Gå till innehåll

Hypotetiskt läge i WSOP Main.


Recommended Posts

Antar att argumentet för fold/syn är att man inte vill ha åkt så långt för att busta första perioden. Har aldrig riktigt fattat det argumentet. Om man nu inte gillar att spela poker, är väl det bästa att man stannar hemma från början?

 

Eller finns det några förnuftiga argument mot att bara höja, som vanligt?

 

spot on =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här svaret gav frågeställaren efter vilda diskussioner. Kanske intressantare att diskutera själva svaret än frågeställningen...?

 

Men jag är förvånad över svaren. Det intuitiva är kanske att höja till 2k-2,5k, som många föreslår, men detta är ju det absolut sämsta man kan göra. Faktiskt bättre att folda som X skämtsamt föreslog. X andra inlägg är nog dock egentligen det rätta svaret. D v s 6-7k eller All in.

Den här frågan har tre inbyggda frågeställningar. 1. Betstorlekar. 2 Turneringsstrategi. 3. Implicita odds.

Att med AA få in 5-10% av stacken preflopp är sämsta tänkbara. Särskilt när man är ur position. Antingen måste man försöka få in mer (long ball) eller också mindre (small ball) annars ger man motståndarna implicita odds att syna.

 

Att få in mer här är verkar ju suspekt eftersom betet blir för stort i förhållande till potten, kan man tycka. Ett knep är då att försöka få till en 4-bet från någon annan. Det bästa sättet att åstadkomma detta är att dubbla till 600. UTG måste då återhöja med en jävla massa händer, för att inte hamna fel eftersom alla andra annars synar. I vart fall AK, AQ, KK, QQ, JJ och möjligen någon ytterligare hand.

Detta är perfekt senario. Om det skiter sig så att hela gänget synar så är det bara att ge upp. Att träffa set här som X föreslår är nog uteslutet, med så många i potten så är minst ett, kanske båda A:na borta.

 

Synpunkter på detta "facit"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idioti. Ignorerar allt vad balans heter, raisa till 600 är ju komplett hjärndött, hur kan man säga det i samma mening som man säger att man inte vill ge set-odds och spela multiway. Jesus.

 

6-7k? All-in? Kan bara tolkas som ett skämt. Dom kommer knappt syna med KK, än mindre ställa såklart.

 

En vanlig stdraise bäddar dessutom för relativt lättspelade stackar postflop, så det där är bssss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är representativt för klientelet på dina turneringar borde jag kanske omvärdera mitt beslut att inte ta mig dit så ofta.

 

Återigen - inte min klubbtråd på fb.

Faktum är att frågeställaren är en erkänt duktig livespelare med flera stora, internationella casher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ju svarat, och propagerade för, en raise på 2.2K men blev totalsågad. :-(

 

Det intuitiva är kanske att höja till 2k-2,5k, som många föreslår, men detta är ju det absolut sämsta man kan göra. Faktiskt bättre att folda som X skämtsamt föreslog
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här svaret gav frågeställaren efter vilda diskussioner. Kanske intressantare att diskutera själva svaret än frågeställningen...?

 

 

 

Synpunkter på detta "facit"?

 

Det där var det värsta/bästa jag någonsin har läst. Vilken jävla blådåre :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här svaret gav frågeställaren efter vilda diskussioner. Kanske intressantare att diskutera själva svaret än frågeställningen...?

 

 

 

Synpunkter på detta "facit"?

 

Ska man kommentera svaret i sak så är det bara att imponeras av hur många olika sätt samtidigt det är fel på, men jag tror inte att det går att förklara för någon varför det dumt.

 

Den som fattar hur jävla dumt det är att tro att det är bättre att att folda med AA pre än att få in 5-10 % av stacken, behöver ingen förklaring. Den som inte fattar det är för dum för att förstå en förklaring.

 

Vem är det som har skrivit det? Dilba? Ferna? Karl Möller? Pekka Lindmark?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag är förvånad över svaren. Det intuitiva är kanske att höja till 2k-2,5k, som många föreslår, men detta är ju det absolut sämsta man kan göra. Faktiskt bättre att folda som X skämtsamt föreslog. X andra inlägg är nog dock egentligen det rätta svaret. D v s 6-7k eller All in.

Den här frågan har tre inbyggda frågeställningar. 1. Betstorlekar. 2 Turneringsstrategi. 3. Implicita odds.

Att med AA få in 5-10% av stacken preflopp är sämsta tänkbara. Särskilt när man är ur position. Antingen måste man försöka få in mer (long ball) eller också mindre (small ball) annars ger man motståndarna implicita odds att syna.

 

Att få in mer här är verkar ju suspekt eftersom betet blir för stort i förhållande till potten, kan man tycka. Ett knep är då att försöka få till en 4-bet från någon annan. Det bästa sättet att åstadkomma detta är att dubbla till 600. UTG måste då återhöja med en jävla massa händer, för att inte hamna fel eftersom alla andra annars synar. I vart fall AK, AQ, KK, QQ, JJ och möjligen någon ytterligare hand.

Detta är perfekt senario. Om det skiter sig så att hela gänget synar så är det bara att ge upp. Att träffa set här som X föreslår är nog uteslutet, med så många i potten så är minst ett, kanske båda A:na borta.[/Quote]

 

Är frågeställaren Daniel Negreanu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ett problem stacksizemässigt, vi vill inte 3betta AA pre och betfolda flopp. Jag kan gott se oss göra ett ganska stort 3bet som reppar en range på JJ+ AQ/AK+, det kanske den gör oavsett vår sizeing iofs... Problemet här är inte så mycket hur vi får värde på handen som att vi hamnar i ett läge där vi inte vet om vi ligger mil före eller mil efter vår FI´s hand. Vi vill inte heller ge alldeles för sjuka implicita odds till de som sitter med låga pockets eller sc´s och det gör vi eftersom vårt move att ens raisa i denna spot visar att vi är starka.

 

Raisar vi tillräckligt lite för att ursprungsraisaren ska syna kommer vi troligen se ett par tre syner till, speciellt om de har händen som är lätta att spela efter flopp.

 

Det ovan är hur jag tror vi ska spela handen, men sanningen är troligen att om jag satt där hade jag överbettat rejält eller pushat och hoppats på en lös dåre med JJ-KK/AK.

 

Och ni som snackar om balans har nog inte helt tänkt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ett problem stacksizemässigt, vi vill inte 3betta AA pre och betfolda flopp. Jag kan gott se oss göra ett ganska stort 3bet som reppar en range på JJ+ AQ/AK+, det kanske den gör oavsett vår sizeing iofs... Problemet här är inte så mycket hur vi får värde på handen som att vi hamnar i ett läge där vi inte vet om vi ligger mil före eller mil efter vår FI´s hand. Vi vill inte heller ge alldeles för sjuka implicita odds till de som sitter med låga pockets eller sc´s och det gör vi eftersom vårt move att ens raisa i denna spot visar att vi är starka.

 

Raisar vi tillräckligt lite för att ursprungsraisaren ska syna kommer vi troligen se ett par tre syner till, speciellt om de har händen som är lätta att spela efter flopp.

 

Det ovan är hur jag tror vi ska spela handen, men sanningen är troligen att om jag satt där hade jag överbettat rejält eller pushat och hoppats på en lös dåre med JJ-KK/AK.

 

Och ni som snackar om balans har nog inte helt tänkt till.

 

Du kan inte skriva att folk inte tänker till i samma mening som du säger att du hade pushat 30k när det är höjt till 300.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ett problem stacksizemässigt, vi vill inte 3betta AA pre och betfolda flopp. Jag kan gott se oss göra ett ganska stort 3bet som reppar en range på JJ+ AQ/AK+, det kanske den gör oavsett vår sizeing iofs... Problemet här är inte så mycket hur vi får värde på handen som att vi hamnar i ett läge där vi inte vet om vi ligger mil före eller mil efter vår FI´s hand. Vi vill inte heller ge alldeles för sjuka implicita odds till de som sitter med låga pockets eller sc´s och det gör vi eftersom vårt move att ens raisa i denna spot visar att vi är starka.

 

Raisar vi tillräckligt lite för att ursprungsraisaren ska syna kommer vi troligen se ett par tre syner till, speciellt om de har händen som är lätta att spela efter flopp.

 

Det ovan är hur jag tror vi ska spela handen, men sanningen är troligen att om jag satt där hade jag överbettat rejält eller pushat och hoppats på en lös dåre med JJ-KK/AK.

 

Och ni som snackar om balans har nog inte helt tänkt till.

 

Jag nämnde balans. Varför är jag ute och cyklar när jag säger att man ska ta hänsyn till balans i handen?

Ditt inlägg får mig nästan att tro att det är 2005 f.ö. Inte alltid man ser någon resonera sådär nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...