Gå till innehåll

Rocker10's SH Dagbok


Rocker10

Recommended Posts

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gned på i dryga två timmar på 2/4 borden ikväll. Hittade smaskiga bord. Resultat med så kallad ABC poker +759 kr. Table selection är goda grejer.

 

+1166 kr för månaden.

 

Ja när man är över vattenytan så vill man visa resultat. Är ju bara tre inköp på 60 timmars spel denna månad, men man kan ju njuta så länge det varar. Intalar mig att det är bra för egot (som ju egentligen inte ska finnas i pokern). Det går säkert sämre för någon annan där ute som spelar 2/4, jag lider med dem. När man har 20 kr/h timme på 2/4 på 60 timmar så kan man kosta på sig att vara ödmjuk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett kort besök på FR borden igår så är man tillbaka på de "vanliga" SH borden. Körde 1/2 borden med "heavymetal abc". Hade väl 38/30 stats på de bord jag spela ikväll. Roligare att lösa upp spelet. Blir lite svårare, så jag körde 3 bord för att kunna hinna med. Blev +1373 kr på 1,5 timmar. 915 kr/timme, tänk om man kunde rusha så varje kväll! Ska prova detta nu ett tag, har ju tidigare kört 25k händer "vanlig abc" vilket gav breakeven resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va ute och joggade 3,5 km, riktigt skönt för kroppen. Nu på eftermiddagen har jag varit själv då barnen och sambon är och åker tomtetåget, ett gammalt ånglok. Perfekt läge för poker mao :twisted: Spelade min nya ABC poker i 1,5 timmar, resultatet av det +625 kr. Verkar ju onekligen ge bättre resultat på kort sikt än min gamla ABC poker. Spelar max tre bord då spelstilen kräver lite mer eftertanke. Jag ska köra så här månaden ut så får jag utvärdera sen.

 

+2241 kr för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den poker jag nu spelar är ganska så annorlunda än den jag har spelat tidigare (SH). Jag började ju med fullring som enligt mig är mycket enklare att slå med tight spel. När jag sedan gick över till SH så har jag spelat lösare men inte riktigt fått kläm på det. Det beror nog till mestadels på att jag är en ganska lugn person, FR passar då mitt psyke, eftersom det till stor del går ut på tålamod, i alla fall på 1 och 2 och till viss del 5 krs FR SvS.

 

SH är HELT annorlunda. Jag har läst en del om SH och har kört trail and error ganska länge (flera år). Kanske jag får hålla på så ett tag till vem vet? Har varit mycket nära flera gånger att strunta helt i pokern. Men alltid så har suget kommit tillbaka och man ska prova nåt nytt man lärt sig. Jag gillar svåra grejer. Har också förstått att man ska se på poker långsiktigt. 100k händer betyder inte så mycket säger en del. Det ska man inte helt förkasta.

 

Hur som helst jag ska köra mitt spel och vem vet, kanske jag en gång i livet kan se att jag kan vinna några månader i rad på 1/2 på Svs också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den poker jag nu spelar är ganska så annorlunda än den jag har spelat tidigare (SH). Jag började ju med fullring som enligt mig är mycket enklare att slå med tight spel. När jag sedan gick över till SH så har jag spelat lösare men inte riktigt fått kläm på det. Det beror nog till mestadels på att jag är en ganska lugn person, FR passar då mitt psyke, eftersom det till stor del går ut på tålamod, i alla fall på 1 och 2 och till viss del 5 krs FR SvS.

 

SH är HELT annorlunda. Jag har läst en del om SH och har kört trail and error ganska länge (flera år). Kanske jag får hålla på så ett tag till vem vet? Har varit mycket nära flera gånger att strunta helt i pokern. Men alltid så har suget kommit tillbaka och man ska prova nåt nytt man lärt sig. Jag gillar svåra grejer. Har också förstått att man ska se på poker långsiktigt. 100k händer betyder inte så mycket säger en del. Det ska man inte helt förkasta.

 

Hur som helst jag ska köra mitt spel och vem vet, kanske jag en gång i livet kan se att jag kan vinna några månader i rad på 1/2 på Svs också!

 

 

Jag skulle ha skrivit under med "Den som vet sanslöst mycket om poker, men vinner inte så mycket". Skulle passa perfekt till boken "Spermaharen" om nån vet vad det är. Ha ha ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ute och gick/joggade i 50 minuter ikväll. Gjorde gott för kropp och själ. Spelade bara 40 minuter ikväll pga trötthet. Blev ganska konstant utdragen av fisk. Tänk om Svs kunde ta bort rivern! Resultat för dagen -125 kr. Skönt att det inte blev värre än så.

 

+1804 kr för månaden. Glad att jag ligger pluss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 steg fram 3 tillbaka. Tur det finns dåliga spelare eller....?

 

Boss Media - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: k425.42

Hero (BTN): k400.00

UTG: k400.00

SB: k278.01

BB: k276.94

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00, UTG posts DB k2.00

 

Pre Flop: (k5.00) Hero has Q:spade: Q:heart:

 

fold, Hero raises to k9.00, UTG calls k7.00, fold, fold

 

Flop: (k21.00, 2 players) 9:spade: Q:club: 7:club:

UTG checks, Hero bets k15.75, UTG raises to k57.50, Hero raises to k163.25, UTG raises to k391.00 and is all-in, Hero raises to k391.00 and is all-in

 

Turn: (k803.00, 2 players) 7:diamond:

 

River: (k803.00, 2 players) 7:spade:

 

UTG shows 9:heart: 7:heart: (Four of a Kind, Sevens)

UTG wins k788.00

 

 

 

 

 

Boss Media - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: k425.33

Hero (SB): k398.00

BB: k788.00

UTG: k277.01

CO: k276.85

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has K:heart: K:spade:

 

fold, fold, BTN raises to k7.00, Hero raises to k23.00, BB raises to k69.00, fold, Hero raises to k214.00, BB raises to k788.00 and is all-in, Hero calls k184.00 and is all-in

 

Flop: (k803.00, 2 players) A:spade: J:spade: 2:club:

 

Turn: (k803.00, 2 players) 7:heart:

 

River: (k803.00, 2 players) 4:club:

 

BB shows A:diamond: Q:club: (One Pair, Aces)

BB wins k788.00

 

 

-1295 kr för passet på 1 timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inget direkt dåligt spel?

 

AQ är väl kanske inte världens bästa att få in, men kanske hade någon konstig read på dig?

 

2 par får jag också in floppen, du hade otur :) Sånt som händer.

 

Ja QQ handen var en setup, tänkte mer på KK. Jag var ganska lös på bordet där det hände. Bara att bita ihop och hitta pokersuget senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussa ca 500 kr på 1/2 nu på kvällen. En del mot regs också, så jag är nöjd med kvällen. Nu ligger månadsplusset på 1129 kr. Spelar fortfarande min "nya" stil. Ska som sagt hålla det på det viset månaden ut. Har för närvarande 3,81 ptbb/100 på 9350 händer. Jag tycker det står still, men så är det när man inte spelar så mycket som alla andra. Ska väl va glad om det ligger +.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...