Gå till innehåll

BOK: "Small Stakes Hold'em" av Miller et al.


Henkeman

Recommended Posts

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I slutet av boken står det nått i stil med att när man förstått boken ordentligt kommer man att kunna "krossa" låga FL-bord.

Hur långt kommer man igentligen med denna bok?

 

$50,000 om året på $3/6

 

Den siffran säger ju väldigt lite utan några andra siffror. Men om du t.ex. 4-tablar 3/6 4 timmar om dagen så kan det bli ungefär 50000 ja.

 

(5-dagars vecka och 2BB/hr)

 

Jag känner ett par som drar i detta belopp per år. De spelar 3/6 och 5/10 Man måste dock spela ganska mycket! Men det är långt ifrån omöjligt!

 

Alla i min studiegrupp kommer också göra liknande summor snart!

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag knäcker 2/4 rätt hårt och jag har läst den där boken en bra antal ggr. Jag tror att den räcker högst till 3/6, sen får du gå vidare med Holdem for Advanced players (den jag läser nu :D) för de högre nivåerna

 

Du har fel. Den är definitivt fortfarande rätt för 5/10, och vad jag sett av 10/20 (på andra sajter än party, ety party har ju knappt fullhänt 10/20) så är den vida överlägsen

 

Så länge som du har ett par pers till bordet som spelar för många händer och hänger kvar för länge så är den användbar. Däremot får man ju gradvis mixa in mer HEFAP (och annat) i de potter som blir korthänta mot folk som faktiskt vet vad de gör. Det har man däremot nytta av redan på 2/4. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker egentligen ett bättre namn på boken hade varit "Beating loose games" för det är precis det de handlar om att spela på lösa bord.

 

Tycker konceptuellt att många av ideerna i SSH är minst lika "avancerade" som de i HEFAP men de fokuserar på helt olika saker.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hmm, funkar bara boken till jättelösa spel? På Party så blir ju spelen på low limit fl borden ibland jättelösa, men ibland så blir det ju så att bara 2-4 spelare ser flopen, blir man bättre/får större förståelse för dessa spel också, eller blir det katastrof om man spelar som det står i boken när spelet är så?

 

Vad betyder post-flop?.... Och Post-flop spel?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beerick: ok, tack, nu vet jag det! men jag har en del frågor till angående innehållet i boken:

 

vad är pot equity? kan någon förklara (gärna med något exempel)?

 

Protecting your hand? Vad menar dom, "skydda handen"? Kan någon förklara detta med? Ta gärna med ett exempel också.

 

Läste igenom tråden, blev nyfiken på "MIT" och "KTH" vad står de förkortningarna för och vad är det förnått? (Uttrycken kommer från tidigare i tråden från gdaily)

 

Tacksam för svar. /KriStuS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igenom tråden, blev nyfiken på "MIT" och "KTH" vad står de förkortningarna för och vad är det förnått? (Uttrycken kommer från tidigare i tråden från gdaily)

 

Massachusets Institute of Technology respektive Kungliga Tekniska Högskolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beerick: ok, tack, nu vet jag det! men jag har en del frågor till angående innehållet i boken:

 

vad är pot equity? kan någon förklara (gärna med något exempel)?

 

Protecting your hand? Vad menar dom, "skydda handen"? Kan någon förklara detta med? Ta gärna med ett exempel också.

 

Det är nog enklast att du köper och läser boken först. Du kommer inte att bli besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

morberg: jepp, ska läsa boken, blev bara nyfiken på de uttrycken. Är det något som är speciellt för SSH eller är det vanliga saker?

"Pot equity" betyder "pottandel" och syftar allra oftast på den andel av potten du vinner om man bara lägger ut resterande kort utan betande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har läst klart den nu och jag kan inte annat säga än att den var riktigt, riktigt bra. Har lärt mig enormt mycket tack vare boken. Det var den första pokerbok jag läste men det märktes inte då den är otroligt lättläst!

 

Tack till alla på detta forum som rekommenderade denna boken! Och jag rekommenderar alla small stakes spelare som inte läst den att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...