Gå till innehåll

NY TURRE! Berga Open 2nd chance 2011. ALL INFO I INLÄGG #507!!


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 645
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Anmälda:

 

Mike

Sandsater

S:t Björn

jm_j

bensjo (i gäststuga)

TotalFreak

Cyntax

Puni

ValterErik

Soni

Jennez

Drunken Penguin

John

tarmac

Bjoelle

Hygglo

Pinnen

m1978

simonlofberg

schoolbook

miata

Crappy

Nisze

Dybban!

Ängeln

Hogge

Torax

eloket

Mats W

Bergback

mceot

Omalley

Okocha

Darvartagan

Jarne

 

För övrigt kom jag tvåa i klubbens månadsturnering igår. Ledde obv stort inför HU men dessa ai preflophänder sabbade chansen till vinsten och den addade extrapotten...:

 

1) 77 vs. K7o (brädan A32 8 K)

2) K8s vs. K2o (brädan 928 3 2)

3) K9s vs. 99 (brädan XXX X X) bust...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit lite sugen på att vara med i dom tidigare turrarna men aldrig riktigt vågat med tanke på vilka giganter som har varit med. Men nu får det banne mig vara sluttrånat. Undertecknad väljer härmed att ansluta sig till dom "stora (no pun intended) grabbarna". Anmäler mig allra ödmjukast till denna clash of the titans, rumble in the jungle, thrilla in manilla och siktar på att bidra med värde, dåliga ordvitsar och (ev?) något höjd medelålder.

 

Problemet är bara hur fan man ska orka upp på morgonkvisten så att man hinner ta sig från sthlm till vischan i tid :oops: Men det ordnar sig säkert. Finns det månne något stadshotell med low buy-in sat'ar till "sovplats med frulle" på orten? :mrgreen:

 

Eftersom det i det närmaste verkar vara all inclusive så undrar jag egentligen bara en sak, får man ligga?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är bara hur fan man ska orka upp på morgonkvisten så att man hinner ta sig från sthlm till vischan i tid :oops: Men det ordnar sig säkert. Finns det månne något stadshotell med low buy-in sat'ar till "sovplats med frulle" på orten? :mrgreen:

Vi är några från sthlm så samåkning kan arrangeras. Jag tar förmodligen bilen om ingen annan kör. m1978 och jennez ska också ner. Vi kan säkert knöka in oss.

 

Eftersom det i det närmaste verkar vara all inclusive så undrar jag egentligen bara en sak, får man ligga?

 

Bara med Mike.

Han har höns också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit lite sugen på att vara med i dom tidigare turrarna men aldrig riktigt vågat med tanke på vilka giganter som har varit med. Men nu får det banne mig vara sluttrånat. Undertecknad väljer härmed att ansluta sig till dom "stora (no pun intended) grabbarna". Anmäler mig allra ödmjukast till denna clash of the titans, rumble in the jungle, thrilla in manilla och siktar på att bidra med värde, dåliga ordvitsar och (ev?) något höjd medelålder.

 

Problemet är bara hur fan man ska orka upp på morgonkvisten så att man hinner ta sig från sthlm till vischan i tid :oops: Men det ordnar sig säkert. Finns det månne något stadshotell med low buy-in sat'ar till "sovplats med frulle" på orten? :mrgreen:

 

Eftersom det i det närmaste verkar vara all inclusive så undrar jag egentligen bara en sak, får man ligga?

 

/#LOUDmouth#

 

Tjoho, varmt välkommen! Angående medelåldern är det nog ingen risk att just du höjer den nämnvärt, Valterego är ju anmäld.

Hotell? Ja, det finns ett hyfsat hotell i närheten. Ludde, Kroon och Gretko sov där sist tror jag. Ett väldigt bra alternativ är ju att åka med de andra hufvudstadsborna, ta in på hotellet och ta tåget hem dagen efter. Hotellet ligger ungefär ett stenkast från järnvägsstationen.

Ligga ingår inte i raken. En extra rake för detta tas ut under kvällen och storleken på den hänger ihop med prestationen.

 

Bara med Mike.

 

Nej Erik. Jag hade så dåligt samvete och salt smak i munnen sist. Du får hitta annat byte den här gången. Sry :-( .

 

write me up! kommer om ja icke är i thailand

 

kungkroon också!

padrinos också! :)

 

Antecknar genast ödmjuke Ludvvig! Även de andra två lågstäjksnissarna är välkomna. Flipps under tio spänn är förbjudna under turneringen, fyi.

Ps. Be padde pm:a namn och mobilnummer till mig, tack.

 

skriv upp mig med, kan hända att jag är iväg men meddelar i god tid isf. mest bara för att jag vill syna ner ludde denna gången.

 

Japp. Kolla med pappa Pelle också. Han är ju fan aldrig inne på msn eller pf längre så jag vet inte om han vet om det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmälda:

 

Mike

Sandsater

S:t Björn

jm_j

bensjo (i gäststuga)

TotalFreak

Cyntax

Puni

ValterErik

Soni

Jennez

Drunken Penguin

John

tarmac

Bjoelle

Hygglo

Pinnen

m1978

simonlofberg

schoolbook

miata

Crappy

Nisze

Dybban!

Ängeln

Hogge

Torax

eloket

Mats W

Bergback

mceot

Omalley

Okocha

Darvartagan

Jarne

padrinos

Loudmouth

NiceHandGG

KungKroon

Ludvvig

Wiiand

Fransson

NettanLove

Grahm

Chrille A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är några från sthlm så samåkning kan arrangeras. Jag tar förmodligen bilen om ingen annan kör. m1978 och jennez ska också ner. Vi kan säkert knöka in oss.

 

Ok, i så fall bokar jag en plats i någon bil från fjollträsk. Men det var primärt inte transporten som var problemet. Sånt brukar alltid lösa sig på något sätt, det finns ju tåg, taxi, buss, flyg etc. Eller så slänger man upp tummen och hoppas någon stannar.

 

Tjoho, varmt välkommen! Angående medelåldern är det nog ingen risk att just du höjer den nämnvärt, Valterego är ju anmäld.

Hotell? Ja, det finns ett hyfsat hotell i närheten. Ludde, Kroon och Gretko sov där sist tror jag. Ett väldigt bra alternativ är ju att åka med de andra hufvudstadsborna, ta in på hotellet och ta tåget hem dagen efter. Hotellet ligger ungefär ett stenkast från järnvägsstationen.

Ligga ingår inte i raken. En extra rake för detta tas ut under kvällen och storleken på den hänger ihop med prestationen.

 

Det var som sagt inte transporten som var problemet utan mest det faktum att jag har så fantastiskt svårt att komma upp ur sängen & dvalan innan 12-13 rycket :oops: Därav tanken om hotell över fredagnatten så jag åtminstone är nära när jag vaknar på lördagen.

 

Vems prestation menar du bestämmer ligg-raken. Min, din, liggets eller Anja Pärsons? :rolleyes:

 

Men men, om det blir en hotellnatt så löser jag ju liggandet ändå. Jag tror faktiskt aldrig jag sluppit (ordval p.g.a. sämre "kvalitet") att ligga när jag bott på något "landsortshotell". Konstigt egentligen, det måste vara den starkt erotiska dragkraften:? som landsortshotell har (?) som gör dylika etablissemang så score-säkra.

 

Nog ot-tjöt, ser redan fram emot turren och ska redan nu börja klura på en bra bounty.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om folk är intresserade av prop bets inför turren så har jag två att föreslå.

 

Planen är att jag ska börja komma i form. Jag väger för tillfället 145,3 kilo, och målet är att ligga under 125 innan turren spelas. Första betet innebär att jag är villig att satsa upp till 10k kronor på att jag fixar det. Jag vill dock ha 2:1 i odds, så mina 10k kommer satsas mot era totalt 20k om betet antas i fullhet. Notera att betet innebär att någon gång före turren väga mindre än 125, vad jag väger på turredagen (15 januari kommer räknas som turredagen även om Mike flyttar turren) är oväsentligt, det är bara senaste dagen jag kan påvisa att jag klarat biffen. För att undvika en massa småpill kommer jag dela upp betet i 20 delar á 500:1000.

 

Andra betet tänkte jag mig som en gruppinsats. Alla som vill delta lägger in 1k i en pott (summa kan obv diskuteras, men ska ju vara lite värt att kämpa för), och den delas vid turredagen 50/50 mellan den person som gått ner mest i vikt räknat i kilon och hekton, samt den person som gått ner mest procentuellt från sin startvikt. Startvikt dokumenteras när man honkar på, min kommer alltså räknas som 145,3. Om vi blir ett gäng och folk vill kan vi lägga in en regel som gör att samma person inte kan vinna bägge priserna, utan potten delas alltid.

 

Jag har säkert missat detaljer jag har funderat på här och där, men det borde täcka grunderna. PMa mig om ni vill anta mitt bet, vill delta i gruppbetet eller har frågor/förslag. Om någon pålitlig person kan tänka sig att escrowa så kan jag hosta upp en slant som tack för hjälpen.

 

Vi snackade om detta häromkvällen och jag förslår följande DP. Jag vägde in mig på 90,5 imorse och målet är att någon gång före 15e januari ligga under 82 kg. Om jag misslyckas pyntar jag dig 2k, om du misslyckas pyntar du mig 1k. Fair?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo :) Såg att Nisse skött sig och lyckats att anmäla mig också... har haft fullt upp med annat nu när det varit barnledig helg och allt sådant.

 

Tills turren skall jag dock försöka att komma mer taggad än till förra trevliga tillställningen.. detta tror jag nås genom att tacka nej till alla Nisses förslag till fylla dagen innan turren.

 

ses då :)

 

EDIT: Sen fick jag givetvis mersamak... endast utedasset gör resan värd sina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmälda:

 

Mike

Sandsater

S:t Björn

jm_j

bensjo (i gäststuga)

TotalFreak

Cyntax

Puni

ValterErik

Soni

Jennez

Drunken Penguin

John

tarmac

Bjoelle

Hygglo

Pinnen

m1978

simonlofberg

schoolbook

miata

Crappy

Nisze

Dybban!

Ängeln

Hogge

Torax

eloket

Mats W

Bergback

mceot

Omalley

Okocha

Darvartagan

Jarne

padrinos

Loudmouth

NiceHandGG

KungKroon

Ludvvig

Wiiand

Fransson

NettanLove

Grahm

Chrille A

Frykman

Skanke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...