Gå till innehåll

NL1k party K8s BTN vs BB


Recommended Posts

Venne riktigt vad jag ska säga för att övertyga er, ingen av er verkar vara särskilt öppen sinnad... funtar på o skapa en tråd på 2p2 på denna hand, så kan ni få se att VARJE reply kommer säga "Lol, checking flop is horrible".

 

Kommer det kanske öppna era sinnen på att ni KANSKE har fel? Eller äre omöjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 472
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Venne riktigt vad jag ska säga för att övertyga er, ingen av er verkar vara särskilt öppen sinnad... funtar på o skapa en tråd på 2p2 på denna hand, så kan ni få se att VARJE reply kommer säga "Lol, checking flop is horrible".

 

Kommer det kanske öppna era sinnen på att ni KANSKE har fel? Eller äre omöjligt?

 

Men allvarligt, fattar du inte? Hjort har ändå i ganska tydliga och relativt vänliga ordalag påpekat att en argumentation som bygger på att man upprepar "lol beta är överlägset" i ett antal olika förklädnader INTE övertygar NÅGON, utom möjligtvis Supertequila eller någon av dina 2+2-fanboys. Det innehåller inte heller någonsom helst information av kvantitativt värde, vilket faktiskt är grunden i all form av analys.

 

Tror du då på FULLT ALVAR att om ett forum fyllt av ÖPPENMUNNAR upprepar samma idioti oändligt med gånger skulle göra någon som helst SKILLNAD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lirat ca 2 år

 

Vilket förklarar dina pinsamma hänvisningar till 2+2. Alla icke-apor slutade posta strategi på 2+2 för länge sedan, men hur ska du veta det då det skedde innan du började spela.

 

Förlåt att det här blev mer än en one-liner, vill inte ta mer tid än nödvändigt från dina oerhört komplexa gymnasiestudier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt, fattar du inte? Hjort har ändå i ganska tydliga och relativt vänliga ordalag påpekat att en argumentation som bygger på att man upprepar "lol beta är överlägset" i ett antal olika förklädnader INTE övertygar NÅGON, utom möjligtvis Supertequila eller någon av dina 2+2-fanboys. Det innehåller inte heller någonsom helst information av kvantitativt värde, vilket faktiskt är grunden i all form av analys.

 

Tror du då på FULLT ALVAR att om ett forum fyllt av ÖPPENMUNNAR upprepar samma idioti oändligt med gånger skulle göra någon som helst SKILLNAD?

 

Du är ju seriöst dum i huvudet...

 

Ledsen, men jag håller helt enkelt inte med här. Jag har sagt satsa, och VARFÖR jag anser att satsa är bättre, och varför jag anser att checka är sämre. Det är definitivt bättre än "check imo", och ligger till grund för faktisk ytterligare diskussion och ordentligt bemötande. På samma grund förvantar jag mig verkligen inte att någon ska skriva en 3 sidor lång analys heller, ett kort och koncist bemötande där man förklarar varför man tänker som man tänker, räcker ofta till för att en bra grund för vidare diskussion

 

Nu får gärna någon bemöta mina argument, så ska jag förklara bättre/nogrannare då.

 

Låt mig också fråga dig, har vi hört någonting annat än "check är överlägset", från den andra sidan? Har vi hört några analyser? NEJ JUST DET. Idiot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket förklarar dina pinsamma hänvisningar till 2+2. Alla icke-apor slutade posta strategi på 2+2 för länge sedan, men hur ska du veta det då det skedde innan du började spela.

 

Förlåt att det här blev mer än en one-liner, vill inte ta mer tid än nödvändigt från dina oerhört komplexa gymnasiestudier.

 

Det finns fortfarande massor bra posters, åtminstone i MSNL forumen. HSNL/MSFRNL är dött (inte så oväntat) o SSFRNL o SSNL är dåliga, men MSNL är fortfarande bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nästan lite rädd att jag höll på att bli galen, ett helt forum kan väl inte ha fel...?

 

fast, jo.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/56/medium-stakes-pl-nl/official-december-msnl-rungoodlasttimethisyearetc-thread-929088/index30.html

 

2p2 är ju jätttefacit nowadays, se bara lite hh analyser i highstakes delen.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/19/high-stakes-pl-nl/nl5k-bvb-2ndpair-gk-vs-2barrell-linecheck-934574/

 

visst håller vissa midstakespostare bra nivå men de är väldigt få och överröstas oftast av hu explo donks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nästan lite rädd att jag höll på att bli galen, ett helt forum kan väl inte ha fel...?

 

fast, jo.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/56/medium-stakes-pl-nl/official-december-msnl-rungoodlasttimethisyearetc-thread-929088/index30.html

2p2 har väl inte gjort annat än haft fel de senaste 4 åren, så jag förstår inte varför du är förvånad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hörru 17-åringen. Kan vi enas om att det kan vara bra att checka mot en riktigt välbalanserad spelare och typ beta sönder en fisk som garanterat synar med massa saker vi har slagna? Dessutom förhindrar vi ju att han drar ut oss med QJos osv?

 

Tack, äntligen någon som medger att det är en enkel valuebet mot en fisk...

 

Mot en reg blir det mer intressant, och jag är lite kluven här. Beror på vilken reg vi spelar mot, imo. De flesta är ju inte "riktigt välbalanserade".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, äntligen någon som medger att det är en enkel valuebet mot en fisk...

 

Mot en reg blir det mer intressant, och jag är lite kluven här. Beror på vilken reg vi spelar mot, imo. De flesta är ju inte "riktigt välbalanserade".

 

OKej! Så nu är allt du behöver göra för att justifiera ditt explospel att bevisa att NL1k reggen KAFKA är så dålig att man ska gå och baysa här (något för killerwolf btw)

 

(Ledning, du får endast använda den information OP gav oss i första inlägget och den action som föreligger vid vår första bifurkationspunkt (dvs flopbeslut check/bet).

 

Som bonus om du lyckas ska jag göra ett spännande inlägg om the Perfect Bayesian equilibrium!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Ledning, du får endast använda den information OP gav oss i första inlägget och den action som föreligger vid vår första bifurkationspunkt (dvs flopbeslut check/bet).

 

Visst.

 

Vi kan varken veta om han är en fisk, eller en reg, baserat på det som står i OP. Men vi måste ändock välja om vi ska satsa eller checka. Mot en fisk är det alltid ett misstag att checka floppen, mot en reg är det ganska lika mellan båda valen. Det, tillsammans med att han cold-synade före floppen, får mig att välja bet>check som deafult, håller du inte med?

 

Nu känns det som jag formulerade det där asrisigt, men någon så smart som du borde inte ha några problem att förstå det jag menar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst.

 

Vi kan varken veta om han är en fisk, eller en reg, baserat på det som står i OP. Men vi måste ändock välja om vi ska satsa eller checka. Mot en fisk är det alltid ett misstag att checka floppen, mot en reg är det ganska lika mellan båda valen. Det, tillsammans med att han cold-synade före floppen, får mig att välja bet>check som deafult, håller du inte med?

 

Nej, jag håller inte med.

 

För det första är det en läcka att cb:a denna korrelationstextur.

 

För det andra måste du anta att din motståndare spelar optimalt om du inte känner till något om honom.

 

För det tredje är det INTE ett misstag att checka floppen, däremot kan det vara ett misstag att cb:a den om vi har fel read och försöker gå bayesian på KAFKAs gto-stjärt.

 

Ett intressant argument skulle kunna vara att nl1k-reggar är så usla att de köper en absurd cb aktivitet på allsköns floppar och att det därför är ett givet explospel mot en generell nl1k population. Jag tycker inte att hans kallsyn kvalificerar som en read och på lite högre nivåer skulle hans kallsyn tillsammans med din obalanserade cb på flopptexturen och hans donkbet på turn göra läget obehagligt.

 

Men så fullständigt mekanisk är inte en NL1k-reg.

 

Du har inte övertygat mig om att FI är en totalt obalanserad fisk och jag tror inte du har förstått att skillnaden i evfältet mellan bet och check mot en optimalspelare faktiskt blir ganska stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...