Gå till innehåll

Bra värde på garantiturneringar?


mackie

Recommended Posts

Tips på någon sida (förutuom WilliamHill där jag redan har pengar) där det är bra pengar i garantiturneringarna, bra värde. Inte PokerStars, hatar den sidan! :) Men typ på williamhill finns det en turnering varje dag med 18 000 $ garanterat, och är typ max 800 deltagare, och bra struktur etc. undrar om ni har tips på någon sida där det finns bra turneringar, för mellan 2-20 dollar, där det är bra garanterade prispengar och inte typ 3000-10000 deltagare som det är i många liknande turneringar på FTP eller PokerStars? :)

 

// mackie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kan jag inte sätta in pengar där pga ett oupklarat ärende som en polare har och dom tror vi fuskade.. haha :) och sen som han sa, typ alltid flera tusen deltagare till turneringarna med bra garantipengar :) så har ni några vettiga tips?

 

Även stars har ju börjat fatta detta och kör en hel del turrar med maxtak på 500 per osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mest övervärde finns på Bodog som det talats om innan, nästan alla turneringar, men även everest där deras 50K garanti på söndagar och deras 5K garanti vardagar sällan är fullteckande.

 

Cake var ganska ok också förr, men sämre nu. Ongame har väldigt sällan övervärde, inte heller stars eller full tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
Tråden handlade ju om övervärde på turneringarna jag ville bara påpeka att det sällan är det på turneringarna med max 500 etc.

 

Nä precis, och det är sällan övervärde i någon MTT på stars och FTP öht. Bodog som sagt och även entraction har övervärde i många turneringar dag efter dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag blir lite konfunderad över är hur bodog orkar pumpa in pengar vecka efter vecka. $162:an är den ena stora turre de har och den går varje vecka minus $20-40k. Eftersom bodog är en liten sajt med få spelare borde detta ta dem riktigt hårt. Trots detta har de haft det så i säkerligen ett år eller mer. Dessutom har jag två gånger lyckats få en gratisbiljett till denna turre då de saknat mig på sajten så det betyder ju att det måste vara en oerhörd kostnad för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är duktig har väl alla turneringar värde... (roi?)

 

Vad betyder värde för dig?

De här tre faktorerna är väldigt olika för olika människor:

 

:hjärter: ett förstapris som du tycker är stort nog för att du vill spela bra.

 

:hjärter: Att fältet inte är stort (vad är stort, är 1000 spelare en stor turnering?/ är WSOP en stor turneringen?)

 

:hjärter: att spelarna är dåliga.

 

Dessa faktor är väldigt olika för olika människor. Därför blir olika turneringar "bra" för olika människor.

Så beroende på vad du söker kan svaren bli väldigt olika.

 

Är det jag säger helt konstigt eller börjar man tänka lite när man läser detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är duktig har väl alla turneringar värde... (roi?)

 

Vad betyder värde för dig?

De här tre faktorerna är väldigt olika för olika människor:

 

:hjärter: ett förstapris som du tycker är stort nog för att du vill spela bra.

 

:hjärter: Att fältet inte är stort (vad är stort, är 1000 spelare en stor turnering?/ är WSOP en stor turneringen?)

 

:hjärter: att spelarna är dåliga.

 

Dessa faktor är väldigt olika för olika människor. Därför blir olika turneringar "bra" för olika människor.

Så beroende på vad du söker kan svaren bli väldigt olika.

 

Är det jag säger helt konstigt eller börjar man tänka lite när man läser detta?

 

Det du säger är helt korrekt. Men det som nämnts som värde tidigare är ju egentligen övervärde. Mao är det ett värde som du som spelare har även om du normalt inte har edge mot dina motspelare.

 

Det krävs bra mycket mindre skill i en turre där 1/4 av vinstsumman är sponsrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...