Gå till innehåll

Imfromsweden har fått en dagbok


Imfromsweden

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nja, standard är det väl inte. Grabben var bara rätt polariserad i sin double-barrel range, och det bildas en miljon drag på turn, så några av dom lär han väl bluffa på river. Dessutom är min river range rätt svag, så rätt troligt att han följer upp med sina bluffar.

 

Tänker vi på samma hand? :3h: dyker upp på turn, vilka miljoner drag ger det? :-D

Det andra du säger köper jag däremot, tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker vi på samma hand? :3h: dyker upp på turn, vilka miljoner drag ger det? :-D

Det andra du säger köper jag däremot, tack för svar.

 

Nja, du har rätt, trodde att 3an gav en flushdraw också. Aja, dragen blir ändå KT/9T/98/A2/A4/46/65/24 och sånt, sen lär han ju dra ett antal no-equity bluffs också, pga det jag skrev tidigare.

 

Dessutom har jag ju vanligtvis 7 outs, även om han har Qx :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att instämma, imponerande! Med ett sånt förstagångsresultat lär du greja 2.0 utan större ansträngning om du skulle vara intresserad av det :)

 

speciellt om det är några andra delar än ORD som krånglar.

 

nu ska dom ju dock göra om provet helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, tack :) Var dock inte första gången, utan andra. Men ska bli så jävla trevligt när dom gör om provet så man slipper ord-skiten. Hade bara 27 av 40 där :(

 

Har pluggat så överdrivet mycket grammatik senaste veckan. Har lärt mig 5 års grammatik på en vecka :S Så ni kan fråga mig vaaaaad som helst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, tack :) Var dock inte första gången, utan andra. Men ska bli så jävla trevligt när dom gör om provet så man slipper ord-skiten. Hade bara 27 av 40 där :(

 

Har pluggat så överdrivet mycket grammatik senaste veckan. Har lärt mig 5 års grammatik på en vecka :S Så ni kan fråga mig vaaaaad som helst :)

 

ord-delen är kvar så vitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför i helvete har man ens grammatik i skolan? (seriös fråga)

 

Tycker iof att det är rätt så bra. Har ÄNTLIGEN lärt mig hur man bildar en mening, och varför de sätter "er", "em", "es" etc etc överallt.

 

ord-delen är kvar så vitt jag vet.

 

Fan :( Men den blir mindre, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det underlättar språkinlärning.

 

Dessutom är språket nyckeln till intellektuell klarsynthet, jmfr den svaga tolkningen av Sapir-Whorf (seriös level)

 

lingvistik och antropologi direkt på googling, orkar inte ens försöka förstå vilken level du snackar om.

 

Tyckte dock de lilla jag läste om hypotesen (svaga) var lite roligt, helt ny inom semantikens underbara värld.

 

on topic så förstår jag de vettiga med lära sig grammatik som ett fundament vid inlärning av ett nytt språk. Men att lära sig det inom svenskan känns bara vidrigt, sålänge man inte ska skriva som yrke...

 

Mvh

IG i grammatik i alla språk (MVG som betyg i samtliga dock)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, tror det blir mer logik/matte också :)

 

edit:

 

http://www.nya-hogskoleprovet.se/

 

Tur man gjorde det "gamla" för ett antal år sen då. Inte för att jag tror jag kommer få någon nytta av det men ändå. Låg def runt motsvarande 1.8-2.0 någonstans sett till delarna med engelska/svenska men nog inte ens över 1.0 på det matterelaterade.

 

Förstår inte hur ännu mer matte ska gynna folk som vill ha bra provresultat för att komma in på andra linjer än "tekniska program". Varför i helvete ska en blivande jurist eller whatever behöva läsa på sin matte för att öka chansen att komma in? Samtidigt borde någon som vill läsa till ingenjör eller plugga teknisk matte knappt ens få använda det "nya" högskoleprovet.

 

Om man ens ska ha kvar systemet som det är borde det isf finnas några olika högskoleprov beroende på vilken inriktning man tänkt plugga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur man gjorde det "gamla" för ett antal år sen då. Inte för att jag tror jag kommer få någon nytta av det men ändå. Låg def runt motsvarande 1.8-2.0 någonstans sett till delarna med engelska/svenska men nog inte ens över 1.0 på det matterelaterade.

 

Förstår inte hur ännu mer matte ska gynna folk som vill ha bra provresultat för att komma in på andra linjer än "tekniska program". Varför i helvete ska en blivande jurist eller whatever behöva läsa på sin matte för att öka chansen att komma in? Samtidigt borde någon som vill läsa till ingenjör eller plugga teknisk matte knappt ens få använda det "nya" högskoleprovet.

 

Om man ens ska ha kvar systemet som det är borde det isf finnas några olika högskoleprov beroende på vilken inriktning man tänkt plugga.

 

Ja, t ex många invandrare som är duktiga på alla delar förutom svenska ord åker dit så rejält på den delen så det tar i princip bort alla deras chanser att få en fin poäng.

 

Det skulle ju vara förståeligt om de vill läsa juridik, men en tandläkare behöver inte kunna så många krångliga ord.

 

Fast det är nog riktigt svårt o göra en test som är rättvis mot alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, t ex många invandrare som är duktiga på alla delar förutom svenska ord åker dit så rejält på den delen så det tar i princip bort alla deras chanser att få en fin poäng.

 

Det skulle ju vara förståeligt om de vill läsa juridik, men en tandläkare behöver inte kunna så många krångliga ord.

 

Fast det är nog riktigt svårt o göra en test som är rättvis mot alla.

 

Tror invandringen är en stor anledning till att testet ändras med. Men det är väl bara Mona Sahlin som skulle säga en sån sak öppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt förslag vore att skolorna själva skulle bestämma antagningskrav. Det skulle alltså vara upp till skolorna att avgöra hur mycket de bryr sig om betyg/HP och om de vill ordna t.ex. inträdesprov och speciellt för estetiska inriktningar skulle det antagligen vara fint med intervjuer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror invandringen är en stor anledning till att testet ändras med. Men det är väl bara Mona Sahlin som skulle säga en sån sak öppet.

 

ja självklart är det en stor anledning.

 

Många invandrare hamnar ju utanför kvalificerade högskoleutbildningar pga ett delmoment som inte bör ha så avgörande betydelse.

 

Hur man nu ställer sig till den saken så mår ju Sverige bäst av att många invandrare blir högutbildade, och får bra jobb.

 

Dels bidrar de mer till samhället då, dels så minskar ju problemen med integration, sociala klyftor osv.

 

Man ser t ex inte många av mina invandrarpolare springa på stan o sätta eld på bilar, ropa "hora" efter svenska flickor, eller gå omkring i gäng o slåss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt förslag vore att skolorna själva skulle bestämma antagningskrav. Det skulle alltså vara upp till skolorna att avgöra hur mycket de bryr sig om betyg/HP och om de vill ordna t.ex. inträdesprov och speciellt för estetiska inriktningar skulle det antagligen vara fint med intervjuer.

 

Är det inte så dom har tänkt inför hösten? Att olika skolor får välja vilken tyngd resultatet på specifika delar ska ge. T.ex. tekniska högskolor kommer fokusera på logik/matte-delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är väl som sagt att det i framtiden ska bli så att skolor ska få välja som sammejao säger

 

Sen är det ju inte så att de bara lagt till matte, de har ju utökat svenskadelen med meningsutfyllnad också, så språk/mattedelen kommer väl vara mycket mer balanserad nu jämfört tidigare. Ett stort skämt med den där orddelen och jag fattar inte att den fick så stor del av provet från första början. Kollar man listan över 2.0or är det ganska liten del som är yngre. Skulle tro att detta kommer jämnas ut nu när orddelen får mindre betydelse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som tycker detta provet var betydligt svårare än föregående år? Konspirationsteoretikern i mig kände nästan att det var ett sätt för provanordnarna att jävlas lite denna sista gång innan det nya provet. Texten i LÄS-delen som innehöll mer paragrafer än annat var något som jag mfl tyckte var näst intill löjlig. Det var inte heller speciellt många ord som man kunde efter att ha plöjt igenom HP-guidens alla ordlistor, vilket alltid setts som ett säkert kort för att få 30+ rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...