Gå till innehåll

QQ mot 2xpot 3-bet preflop.


Recommended Posts

iPoker - €1 NL - Holdem - 10 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

MP: €77.85

MP+1: €48.15

MP+2: €100.00

LP: €160.75

CO: €122.38

BTN: €186.50

SB: €102.80

BB: €102.50

UTG: €184.15

Hero (UTG+1): €119.00

 

SB posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

 

Pre Flop: (€1.50) Hero has Q:club: Q:diamond:

 

fold, Hero raises to €2.80, MP calls €2.80, fold, MP+2 raises to €14.00, fold, fold, fold, fold, fold, Hero calls €11.20, fold

 

Flop: (€32.30, 2 players) 9:club: 9:spade: 2:heart:

Hero checks, MP+2 bets €16.15, Hero ?

 

Pre-flop 3-bettar MP2 2x pot, ska jag försöka få in degen här?

 

Som spelat hur spelar man på flopen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju inte ja någon full ring lirare så kanske inte har koll på hur man spelar när man blir trebettade efter att öppnat i tidig pos osv osv osv..

 

Men de ja däremot vet 'r att de är kallta att syna en 3bet OOP 100bb deep. Du måste i så fall anta att du krossar hans range och på så sätt kan få in de bra på floppen.

 

Ja antar dock att de beror helt på spelare. Ja hade dock 4bettat pre. Som spelat ska de nog mycke till för att du ska kunna släppa den, c/r känns ju std. Hoppas verkligen inte du funderar på att folda....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar FR på samma nivåer sen en evighet känns det som och en sån 2x pott ser man inte ofta.

 

Man kan väl anta att det antingen är nån tokaggro fisk alternativt någon som e trött på att torska med sina AA eller nån som inte kan spela AK postflop o vill ta hem det direkt eller få in det pre.

 

QQ är iaf långt ifrån nöt i FR och inget man vill ha in så jättegärna om man inte har fina reads/stats.

 

Hur som haver sätter han dig i en knepig sits det blir dyrt 4betta pre och situationen på floppen blir knepig.

 

Eftersom FI dubblar pott pre och sen c-bettar halva potten tror jag han ofta kan ha en AA som inte är rädd för den ofarliga floppen och försöker lockbeta med dig eller en AK som inte vill göra sig commited.

Inget lätt väl jag hade nog iaf fått in det säkert felaktigt satt han som random tokaggro fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höjer du så lite pre? Är det din standardhöjning? Standard på nivån?

 

Nu lär väl folk idiotförklara mig, men det bjuder jag på. Utan read och en sådan höjning från fi på fullring då foldar jag DD pre... Du kan ju inte direkt setmina och jag vill veta att han har nåt annat i sin range än AA-KK innan jag börjar spela annorlunda.

 

Nit? Javisst ;-)

 

Som spelad så får du väl hoppas att han hade A,K och missade... Syna och be en bön att turn varken ger A eller K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lär väl folk idiotförklara mig, men det bjuder jag på. Utan read och en sådan höjning från fi på fullring då foldar jag DD pre... Du kan ju inte direkt setmina och jag vill veta att han har nåt annat i sin range än AA-KK innan jag börjar spela annorlunda.

 

Nit? Javisst ;-)

 

.

 

Nej, nej, om du kan sätta fi så exakt som KK+ så synar du givetvis för att kunna floppa just en triss. Han kommer knappast checka fram till river med dom händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...