Gå till innehåll

Pf's valbarometer


Jennez

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2010?  

289 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2010?

    • Socialdemokraterna
      19
    • Vänsterpartiet
      10
    • Miljöpartiet
      24
    • Moderaterna
      78
    • Folkpartiet
      36
    • Kristdemokraterna
      11
    • Centerpartiet
      13
    • Piratpartiet
      16
    • Sverigedemokraterna
      48
    • Annat parti/Blankröst/Inte alls/Vet ej
      34


Recommended Posts

  • Svars 684
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:oops:

 

Ohly bjuder på stor underhållning. Ett uppeldat tal där han påstår sig vara redo att ta kampen mot SD. Det första som händer? Han vägrar gå in i samma sminkrum som Åkesson. :roffe:

 

Det mest underhållande var väl ändå hur förbannat nöjd han var. Hur alla hade gjort ett helt fantastiskt, oerhört, megalasersuperduper jättejobb och att valet överträffade hans vildaste förväntningar.....och de fick vad...typ 5,5%? Ingvar Oldsberg hade fan fått fler röster själv om han hade ställt upp.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL

"Vi älskar Mona och Mona älskar oss"

Nästan i samma klass, eller rent av värre eftersom det ska vara vuxna människor.

 

I SD fall antar jag att det mest är "ungdommar"

 

Ha ha iofs, men till deras försvar får man väl säga att de använde i alla fall ord i sin "sång" och lyckades dessutom bilda en mening av dem. Känns som den prestationen allena spöar SD med hästlängder. :-D

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha iofs, men till deras försvar får man väl säga att de använde i alla fall ord i sin "sång" och lyckades dessutom bilda en mening av dem. Känns som den prestationen allena spöar SD med hästlängder. :-D

 

 

Förre

 

Ja du har rätt.

Särskilt med tanke på att SD'd skalderande av "Shalalala la" är från Boney M's

"Brown girl in the ring"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har rätt.

Särskilt med tanke på att SD'd skalderande av "Shalalala la" är från Boney M's

"Brown girl in the ring"

 

Ja den ironin är ju helt fantastisk! Ett gäng svenska hobbyrasister sjunger en gammal slagdänga som gjorts mest känd av en tysk grupp med uteslutande svarta medlemmar av karibisk härkomst som handlar om en "brun flicka", för att hylla sin främlingsfientlige ledare. Jag lolade tills jag grät. 5 rattar!

 

Det kan ju iofs vara så att de ligger steget före oss och vet att låten egentligen handlar om en dam i brun skjorta med armbindel eller liknande ha ha ha ha!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alliansen privatiserar välfärden och tvingar folk att köpa den istället för att betala den med skatter så även de fattigare får ta del av den. Snart kommer folk börja skämta om svennar med dålig tandhygien som vi skämtar om britter.

När det gäller skatter så är det inga större skillnader mellan blocken. För 90% av folket så spelar det ingen roll. De extra kronorna de får med alliansen får de betala tillbaka när de köper sin välfärd. Skillnaden är för de rikaste som tjänar mer under alliansen och för de fattigaste som inte kommer ha råd att köpa sin välfärd.

 

Att importera arbetskraft från östeuropa och lönedumpa svensk ekonomi är deras sätt att radera arbetarnas rättigheter och i slutändan ska vi bli dagsarbetare som vi var i början av förra seklet. Spring ner till hamnen i tid bara så ni inte behöver stå i kö för länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oops:

 

Ohly bjuder på stor underhållning. Ett uppeldat tal där han påstår sig vara redo att ta kampen mot SD. Det första som händer? Han vägrar gå in i samma sminkrum som Åkesson.

:roffe:

 

Han var väl inte redo att ta den "utomparlamentariska kampen" han talade om än.

 

Nu har vi två demokratiskt tvivelaktiga partier i riksdagen i stället för som tidigare ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur relevant är förövarnas brytning?

 

Det är inte upp till storebror att avgöra vad som är relevant. Det kallas censur, och har väldigt mycket med demokrati att göra. Jag vet själv hur jag reagerade på censur-fri press i början, så jag förstår din reaktion, men med tiden inser man att det är överlägset.

 

Mer info, lättare att bedöma läget.

 

Någon länkade till en artikel där de misstänker rena lögner från SD-typen.

Vet man att han hävdade det ena efter det andra är det säkerligen lättare att bedöma honom också.

 

Statestik chockar och är farligt för icke insatta kommunister? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte upp till storebror att avgöra vad som är relevant. Det kallas censur, och har väldigt mycket med demokrati att göra. Jag vet själv hur jag reagerade på censur-fri press i början, så jag förstår din reaktion, men med tiden inser man att det är överlägset.

 

Mer info, lättare att bedöma läget.

 

Någon länkade till en artikel där de misstänker rena lögner från SD-typen.

Vet man att han hävdade det ena efter det andra är det säkerligen lättare att bedöma honom också.

 

Statestik chockar och är farligt för icke insatta kommunister? :-D

 

Censur är det om artikelförfattaren ursprungligen skrivit det i sin artikel och blev förbjuden att släppa den. Var det så det gick till?

 

Nu var det väl antagligen så att reportern ansåg att hans brytning hade lika mycket relevans som hans tånaglar och fritidsintressen. Kom ihåg att det handlar om ett begränsat utrymme och att det gäller att prioritera vad som bör finnas med i en text.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket samband anser du att denna händelse har med huruvida sverige har demokrati eller inte?

 

Hur relevant är förövarnas brytning? Om du nu anser den relevant gäller det då bara för att de bröt just på arabiska? Eller anser du att även om det rent hypotetiskt hade varit finsk eller rent av skånsk brytning hade haft samma relevans och nyhetsvärde?

 

 

Personligen tycker jag att förövarnas etniska ursprung är ganska ointressant. Det finns två typer av människor. Idioter och icke idioter. Inom alla grupper oavsett om vi talar om muslimer, kristna, kineser, pokerspelare, judar, homosexuella, hundägare, skåningar, taxichaufförer, blinda, romer, afrikaner eller rollspelare så finns båda typerna representerade.

 

Människor som dessa idoter som utför våldsdåd ska naturligtvis dömas och straffas på samma grunder och med samma förutsättningar som alla andra människor i vårat land, oavsett ras, religion, etnicitet, sexuell läggning osv.

 

Edit med anledning an tamtarams post nedan: *Om det nu ens har hänt!

 

 

Förre

 

Givetvis är förövarens etnicitet intressant för att lättare kunna hitta GM. De enda gånger man skriver ut etnicitet idag är om brottet begås av t.e.x en norrman vilket är mer eller mindre komiskt.All denna mörkläggning med vitpixling som absolut bottennapp skapar rasism om något.

 

Vidare är vissa folkgrupper grovt överrepresenterade inom grov brottslighet att inte tala om det och försöka stävja det är ett hån mot brottsoffer och landets framtid i sig.

 

Förstår att det är svårt att ta in fakta då man indoktrinerats i x antal år. En vacker dag kanske du också börjar tänka kritiskt och logiskt utan känsloargument och förtryckta PK-floskler. Fram tills dess önskar jag dig lycka till med att plocka PK-poäng lika hysteriskt idogt som en WOW spelare plockar guldmynt/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Censur är det om artikelförfattaren ursprungligen skrivit det i sin artikel och blev förbjuden att släppa den. Var det så det gick till?

 

Nu var det väl antagligen så att reportern ansåg att hans brytning hade lika mycket relevans som hans tånaglar och fritidsintressen. Kom ihåg att det handlar om ett begränsat utrymme och att det gäller att prioritera vad som bör finnas med i en text.

 

 

Förre

Hur förklarar mr Uniktnamn en sån sak som vitpixling då? :roll:

 

Känns rätt jobbigt att vara högerspöke idag faktiskt, iom att Alfons numera skall ha stöd av miljökommunisterna...är nog hög tid att flytta ifrån det här landet för gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...