Gå till innehåll

Kimacks microbok.


exxent

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han tog en riktigt onödig utvisning i mittzon efter 7 min som ledde till 1-0 Bruins, snubblade några gånger utöver det, torskade några puckar.. Han hann dock bli varm till andra halvan av matchen och spelade rätt bra.. Löjlig otur att domarjävlarna förstör 5v3an på slutet.. Där hade det hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han tog en riktigt onödig utvisning i mittzon efter 7 min som ledde till 1-0 Bruins, snubblade några gånger utöver det, torskade några puckar.. Han hann dock bli varm till andra halvan av matchen och spelade rätt bra.. Löjlig otur att domarjävlarna förstör 5v3an på slutet.. Där hade det hänt.

 

Åfan :S Nerver antar jag då han inte har spelat i nhl på ett tag (?)

Känns som det var ett tag man såg honom i Oilers.

Fick se Otts "slashing" på Chara ganska precis när jag började titta på matchen, var nog den mest felaktiga utvisningen jag någonsin skådat :lol:

Skönt med vinst ikv iaf & spelet från Bruins kändes hyfsat stabilt trots alla skador.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Livslusten har kommit tillbaks efter 3-4 veckors sjukdom, kortsuget har även infunnit sig igen så det känns skönt.

Gick upp vid 10 och har tvättat/diskat/gått 1h promenad och känner att det är väldigt +ev livsmässigt att sträva efter denna känsla av nöjdhet lite oftare så det är verkligen ett av mina mål detta år.

 

Ska bli skönt med en lugn hemmakväll såhär på en lördag.

Bjuder på en riktig guldlåt som är del av en show som jag tittat på alldeles för många ggr. Klockren humor : )

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa linen ^

 

Ska bli skönt att kolla hockey inatt, har haft alldeles för normal rytm på senare så har inte blivit några "uppesittarkvällar" direkt.

Bruins är förhoppningsvis på bättringsvägar nu när Thornton & Eriksson är tillbaks. För övrigt riktigt kul att se Lundqvist börja prestera igen, gillar att kolla på Rangers & det brukar bli riktigt bra matcher mellan dom och Tampa så rekar verkligen kvällens match ifall man gillar hockey.

 

Bets ikv på just dom två lagen : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske missat det men har du tagit ut ett svenskt OS-lag? Om inte så vore det intressant att höra. :) Jag tycker Mårts uttagning var helt ok men finns även ett par frågetecken imo.

 

Låter som en kul grej att göra : ) Har diskuterat detta med en polare så varför inte.

Främst är jag riktig nöjd över att Gustavsson får en chans i kassen, har alltid gillat honom av någon anledning även när han var ganska medioker i Toronto så jag hoppas verkligen att han prioriteras över Enroth och gör bra ifrån sig.

 

Spelare jag saknar i truppen är Grossman & Stålberg där sistnämnda dock är förståelig pga svag säsong hittills men Jimmie Ericsson? Han måste haft en fantastisk säsong hittills, har ingen koll alls på SHL men det känns ändå väldigt

tveksamt när det finns så många talanger i NHL.

Många är tveksamma till Marcus Johansson men jag tycker att han förtjänade en plats i år så det var synd. Annars är jag rätt nöjd! Hade varit kul att se Dogge Murray men han hör hemma i den hårdare ligan, även Hedman är väl mer åt det lite väl fysiska hållet.

 

Några sköna jag missar? Alltid kul med diskussion.

Vi ser iaf otroligt starka ut på pappret, ser fram emot detta enormt.

Även rätt sjukt att det finns potential för en full redwings kedja + målvakt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en kul grej att göra : ) Har diskuterat detta med en polare så varför inte.

Främst är jag riktig nöjd över att Gustavsson får en chans i kassen, har alltid gillat honom av någon anledning även när han var ganska medioker i Toronto så jag hoppas verkligen att han prioriteras över Enroth och gör bra ifrån sig.

 

Spelare jag saknar i truppen är Grossman & Stålberg där sistnämnda dock är förståelig pga svag säsong hittills men Jimmie Ericsson? Han måste haft en fantastisk säsong hittills, har ingen koll alls på SHL men det känns ändå väldigt

tveksamt när det finns så många talanger i NHL.

Många är tveksamma till Marcus Johansson men jag tycker att han förtjänade en plats i år så det var synd. Annars är jag rätt nöjd! Hade varit kul att se Dogge Murray men han hör hemma i den hårdare ligan, även Hedman är väl mer åt det lite väl fysiska hållet.

 

Några sköna jag missar? Alltid kul med diskussion.

Vi ser iaf otroligt starka ut på pappret, ser fram emot detta enormt.

Även rätt sjukt att det finns potential för en full redwings kedja + målvakt =)

 

Tror du verkligen Gustavsson kommer få chansen framför Henke i kassen då? Hade gärna sett att Lehner fick ta andra/tredjespaden efter en stark säsong men antar att Enroth kom med pga sitt VM senast där han var bra.

 

Om vi börjar med backarna så finns det ju två stora frågetecken hos mig och säkert många andra. Det första är Tallinder som mest verkar kommit med pga hans egenskaper utanför isen vilket enligt mig inte håller som motivering när man tar ut ett OS-lag med den konkurrensen vi har. Vill man ha en defensiv back finns ju andra alternativ som känts betydligt bättre, bland annat Grossman som du nämner och Carl Gunnarsson.

 

Det andra frågetecknet bland backarna är ju Edler som kanske har sin sämsta säsong hittills i karriären och också dras med skador. Att han dessutom är avstängd två första matcherna gör det till en märklig uttagning när han går före backar som Brodin och Hedman som båda utvecklats enormt under senaste säsongerna. Jag har ingen jättebra koll på Hedman, många hävdar ju att han inte skulle hänga med på stor is men av det jag läst så är en av hans största styrkor just skridskoåkningen och bör därför snarare ha en fördel av att det är stor is. Tampas coach har ju sagt att Hedman är en av deras viktigaste spelare i år.

 

Över till forwards då. Håller med om att Ericsson känns lite tveksam. Med SHL mått mätt är han en riktigt bra tvåvägsspelare, helt klart. Men frågan är hur det kommer se ut när han istället möter världsstjärnor? Har ju svårt att se att han kommer få speciellt mycket speltid i alla fall. Ja, Marcus Johansson hade jag gärna sett istället för typ Silfverberg som har en del att bevisa (men som ändå har god potential ska tilläggas). Johansson och Bäckis känner ju varann, hade bara behövts slänga in Steen där för att få en riktigt giftig kedja. Men antar att det finns ett par andra som kan gå in där också, nästan så man själv hade kunnat gått in och göra ett bra jobb med den omgivningen, och då har jag aldrig spelat hockey i hela mitt liv... :D

 

Hörnqvist är väl också en spelare som skulle kunna tagits med, hade gärna sett honom istället för Jimmie Ericsson t.ex, men i och för sig hade han kanske inte köpt den rollen till 100% till skillnad från Jimmie. Annars är väl konkurrensen på forwardssidan inte lika stor, vi har ju typ 8-9 forwards som känns väldigt givna i en trupp.

 

Stålberg är lite av en favoritspelare hos mig men som du säger är det fullt förståeligt att han inte togs ut, dels på grund av en dålig säsong bakom sig och också för att det inte finns någon plats i laget för en sån som han.

 

Jo, på pappret ser det ändå rätt så hyggligt ut får man säga. Men det är inte bara vi som ser starka ut, många lag som ställer upp med grymma trupper. Bara att en sån som t.ex. Bobby Ryan ratas i USA:s lag säger ju en hel del. Kommer bli en fantastisk rolig turnering!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som fan för att du la upp videon på Bo Burnham! har kollat hela showen nu och garvade ihjäl mig! Stört skön kille! :D

 

Kul att höra =) Älskar Burnham & har sett denna showen ett flertal ggr redan, finns massa gammalt som är briljant också.

 

 

Tror du verkligen Gustavsson kommer få chansen framför Henke i kassen då? Hade gärna sett att Lehner fick ta andra/tredjespaden efter en stark säsong men antar att Enroth kom med pga sitt VM senast där han var bra.

 

Vet inte hur mycket man brukar variera i sånna här sammanhang men hoppas på att se honom i någon mindre viktig match iaf, sålänge Henke är het så är han självklart nr 1 i allas ögon. Lehner har verkligen imponerat så det var nog verkligen jämnt mellan alla utom King Henrik.

 

Om vi börjar med backarna så finns det ju två stora frågetecken hos mig och säkert många andra. Det första är Tallinder som mest verkar kommit med pga hans egenskaper utanför isen vilket enligt mig inte håller som motivering när man tar ut ett OS-lag med den konkurrensen vi har. Vill man ha en defensiv back finns ju andra alternativ som känts betydligt bättre, bland annat Grossman som du nämner och Carl Gunnarsson.

 

Har faktiskt ingen koll alls på Tallinder men gillar Grossman som sagt, Gunnarsson gjorde en bra match igår mot Bruins tyckte jag men annars har jag nästan inte alls sett några av de blåvita lövens matcher i år, blivit alldeles för lite hockeytittande hittills :S

 

Det andra frågetecknet bland backarna är ju Edler som kanske har sin sämsta säsong hittills i karriären och också dras med skador. Att han dessutom är avstängd två första matcherna gör det till en märklig uttagning när han går före backar som Brodin och Hedman som båda utvecklats enormt under senaste säsongerna. Jag har ingen jättebra koll på Hedman, många hävdar ju att han inte skulle hänga med på stor is men av det jag läst så är en av hans största styrkor just skridskoåkningen och bör därför snarare ha en fördel av att det är stor is. Tampas coach har ju sagt att Hedman är en av deras viktigaste spelare i år.

 

Givetvis ett frågetecken som du säger, antar att dom kör på hans förra VM-prestation och visst han klickar väl med Sedinarna. Verkar ju inte som att han har varit del av Vancouvers framgång pga skada så det hade ju känts lämpligt att ge någon annan chansen. Mtp att Tampa har gått riktigt bra i år jämfört med förra säsongen så trodde väl många att Hedman var solklar, hade nog själv lite fel uppfattning om honom att han var lite för fysisk och allmänt slö eftersom han är så stor men verkar som han kan åka skridskor ordentligt.

 

Över till forwards då. Håller med om att Ericsson känns lite tveksam. Med SHL mått mätt är han en riktigt bra tvåvägsspelare, helt klart. Men frågan är hur det kommer se ut när han istället möter världsstjärnor? Har ju svårt att se att han kommer få speciellt mycket speltid i alla fall. Ja, Marcus Johansson hade jag gärna sett istället för typ Silfverberg som har en del att bevisa (men som ändå har god potential ska tilläggas). Johansson och Bäckis känner ju varann, hade bara behövts slänga in Steen där för att få en riktigt giftig kedja. Men antar att det finns ett par andra som kan gå in där också, nästan så man själv hade kunnat gått in och göra ett bra jobb med den omgivningen, och då har jag aldrig spelat hockey i hela mitt liv... :D

 

Håller med på Johansson som sagt. Tycker det är kul att följa Silfverberg för han verkar ha riktig potential som du säger, lite synd att han blev bytt till Anaheim där han knappt får någon istid och förståeligt har svårt att glänsa med alla stjärnor dom redan har & det är nog tufft att ta sig in i någon kedja där och hitta kemi direkt. Tyckte det var trevligt att se Silf/Ziban/Alfredsson ute på ett powerplay de få gångerna det skedde och det kändes som han trivdes i Ottawa, ingen koll på varför han byttes.

 

Hörnqvist är väl också en spelare som skulle kunna tagits med, hade gärna sett honom istället för Jimmie Ericsson t.ex, men i och för sig hade han kanske inte köpt den rollen till 100% till skillnad från Jimmie. Annars är väl konkurrensen på forwardssidan inte lika stor, vi har ju typ 8-9 forwards som känns väldigt givna i en trupp.

 

Stålberg är lite av en favoritspelare hos mig men som du säger är det fullt förståeligt att han inte togs ut, dels på grund av en dålig säsong bakom sig och också för att det inte finns någon plats i laget för en sån som han.

+1

 

Jo, på pappret ser det ändå rätt så hyggligt ut får man säga. Men det är inte bara vi som ser starka ut, många lag som ställer upp med grymma trupper. Bara att en sån som t.ex. Bobby Ryan ratas i USA:s lag säger ju en hel del. Kommer bli en fantastisk rolig turnering!

 

Har inte kollat igenom Canada/USA:s lineup än men tar för givet att dom är extremt bra, drömmen är alltid att slå Canada i en final så får hålla tummarna för det i år : )

 

Jobbar på väldigt lite sömn idag, tillbaks på för tidig rytm =(

Alltid kul med lite hockeysnack även om jag alltid scrollar in här när jag är någolunda trött & seg i huvudet men lite snack brukar man kunna få fram.

Gick inge vidare inatt med förlust för både Bruins & Rangers, vet inte riktigt vad grabbarna höll på med i TD Garden, förväntade mig en betydligt bättre match. Skönt att det är lite serier som kommer igång nu i veckan så man kan minska sitt dagliga twitch-surfande lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enroth >> Gustavsson om man vill vinna

Gustavsson >> Enroth om man är där för underhållningen

 

Haha nu kanske det här ser sjukt ut om man kollar stats men Gustavsson har ju sprungit otroligt bra det jag sett, och Enroth spelar i ett av ligans sämsta lag på många år :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enroth >> Gustavsson om man vill vinna

Gustavsson >> Enroth om man är där för underhållningen

 

Haha nu kanske det här ser sjukt ut om man kollar stats men Gustavsson har ju sprungit otroligt bra det jag sett, och Enroth spelar i ett av ligans sämsta lag på många år :D

 

Jo precis, Gustavsson har varit riktigt stabil i år faktiskt och även om Buffalo såklart är riktigt dåliga just nu så har inte Red Wings heller det bästa försvaret i ligan direkt. Så tror ändå hårt på Gustavsson i år : )

Nu har dom väl hyfsat jämn statistik men den ene har helt klart varit mer stabil om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är något speciellt med att kolla på Rangers när dom spelar framför en riktigt het Lundqvist, det är nog den hockeyn jag njuter av mest efter Bruins.

Hoppas verkligen han fortsätter såhär och är som allra hetas lagom till Sotji : )

Tyvärr en tuff förlust ikväll mot Chicago efter straffar, var riktigt nära att betta emot B's men det tog emot för mycket. Riktigt underhållande matcher idag iaf och det är jag tacksam för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 nya ass av Hedman inatt som går mot sitt livs säsong, totalt 32 pinnar och +9 ligger han på atm.

 

Det är alltså denna man som Mårts inte ens har med på sin reservlista med motiveringen att han inte tillför någon spets...

 

:cry:

 

:( Han verkar fortsätta leverera riktigt bra denna säsongen, var nog verkligen en miss att inte ta med honom men det ska nog kunna gå hela vägen ändå.

Undrar vem som ersätter Franzén ifall han inte återhämtar sig.

 

Måste reka NHL-podden som ändå har sin charm med Ekeliw & Bjurman.

Lite dryg ibland den sistnämnde men tycker helt klart att den är värd att lyssna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Inte mycket som händer här.

Tv:n står på 15h/dagen även om de flesta grenarna är helt ointressanta så känns det som att jag vill suga in så mycket som möjligt nu när det ändå håller på. Har njutit av all hockey hittills och har oftast suttit med ett stort leende på läpparna när jag tittat på damhockeyn :lol:

Slaskat iväg en del bets som gått åt skogen också men räddades sedan av en 175-oddsare på 0-0 i Rus - Slo.

 

Vågar nog inte ens betta på kvällens match men om man faller för det så blir det nog ändå på svenskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Äntligen drar det magiska slutspelet igång, tufft att det blir Detroit i första omgången mtp hur det har gått i grundserien men förhoppningsvis blir det ett helt annat spel nu . 3 år irad har det gått till Game 7 i första serien så det vore skönt att slippa det även denna gång ifall det nu inte behövs :)

Philly - Rangers serien ser jag fram emot som fan också och Dallas - Anaheim blir förhoppningsvis en jämn & spännande serie.

Känner jag mig själv så kommer jag glo varenda match som går och det kommer bettas friskt så då känns det kul att posta lite här igen.

 

F.ö precis lyssnat färdigt på Nordmans självbiografi, rekommenderas varmt ifall man gillar Håkan. Är det någon som har tips på intressanta ljudböcker som kan tänkas finnas på Storytel så go for it, gillar självbiografier så tänkte nog beta av ett par sådana först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tur är har dom två senaste matcherna gått lite bättre : )

Otroligt spännande hittills i dom flesta matchserierna och man sitter och hoppas på att det ska bli så jämnt som möjligt, måste ju älska att se Game 7s oavsett vilka som spelar.

 

Ser fram emot Blues - Hawks matchen ikv där jag spelar Under 5,5.

Hoppas att Blues lyckas vinna på något sätt, ogillar Chicago efter Seabrooks vidriga tackling : ) Lustigt att han bara får 3 games och att Lucic bara får böter för sitt beteende, känns som att dom tolererar lite för mycket skit ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Magiskt att se Rangers plocka 3st raka mot Pens, kändes verkligen som att serien skulle ta slut i Game 5 efter att Rangers hade blivit totalt utspelade 2 matcher irad. Nu hoppas jag att dom får rätt motståndare i conference finalen :-) Älskar game 7's men är självklart sjukt nervös inför kvällens match då Bruins spel inte såg klockrent ut sist men killarna har ju en tendens av att rycka upp sig efter sådana matcher och nu när det är hemmaplan igen så ska det förhoppningsvis lösa sig.

Degen på Bruins obv, heja heja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...