Gå till innehåll

NY TURRE! Berga Open 2nd chance 2011. ALL INFO I INLÄGG #507!!


MikeTime

Recommended Posts

Lördagen den 15:e januari 2011 kl 14:00 är det dags för nästa Berga Open! Vill du vara säker på att få en plats - anmäl dig redan nu. Eller imorgon. Eller skit i det. Men då går du miste om en rolig helg där du får träffa nya bekantskaper du inte ens i din vildaste fantasi kunde föreställa dig existerade. Och då syftar jag inte på TotalFarsa.

 

INFO:

 

När? Se ovan ^^

Var? Meddelas efter anmälan men i Örebrotrakten nånstans.

Vad? THNL-turnering med en second chance.

Insats? Ja, 1200+200

Startstack? 15.000

Second chance? Ja, 1 innan sjätte perioden. Kostar 400:- för 7.500 nya, fräscha marker.

Min-antal? 20 spelare.

Max-antal? 61 spelare

Lunch? Restaurang Stinsen i Hallsberg kl 12-13.

Middag? Enklare förtäring, alkoholfri dryck, kaffe och tilltugg ingår i raken.

Dealers? Ja, minst på finalbord. Troligtvis på de sista två borden.

Sidospel? Troligtvis, meddelas isf efter anmälan.

Sovplatser? Ett mycket begränsat antal i pokerlokalen. Hotell eller bil med motorvärmare rekommenderas.

Anmälan? I denna tråd eller via PM eller på fb eller sms eller liknande...

 

Välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 645
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Apropå det, nån som kommer ifrån typ Göteborg eller rent allmännt nedanför vänern eller dylikt som redan är anmäld?
Vi är ett gäng som kommer att ta tåg från Gbg så joina oss när det börjar dra ihop sig. The more, the merrier etc...

 

Slänger in en brasklapp i form av förestående hornhinnetransplantation. Har inte en aning när den blir av. Kan bli november, kan bli mars 2011.

 

Vacker avatar mike. Brad Pitt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet klarläggande från min sida angående raken är på sin plats tror jag. Har nämligen fått pm om att det är på tok för dyr rake och att det brukliga är en rake på 10% av inköpsbeloppet (i det här fallet skulle det alltså bli ~120 spänn). Istället för att svara på enskilda pm så drar jag det här istället:

 

I raken på 200/spelare ingår:

*Nån form av mat. (Septemberturren innebar käk till 53 personer.)

*Alkoholfri dryck. (I september köpte jag in över 40 liter dryck.)

*Kaffe+fikabröd

*Snacks

*Frukt

*Kassör (Känner ni nån som vill jobba 14-16 timmar gratis så hör av er.)

*2 dealers (Se ovanstående kommentar.)

*Förvaring av pengar. (Det ni inte vet om är att alla insatser direkt avlägsnades från turneringslokalen och förvarades inlåsta på en helt annan plats under hela turneringen. Detta av säkerhetsskäl givetvis. Så kommer även ske i januari.)

*Graverad pokal till vinnaren. I september delade jag och J-O på den kostnaden.

 

Utöver ovanstående tillkommer givetvis kostnader för mig i form av förbrukningsmaterial (skithuspapper, engångglas, bestick, tallrikar, sopsäckar mm), el, slitage och så vidare.

 

Min enorma förtjänst efter septemberturneringen när allt var betalt hamnade på ganska exakt en lax, eller om ni hellre vill räkna timlön; c:a 40:-/h. Utöver det fick jag lira turren "gratis".

 

Om en skillnad på 80 spänn i rake avgör om ni kommer eller inte kan jag ärligt säga att ni gärna får stanna hemma. (För att klargöra; det är ingen av de som anmält sig än så länge som har klagat, utan det är andra forumiter.)

 

mvh // Mike. :evil:

 

Vacker avatar mike. Brad Pitt?

 

Nix, tror det är SD´s representant i Svartvattnet. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...