Gå till innehåll

25/50 SVS - AKo får svårt beslut på river


Recommended Posts

Bet-fold-bluffrange ska vara dina sämsta bluffhänder
Checksyna med de bästa?

 

Nä men seriöst, menar du att du sparar de bästa till c/r?

Vad är då argumentet till att betta de sämsta och c/r de bästa? Istället för exempevis tvärt om. Spontant tyckte jag vi oftare får supersvaga herosyner av bets än c/r men nu har jag å andra sidan inte tänkt på det där längre än de 2 minuter sedan jag såg ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du bryr dig inte om vad motståndaren gör, ST?

 

Du kan ju ha en range som är 100% av alla händer hela tiden. I den rangen som är "din" range är andra paret rätt jävla bra så då bör vi syna här, tja, vi ligger trots allt högt i vår range.

 

Utveckla lite om att bara bry sig om sin egen range.

 

ja, antingen försöker man gissa baserad på uppfattat mönster, timingtells, hur venus står i relation till pluto och om man har turkallingarna på sig....

 

eller så spelar man efter det man vet, och det enda man med säkerhet vet, är var man står i relation till sin egen range.

 

Det är hugget som stucket egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sin egen range kan ju vara hur bred eller hur snäv som helst som jag nämnde innan. Spelar du exempelvis 100% av alla händer till river kommer topp par topp kicker hamna väldigt högt i din range.

 

Varför skulle handstyrkans absoluta värde inte vara intressant?

 

din range förändras förstås under handens gång bl a beroende på brädans struktur, hur betsekvenserna går osv.

 

Jag menar du spelar ju inte ens 100% av alla händerna pre och sedan skärs delar av rangen bort allteftersom handen fortskrider för att ha korrekt mängd värde- och bluffhänder i varje gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din egen range måste ju baseras på något. Vad baseras den på? Absolut range + beting under handens gång, eller? Då har ju motståndarens aktioner haft betydelse för din range vilket du motsäger här:

Vad motståndaren har spelar ingen roll eftersom vi spelar hur vi står i vår egen range.

 

Klargör gärna den som vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din egen range måste ju baseras på något. Vad baseras den på? Absolut range + beting under handens gång, eller? Då har ju motståndarens aktioner haft betydelse för din range vilket du motsäger här:

 

Klargör gärna den som vet.

 

vad motståndaren har, och va motståndaren gör är två helt olika saker, så jag motsäger inte mig själv.

 

T ex i föreliggande hand.

 

Vad motståndaren gör (höjer river) påverkar vår range för vi måste skära bort en del värdehänder som vi betade med, men som vi inte kan syna.

 

Vad motståndaren faktiskt har när han gör detta... det spelar ingen roll, lr åtminstone ingen större roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, två skilda saker, vad han gör och vad han faktiskt har.

 

Vad motståndaren har spelar ingen roll eftersom vi spelar hur vi står i vår egen range.

Du kan inte isolera din hand från hur den står sig i absoluta termer och istället jämföra mot hur den står sig i din egen range. På det citatet låter det som att man kan göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, två skilda saker, vad han gör och vad han faktiskt har.

 

 

Du kan inte isolera din hand från hur den står sig i absoluta termer och istället jämföra mot hur den står sig i din egen range. På det citatet låter det som att man kan göra det.

 

Man tittar på hur handen står i vår egen range, eftersom det är den enda faktiska information vi har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösa Lotta och Strame Per kommer ju fram till helt olika beslut då. Det kan ju inte stämma. Lösa Lotta kommer syna med en hand som är sämre än vad Strame Per foldar (givet att de inte bryr sig om vad fi har för range).

 

Hela GTO-konceptet förutsätter förstås att du har genomtänkta och balanserade ranger i ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet/call rangen ska börja vid set tycker du? Vad slår vi med set som vi inte gör med AK ? Av de händer som folk har trott har man inte slagit någon utav dem med set. Som Gus- säger borde man nästan tänka bort set i hans range på river eftersom man generellt inte brukar slowa den på dragig bräda

 

Om du tänker såhär kan du typ lika gärna skita i att sätta upp bra ranger. Det handlar om frekvenser. Inte vad vi slår och inte slår.

 

KungKroon svarade åt mig där - tack för det - nu när jag inte varit här under helgen (mest varit inne i dimman). Är precis som KK säger att du "måste" sätta upp ranger för när du ska syna eller folda. Visst, set kanske slår samma händer som AK, men om du synar med alla händer i det spektrat så kommer Fi inte ha en hand som du slår så ofta att det blir profitabelt med syn, därför synar du med övre delen av spektrat och foldar det under. Hoppas jag fick det rätt nu trots seg måndag... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad motståndaren har, och va motståndaren gör är två helt olika saker, så jag motsäger inte mig själv.

 

T ex i föreliggande hand.

 

Vad motståndaren gör (höjer river) påverkar vår range för vi måste skära bort en del värdehänder som vi betade med, men som vi inte kan syna.

 

Vad motståndaren faktiskt har när han gör detta... det spelar ingen roll, lr åtminstone ingen större roll.

 

Här blev det först lite jobbigt... har alltid tänkt (utan att vara insatt) att GTO ändå balanserar genom att spela range mot (tänkt) range, men efter detta förstår jag att så är inte fallet, vilket ju iofs är ganska självklart när man tänker på att det ska vara oexploaterbart. Kände att det är hög tid att läsa på lite mer om GTO - har du någon extra bra länk eller så som du kan tipsa om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...