Champion Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Hej! Jag är intresserad av att få igång en diskussion om nyckeltalet BB/100 Hands. Mina frågor är: Vilken BB/100 Hands tror ni är max för en bra spelare? Hur många händer bör man spela för att det ska vara statistikst väldigt säkert? Själv började jag spela NL50 (6-max) för 3 veckor sen. Jag spelar 4-bord samtidigt och efter 20000 händer har jag en BB/100 Hands på 14. Då jag känner att jag under denna period haft mer tur än otur så tror jag det kommer sjunka och landa runt 10, vilket jag är nöjd med. Mina egna tankar om nyckeltalet är följande: 20 i BB/100 Hands = Max för vad som är möjligt (grym pokerspelare) 10 i BB/100 Hands = En bra spelare som kan sin poker 5 i BB/100 Hands = En spelare som har en hel del kvar att lära 0 i BB/100 Hands = En spelare som har väldigt mycket att lära -5 eller sämre i BB/100 Hands = Tillhör den kategorin av spelare som för närvarande finansierar oss. Dessa ska vi vara rädda om Citera
jezaja Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Om du får BB/100 från pokertracker så får du ta det genom två för den visar bigbets o inte big blinds som det blir i no limit. Citera
eurythmech Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Om du får BB/100 från pokertracker så får du ta det genom två för den visar bigbets o inte big blinds som det blir i no limit. Inte gånger två då? Citera
Pokershark Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Det är väldigt svårt att säga vilka värden som är bra då det beror på hur högt du spelar och om det är No limit eller Fix limit. En som spelar fix limit 20/40 är säkert nöjd på en big bet per 100 händer medan en som spelar 0,5/1 måste naturligtvis ha ett mycket högre värde för att det ska finnas nån lönsamhet i det. Tycker hursomhelst dina värden verkar väldigt bra! Citera
Champion Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Vill förtydliga att jag använder PockerTracker. Så det är Big Bets/100 Hands jag menar. Citera
Gyre Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Vill förtydliga att jag använder PockerTracker. Så det är Big Bets/100 Hands jag menar. Du har alltså 28 bb's (bigblinds) / 100 händer efter 20k händer på NL50? Det är inte dåligt i så fall, som du själv säger tror jag att du kommer få svårt att hålla den siffran uppe någon längre period. Citera
Champion Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Jag tror du blir svårt ja. Jag har spelat poker i ca 8 månader och aldrig varit i närheten av ett lika högt BB/100 Hands tidigare. Men sen jag började spela NL 50 (6-max) har allt losnat. Jag känner ofta att jag fullständigt spelar ut flertalet av motståndarna på denna nivån. Jag har en väldigt taight spelstill, och som vanligt tycker jag det lönar sig. För den intresserade har jag följande statistik över mitt spel dessa tre veckor: Övergrippande: http://web.comhem.se/~u23503545/Stat1.gif Mitt spel i detalj: http://web.comhem.se/~u23503545/Stat3.gif Positions statistik: http://web.comhem.se/~u23503545/Stat2.gif Kommentera och analysera gärna. Citera
Champion Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Du har nog delvis rätt. Möjligtvis att jag tog i lite mycket. Dock tror jag att på NL 50 6-max (och andra låga nivåer) är det möjligt för en duktik spelare att prestera mer än 15 big bets (30 big blinds) på lång sikt. Citera
MJ Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Mina tankar kring BB/100 hands är att BB/hr är att ett bättre mått. P.S Jag är en kille på 20 år som spelat några månader och snittar $10k/mån, kan man tjäna mer eller kanske mindre? Finns det personer som förlorar pengar på poker? D.S Citera
jna Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Mina tankar kring BB/100 hands är att BB/hr är att ett bättre mått. P.S Jag är en kille på 20 år som spelat några månader och snittar $10k/mån, kan man tjäna mer eller kanske mindre? Finns det personer som förlorar pengar på poker? D.S ?? Ironi? Citera
MJ Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Mina tankar kring BB/100 hands är att BB/hr är att ett bättre mått. P.S Jag är en kille på 20 år som spelat några månader och snittar $10k/mån, kan man tjäna mer eller kanske mindre? Finns det personer som förlorar pengar på poker? D.S ?? Ironi? Eventuellt första meningen Citera
Sagge Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Mina tankar kring BB/100 hands är att BB/hr är att ett bättre mått. P.S Jag är en kille på 20 år som spelat några månader och snittar $10k/mån, kan man tjäna mer eller kanske mindre? Finns det personer som förlorar pengar på poker? D.S Så lägne du inte ska leva på din poker kan jag tycka att BB/antal händer är mer intressant än BB/tid. Spelar du för att det är kul så är ju inte timpenningen det mest intressanta. Om du däremot skall leva på din poker, eller om du av andra anledningar sätter ett värde på din tid måste du ju väga in timpenningen. Och på din seriösa fråga om det fins personer som förlorar pengar på poker så är svaret givetvis nej. Alla är nästan proffs och alla tjänar lätt över $1000 i månaden. Och inte nog med det, alla känner någon som tjänar ännu mer. Ofta är det en polare till en polare (som ens andra polare inte känner). Beviset för att alla tjänar så in i bänken mycket pengar är ju att det alltid är fullt på micro/lowlimit borden. Om du spelar på 0,25/0,5 och snittar 10BB/100 hands (en spelare som kan sin poker enligt definitionen ovan) så fattar väl alla att alla drar in runt $10 000 i månaden. Det är ju bara att räkna! Citera
Von oben Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Finns det folk som förlorar pengar på Poker? Bra fråga! Undrar man detta verkar det som om typ 98% av alla som spelar plussar-varav många kraftigt.På detta forum är det enbart enstaka individer som losar pengar-alla andra är mycket stabila vinnare! Annars ligger väl procenttalen ute i den verkliga verkligheten runt 95% av alla som spelar losar i det långa loppet. Själv?-Jag vinner givetvis!! Citera
Champion Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Skulle vara kul om någon från den hemliga mytomspunna skaran som kallas för 95% steg fram och visade sig. Jag har aldrig fått någon riktigt bra chans att tacka dem än. Eller så finns de inte. Citera
fl0w Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Nej. Självklart vinner alla på poker. Alla pengar som vi vinner kommer i själva verket från pokersiterna som skjuter till bonusar, de är de egentliga förlorarna. Citera
flibben Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Nej. Självklart vinner alla på poker. Alla pengar som vi vinner kommer i själva verket från pokersiterna som skjuter till bonusar, de är de egentliga förlorarna. Haha, jag tror att vi ingår i en avancerad pengatvätt med riggade sajter, mc-gäng och donald trump. Citera
Nocturnal5 Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Saken är väl den att alla vinner NÅGON gång - även tomtefar. Det är väl oftast det man får höra. De flesta jag känner går plus, även om det oftast minsann inte är några $10k i månaden, eller ens $1k i månaden. Vi kikar på varandras PT och har någorlunda bra koll. 95-98% låter lite väl tilltaget tycker jag. Jag hade själv gissat på 2/3 back och 1/3 som går plus, där de flesta går marginellt plus och bara några få går väldigt bra. Dock så verkar ju alla undersökningar visa på 90% som går back, eller mer. Är det någon som vet hur de här undersökningarna har utförts och över hur lång tid och sådär? Citera
LazarusS Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Skulle vara kul om någon från den hemliga mytomspunna skaran som kallas för 95% steg fram och visade sig. Jag har aldrig fått någon riktigt bra chans att tacka dem än. Eller så finns de inte. Här är jag!!! Lirar mest $5 Sng 10 pers. på UB samt under annat nick på Pacific. Ta med håven bara pojkar och flickor, maten står på bordet... Lev väl Bröder och Systrar... Citera
Sagge Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Exakt vilka undersökningar? Jag älskar när folk hänvisar till "undersökningar" och "forskning" och kanske ännu mer när de hänvisar till "experterna" utan att kunna hänvisa till någon källa. Min kära sambo blir tokig på mig för att jag alltid gör det. Men i mitt fall är det oftast "någon artikel jag läst i DN". Citera
Nocturnal5 Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Jag har inte sett en endaste undersökning någonsin. Siffran 95% har kommit från någon här på forumet som har sagt att en underökning har utförts. Tror det t o m kan ha varit en op. Siffran 90% har jag för mig att jag har läst i en intervju i en tidning. Poängen var iaf inte alls att hänvisa till några specifika undersökningar utan jag ville veta om någon alls hade koll på en undersökning som hade utförts ordentligt och isf hur. Jag tycker själv att det låter som en alldeles för stor del förlorande spelare. Citera
flibben Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Jag har inte sett en endaste undersökning någonsin. Siffran 95% har kommit från någon här på forumet som har sagt att en underökning har utförts. Tror det t o m kan ha varit en op. Siffran 90% har jag för mig att jag har läst i en intervju i en tidning. Poängen var iaf inte alls att hänvisa till några specifika undersökningar utan jag ville veta om någon alls hade koll på en undersökning som hade utförts ordentligt och isf hur. Jag tycker själv att det låter som en alldeles för stor del förlorande spelare. Jag vill minnas att ken léenard sa i en artikel att totalt sett i världen är det 10% vinnande spelare men att i sverige uppgår den siffrån till 20-25%. Däremot så tror jag att båda siffrorna är uppskattningar, 10% siffran från ganska länge sen och kens siffra som en egen uppskattning. Citera
eurythmech Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Var det inte Empire eller Ladbrokes eller några såna nissar som presenterade stats baserade på sina handdatabaser? Citera
Champion Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Och rubriken för tråden var alltså: NL - Mina tankar kring BB/100 hands Citera
Recommended Posts