Slowfish Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 bet/fold > check/call > bet/call Citera
KungKroon Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 För mig ligger nog AK närmare vår check-call-range än bet-call-range Om den ligger mitt emellan så hamnar den i bet-fold-rangen, så du håller nog med ST utan att veta om det själv Citera
_zed_ Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Om den ligger mitt emellan så hamnar den i bet-fold-rangen, så du håller nog med ST utan att veta om det själv Öh, jo det vet jag om - det var därför jag skrev det i mitt inlägg... du förstod kanske inte vad jag menade dock. På ST:s inlägg verkade det som att han tyckte att AK låg på gränsen till bet-call-rangen, vilket jag ställde mig lite frågande till eftersom jag tycker den ligger närmare check-call-rangen. Förstår du nu? Citera
Supertequila Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Bet-fold låter vettigt, men reagerar lite på "botten av din bet-call bör nog vara bättre". För mig ligger nog AK närmare vår check-call-range än bet-call-range, men det kanske beror på spelstil (och på att jag håller till på lägre nivåer... ) Kommentar på det Supertequila? Om den ligger mitt emellan så hamnar den i bet-fold-rangen, så du håller nog med ST utan att veta om det själv bet-fold-rangen ska ju ligga mellan värderangerna check-call och bet-call, dvs starkare än check-call-rangen. Sen om AK ska ligga i botten av bet-fold eller toppen av check-call här är jag inte så säker på... känns som marginell skillnad. Vad jag menade var specifikt med tanke på redan skedd action, att han faktiskt har betat river, så var det bet-fold som gällde eftersom han behöver starkare botten på sin bet-call-range än AK. Det betydde inte att jag nödvändigtvis tyckte att AK var i toppen av bet-fold-rangen Citera
KungKroon Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Öh, jo det vet jag om - det var därför jag skrev det i mitt inlägg... du förstod kanske inte vad jag menade dock. På ST:s inlägg verkade det som att han tyckte att AK låg på gränsen till bet-call-rangen, vilket jag ställde mig lite frågande till eftersom jag tycker den ligger närmare check-call-rangen. Förstår du nu? aha ok ST sa väl dock bara att AK är för svag för bet-call, vilket du håller med om. Ser inte vart han skriver att den skulle vara närmare bet-call än check-call. Citera
_zed_ Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 bet/fold > check/call > bet/call Håller alltså med om detta, eller snarare: bet/fold > check/call >>>>>>> bet/call Citera
_zed_ Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 aha ok ST sa väl dock bara att AK är för svag för bet-call, vilket du håller med om. Ser inte vart han skriver att den skulle vara närmare bet-call än check-call. Det var orden "bör nog" som jag hängde upp mig på - uppfattade det som att han tyckte att AK eventuellt låg i bet-call rangen. Men nu är allt klargjort och alla eniga och glada! Citera
Gus-owicz Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Han vill att du ska syna, du får bra pottodds för syn. Du är slagen. Folda. KQs / A5h . Kanske skulle skrivit Vi istället för Du, sett att man gör det här . =) men sugen på resultat nu Citera
_zed_ Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Vart börjar eran bet/call range här? (Seriös fråga) Bra fråga, och funderar man lite på det så hamnar man väl uppe på set på den brädan, men det gör i sin tur att vår 3-barrel-range blir väldigt snäv. Frågan är då om det är bättre att helt plocka bort bet-fold och köra check-call istället....? Vad vet jag, nån annan (typ ST) kanske har bättre svar... Edit: är ju inge vidare o plocka bort bet-fold i när jag tänker efter lite till, men den kanske bara ska innehålla bluffhänder...? Citera
Gus-owicz Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 så hamnar man väl uppe på set på den brädan Slår inte Fi om på turn då ? ( lär mig ) Citera
_zed_ Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 så hamnar man väl uppe på set på den brädan Slår inte Fi om på turn då ? ( lär mig ) Det är våran range vi pratar om, inte Fi's. Citera
Gus-owicz Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Det är våran range vi pratar om, inte Fi's. sant:oops: tänkte nog att vi inte bör tänka att vi inte är upp mot set och spela våran range efter det. ( rätta mig om jag tänker fel, lär mig ) Citera
Supertequila Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Intressant det där om man bara borde ha blufhänder i bet/fold rangen här. då pratar vi bluffrange vilket är nåt helt annat än värderange. Bet-fold-bluffrange ska vara dina sämsta bluffhänder, dit AK inte hör hemma här. Citera
emop1 Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 älskar den här tråden! tror han hade JcJs Citera
-mega- Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Kanske lite långsökt men jag tror mer på det här att han fick par i tvåor på floppen sen fick han färgdraget på turn och river så blev det färg. 2-5 Spader. Citera
Starfitter Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Men För Helveteeeee 99 Sa Jag Jööö! Citera
wheelinho Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 vi lär väl ha en hel del flussar på river som vi betsynar med Citera
diazo Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Postad 20 Augusti , 2010 Men För Helveteeeee 99 Sa Jag Jööö! köper det inte, tror på röd uno femma och hmm... jokern. Citera
diazo Postad 21 Augusti , 2010 Rapport Postad 21 Augusti , 2010 Läst hela tråden nu och kan inte för allt smör i småland förstå varför så många tror att SS är involverade? Själv tror jag ni hade samma hand, dvs delade en spliff pot. Citera
KungKroon Postad 21 Augusti , 2010 Rapport Postad 21 Augusti , 2010 Bet/call rangen ska börja vid set tycker du? Vad slår vi med set som vi inte gör med AK ? Om du tänker såhär kan du typ lika gärna skita i att sätta upp bra ranger. Det handlar om frekvenser. Inte vad vi slår och inte slår. Citera
Starfitter Postad 21 Augusti , 2010 Rapport Postad 21 Augusti , 2010 köper det inte, tror på röd uno femma och hmm... jokern. syn! slår AK 99 men inte uno femma? ifall den e röd obv? Citera
Recommended Posts