Gå till innehåll

Rocker10's SH Dagbok


Rocker10

Recommended Posts

okej, så vi säger att på pokerstars så finns det deepstack bord för 0,05/0,1 för 200BB, är det då NL20 Eller NL10?

Så 0,05/0,1 limit kan alltså både vara NL20 och NL10 menar du då alltså?

 

Förstår du själv vilket förvirring detta skapar? Därav ett inköp = 100BB simple

 

Vi är inte och var aldrig på pokerstars, på svs 1/2 är ett inköp 400.

 

Den enda det skapar förvirring för är dig, alla som spelar 1/2 fr på svs ser 400 som ett inköp, inte 200.

 

Hur många bb som är det maximala inköpet på andra sajter eller nivåer är inte relevant.

 

Svs har till skillnad från andra sajter inte döpt sina nivåer efter hur många blinds 100 är värda. 400kr är ett inköp på Bertil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi är inte och var aldrig på pokerstars, på svs 1/2 är ett inköp 400.

Okej så när vi diskutterar poker så pratar vi om rum för rum?

Den enda det skapar förvirring för är dig, alla som spelar 1/2 fr på svs ser 400 som ett inköp, inte 200.

Du vet väl vilka som spelar på SvS? Det är inga direkt super sharks, verkar som att du bland annat inte kan diverse poker termer.

Hur många bb som är det maximala inköpet på andra sajter eller nivåer är inte relevant.

Du säger det själv grabben, det är inte relevant utan man har en general explanation 100 BB = ett inköp alla nivåer.

Svs har till skillnad från andra sajter inte döpt sina nivåer efter hur många blinds 100 är värda. 400kr är ett inköp på Bertil.

Du har jätte fel. Du kan fråga vem som helst som kan något om poker; Hur vet man vad NLxxx är för nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så när vi diskutterar poker så pratar vi om rum för rum?

 

Du vet väl vilka som spelar på SvS? Det är inga direkt super sharks, verkar som att du bland annat inte kan diverse poker termer.

 

Du säger det själv grabben, det är inte relevant utan man har en general explanation 100 BB = ett inköp alla nivåer.

 

Du har jätte fel. Du kan fråga vem som helst som kan något om poker; Hur vet man vad NLxxx är för nivå?

 

Sluta särskriva och lär dig svenska innan du postar fler inlägg!

 

Här har du lite hjälp:

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

http://www.skolverket.se/forskola_och_skola/vuxenutbildning/svenskundervisning_for_invandrare

 

Lyssna på de andra...

 

Ett inköp på 1/2 är 400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vägrar

2. Varför inte hålla det logiskt?

 

SÅ då blir hela inköps ordet helt useless egentligen. NL100$ enligt er är alltså NL200$ också där man kan köpa in sig som deepstack. Som sagt förvirring.

 

Det är det bara pensionärer och ridlärare som håller saker och ting logiska, nuff said.

 

 

dansk edit: bara du som verkar förvirrad dessutom :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ge sig in i nåt meningslöst:

 

*Ett upptag/(inköp) =bordsmax, och därmed givetvis olika beroende på var man lirar..

*NL100=0.5/1 av den enkla anl att den benämningen är basserad på 100bbs, (iom att det OFTAST är std) och har ingenting med taket att göra!

Enkelt, logiskt osv (även om det kan vara svårt för vissa att ha hela 2 saker att hålla reda på...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite respons i dagboken. För mig är ett inköp 200bb på 1/2 FR, alltså ett max inköp på svs.

 

Det blev en kort session nu på kvällen. Mycket för att jag är ganska trött nu efter jobbet. Det small ganska fort i en pott. Så jag stänger ner för månaden nu. Blev knappa 20 minuter och en förtjänst på 155kr.

 

Avslutar September med +4091kr, mao 4k gränsen nådd.

7707 händer på 28h mestadels FR 1/2. 10,3 ptbb/100 och 145 kr/h.

(Taget direkt ur PT3).

 

Inte mycket spel men det är vad en "vanlig" småbarns pappa kan åstadkomma utan att få för mycket sömnbrist och dåliga sociala vanor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen i Oktober började inget vidare. Spelade 5 bord 1/2 FR som vanligt. Ett sånt där pass där alla träffar snäppet bättre på de floppträffar jag fick. Mina set rök mot floppade stegar mm. Men sån är pokern. 1,5h spelat och -1080kr att klättra i. I stort set nöjd med spelet (jag har svårt för att folda set).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drog en djup suck och tog en macka. Satte mig sedan en halvtimme på 1/2 SH igen. Blev ett pluss på 500kr för dagen! Lite skönare.

 

-467 kr för månaden.

 

I morgon är jag och familjen lediga, vi ska på skattjakt (GPS Geocaching), finns tydligen en skatt vid en djurkyrkogård!

 

God Natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dryga 2h avklarade. 1/2 och 2/4 SH. Lyckades bli utsugen ett par gånger av megafisk som spelade lotto med 47o 64o som träffade set på river mm. Stackarna åkte in på flopp när jag träffat bra, men megadonk träffade såklart turn eller river. Inte ledsen för det utan gläds istället åt att det ju finns en hel del dåliga spelare på 1/2 och 2/4 (ingen skräll).

 

Dagen slutar -750 kr. Nöjd med spelet, så inte ledsen för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...