Gå till innehåll

25/50 SVS - AKo får svårt beslut på river


Recommended Posts

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar inte 25/50 annars men såg 3st shortstacks som jag inte kände igen namnet på. Väldigt sällsynt och nästan för bra för att undvika. Bestämde mig för att ta skott helt enkelt.

 

Mill@ vet jag inte mkt om hur hans spelstil är förutom att han brukar sitta på highstakes (svenska spel). Har inte gjort något speciellt utan mobbad de tighta skottarna och plockat hem några små potter.

 

Linjen känns väldigt std fram till river där vi värdebetar. Någon som hade spelat annorlunda?

 

Sedan får vi omslag och har ~3500:- att ta synen för. Då är ju frågan om vi ska syna eller inte.... Har han slowat 77/22 hela vägen för att ställa river? Har han träffat 65h/A5h eller KQs/KJs för backdoorflush? Sitter han med missat färgdrag och ställer river, men varför skulle han göra det när jag har så lite kvar att syna med och väldigt commited till pottoddsen jag får ?! Eftersom han troligen inte känner igen mig och antar jag skottar borde det finns lite scare money och han tror jag kan folda AK? Kanske synade flop/turn med 88-QQ som hoppas på att vi skulle checkat river och nu kanske vill bluffa bort AKo eftersom man generellt aldrig bluffar i den här spoten?

 

Lite av mina tankar, hade varit intressant att höra vad andra har att säga om beslutet.

 

***** Hand 1366592813 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 19 augusti 2010 00:53:58

Julia Turbo 4 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Ellayahudi (2996.85)

Plats 2: koongen (1928.85)

Plats 3: Teh_MoUsE (5549.22)

Plats 4: Mill@ (23109.95)

Plats 5: travkocken (2308.49)

travkocken lägg LM 25.00

Ellayahudi lägg SM 50.00

** Giv **

Ellayahudi [N/A, N/A]

koongen [N/A, N/A]

Teh_MoUsE [ :Kd:, :As: ]

Mill@ [N/A, N/A]

travkocken [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

koongen Lägg

Teh_MoUsE Höj till 150.00

Mill@ Syna 150.00

travkocken Syna 150.00

Ellayahudi Lägg

*** Flop(Board): *** : [:2h:, :7s:, :Kh:]

*** Bet Runda 2 ***

travkocken Passa

Teh_MoUsE Satsa 350.00

Mill@ Syna 350.00

travkocken Lägg

*** Turn(Board): *** : [:2h:, :7s:, :Kh:, :3s:]

*** Bet Runda 3 ***

Teh_MoUsE Satsa 750.00

Mill@ Syna 750.00

*** River(Board): *** : [:2h:, :7s:, :Kh:, :3s:, :4s:]

*** Bet Runda 4 ***

Teh_MoUsE Satsa 1750.00

Mill@ All-in 21859.95

Teh_MoUsE ~3500:- för syn

 

Fold. Förstår verkligen inte din bet på river. vilken hand du vill ta 3-gators värde från?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bettar ju för att du vill att han ska bluffcatcha. Eller du kanske bettar för att skydda dig eller nåt, men såhär då: Om du bettar borde det vara för att du vill att han ska bluffcatcha (alternativt i kombination med någon form av valfri meta-orsak).

 

Om han höjer spöar du bara en bluff, och då är ju frågan vad han vill bluffa dig ifrån, han bör ju inte räkna med att du trivs så bra som du verkar göra med AK, så tänkte han då bara få bort air? Det förutsätter 1) Han har air (tvåbettad pott; en stor, stor, del av rangen är inte air) 2) han tror att du har en så massiv del 3barrel-air där att det är en bra ide.

 

Möjligt annat alternativ är väl att han bestämt sig för att du har AA och betfoldar den.

 

Ganska otroligt, medan slowat set och runner färg både är väldigt trolig, inte minst det sistnämnda. Inte en chans att du är bra de 30-40% eller vad det nu är du behöver.

 

Själv verkar jag skriva fin runner i chatten och syna men det är för att jag uppenbarligen är katastrofalt dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bettar ju för att du vill att han ska bluffcatcha. Eller du kanske bettar för att skydda dig eller nåt, men såhär då: Om du bettar borde det vara för att du vill att han ska bluffcatcha (alternativt i kombination med någon form av valfri meta-orsak).

 

Om han höjer spöar du bara en bluff, och då är ju frågan vad han vill bluffa dig ifrån, han bör ju inte räkna med att du trivs så bra som du verkar göra med AK, så tänkte han då bara få bort air? Det förutsätter 1) Han har air (tvåbettad pott; en stor, stor, del av rangen är inte air) 2) han tror att du har en så massiv del 3barrel-air där att det är en bra ide.

 

Möjligt annat alternativ är väl att han bestämt sig för att du har AA och betfoldar den.

 

Ganska otroligt, medan slowat set och runner färg både är väldigt trolig, inte minst det sistnämnda. Inte en chans att du är bra de 30-40% eller vad det nu är du behöver.

 

Själv verkar jag skriva fin runner i chatten och syna men det är för att jag uppenbarligen är katastrofalt dålig.

 

 

jepp men fi har obv 99!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vik, AK bör falla in i din betfold range här då botten av din bet-call bör nog vara bättre.

 

Bet-fold låter vettigt, men reagerar lite på "botten av din bet-call bör nog vara bättre". För mig ligger nog AK närmare vår check-call-range än bet-call-range, men det kanske beror på spelstil (och på att jag håller till på lägre nivåer... :roll:)

 

Kommentar på det Supertequila?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...