Gå till innehåll

Hypotetiskt läge i WSOP Main.


Recommended Posts

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

utan att ha läst andra inlägg i tråden förutom nr 1 är rätt spel väldigt uppenbart för mig.

 

I detta läge minrejsar vi för att induca utg att 4beta så vi kan spela en stor pott.

Att slå om normal betsizing och få in runt 10% av stacken pre op är sämsta möjliga utfallet. Då är faktiskt fold bättre, hur sjukt det än låter.

 

Vår första prioritering är att hamna i pengarna och inte åka ur. Vi kan inte vinna turneringen dag 1.

 

Nä, men vi kan inte heller vinna den genom att tacka nej till en massa +EV-lägen. Vill man sitta och folda kan man stanna hemma och gör det på internet mycket billigare än att lägga 10 000 $+reskostnader på att göra det i U-vesa.

 

Och vad förväntar vi oss egentligen att UTG ska fyrabeta med, efter raise, fyra syna och trebet från BB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad förväntar vi oss egentligen att UTG ska fyrabeta med, efter raise, fyra syna och trebet från BB?

 

JJ+ kanske om vi har tur. Annars synar han nog hela sin range tillsammans med de andra synarna vilket gör det idiotiskt att minbetta. Vi kommer ha en semistor pott i dålig pos mot 4-5 spelare med en hand vi förväntar oss få värde ifrån.

 

Facit som det populärt heter borde vara att betta så hårt som man kan tro att nån klarar av att syna med. Men inte så lite att vi får med massa konstiga händer som sc´s eller setminers.

 

Tror istället vi får acceptera att vi tar potten som den är de flesta fall och får action av KK/QQ/AK eller om det råkar sitta en retard på just vårt bord som spelar annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att slå om normal betsizing och få in runt 10% av stacken pre op är sämsta möjliga utfallet. Då är faktiskt fold bättre, hur sjukt det än låter.

 

Inser att tournament life blir viktigare om man spelar WSOP men skulle gärna höra en motivering.

 

Själv skulle jag explo-siza för litet (sällan) eller för stort (ofta) med målet att bli raisad eller få med max 1-2 spelare till flopp. Obalanserat absolut..... men få lär haja det och borde ge bäst resultat mot random WSOP-spelare dag 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda pre är väl bra ifall man har löjligt usla implicita odds och alltid betalar av till max på nåt vänster, och inte har någon som helst förmåga att få värde/bluffa utan att lyckas, men så är ju inte fallet.

 

Tycker också folk överdriver SPR faktorn, stackstorlekarna är inte så jävla awkward om vi 3bettar normalt o får en eller två eller tre syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt många märkliga ideér i den här tråden, men det här var nog det dummaste av allt!

 

"Att slå om normal betsizing och få in runt 10% av stacken pre op är sämsta möjliga utfallet. Då är faktiskt fold bättre, hur sjukt det än låter."

 

ALLT är bättre än fold!

 

Kan man inte spela postflopp-poker så är inte den rätta strategin att folda AA pre utan att lära sig att spela dem post.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi höjer till 1700! ursprungsraisaren går ai,alla efter han går också ai,vad gör vi då?

 

Slowrollar 1 minut och synar sen med en brett leende som växer när våra FI flippar:

KK, KK, QQ, QQ ...... och AJ off hos killen som degade.

 

Deltar sen glatt i diskussionerna om att detta var det mest riggade skit vi alla sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ha kommit med nåt super-elaborate vid det här laget för att låta smart och försöka framföra min poäng, även om just läget i fråga bara kan framkalla en diskussion som är löjlig så kan teorin bakom appliceras till många resonemang i en bredare range lägen, misstänker jag. :D

 

Uppskattad tid för smart-post: imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen info om vem den erkänt duktiga livespelaren är. Börjar nästan bli Isildur1-mystiskt.

 

Mina toppkandidater:

1. Pekka Lindmark

2. Karl Möller

3. Ferna

4. Mats Sundin

5. Dilba

 

Man kanske ska fundera över av "vem" personen är "erkänt duktig"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske ska fundera över av "vem" personen är "erkänt duktig"?

 

Mja, erkänt duktig kan ju iofs diskuteras. Han har ett hyfsat antal casher om man kollar in diverse siter som trackar liveresultat. Det var mer så jag menade.

 

Edit. Det är ju inte hans svar eller vem han är som är intressant här utan hur man egentligen ska spela handen som sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
JJ+ kanske om vi har tur. Annars synar han nog hela sin range tillsammans med de andra synarna vilket gör det idiotiskt att minbetta. Vi kommer ha en semistor pott i dålig pos mot 4-5 spelare med en hand vi förväntar oss få värde ifrån.

 

Facit som det populärt heter borde vara att betta så hårt som man kan tro att nån klarar av att syna med. Men inte så lite att vi får med massa konstiga händer som sc´s eller setminers.

 

Tror istället vi får acceptera att vi tar potten som den är de flesta fall och får action av KK/QQ/AK eller om det råkar sitta en retard på just vårt bord som spelar annat.

 

Detta här é precis anledningen till att vi ska min-raisa. Om vi slår 5-10% av vår stack kommer händer som JJ QQ inte att fyrbeta utan istället flat syna. Om vi min betar kommer JJ QQ med största sannolikhet lägga in en hygglig 4-bet och vi kan slicka oss om läpparna och skjuta in en 5-bet.

 

Kortfattat: Om vi slår väldigt hårt förväntar jag mig att QQ- viker. Vi kanske får action av KK. Men om vi min-raisar ökar vi istället den rangen till (i ditt tycke JJ+) Det är väl just därför som min raisen är att föredra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Historien bakom denna hand är ju så sjukt långt ifrån det vi diskuterade. Killen har kvalat till ett cashgame där han får $100 000 och behåller alla vinst över dessa pengar efter 150 händer. Till detta hör att den av de 10 programmens 10 utmanare som klarar sig bäst vinner ett passport till massa wpt och wsop turrar mm värda riktigt mycket.

 

Denna hand utspelar sig då för denne sista utmanare i det sista programmet, han är upp massvis vilket gör att om han bara foldar vinner han också paketet med biljetter värda minst lika mycket. Att inte folda här vore ett jättemisstag.

 

Ska också tilläggas att det är PL pre och NL efter flopp vilket gör den så mycket mer svårspelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta här é precis anledningen till att vi ska min-raisa. Om vi slår 5-10% av vår stack kommer händer som JJ QQ inte att fyrbeta utan istället flat syna. Om vi min betar kommer JJ QQ med största sannolikhet lägga in en hygglig 4-bet och vi kan slicka oss om läpparna och skjuta in en 5-bet.

 

Kortfattat: Om vi slår väldigt hårt förväntar jag mig att QQ- viker. Vi kanske får action av KK. Men om vi min-raisar ökar vi istället den rangen till (i ditt tycke JJ+) Det är väl just därför som min raisen är att föredra?

 

Blir ju rätt trist om ingen har så starkt som JJ utan vi får flat från 5 spelare. Dessutom hade jag inte 4bettat JJ med en hand som denna megadeep om nån stolle får för sig att min3betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...