

 

MartinG86 wins: EUR 87,30 side pot (with a straight, king high)

NicoDame shows: 4h - Th (a pair of tens)

MartinG86 wins: EUR 25,90 main pot (with a straight, king high)

 

 

kände att de antingen var att trycka in eller lägga sig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna hand kommer jag inte ens kommentera.. :P

 

 

-_- was dealt: 2d - 3d

 

Big_Laban Fold

cando Call (0,50)

marco74 Call (0,50)

DeNilsson Call (0,25)

-_- Raise (1,70)

cando Call (1,70)

marco74 Call (1,70)

DeNilsson Fold

 

Flop Jd - As - Qc

 

-_- Bet (4,00)

cando Call (4,00)

marco74 Fold

 

Turn Jd - As - Qc - 4s

 

-_- Check

cando Bet (4,50)

-_- Call (4,50)

 

River Jd - As - Qc - 4s - 5c

 

-_- Bet (20,00)

cando All-In (19,30)

-_- Payback (0,70)

 

-_- shows: 2d - 3d (a straight, five high)

cando shows: Ac - 7s (a pair of aces)

 

-_- wins: EUR 60,70 (with a straight, five high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara helt enkelt väldigt svårt att tro det här med summor kring en halv miljon.

Inte för att vara elak eller bitchig eller nåt i den stilen. Men förstå at jag är fundersam...

 

Måste nog tyvärr hålla med dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...