Gå till innehåll

obvspeltorsk; SERIETIPS!


obvspeltorsk

Recommended Posts

AA: Värdebeta river istället för att checksyna, tappar värde av KQ/KJ som oftast brukar checka bakom här istället för att ställa som denna killen gjorde. Finns säkert massa av andra händer som kan tänkas syna.

 

QJs: Tycker inte alls det är spew att testa raise på den floppen. Kanske på NL25 där folk synar med vad som helst iofs :) men wp turn och river.

 

88: Betar river istället för att gå för c/r. Då kan vi nöja oss med att syna om han höjer istället för att betala av med hela stacken.

 

tack än en gång :)

 

Du har så rätt, sjukt besviken över 88 handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Boss Media $0.12/$0.25 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 872966

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $24.25

SB: $27.10

Hero (BB): $27.88

UTG: $57.41

CO: $25.00

 

Pre Flop: ($0.37) Hero is BB with Q :club: A :spade:

2 folds, BTN raises to $0.87, 1 fold, Hero raises to $2.73, BTN calls $1.86

 

Flop: ($5.58) T :spade: J :diamond: 7 :club:(2 players)

Hero ???

 

Edit: går iaf ca 90% här för bet/fold här för att sno potten på flopp eller improva turn, bra eller anus?

 

anus tror jag, men jag är kass. Du har 2 overs, hålpipa och backdoor flush.

Jag hade bettat 3 gator och pushat reraise flop.

 

edit: såg nu att du inte har backdoor flush. Hade nog inte sett det OTB heller så samma linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör vi turn här?

 

Boss Media $0.12/$0.25 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 873297

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $17.04

UTG: $8.01

CO: $40.03

Hero (BTN): $40.58

SB: $15.60

 

Pre Flop: ($0.37) Hero is BTN with A :heart: 3 :heart:

1 fold, CO raises to $0.87, Hero calls $0.87, SB calls $0.75, BB calls $0.62

 

Flop: ($3.48) 4 :heart: 7 :heart: K :club:(4 players)

SB checks, BB checks, CO checks, Hero bets $2.75, SB folds, BB folds, CO calls $2.75

 

Turn: ($8.98) A :club:(2 players)

CO checks, Hero bets $5.75, CO raises to $15.99, Hero calls $10.24

 

River: ($40.96) T :diamond:(2 players)

CO checks, Hero checks

 

Final Pot: $40.96

CO shows Q :spade: Q :club:

Hero wins $38.96

(Rake: $2.00)

 

 

Hade nog tagit samma linje som dig här, men vet inte om det är rätt dock! Fast känns ju inte som du får in det särskilt bra ifall du 3betar turn, kanske kan få in det mot typ Kx hjärter men känns inte som det är så stor chans och bluffar han får vi ju inte ut nått mer värde av att re-raisa turn =)

 

Tycker den är wp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OkOk, om vi ska prata specifikt om denna handen så får vi en raise mot oss på flopp känns det ju som att vi nästan alltid är slagna och inte riktigt kan förlita oss på överkorten i det läget, iallafall på nl25 då det i regel är väldigt tighta regs som inte bettar ut och raisar i onödan, om man kollar hans range så 77+ JTs+ AT+ ATs+ Säkert olika kominationer av KT+ det ända som vi egentligen har bra odds emot att få in det mot är ju KQ(?) Eller om någon möjligtvis skulle stacka av med KJ vilket inte lär hända.

 

Får vi en raise mot oss på flop? Det ser jag inte i handen. Eller menar du bara att vi utgår ifrån att vi får det?

 

Jag vet inte var du spelar, men där jag spelat NL$25 är det i regel INTE tighta regs, mest lösa och passiva spelare.

 

men som sagt jag är kass spelare så skriver bara från min synvinkel. Ett backdoor flushdrag hade hjälpt min linje tror jag.

 

äh fan du har kanske rätt. mot raise är det nog inte värt.

synar han bara så är det nog bara att bomba dock.

 

 

i din andra hand, för övrigt, så gillar jag linjen du tog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vi har ju 80bb kvar efter synen på turn så vetinte kanske är lite väl kallt att få in det? finns ju väääldigt många händer som slår oss här och jag tror att det ändå vi vinner över är oftast om det landar ett hjärter som inte parar brädan(?) då FI inte är spec bluffig av sig. Känner mig rätt så vilsen i denna hand hehe

 

Går grindandet på boss bra annars?

 

Tycker det låter väldigt klokt och att handen var bra spelad!

 

Har lagt ner det for now, verkade inte som jag kunde slå alla de tighta regsen för tillfället, så lirar bara svs just nu och väntar på min rakeback! Men det lutar åt att det blir nytt nätverk här näst, förmodligen microgaming =) Hur går det för din egen del?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jagat back ca 10h idag, varje gång man var på väg mot plus så hände det något sjukt aja slutar äntligen upp hela 20€ lol, iaf rakeat väldigt mycket..

 

Upp om 5h för första dagen i skolan imorgon. Börjar 1an igen efter att jag har valt att byta linje till i år, inte det roligaste kanske men vem orkar gå 3 år på en linje man inte hade något intresse alls för. Kommer iallfall ha det sjukt chill detta år och bara gå halvtid då jag gick klart grundämnena förra terminen så kommer kunna klämma in mycket poker (:

Precis samma sak som jag gjorde när jag gick i 1an, kan nog säga att det va ett av mina bättre val här i livet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...