Gå till innehåll

Pf's valbarometer


Jennez

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2010?  

289 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2010?

    • Socialdemokraterna
      19
    • Vänsterpartiet
      10
    • Miljöpartiet
      24
    • Moderaterna
      78
    • Folkpartiet
      36
    • Kristdemokraterna
      11
    • Centerpartiet
      13
    • Piratpartiet
      16
    • Sverigedemokraterna
      48
    • Annat parti/Blankröst/Inte alls/Vet ej
      34


Recommended Posts

såhär skriver miljöpartiet i en annons nu inför valet:

 

"Den heterosexuelle, västerländske mannen varken kan eller ska representera oss alla. Det är dags att ta de politiska konsekvenserna av detta och modernisera Sverige. Löner ska jämställas. Styrelser kvoteras. Och straffvärdet på sexköp ska höjas."

 

 

detta är imo mycket mer rasistiskt än något som sd eller något annat parti sagt i valrörelsen, men så länge det är heterosexuella vita män som drabbas är det okej att generalisera?

Hur i hela friden får du detta till rasism?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 684
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur i hela friden får du detta till rasism?

 

Går väl med lite vilja att få det till kulturrasism som dessutom är avsevärt mycket relevantare att diskutera idag än begreppet rasism som formell ideologi i sin ursprungliga form där man fokuserar på det rent biologiska skillnaderna mellan "raserna".

 

Byt ut "västerländske" mot "muslimske" och ge texten till SD så kan de använda den rakt av. Vill man ha lite extra schwung för att verkligen gå hem hos den obildade, trångsynta grupp av white trash som SD huvudsakligen appellerar till och rekryterar ifrån så kan man ju byta ut "heterosexuelle" mot "kamelknullande" också!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens roligaste kommentar:

 

"Suck. Jag bävar inför vänsterns nästa steg. Kanske är det sexistiskt att en ger och en tar emot i samlag, så en ny lag införs med krav på 50% manligt mottagande. Staten delar ut hjälpmedlen, gjorda av ekologisk svensk hårdplast samt ACO glidmedel från förstatligade apotek. FRA utökas för att kontrollera laglydnaden. Lars Ohly och Gudrun Schyman spelar in en video för Utbildningsradion som visas för alla 5:e klassare."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstar på folkpartiet. De är långt i från perfekta jag hade önskat att det fanns mycket mer liberala inslag i deras politik. Dock har jag i år tagit mig i kragen och gått med i partiet och ska försöka förändra.

 

Vill passa på att uppmana folk att gå och rösta. Sjukt slapp inställning när man inte orkar gå att rösta, då har man missat rätt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens roligaste kommentar:

 

"Suck. Jag bävar inför vänsterns nästa steg. Kanske är det sexistiskt att en ger och en tar emot i samlag, så en ny lag införs med krav på 50% manligt mottagande. Staten delar ut hjälpmedlen, gjorda av ekologisk svensk hårdplast samt ACO glidmedel från förstatligade apotek. FRA utökas för att kontrollera laglydnaden. Lars Ohly och Gudrun Schyman spelar in en video för Utbildningsradion som visas för alla 5:e klassare."

 

Tage Danielsson var framsynt, skrev "Sagan om den rättvisa Gudrun".

 

https://www.flashback.org/t253911

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.expressen.se/nyheter/1.2127792/s-anklagas-for-valfusk

 

Sossarna gör allt för att fiska röster, tvingar mer eller mindre folk att rösta på dem.

 

Det räcker alltså inte med LO, som basunerar ut deras budskap på arbetsplatser, valskolor och annat utan man tar t.o.m fysiskt folk till vallokalerna och stoppar in sin valsedel i deras valkuvert.

 

Vad ska man säga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstar på folkpartiet. De är långt i från perfekta jag hade önskat att det fanns mycket mer liberala inslag i deras politik. Dock har jag i år tagit mig i kragen och gått med i partiet och ska försöka förändra.

 

Vill passa på att uppmana folk att gå och rösta. Sjukt slapp inställning när man inte orkar gå att rösta, då har man missat rätt mycket.

 

Den forsta delen ar precis sa jag tanker ocksa, saknas lite liberala inslag men mtp allt och att jag inte vill att oppositionen ska vinna kanns det som ett givet val. Kan om det kravs for nagot parti att komma over 4% ocksa rosta pa detta for sakerhets skull. Det de driver om skola, invandring osv ar val inget som direkt tilltalar mig jattemycket i Folkpartiet utan ar mer inne pa liberaliseringen som dessvarre saknas lite, sa jobba pa =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.expressen.se/nyheter/1.2127792/s-anklagas-for-valfusk

 

Sossarna gör allt för att fiska röster, tvingar mer eller mindre folk att rösta på dem.

 

Det räcker alltså inte med LO, som basunerar ut deras budskap på arbetsplatser, valskolor och annat utan man tar t.o.m fysiskt folk till vallokalerna och stoppar in sin valsedel i deras valkuvert.

 

Vad ska man säga?

 

Tycker inte alls att de gör vad som helst för att fiska röster...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt ut "västerländske" mot "afrikanska" samt "sexköp" mot "våldtäkt". Är det rasistiskt nu? :cry:

Själv blir jag inte upprörd över MP's utspel för fem öre, däremot är det väl lite dubbelmoral.

 

Rasism slängs runt så mycket att ordet snart tappar mening. Däremot är det väl lite mindre trevligt att utmåla västerländska män som hortorskar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige har efter Danmark världens högsta skatter – och det skattetrycket vill statsminister Fredrik Reinfeldt behålla. ”Vi har höga välfärdsambitioner,” säger han i DN:s partiledarintervju inför valet.

 

Enligt statliga Konjunkturinstitutets prognos sjunker skatteintäkternas andel av bruttonationalprodukten till drygt 45 procent först nästa år. Och lägre än så vill inte statsministern gå.

 

– Jag tycker nu att skattetrycket är nere på nivåer där jag tycker att det ska vara. Vi har höga välfärdsambitioner. Jag menar att de flesta skatterna i Sverige nu är konkurrenskraftiga.

 

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/reinfeldt-nojd-med-hogt-skattetryck-1.1168119

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige har efter Danmark världens högsta skatter – och det skattetrycket vill statsminister Fredrik Reinfeldt behålla. ”Vi har höga välfärdsambitioner,” säger han i DN:s partiledarintervju inför valet.

 

Enligt statliga Konjunkturinstitutets prognos sjunker skatteintäkternas andel av bruttonationalprodukten till drygt 45 procent först nästa år. Och lägre än så vill inte statsministern gå.

 

– Jag tycker nu att skattetrycket är nere på nivåer där jag tycker att det ska vara. Vi har höga välfärdsambitioner. Jag menar att de flesta skatterna i Sverige nu är konkurrenskraftiga.

 

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/reinfeldt-nojd-med-hogt-skattetryck-1.1168119

 

det man stör sig mest på är väl vad som ryms inom det väldigt svagt definerade begreppet "skattetryck".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.expressen.se/nyheter/1.2127792/s-anklagas-for-valfusk

 

Sossarna gör allt för att fiska röster, tvingar mer eller mindre folk att rösta på dem.

 

Det räcker alltså inte med LO, som basunerar ut deras budskap på arbetsplatser, valskolor och annat utan man tar t.o.m fysiskt folk till vallokalerna och stoppar in sin valsedel i deras valkuvert.

 

Vad ska man säga?

 

De är ju bara hjälpsamma, gillar att rösta tillsammans och vill bara befrämja kultur och annat.

 

valcirkus-500x666.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I moderaternas värld är det främst politiskt beslutsfattande som begränsar människan. Slutsatsen blir därför lätt att bara allt politiskt beslutsfattande försvinner så blir människan helt befriad och inga problem kvarstår. - Dåvarande MUF-ordföranden och riksdagsledamoten Fredrik Reinfeldt i Det Sovande Folket, Moderata Ungdomsförbundet 1993, sid. 59

eller

 

"I ett samhälle där arbetarklassen har makten måste inte nödvändigtvis en utvidgning av de demokratiska fri- och rättigheterna gynna arbetarklassen." -

 

Lars Ohly i debattinlägg i Röd Press 1983.

 

– Tror vi då att Saab och Volvo är såpass moderna, och kan överleva, och tillverka bra, miljömässigt schyssta bilar, då handlar det om att se om staten bör vara med och gå in som ägare tillfälligt, i väntan på att den här krisen vänder. Till och med det tycker jag att politiken måste våga fråga sig, säger Mona Sahlin.

 

Jag har varit kommunist sedan jag gick med i Kommunistisk ungdom 1978 och aldrig förknippat det med diktatur eller förtryck.

 

* Lars Ohly i Aftonbladet, 27 maj 2000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klassiker som tål att tänkas på så här innan valet:

 

Ett glatt gäng på tio personer går ut varje dag för att äta middag.

Notan för de tio tillsammans hamnar på 1000 kr.

Om de delade upp notan på samma sätt som vi betalar skatter, skulle det

bli ungefär såhär:

 

- De första fyra - de fattigaste - skulle inte betala någonting;

- den femte skulle betala 10 kr;

- den sjätte skulle betala 30 kr;

- den sjunde 70 kr;

- den åttonde 120 kr;

- den nionde 180 kr.

- Den tionde personen - den rikaste - skulle betala 590 kr.

 

De bestämde sig för att betala notan på det viset.

De tio åt middag på restaurangen varje dag och kände sig nöjda med

uppgörelsen - tills en dag, då ägaren till restaurangen gav dem rabatt.

"Eftersom ni är så bra kunder," sa han, "ger jag er 200 kr rabatt på

era middagar."

Middag för tio skulle då bara kosta 800 kr.

 

Gruppen ville fortfarande betala middagen på det sätt vi betalar

skatter. Så de första fyra påverkades inte, de fick fortsätta äta

gratis.

Men hur skulle de andra sex göra - de som betalade?

Hur skulle de dela upp rabatten på 200 kr så att alla skulle få sin

"beskärda del"?"

 

De sex personerna insåg att 200 kr delat med sex blir 33,33 kr.

Men om de drog bort det från varje persons andel skulle den femte och

sjätte personen få betalt för att äta.

Restaurangägaren föreslog då att det vore rättvist att reducera varje

persons nota ungefär proportionellt, och han satte igång att räkna på

de

belopp varje person skulle betala.

 

<>Resultatet blev att även den femte personen fick äta gratis,

- den sjätte fick betala 20 kr,

- den sjunde betalade 50 kr,

- den åttonde 90 kr,

- den nionde 120 kr,

- vilket lämnade den tionde personen med 520 kr istället för tidigare

590.

 

Alla sex personerna fick lägre pris än tidigare och de fyra första fick

fortsätta äta gratis. Men plötsligt utanför restaurangen började

personerna jämföra vad de sparat.

 

"Jag tjänade bara en tia av rabattens 200 kr,"började den sjätte

personen.

Han pekade på den tionde: "men han tjänade 70!"

"Precis," sa den femte personen. "jag sparade också bara en tia.

Det är orättvist att han fick sju gånger så mycket som jag!"

"Det är sant!" skrek den sjunde personen. "varför ska han få 70 kr

tillbaka När jag bara fick 20? De rika ska alltid få det bättre!"

"Vänta ett tag," skrek de fyra första unisont, "Vi fick ju ingenting

alls! Det här systemet utnyttjar de fattiga!"

 

De nio personerna skällde på den tionde och kallade honom för utsugare

som sög blodet ur de fattiga.

 

Nästa kväll kom inte han till middagen, skönt tyckte de andra nio,

satte sig ner och åt utan honom.

När så notan kom in upptäckte de något viktigt. Det fattades 520 kr....

 

Glimne påpekade att det egentligen bara fattas 430 kr men poängen når inte fram lika bra då tror jag...

 

Frågan kvarstår dock. Varför förstår inte vänstern sådant här? Vad är det som blockar deras hjärnor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att det där exemplet postats iaf två gånger innan på det här forumet.

 

Två kommentarer:

 

Vad som är fel i historien är att de rika personerna har möjlighet att enkelt skippa middagen. I verkligheten har de inte det, och därför kan man vrida ur kapitalistsvinen rejält innan det blir så illa att de lägger ned sin verksamhet eller drar från landet.

 

Det blir löjligt med 1000 kr för tio personer, det låter som de lyxat till det med att gå på McDonald's och tagit två menyer var.

 

För övrigt anser jag det lolligt att hbt-folket hatar borgarna nå mycket när det i allt väsenligt är vänsterflanken som styrt landet senaste 70 åren eller så. Måste vara att de knapprat för mycket hormoner och inte kan tänka rationellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...