Gå till innehåll

Phil Ivey stämmer Tiltware, spelar inte WSOP


Othello

Recommended Posts

Det känns väl lite random att stämma något man själv äger?

 

Ivey är delägare, inte majoritetsägare. Det är lite skillnad. Dessutom, att vara ägare av ett bolag har ingenting överhuvudtaget att göra med hur bolaget drivs eller sköts i övrigt. Om du äger några aktier i Volvo så kan du knappast påverka den dagliga driften av bolaget, eller hur? Samma med Full Tilt/Tiltware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skönt att jag tog ut degen och spärra mitt konto på maxtid för ett par månader sedan. Inte kul att sitta i den här soppan.

 

Alla sajter har mer eller mindre ruffel och båg för sig, precis som alla andra företag. Vissa är bättre än andra på att dölja och sopa undan spåren. Eller är det som vissa alltid ska hävda att "sajterna tjänar så extremt mycket på raken att de inte har intresse i oegentligheter"?

 

Faktiskt rätt trött på det där uttrycket. Bara för att själva spelet inte är medvetet riggat, betyder det inte att en massa annat skit som kan påverka ditt spel negativt faktiskt förekommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att just benyamine fick sitt konto fyllt med luftpengar behöver nödvändigtvis inte varit negativt för pokercommunityn eftersom han sög så hårt o droppa alla cashen till andra spelare.

 

mm, för att om FTP har massa låstaspengar i cirkulation så finns det inga problem överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt svarar;

 

“Contrary to his sanctimonious public statements, Phil Ivey’s meritless lawsuit is about helping just one player – himself. In an effort to further enrich himself at the expense of others, Mr. Ivey appears to have timed his lawsuit to thwart pending deals with several parties that would put money back in players’ pockets. In fact, Mr. Ivey has been invited -- and has declined -- to take actions that could assist the company in these efforts, including paying back a large sum of money he owes the site. Tiltware doubts Mr. Ivey’s frivolous and self-serving lawsuit will ever get to court. But if it does, the company looks forward to presenting facts demonstrating that Mr. Ivey is putting his own narrow financial interests ahead of the players he professes to help.”

 

http://pokerworks.com/poker-news/2011/06/02/tiltware-responds-to-phil-ivey-lawsuit.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att just benyamine fick sitt konto fyllt med luftpengar behöver nödvändigtvis inte varit negativt för pokercommunityn eftersom han sög så hårt o droppa alla cashen till andra spelare.

 

Nej, det finns såklart inga problem med det...

Om den som vinner pengarna från Benyamine cashar ut så finns det ju ingen täckning till övriga spelares klientkonton längre...

 

I övrigt är jag nog böjd att hålla med Ponta.

Enligt vad jag har hört så ska Phil Ivey (Eller Chris Ferguson.) vara största ägaren av FT.

Känns som ett mycket märkligt sätt att försöka lösa det hela med en stämning om man är störste ägaren och antagligen har flest antal röster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att just benyamine fick sitt konto fyllt med luftpengar behöver nödvändigtvis inte varit negativt för pokercommunityn eftersom han sög så hårt o droppa alla cashen till andra spelare.

 

Precis, så länge folk går minus är det helt ok att få luftpengar och sitta och grinda NL50K ett par år.

 

Nu när det börja sina i allas säckar och skandal efter skandal uppdagas är det lite komiskt att konspirationsteorier som "riggade siter" och annat dravvel inte alls känns lika fjärran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att man bör casha ut allting nu då?

Står dock att Full Tilt upplever förseningar med uttag. Läste i någon tråd för ett tag sedan, att någon rekommenderade att man inte tog ut, för att pengarna skulle kunna hamna i någon slags ingenmansland.

Är inte alls insatt, så uppskattar tips :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt svarar;

 

“Contrary to his sanctimonious public statements, Phil Ivey’s meritless lawsuit is about helping just one player – himself. In an effort to further enrich himself at the expense of others, Mr. Ivey appears to have timed his lawsuit to thwart pending deals with several parties that would put money back in players’ pockets. In fact, Mr. Ivey has been invited -- and has declined -- to take actions that could assist the company in these efforts, including paying back a large sum of money he owes the site. Tiltware doubts Mr. Ivey’s frivolous and self-serving lawsuit will ever get to court. But if it does, the company looks forward to presenting facts demonstrating that Mr. Ivey is putting his own narrow financial interests ahead of the players he professes to help.”

 

http://pokerworks.com/poker-news/2011/06/02/tiltware-responds-to-phil-ivey-lawsuit.html

 

Är det deras OFFICIELLA uttalande? Wow. Känns VÄLDIGT långt ifrån professionellt och genomtänkt. Luktar desperation.

 

Intressant om pengarna på FTP bara är siffror på en skärm. Då undrar man ju om det är uppbyggt på samma sätt på andra siter. Som med pyramidspel är det ju inga problem så länge det kommer in mer pengar än vad som betalas ut, men blir förhållandet det omvända går kollapsen fort.

 

Undrar också hur genomlysta dessa siter EGENTLIGEN är. Visst, alla SÄGER att bolagens pengar hålls separerade från spelarnas, men har någon KOLLAT upp att det verkligen förhåller sig så? Hur vattentäta är skotten mellan siternas pengar och kundernas? I fallet T6 Poker såg man ju att det gick alldeles utmärkt att roffa åt sig varenda spänn av spelarnas pengar.

 

Nu målar jag fan på väggen, förstås, men det är nog så att en diskussion om detta faktiskt behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det deras OFFICIELLA uttalande? Wow. Känns VÄLDIGT långt ifrån professionellt och genomtänkt. Luktar desperation.

 

Intressant om pengarna på FTP bara är siffror på en skärm. Då undrar man ju om det är uppbyggt på samma sätt på andra siter. Som med pyramidspel är det ju inga problem så länge det kommer in mer pengar än vad som betalas ut, men blir förhållandet det omvända går kollapsen fort.

 

Undrar också hur genomlysta dessa siter EGENTLIGEN är. Visst, alla SÄGER att bolagens pengar hålls separerade från spelarnas, men har någon KOLLAT upp att det verkligen förhåller sig så? Hur vattentäta är skotten mellan siternas pengar och kundernas? I fallet T6 Poker såg man ju att det gick alldeles utmärkt att roffa åt sig varenda spänn av spelarnas pengar.

 

Nu målar jag fan på väggen, förstås, men det är nog så att en diskussion om detta faktiskt behövs.

 

Håller med. Om det stämmer som hjort sa att det står i FTP:s T&C att spelarnas pengar inte hålls åtskilda (eller hur de nu formulerar det) så är det ju sjukt att det inte har kommit fram tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Om det stämmer som hjort sa att det står i FTP:s T&C att spelarnas pengar inte hålls åtskilda (eller hur de nu formulerar det) så är det ju sjukt att det inte har kommit fram tidigare.

 

Inte särskilt sjukt. En spelsida kan ju ändra sitt TC precis när som helst och oftast står sånt där så luddigt beskrivet att nästan ingen förstår innehållet ens om dom skulle lusläsa villkoren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte särskilt sjukt. En spelsida kan ju ändra sitt TC precis när som helst och oftast står sånt där så luddigt beskrivet att nästan ingen förstår innehållet ens om dom skulle lusläsa villkoren.

 

Kan de verkligen det? Jag läser knappast heller T&C men står det där att de kan ändra dem när de känner för det?

 

Dock så har de T&C jag läst inte varit särskilt luddigt skrivna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt svårt att få någon absolut kännedom om ägarstrukturen kring bolagen som finns i kretsen kring Full Tilt Poker. Betänk att FTP inte ens vill berätta om de har bolag i Dublin eller inte! Hur svårt ska det då inte vara att få veta vilka som äger FTP? Det förekommer förstås spekulationer och gissningar och den vanligaste är att de som är med i Team Full Tilt är delägare i bolaget, antingen privat eller via bolag. VD:n Ray Bitar ska också vara delägare.

 

Lite mer insikt i hur strukturen ser ut kunde vi se i samband med att Clonie Gowen (en av de ursprungliga Team Full Tilt-medlemmarna) stämde bolagen och personerna kring FTP.

 

En inte alltför avancerad gissning är att ägarskapet är väl dolt via korsägande i olika bolag utanför USA vilka troligen är delägare i såväl Kolyma Corporation, KVV och Tiltware, LLC (bolagen som nämns i Gowens stämningsansökan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nu i deras T&C:

 

8.9. We do not extend credit to any of our players and, in respect of play for money games you may not participate in or play the Games unless and until you have deposited sufficient funds in to your account. We do not allow accounts to become overdrawn and if your account balance is less than the minimum buy-in for a selected Game, you will not be permitted to sit at the table.

 

Customer funds are not segregated from company funds, but it is the intention of Filco Ltd to meet its liabilities as they fall due.

 

Jävla fint att de har den intentionen i alla fall, då känns det tryggt att ha sina pengar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nu i deras T&C:

 

 

 

Jävla fint att de har den intentionen i alla fall, då känns det tryggt att ha sina pengar där.

 

"Vi lägger vantarna på era pengar och delar ut till bl.a. David Benyamine så att han ska ha lite deg att spela för och vår förhoppning är att vi eventuellt ska betala tillbaka till er småspelare, era jävla suckers!"

 

Jag har i alla fall cashat ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kanske du kan posta ägarfördelningen här eftersom du uppenbarligen vet hur det ser ut?

 

Howard Lederer och Chris Fergusson startade Full tilt och erbjöd andra pokerspelare procent för att de var med och promotade siten från början.

Finns ett fall med Clonie Gowen som tydligen lovades 1% för det men aldrig fick några pengar. Det blev stämning men som tydligen gjordes upp i godo.

 

Så Howard och Chris borde vara de största ägarna och alla andra pokerspelare äger en mindre andel av Full tilt. Gissar att många sitter på 1 % som de fick då siten startades. Vissa har kanske fått lite större andel än så och det finns säkert affärsmän som varit med från början som ochså då äger en del av siten.

 

 

PS enligt andra uppgifter är delägarna i tiltware - förmodligen i storleksordning av innehavet men det finns ingen garanti för det - Ray Bitar, Howard Lederer, Andy Bloch, Phil Ivey, Chris Ferguson, John Juanda, Phil Gordon, Erick Lindgren, Erik Seidel, Jennifer Harman, Mike Matusow, Allen Cunningham, Gus Hansen and Patrik Antonius.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan de verkligen det? Jag läser knappast heller T&C men står det där att de kan ändra dem när de känner för det?

 

Dock så har de T&C jag läst inte varit särskilt luddigt skrivna.

 

Ja, det kan dom. I exakt vartenda TC jag läst står det att du godkänner att dom kan ändra villkoren ungefär när dom vill.

 

 

Såg nu i deras T&C:

 

Citat:

8.9. We do not extend credit to any of our players and, in respect of play for money games you may not participate in or play the Games unless and until you have deposited sufficient funds in to your account. We do not allow accounts to become overdrawn and if your account balance is less than the minimum buy-in for a selected Game, you will not be permitted to sit at the table.

 

Customer funds are not segregated from company funds, but it is the intention of Filco Ltd to meet its liabilities as they fall due.

 

Nu gissar jag bara, men de där sista raderna undrar jag om de inte har kommit till nyligen:)

 

Howard Lederer och Chris Fergusson startade Full tilt och erbjöd andra pokerspelare procent för att de var med och promotade siten från början.

Finns ett fall med Clonie Gowen som tydligen lovades 1% för det men aldrig fick några pengar. Det blev stämning men som tydligen gjordes upp i godo.

 

Så Howard och Chris borde vara de största ägarna och alla andra pokerspelare äger en mindre andel av Full tilt. Gissar att många sitter på 1 % som de fick då siten startades. Vissa har kanske fått lite större andel än så och det finns säkert affärsmän som varit med från början som ochså då äger en del av siten.

 

 

PS enligt andra uppgifter är delägarna i tiltware - förmodligen i storleksordning av innehavet men det finns ingen garanti för det - Ray Bitar, Howard Lederer, Andy Bloch, Phil Ivey, Chris Ferguson, John Juanda, Phil Gordon, Erick Lindgren, Erik Seidel, Jennifer Harman, Mike Matusow, Allen Cunningham, Gus Hansen and Patrik Antonius.

 

Att det där är ägarna (Med undantag för Mike Matusow.) anger alla andra källor, så det är nog så.

Själv har jag hört att Phil Ivey ska vara största ägaren med 5%, men det är som sagt jävligt osäkra uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Om det stämmer som hjort sa att det står i FTP:s T&C att spelarnas pengar inte hålls åtskilda (eller hur de nu formulerar det) så är det ju sjukt att det inte har kommit fram tidigare.

 

Jupp, men det är som vanligt ingen som ifrågasätter när saker och ting går bra. Alla bara litar på att det ska funka.

 

Faktiskt HELT sjukt att spelarnas medel inte hålls åtskilda från bolaget. Nu har jag inte pengar kvar på FTP ändå, men hade jag haft det hade jag tagit ut dem OMEDELBART av det enda skälet.

 

Får ju helt bisarra implikationer. I princip kan ägarna göra vad som helst med pengarna. T ex satsa stenhårt på marknadsföring. Går det bra blir vinsten ägarnas. Går det åt helvete är förlusten spelarnas.

 

Samma sak med högriskinvesteringar och uppköp. Bra utveckling=kul för ägarna. Dålig utveckling=tråkigt för spelarna.

 

Eller varför i bara göra en utdelning till ägarna och hoppas att framtida intäkter täcker det? Om de inte gör det, och bolaget hamnar på obestånd, gör det inte så mycket eftersom det ändå bara är spelarnas pengar.

 

Sjukt också att folk har så mycket pengar hos FTP utan ränta. Jag skulle kräva över 10 procents ränta för att ha mina pengar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...