Gå till innehåll

obvspeltorsk; SERIETIPS!


obvspeltorsk

Recommended Posts

ja ur poss check raisa~~~~~~~~~~~~

 

 

jobbigt om du bara synar sen checkar han bakom turn~~~~

 

 

har han nått bettar han turn också men då synar han även omslag ~~~~

 

jepp gjorde det, och han instafolda~~~~

 

Garanterat det sämsta du kan göra om du kallsynar 4bet vilket ser cpstarkt ut, och sedan checkraisa floppen. Tappar värde som fan.

 

Och på den där floppen så träffar hans knappast monster. Bättre att kanske låta han checka bakom turn och gå för 2 gators värde ist. För få in pengarna lär vi aldrig få här mot kompetent spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jepp gjorde det, och han instafolda~~~~

 

Garanterat det sämsta du kan göra om du kallsynar 4bet vilket ser cpstarkt ut, och sedan checkraisa floppen. Tappar värde som fan.

 

Och på den där floppen så träffar hans knappast monster. Bättre att kanske låta han checka bakom turn och gå för 2 gators värde ist. För få in pengarna lär vi aldrig få här mot kompetent spelare.

 

varför frågar du ens om du redan har bestämt dig hur du vill spela handen i efterhand? då spelar det ingen roll vad nån säger

 

jag hade iaf check raisat för det vill jag även göra med bluff här, och du får aldrig in pengarna mot en kompetent spelare över huvudtaget efter floppen :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför frågar du ens om du redan har bestämt dig hur du vill spela handen i efterhand? då spelar det ingen roll vad nån säger

 

jag hade iaf check raisat för det vill jag även göra med bluff här, och du får aldrig in pengarna mot en kompetent spelare över huvudtaget efter floppen :roll:

 

suck Sluta tro så mkt

 

LÄS

 

vill gå för 2 gators värde och bara syna floppen, _VET_ att jag aldrig får stack ändå. Blev halvchockad över att jag floppade nöten, och spelade handen dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 pass på svs idag, löningsfisken var givmild även idag. 2,1k händer och 3,5k upp :)

 

Inga speciella händer, var rätt standard där dom verkligen inte gillade pengar och kastade inköp på mig när dom drog dött :)

 

Tror även jag har passerat 50k för månaden sammanlagt på alla siter + livespel. Men är inte riktigt säker ska räkna mer noga innan jag stänger månaden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck Sluta tro så mkt

 

LÄS

 

vill gå för 2 gators värde och bara syna floppen, _VET_ att jag aldrig får stack ändå. Blev halvchockad över att jag floppade nöten, och spelade handen dåligt.

 

läs vadå? du frågar om en hand sen efter ett svar så säger du hur du gjorde och sen hur du egentligen VILL spela handen...va fan la du upp den ifrån början då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han frågar om råd och tyckte inte ditt sätt att spela handen var bra, big deal. Danity du är typ 20+ haft flera dagböcker både pf och fb men spelar fortfarande nl5. kanske inte rätt person att komma med oneliners? Insikt plz (:

 

Haft flera dagböcker på fb? Aldrig haft en där, har en på pf som jag inte använder, skriver i en som vi är många i. Så pls

 

Om du inte vet varför jag skriver borde du vara tyst, han sa så till mig när jag inte tog till mig av de andra skrev, så därför skrev jag det. Så håll käft tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läs vadå? du frågar om en hand sen efter ett svar så säger du hur du gjorde och sen hur du egentligen VILL spela handen...va fan la du upp den ifrån början då?

herregud, lägger upp handen för att höra vad andra än DU tkr, för du är obv helt lost.

Fler än jag som borde lyssna på kritik kanske? :P

...

Han frågar om råd och tyckte inte ditt sätt att spela handen var bra, big deal. Danity du är typ 20+ haft flera dagböcker både pf och fb men spelar fortfarande nl5. kanske inte rätt person att komma med oneliners? Insikt plz (:

+1 +1 +1

Haft flera dagböcker på fb? Aldrig haft en där, har en på pf som jag inte använder, skriver i en som vi är många i. Så pls

 

Om du inte vet varför jag skriver borde du vara tyst, han sa så till mig när jag inte tog till mig av de andra skrev, så därför skrev jag det. Så håll käft tack.

 

Ska jag sitta å ta åt mig av folk som inte har den blekaste aning om vad dom snackar om?

Får jag en vettig analys och vettiga svar så tar jag åt mig, läs tidigare inlägg. Men kmr massa "jag tror jag kan spela poker, därför jag spelat NL10 de senaste 2-3åren tomtar" in och tror de har rätt i allt de skriver där går min gräns.

Så danity GTFO helt ärligt, såna som dig man blir tokig på, kommentera inge mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hånar väl fan inte dig? Blev bara sur på honom eftersom han inte har någon rätt att klanka ner på mig. Jag klankade inte ner på dig. Jag är svår att ta till mig ibland och det blev jag när jag själv tyckte jag spelade bra, likadant som du gjorde precis. Du tyckte du spelade bra men antagligen gjorde inte han det. Så därför skrev jag bara att du borde också lyssna. Kanske lite tyket sagt och isåfall sorry :) menar inget illa iallfall!

 

GL och hoppas du slipper motriggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hånar väl fan inte dig? Blev bara sur på honom eftersom han inte har någon rätt att klanka ner på mig. Jag klankade inte ner på dig. Jag är svår att ta till mig ibland och det blev jag när jag själv tyckte jag spelade bra, likadant som du gjorde precis. Du tyckte du spelade bra men antagligen gjorde inte han det. Så därför skrev jag bara att du borde också lyssna. Kanske lite tyket sagt och isåfall sorry :) menar inget illa iallfall!

 

GL och hoppas du slipper motriggen.

 

SA JAG DET ELLER? Och vill hankie klanka ner på dig, har han all världens jävla rätt att göra det. Uttryandefriheten dvs, du kanske inte klankade ner på mig och det har faktiskt gjort mig detsamma om du gör det.

Sen om du haft begåvningen att kunna läsa, kunde du mer än _EN_ gång sett att jag la upp handen utan resultat och frågade om råd och vad man bör göra. Spelade handen som kimzor sa och det var ett jävla dåligt spel tkr jag personligen, då jag inser i efterhand att jag inte har en jävla chans i världen att få in pengarna på det spelet och insåg att det nog var bättre att försöka gå för 2 gators värde. MENMEN skit i detta nu och GTFO så jag kan koncentrera mig på spelet i fortsättning och inte sitta å mäta internetkuk med er alla andra microgrinders.

 

Kom gärna med tips/kritik men dryghet får mig verkligen att bli sjövild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SA JAG DET ELLER? Och vill hankie klanka ner på dig, har han all världens jävla rätt att göra det. Uttryandefriheten dvs, du kanske inte klankade ner på mig och det har faktiskt gjort mig detsamma om du gör det.

Sen om du haft begåvningen att kunna läsa, kunde du mer än _EN_ gång sett att jag la upp handen utan resultat och frågade om råd och vad man bör göra. Spelade handen som kimzor sa och det var ett jävla dåligt spel tkr jag personligen, då jag inser i efterhand att jag inte har en jävla chans i världen att få in pengarna på det spelet och insåg att det nog var bättre att försöka gå för 2 gators värde. MENMEN skit i detta nu och GTFO så jag kan koncentrera mig på spelet i fortsättning och inte sitta å mäta internetkuk med er alla andra microgrinders.

 

Kom gärna med tips/kritik men dryghet får mig verkligen att bli sjövild

 

Jaja, GL med liret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han frågar om råd och tyckte inte ditt sätt att spela handen var bra, big deal. Danity du är typ 20+ haft flera dagböcker både pf och fb men spelar fortfarande nl5. kanske inte rätt person att komma med oneliners? Insikt plz (:

 

bryr mig inte det minsta om han inte gillar mitt sätt att spela handen på, han har ju redan dock bestämt sig vilken linje han vill ta så varför ens lägga upp den?

 

jag fattar inte logiken, det är ju lite som att fråga efter råd vilken mobil man ska köpa efter man redan beställt en....men aja skit samma :P

 

 

får hålla med snygglenn här, du kanske borde lugna ner dig lite speltorsk innan du blir som ditt avatar :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit lite spel idag, känner mig sjukt mätt för månaden men kan inte riktigt hålla mig ifrån att spela.

 

Hitta ganska snabbt 1,4k hålet, men fick vinna en ganska skön pott på slutet så blev ynka 325kr +

Tänkte istället ägna lite tid åt min kära flickvän =]

 

Angående såna här händer, ska man leda ut turn eller ska man gå för checkraise, och pusha rivern?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr4.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr896.19)

Button (kr795.57)

BB (kr547.36)

UTG (kr709.54)

 

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, Aclub.gif

1 fold, Button bets kr14, Hero raises to kr44, 1 fold, Button calls kr44

 

Flop: (kr92) 9spade.gif, 5club.gif, Qdiamond.gif(2 players)

Hero bets kr66, Button calls kr66

 

Turn: (kr224) 5diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets kr112, Hero raises to kr277, Button calls kr277

 

River: (kr778) 6heart.gif(2 players)

Hero raises to kr509.19 (All-In), Button calls kr408.57 (All-In)

 

Total pot: kr1595.14 | Rake: kr15

 

Results:

Button didn't show

Hero had Aheart.gif, Aclub.gif (two pair, Aces and fives).

Outcome: Hero won kr1580.14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft flera dagböcker på fb? Aldrig haft en där, har en på pf som jag inte använder, skriver i en som vi är många i. Så pls

 

Om du inte vet varför jag skriver borde du vara tyst, han sa så till mig när jag inte tog till mig av de andra skrev, så därför skrev jag det. Så håll käft tack.

myra_3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...