Gå till innehåll

Ny sommar, gammal db


hubbahubba

Recommended Posts

  • Svars 314
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Numret på båten i nr 17 går till en Per Karlsson med firma i botkyrka, så jag får väl ta och gissa på att han har båten i Stockholm.

 

Kul detektivarbete hur som helst. Ska iväg men får återkomma senare om inte alla platser är lösta då =)

 

Edit: Någon kan ju ringa och fråga var han har båten, om ni lyckas identifiera numret :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var semestern slut.

 

Har i princip bara slappat i sex veckor. I kombination med kanonväder så får det anses som mycet lyckat, utvilande även om en del saker som borde ha gjorts i hemmet får vänta till en annan gång.

 

Sex veckor är nog den kortaste sommarsemester jag haft på 15 år. Inte för att jag ogillar att jobba, det gör jag verkligen inte, utan för att ungarna haft sommarlov och jag velat spendera tid med dem.

Sommarlov föresten, i vilken annan branch skulle man ojja sig över att det svenska alternativet inte kan konkurrera internationellt samtidigt som 14 veckors semester är standard i branschen? Nej, när jag blir president i sverige så är det fem veckors semester som gäller. även för skolbarn. Eller rättare sagt sju veckor eftersom jag planerar att stryka alla jävla helgdager och ersätta dem med semester så får de som vill fira annandag jul och likande ta semester för att göra det.

 

 

Kort sagt, tråkigt att vara hemmifrån men kul att vara på jobbet.

Startade även upp tränandet som blivit lätt lidande under sommaren. Jag körde stronglift 5x5 programmet innan jag gick på semester med en ambition att tappa något kilo i vikt. Vikte var i princip oförändrad men jag blev tvungen att stansa ett nytt hål i bältet så nog hade träningen effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i göteborg i helgen. Peppade hela förra veckan genom att lyssna på The Wall ett antal gånger. Visst är det ett utmärkt album men så där magiskt som jag hade för mig var det inte. Konserten var iaf en riktigt trevlig upplevelse.

 

Lördagen spenderades på liseberg. Jag drog nitlotten och fick på mig ett åkband. När jag var yngre tyckte jag att dedt var kul med karuseller, nu, not so much.

Hade i alla fall sett fram emot att åka balder då även om min fascination för stålbanor mattats avsevärt så hade jag någon romantiserad föreställning om att: träbanor is the shit!

Jag menar Giant Dipper var ju skitkul. För femton år sedan.

Visst träbanor är lite mindre obehagliga och om jag åker till Santa Cruz igen så ska jag åka, men Balder anser jag mig vara färdig med.

 

Åkband förresten. Vilket jävla påhitt. Ok om men vill hoppa ut och in i spegelhuset 40 ggr så kanske man får ut värdet av det men annars äter köerna upp all tid. Köerna var dessutom listigt undangömda, så även om man trodde att det bara var att kliva in så fick man köa i en zick-zackbana i minst 30 minuter. Det fick mig att fundera. Genom att införa ett simpelt kölappssystem skulle köerna kunna undvikas helt. Men å andra sidan så ligger det väl inte i nöjesparkens intresse att eliminera köerna, de är ju ett effektivt sätt att packa ihop folk så att övriga parken verkar behagligt folkfylld istället för knökfull.

 

Frugan ville åka en båttur där man tittar på kaniner, det gjorde vi när vi var där för två (eller tre) år sedan. Båda ungarna i kör:"NEJ, dysfunktionella kaniner som ler så illmarigt så att man kan höra dem tänka 'I will kill again!'"

 

Nioåriga sonen skrek som en stucken gris i en av karusellerna "mina nerver, mina nerver, de är helt förstörda!" gång på gång. När åktur en tog slut tittade han lungt på mig och sa "Det gick ju riktigt bra det där".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

SVT levererar magi

http://www.svtplay.se/video/1701136/led-zeppelin-celebration-day

 

Fattar inte folk som står och filmar hela tiden,

Har man nu fått chansen att gå på en av de mest efterlängtade konserterna på mycket lång tid så borde man väl passa på och njuta. Jag menar, hur många gånger kommer man att titta på en telefoninspelad låt från en livekonsert?

 

fake edit:

Ska vi utnämna Chofritz till vinnare i fototävlingen eller vill någon annan plocka resterande bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT levererar magi

http://www.svtplay.se/video/1701136/led-zeppelin-celebration-day

 

Fattar inte folk som står och filmar hela tiden,

Har man nu fått chansen att gå på en av de mest efterlängtade konserterna på mycket lång tid så borde man väl passa på och njuta. Jag menar, hur många gånger kommer man att titta på en telefoninspelad låt från en livekonsert?

 

fake edit:

Ska vi utnämna Chofritz till vinnare i fototävlingen eller vill någon annan plocka resterande bilder?

Kom att tänka på denna tråd när jag häromveckan kollade på På Spåret och Mölle var en av destinationerna. I sommras var jag precis på väg posta en del svar men gjorde det av någon anledning inte. Dessa är de jag kan komma ihåg på rak arm. Har försökt googla tornerspel/riddardagar i en halvtimma utan resultat. :cry:

 

3 - Köpenhamn

4 - Växjö

15 - Mölle

21 - Jönköping

22 - Bergianska trädgården, Stockholm

 

Mvh,

Prokrastinerande student med tenta runt hörnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Vart är vi på väg? Eller snarare: Var har jag varit?

Nedan följer lite bilder från platser jag besökt under sommaren (med en ganska generös tolkning av sommaren). Vissa platser är representerade med två bilder.

 

Kan PF med gemensamma krafter bocka av alla?

1 San Francisco, china town

image.jpg

 

2 Vilken balkong som helst i Alby

eller Bergianska trädgårdenimage.jpg

 

3 Köpenhamn, järnvägsstationen

image.jpg

 

4 Växsjö

image.jpg

 

5 Stockholm, gallerian Mood

image.jpg

 

6 Tyresö slott

image.jpg

 

7 E4 vid Linköping

image.jpg

 

8 Köpenhamn, Ströget

image.jpg

 

9 Las Vegas, Caesars Palace

image.jpg

 

10 San Francisco, Vallejo

image.jpg

 

11 Paris

image.jpg

 

12 Hågelby

image.jpg

 

13 Halmstad

image.jpg

 

14 Enköping

image.jpg

 

15 Mölle

image.jpg

 

16 Nyköping

image.jpg

 

17 Tullingsjön

image.jpg

 

18 Helsingborg

image.jpg

 

19 Västerås

image.jpg

 

20 Varberg, Skrea

image.jpg

 

21 Jönköping

image.jpg

 

22 Stockholm, Bergianska trädgården

image.jpg

 

23 Varberg

image.jpg

 

Chofritz vann en nitlott.

Men tack för i går, det var trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Skönt att kommunen erbjuder jobb åt våra ungdomar så att de får erfarenhet av den hårda verkligheten i dagens arbetsliv:paint.jpg

 

Nu var det inte så illa som det såg ut. Det var värre, från att jag såg fenomenet till att jag fått upp kameran så fick två av ynglingarna syn på en boll som de satte fart efter som lekande hundvalpar. Det var alltså sex pers som stod i bredd och målade en liten stuga. Dessutom satt fyra pers i skuggan och åt glass, är dock inte helt hundra på om de ingick i arbetsstyrkan. Hela jobbet gjordes på två dagar á sex timmar.

Hur blev då resultatet:

 

result.jpg

 

Väl använda skattepengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte alls med om att det är ungdomarna som är problemet, behandlar vi dem som lallande idioter så kommer de att bete sig som lallande idioter.

 

Vad borde vi då göra?

Vi hade ämnet uppe till diskussion på jobbet. Förslaget om att återinföra värnplikt mottogs med viss skepsiss. Tänk dig en godtycklig nittonåring, skulle du vilja se denne med en skarpladdad ak5:a i stockholms innerstad? Nja, att återinföra latinundervisningen fick fler gillande nickningar.

 

Skolan är ett skämt.

Jag menar det var tramsigt på åttiotalet, men nu, kom igen.

Min dotter ska på 3 år läsa ca 2200 timmar. Det är ju knappt en halvtidstjänst. Inte nog med att det är halvtid, de har även halvfart. Jag kan förstå (även om jag inte gillar det) att man i grundskolan anpassar undervisningen efter de elever som har klenast begåvning, man inte att samma tillbakahållande av entusiastiska elever ska ske på den frivilliga gymnasieskolan.

 

Vi kanske bara ska se det som ett tecken på att vi börjar bli gamla, att vi tittar på ynglingarna, skakar på huvudet och tänker: "På min tid, då minsann..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skolan och dess förfall är mitt favoritämne

Tanken var att jag skulle bli lärare, och jag har nog inte gett upp den tanken riktigt än :D

Jag började faktiskt lärarhögskolan 1998

 

 

Dagens idioti som startade med Ylva Johansson och hennes genialiska reform på slutet av 80-talet.

 

Som jag skrev vad har vi gjort för fel? Vi har gjort dem till lallande idioter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ansvaret är tungt på föräldrarna. Accepterar man att barnen bara följer medel så blir det svårt senare.

Alla kan inte bli kändisar och jobba med media....

 

Men med samma logik borde driftiga ungar enkelt kunna leda massorna i ett övertagande av världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...