hubbahubba Postad 21 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 21 Maj , 2013 hahaha fail Försök avkoda Brailleskriften! Failen blir ännu större, eller så finns det en västkustvariat som inte riktigt är så andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 7 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 7 Juni , 2013 Sonen vill byta ut Idas sommarvisa mot något modernare på skolavslutningen, den här: Vi får väl se om han får igenom sin vilja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 7 Juni , 2013 Rapport Share Postad 7 Juni , 2013 Ny sommar, nya problemlösningar? Jag saknar dem, inte för att jag någonsin löst något, men perfekt att fundera över när man njuter i solen med en kall öl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 7 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 7 Juni , 2013 Jag kommer nog att skriva något här i sommar, även om årets semester blir extremt kort (med mina mått mätt), endast 6 veckor. Jag kommer nog mest skriva trivialiteter som jag inte vill kladda ner andras dagböcker med men ett och annat knep&knåp kan nog dyka upp. Det finns ju för övrigt ett antal som inte fått sina lösningar än. Schackproblemet går faktiskt att lösa! Regexp-korsordet är riktigt kul om man gillar sudoku/korsord/krypto. Att lära sig tillräckligt om regular expressions för att lösa det går snabbt. Jag kanske skriver en liten grundkurs här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 8 Juni , 2013 Rapport Share Postad 8 Juni , 2013 Suttit och stirrat på det där schackproblemet ett tag nu, känns spontant väldigt svårt att få ihop det. För jag antar att jag måste använda hela brädet till mina 4 delar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 8 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 8 Juni , 2013 Hela brädet ska delas i 4 likformiga bitar. Hur har din vår varit förresten, är du nöjd över att du prioriterade pokern? En dagboksupdate, bitte! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Earthnut2 Postad 8 Juni , 2013 Rapport Share Postad 8 Juni , 2013 Hela brädet ska delas i 4 likformiga bitar. Hur har din vår varit förresten, är du nöjd över att du prioriterade pokern? En dagboksupdate, bitte! får bitarna sitta ihop diagonalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 8 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 8 Juni , 2013 Hint men ingen lösning till schackproblemet: Det står inget i problembeskrivningen om att bitarna skapas genom att klippa i skarvarna mellan rutorna på brädet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 9 Juni , 2013 Rapport Share Postad 9 Juni , 2013 Hela brädet ska delas i 4 likformiga bitar. Hur har din vår varit förresten, är du nöjd över att du prioriterade pokern? En dagboksupdate, bitte! Får återkomma med dagboksupdate, orkar inte skriva ihop något just nu, men jag lovar att det kommer en ganska snart. Det har spelats en del poker senaste tiden! Fick en rätt sjuk uppenbarelse om en virvelvind som delade brädet när jag browsade pf och lyssnade på någon motivationsvideo i tokboken, sen var det bara att fylla i strecken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 4 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2013 Jaha, semester. Tokkort, endast sex veckor. Grämer mig lite över förra veckans missade konsert, Jefferson Starship på Tyrol. Har inte läst några recensioner så de passerade väl ganska obemärkta. Blåblus som förband. Har positiva konsertminnen från dem båda. Var det någon som var på plats? Frugan utamnade mig på planktävling. Vi ska vid semesterns slut stå i plankan i tio minuter. Vet inte hur det kommer att sluta, plankan är inte min favoritövning. Tänkte köra magträning ungefär varannan dag med varannan gång plankan 3ggr till fail och varannan gång reverse och vanliga crunches. Kan det funka måntro eller finns det några gurutrick som ökar mina chanser? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 4 Juli , 2013 Rapport Share Postad 4 Juli , 2013 Rodriguez kommer till Stockholm den 3 Aug. På tal om konsert Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 4 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2013 Det kanske skulle vara något. Frugan är iofs större fan än jag så jag kanske är hemma med ungarna istället. Skitar istället in mig på detta: Som jag missade när det var i globen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Namehere Postad 4 Juli , 2013 Rapport Share Postad 4 Juli , 2013 Bästa låten med pink floyd i -> http://www38.zippyshare.com/v/65722043/file.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 4 Juli , 2013 Rapport Share Postad 4 Juli , 2013 Vilken nostaligtripp Det blir en tripp till vinden imorgon för att rota fram den gamla vinylen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 6 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 6 Juli , 2013 120 + 60 + 60 600 känns väldigt långt borta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 12 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 12 Juli , 2013 150 + 50 + 60 Fy fan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 15 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 15 Juli , 2013 160 + 60 + 50 Ser bra ut på pappret men känns som om målet inte kommer att nås. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 25 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2013 Namnskyltar! I mitt jobb har jag ibland namnskylt. Detta tillsammans med andra människor som har namnskylt. Jag tycker att det är bra eftersom jag är urusel på att komma ihåg vad folk heter och det känns väldigt pinsamnt att bli tilltalad med förnamn för att replikera med "öhh, hörrö du" eller att prata om kollegor som tjommen i hörnet när man jobbat på samma ställe i många år. Till saken, jag upplever att många serviceinrättningar har ökat sitt bruk av namnskyltar på personalen, möjligen för att imitera hur saker sköts i ett länd i väst. Varför? Tilltalar ni servitörer/kassapersonal/etc med förnamn? Jag har under en tid provat att tilltala alla jag ser med namnskylt med deras förnamn. Responsen har varierat. I princip alla blir förvånade men sedan skiljer det sig. Ett litet fåtal verkar blir genuint glada. De flesta verkar störda över det faktum att jag antingen har ett informationsöverläge eller att de befinner sig i en situation där de i princip är tvingade att le och vara trevliga medan jag tillåts vara oförskämnd (jag är dock trevlig. poängen är att jag får bete mig på ett annat sätt). Det har gått såpass långt att fru och barn när vi ställer oss i en kassakö säger åt mig att inte säga "Tack Kerstin!" eller liknande när jag får min växel tillbaka. Är det egentligen trevlig att tilltala okända människor med förnamn, eller att själv bli tilltalad? Är vi bara ovana? Ni som arbetar på platser med namnskylt, har ni pratat med er arbetsgivare/personal om fenomnenet? Finns det en poäng i att använda "artistnamn"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 25 Juli , 2013 Rapport Share Postad 25 Juli , 2013 Förr i tiden så låg väl förnamn och du på samma nivå, men nu när vi permanent lagt bort titlarna så behövs kanske ett annat steg för att differentiera status och intimitetsnivå. Så nu kanske skillnaden ligger vid du och namn istället. Jag tycker i vart fall att man kan ta det lite lugnt med att förnamna vilt främmande människor eftersom det är lite fejkat intimt. Själv tror jag den svenska artificiella formalitetsjämlikheten egentligen är lite skadlig eftersom de underliggande statusskillnaderna finns kvar samtidigt som viss förvirring uppstår kring hur man ska hantera dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 25 Juli , 2013 Rapport Share Postad 25 Juli , 2013 Det har gått såpass långt att fru och barn när vi ställer oss i en kassakö säger åt mig att inte säga "Tack Kerstin!" eller liknande när jag får min växel tillbaka. I lol'd - När vi var yngre hade vi en polare vars morsa hette Kerstin och hon var den mest korkade/aningslösa människa man kunde tänka sig. Detta ledde till att det i kompisgänget utbredde sig en meme att kalla polarna för "Kerstin" när de betedde sig idiotiskt *ramlar av cykeln* - "Men Kerstin! Slog du dig?" *går in i en lyktstolpe* - "Du är så jävla Kerstin!" *ger kunden sin hamburgare* - "Tack Kerstin!" Ungefär så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 25 Juli , 2013 Rapport Share Postad 25 Juli , 2013 I lol'd - När vi var yngre hade vi en polare vars morsa hette Kerstin och hon var den mest korkade/aningslösa människa man kunde tänka sig. Detta ledde till att det i kompisgänget utbredde sig en meme att kalla polarna för "Kerstin" när de betedde sig idiotiskt *ramlar av cykeln* - "Men Kerstin! Slog du dig?" *går in i en lyktstolpe* - "Du är så jävla Kerstin!" *ger kunden sin hamburgare* - "Tack Kerstin!" Ungefär så. I mina kretsar är den termen "Håkan". Tycker alla borde ha namnskyltar. Alltid. Dom nya killarna i mitt team heter Jan, Jani, Janne, Teemu, Timo och Tommi. Kan inte för mitt liv hålla reda på vem som är vem så i mitt huvud blir det den långe, den tjocke, Elvis, soldaten,Hummel och Teemu (honom känner jag sen innan) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 25 Juli , 2013 Rapport Share Postad 25 Juli , 2013 Tycker alla borde ha namnskyltar.Det löser vi med ansiktsigenkänning, allomfattande facebook och google glass Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 25 Juli , 2013 Rapport Share Postad 25 Juli , 2013 Det löser vi med ansiktsigenkänning, allomfattande facebook och google glass Eller enkelt uttryckt: Terminator. "Sarah Connor?" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 25 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2013 Ah, Terminator! En av mina absoluta favoriter bland filmscener är från terminator. Roboten Arnold sitter i ett hotellrum när någon knackar på. Publiken får se det hela med robotens ögon. Jag har för mig att det var något grönt skimmer, 6502 assembler i bakgrunden och fyra alternativa audio-svar på knackningen syns till höger(?) i bild. Ett av alternativen markeras och Arnolds röst säger "Fuck you asshole". Vilket genialt sätt att kommunicera mellan två processer i en dator! EDIT: rött skimmer var det visst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 26 Juli , 2013 Rapport Share Postad 26 Juli , 2013 Skynet har ju förstås, på Robin Hansons vis, emulerat en mänsklig hjärna istället för att skriva en egen AI och den simulerade personen behöver därför ett grafiskt interface. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts