Gå till innehåll

Rocker10's SH Dagbok


Rocker10

Recommended Posts

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har gått upp och ner senaste timmarna. Men känns ändå som att det är tre steg fram och två steg bakåt, istället som tidigare två steg fram och tre bak.

 

Hur göra med stegen som sitter på turn? där brädan har två kort i färg på flopp, jag skjuter tre gator, färgen sitter givetvis alla gångerna på river, vid showdown så ha FI ofta färgen. Checkar man river och synar ett litet bet eller vad, istället som jag brukar göra, skjuta river med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat 5,5 timmar 0,5/1. Trenden går ju åt ökad speltid...:roll:

Var en svängig dag, första 1500 händerna gick upp till +400 kr sedan ner till 0. Efter avslutat pass med 2312 händer så hamna jag på +449 kr. Känns skönt att ta igen degen! Det såg mörkt ut i mitten då alla mina starka händer på floppen blev utdragna på turn eller river som ju inte är helt ovanligt.

 

Jag bet ihop (och lyssnade på Sabaton, som verkar lida av en krig/slag fetich :lol:, jag älskar dock deras sound, det funkar vid pokerborden). Jag höll mitt spel precis som vanligt, se det lönade sig! Tålamod och 0 tilt! Fick dock lätta lite på besvikelsen i chatten lite milt bara. Nog om resultat, ska ju inte tänka så mycket på det. Får se det lite mer som ett nöje och mental träning.

 

+821 kr för månaden (0,5/1 SH)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sambons syrra och hennes dotter har varit på besök. Blev en vandring i staden med fika. Satte mig på kvällen nu för 1,5 h spel. Började raskt att plussa 180 kr, sedan dalade kurvan med tillhörande setups mm ner till -280kr, small senare i några potter och jag var uppe på -96 kr, där avslutade jag sessionen.

 

Är nöjd med att jag höll huvet kallt och spelade på som vanligt. Är det på det viset så kan jag bara gå ifrån datorn nöjd och sova bra.

 

God natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu i julemystider så har även jag klippt och ritat en liten lapp som hänger på min vägg i datorrummet. En bankrullelapp! :shock:

 

Måste erkänna att jag gjorde en liknande vid ett tidigare tillfälle. Den rev jag när jag backade brutalt på SH spelet. Började återigen att bara spela FR ett tag. Så där har det pendlat fram och tillbaka några gånger!

 

Nu är det bara SH som ska gälla, eftersom det kommer att ge mig mer spelnöje överlag. Detta är vad som ska följas ordentligt! Det gället 200bb inköp på varje nivå. Jag trivs med 200 bb på 0,5/1 i alla fall, där verkar jag ha någorlunda edge på de flesta spelare. Jag får se om jag lyckas med det även högre upp. Kan ju alltid spela 100bb ifall det blir motgång. Någon som läser som har kommentar på detta?

 

(Försök att låta bli att le/skratta när ni läser att jag har över 0,5/1 nivån inkluderad i tabellen.)

 

 

0,5/1 > 6000

1/2 > 12000

2/4 > 24000

2,5/5 > 30000

5/10 > 60000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bli bättre på poker och skotta när det är värde imo. Gå ner i nivå snabbt om det skiter sig. Tycker det är extremt överdrivet att ha 60k i rulle för att spela 5/10, när man har möjligheten att gå ner i nivå om man backar några inköp. Ju hårdare du slår nivån desto aggressivare kan du kliva upp i stakes, så lägg mycket tid på att bli bättre och mindre tid på spel i början =)

 

GLGL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bli bättre på poker och skotta när det är värde imo. Gå ner i nivå snabbt om det skiter sig. Tycker det är extremt överdrivet att ha 60k i rulle för att spela 5/10, när man har möjligheten att gå ner i nivå om man backar några inköp. Ju hårdare du slår nivån desto aggressivare kan du kliva upp i stakes, så lägg mycket tid på att bli bättre och mindre tid på spel i början =)

 

GLGL

 

Ok, Ja det är ju dumt att grinda dag ut o dag in på låg nivå när man skulle kunna slå högre. Livet är ju kort! Kanske ska ha en lägsta nivå där jag måste gå ner om det inte skulle bära. Vissa kvällar känns det bättre att ha lite rulle i ryggen andra vill man dra på lite mer. Kanske ska skriva om lappen lite aggersivare för de lägsta nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi pratar 200bb inköp så är väl endå 30BI inte extremt överdrivet? Eller har jag fel? Jag spelar aldrig någon nivå där jag har under 20BI om inte värdet är bra. Sen om jag är BR-nit eller inte låter jag vara osagt :-)

 

Beror på vad man har för winrate på nivån och vad man har för mål. Så snabbt som möjligt vill man ju ha råd att spela alla nivåer där man har edge och då gäller det ju att maximera rullens tillväxt, vilket ofta är att gå upp i nivå och gå ner igen snabbt om det går dåligt. Men visst, att säga "extremt överdrivet" var väl kanske (extremt) överdrivet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade 2/4 nivån. Körde samma (nya) spel jag brukar göra på 0,5/1 till punkt och pricka. Det fanns gott om synvilligt folk på 2/4 också. Dessutom så får man lite mer respekt för höjningar pre (av en del ialla fall). +950 kr på den sessionen. Står då på +779kr för dagen. Ska prova o köra ett tag till på 2/4 med 100bb inköp. Skulle jag tappa några inköp så går jag ner igen. Inte värre än så.

 

+2142 kr för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara resultatorientering i denna tråd?

 

Är ju min svaga sida som visas. Jag är för mycket resultat orienterad! Ska försöka posta lite fler svåra händer. Dessutom när jag är färdig med ett pass så brukar det vara för sent för långa inlägg. Ska se om jag kan förbättra mig där, kan ju vara bättre både för mig själv och eventuella läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om denna ? Ska man syna 3b med 42s? Kanske är grejen på 2/4? LOL.

 

Boss Media - kr4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k481.02

CO: k810.00

BTN: k1,277.91

Hero (SB): k577.57

BB: k422.74

 

Hero posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has Q:club: Q:spade:

 

fold, fold, BTN raises to k14.00, Hero raises to k46.00, fold, BTN calls k32.00

 

Flop: (k96.00, 2 players) 9:spade: 6:heart: 4:spade:

Hero bets k72.00, BTN calls k72.00

 

Turn: (k240.00, 2 players) J:diamond:

Hero checks, BTN checks

 

River: (k240.00, 2 players) 2:spade:

Hero bets k108.00, BTN calls k108.00

 

BTN shows 4:club: 2:club: (Two Pair, Fours and Twos) (PreFlop 18%, Flop 19%, Turn 11%)

Hero shows Q:club: Q:spade: (One Pair, Queens) (PreFlop 82%, Flop 81%, Turn 89%)

BTN wins k444.61

 

 

Var 500 kr upp mitt i passet men förlorar lite såna här potter. +68 kr idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om denna ? Ska man syna 3b med 42s? Kanske är grejen på 2/4? LOL.

 

Boss Media - kr4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k481.02

CO: k810.00

BTN: k1,277.91

Hero (SB): k577.57

BB: k422.74

 

Hero posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has Q:club: Q:spade:

 

fold, fold, BTN raises to k14.00, Hero raises to k46.00, fold, BTN calls k32.00

 

Flop: (k96.00, 2 players) 9:spade: 6:heart: 4:spade:

Hero bets k72.00, BTN calls k72.00

 

Turn: (k240.00, 2 players) J:diamond:

Hero checks, BTN checks

 

River: (k240.00, 2 players) 2:spade:

Hero bets k108.00, BTN calls k108.00

 

BTN shows 4:club: 2:club: (Two Pair, Fours and Twos) (PreFlop 18%, Flop 19%, Turn 11%)

Hero shows Q:club: Q:spade: (One Pair, Queens) (PreFlop 82%, Flop 81%, Turn 89%)

BTN wins k444.61

 

 

Var 500 kr upp mitt i passet men förlorar lite såna här potter. +68 kr idag.

 

180kr på turn så är dina problem ur världen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...