Gå till innehåll

25/50 SVS - AKo får svårt beslut på river


Recommended Posts

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om den ligger mitt emellan så hamnar den i bet-fold-rangen, så du håller nog med ST utan att veta om det själv :-P

 

Öh, jo det vet jag om - det var därför jag skrev det i mitt inlägg... du förstod kanske inte vad jag menade dock. På ST:s inlägg verkade det som att han tyckte att AK låg på gränsen till bet-call-rangen, vilket jag ställde mig lite frågande till eftersom jag tycker den ligger närmare check-call-rangen. Förstår du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-fold låter vettigt, men reagerar lite på "botten av din bet-call bör nog vara bättre". För mig ligger nog AK närmare vår check-call-range än bet-call-range, men det kanske beror på spelstil (och på att jag håller till på lägre nivåer... :roll:)

 

Kommentar på det Supertequila?

 

Om den ligger mitt emellan så hamnar den i bet-fold-rangen, så du håller nog med ST utan att veta om det själv :-P

 

bet-fold-rangen ska ju ligga mellan värderangerna check-call och bet-call, dvs starkare än check-call-rangen.

 

Sen om AK ska ligga i botten av bet-fold eller toppen av check-call här är jag inte så säker på... känns som marginell skillnad.

 

Vad jag menade var specifikt med tanke på redan skedd action, att han faktiskt har betat river, så var det bet-fold som gällde eftersom han behöver starkare botten på sin bet-call-range än AK.

 

Det betydde inte att jag nödvändigtvis tyckte att AK var i toppen av bet-fold-rangen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, jo det vet jag om - det var därför jag skrev det i mitt inlägg... du förstod kanske inte vad jag menade dock. På ST:s inlägg verkade det som att han tyckte att AK låg på gränsen till bet-call-rangen, vilket jag ställde mig lite frågande till eftersom jag tycker den ligger närmare check-call-rangen. Förstår du nu?

 

aha ok :D

ST sa väl dock bara att AK är för svag för bet-call, vilket du håller med om. Ser inte vart han skriver att den skulle vara närmare bet-call än check-call.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha ok :D

ST sa väl dock bara att AK är för svag för bet-call, vilket du håller med om. Ser inte vart han skriver att den skulle vara närmare bet-call än check-call.

 

Det var orden "bör nog" som jag hängde upp mig på - uppfattade det som att han tyckte att AK eventuellt låg i bet-call rangen. Men nu är allt klargjort och alla eniga och glada! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart börjar eran bet/call range här?

 

(Seriös fråga)

 

Bra fråga, och funderar man lite på det så hamnar man väl uppe på set på den brädan, men det gör i sin tur att vår 3-barrel-range blir väldigt snäv. Frågan är då om det är bättre att helt plocka bort bet-fold och köra check-call istället....? Vad vet jag, nån annan (typ ST) kanske har bättre svar... :roll:

 

Edit: är ju inge vidare o plocka bort bet-fold i när jag tänker efter lite till, men den kanske bara ska innehålla bluffhänder...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...