Gå till innehåll

Vad är det som driver er, moderatorer?


Recommended Posts

Jag har funderat på det här i många år. Jag har aldrig kommit fram till en logisk förklaring.

Ni är alltså ett gäng som jobbar gratis för forumägarna som tjänar multum...

 

Whats in it for You?

 

Är er drivkraft bara den här gamla maktsvängen som man kände i lågstadiet?

Blev ni kraftigt mobbade och sist valda på gympan?

Känner ni själva att ni är viktigare än de flesta andra i ett forum?

Har ni någonsin mätt er egen briljans gentemot andra människor?

 

Går det för er när ni får banna en människa som står långt över er själva, både när det gäller språk, kunnande, kukstorlek etc. etc.

 

Er bleka framtoning har jag redan sett på Närkeslätten.

Er nervösa hållning likaså.

 

På samma slätt träffade jag Eurythmech.

 

Jag behöver inte ens jämföra er, känner jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på det här i många år. Jag har aldrig kommit fram till en logisk förklaring.

Ni är alltså ett gäng som jobbar gratis för forumägarna som tjänar multum...

 

Whats in it for You?

 

Är er drivkraft bara den här gamla maktsvängen som man kände i lågstadiet?

Blev ni kraftigt mobbade och sist valda på gympan?

Känner ni själva att ni är viktigare än de flesta andra i ett forum?

Har ni någonsin mätt er egen briljans gentemot andra människor?

 

Går det för er när ni får banna en människa som står långt över er själva, både när det gäller språk, kunnande, kukstorlek etc. etc.

 

Er bleka framtoning har jag redan sett på Närkeslätten.

Er nervösa hållning likaså.

 

På samma slätt träffade jag Eurythmech.

 

Jag behöver inte ens jämföra er, känner jag...

 

du är nog min idol när jag tänker efter:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara ca 2 veckor gammal som modd. Det som fick mig att tacka ja var att jag tyckte det verkade som en kul utmaning och en möjlighet att påverka forumet.

 

Nån närkeslätt har jag inte sett. Däremot står sig vissa personers retorik slätt. Hoppas du tolkar det på rätt sätt.

 

Nu kan du bocka av 1/4 modds. Hoppas du är nöjd med svaret.

 

 

edit: haha, hade den här av nån märklig anledning i högtalarna när jag skrev texten ovan. Finns kanske nåt passande i den. :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på det här i många år. Jag har aldrig kommit fram till en logisk förklaring.

Ni är alltså ett gäng som jobbar gratis för forumägarna som tjänar multum...

 

Whats in it for You?

 

Är er drivkraft bara den här gamla maktsvängen som man kände i lågstadiet?

Blev ni kraftigt mobbade och sist valda på gympan?

Känner ni själva att ni är viktigare än de flesta andra i ett forum?

Har ni någonsin mätt er egen briljans gentemot andra människor?

 

Går det för er när ni får banna en människa som står långt över er själva, både när det gäller språk, kunnande, kukstorlek etc. etc.

 

Er bleka framtoning har jag redan sett på Närkeslätten.

Er nervösa hållning likaså.

 

På samma slätt träffade jag Eurythmech.

 

Jag behöver inte ens jämföra er, känner jag...

 

Jag behöver inte träffa vare sig dig, några moderatorer eller Eury (fast jag gärna skulle träffa honom) för att bedöma dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara ca 2 veckor gammal som modd. Det som fick mig att tacka ja var att jag tyckte det verkade som en kul utmaning och en möjlighet att påverka forumet.

 

Nån närkeslätt har jag inte sett. Däremot står sig vissa personers retorik slätt. Hoppas du tolkar det på rätt sätt.

 

Nu kan du bocka av 1/4 modds. Hoppas du är nöjd med svaret.

 

Wow, är ni bara 4 mods?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara ca 2 veckor gammal som modd. Det som fick mig att tacka ja var att jag tyckte det verkade som en kul utmaning och en möjlighet att påverka forumet.

 

Nån närkeslätt har jag inte sett. Däremot står sig vissa personers retorik slätt. Hoppas du tolkar det på rätt sätt.

 

Nu kan du bocka av 1/4 modds. Hoppas du är nöjd med svaret.

 

Beundras utav klassen på svaret, wp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meta, tack och jag ska väl känna mig smickrad. Men de du avfärdar är Crappy, Juggler och Dev, och jag kan, ärligt, inte komma på någon gång jag tyckt de gjort något dåligt, dvs reglementsvidrigt eller omdömeslöst. Däremot har jag åsikter om reglementet som jag framfört internt. Det pågår en ständig diskussion om hur pf ska göras bättre och jag har nu efter bara 2 veckor verkligen förstått vilka dilemman de jobbar med i många fall. Skulle önska att fler försökte förstå det, då skulle man verkligen respektera att vissa saker modereras på ett sätt som kanske inte faller en själv i smaken alla gånger.

Exempel: det här är ett pokerforum. Alla ska kunna ställa frågor om poker, oavsett vilken nivå de befinner sig på. Hur ska man agera när en elitskara bemöter dessa frågor som om de vore levlingar? Och hur vet man om det är levlingar? Fråga 10 pers och du får lika många svar.

 

Forumet vill självfallet behålla profilerna, dessutom tror jag att summan av oss modds gillar alla profiler.

Forumet måste få vara kul och trivsamt. Men hur ska vi samtidigt se till att alla människor som vill ska kunna posta en seriös fråga om poker, utan att behöva känna sig dum och hånad?

Det vore oerhört mycket enklare att modda om folk använde vanligt förnuft och omdöme. Det är fruktansvärt svårt att sätta regler som tillgodoser allas intressen.

Så jag ger alla modds (själv är jag knappt döpt) stor cred, inte minst de som jobbade under den tyngsta perioden när tillväxten var explosionsartad. Fy fan vad svårt det måste ha varit.

 

Jag rekryterades för att de trodde på mitt omdöme (aspiranterna var nog inte särskilt många heller, ingen populär tjänst det här). Den dagen det ifrågasätts ställer jag min plats till förfogande. Eller rättare sagt; jag tjänar ingenting på att vara modd, förutom en viss tillfredsställelse. Om forumets linje går emot mina principer (se btw min signatur nedan :-)), så lämnar jag direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer på massor av saker jag gjord något reglementsvidrigt och omdömeslöst. :) I de fall det sker brukar jag rätta till saken och be om ursäkt. Oftast rör det sig om någon som fått en felaktig varning eller sin post raderad av misstag.

 

Men vi vet ju alla varför Roffe skriver och jag har inget intresse av att mata troll, särskilt inte sådana som jag trots inlägget överst inte träffat. Jag gjorde det för att det var kul och jag gör det för att jag får betalt. Svårare än så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på det här i många år. Jag har aldrig kommit fram till en logisk förklaring.

Ni är alltså ett gäng som jobbar gratis för forumägarna som tjänar multum...

 

Jag gjorde det för att det var kul och jag gör det för att jag får betalt. Svårare än så är det inte.

 

:-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu ska vi se. Låt oss anta att ditt första påstående är korrekt, alltså att den ena frågans svar är lättare att förstå än den andra frågans svar. Hur gör du sedan för att komma fram till att den första frågan därmed med nödvändighet är konstig?

 

Och menar du att denna minst sagt revolutionerande logiska konsekvens gäller allmänt, eller är din logik bara giltig på just dessa två frågor?

 

Om vi nu mot förmodan inte kan rättfärdiga din hisnande logik, kan vi då enas om att en korrekt logisk slutsats med nödvändighet blir att du framstår som en smula obegåvad?

 

Inte illa menat eller så. Ska bli kul att få höra hur du tänker rent logiskt här. Särskilt när ditt inlägg innehåller ett implicit personangrepp på Roffe, baserat på din låtsaslogik. Fast honom får man väl basha antar jag.

 

Alla forumiter är lika inför personangreppsmoderationen. Vissa är mer jämlika än andra bara!

 

Ganska löjligt att gnälla på "personangrepp" när Roffe ganska tydligt la ribban i sin initialpost. Den om något var väl ett ganska tydligt riktat påhopp på 4 personer om än hopbuntade till en grupp. Anser han att han blivit orättvist behandlad är det ju oerhört mycket bättre att skriva en konkret post angående den aktuella situationen i så fall.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu ska vi se. Låt oss anta att ditt första påstående är korrekt, alltså att den ena frågans svar är lättare att förstå än den andra frågans svar. Hur gör du sedan för att komma fram till att den första frågan därmed med nödvändighet är konstig?

 

Och menar du att denna minst sagt revolutionerande logiska konsekvens gäller allmänt, eller är din logik bara giltig på just dessa två frågor?

 

Om vi nu mot förmodan inte kan rättfärdiga din hisnande logik, kan vi då enas om att en korrekt logisk slutsats med nödvändighet blir att du framstår som en smula obegåvad?

 

Inte illa menat eller så. Ska bli kul att få höra hur du tänker rent logiskt här. Särskilt när ditt inlägg innehåller ett implicit personangrepp på Roffe, baserat på din låtsaslogik. Fast honom får man väl basha antar jag.

 

Alla forumiter är lika inför personangreppsmoderationen. Vissa är mer jämlika än andra bara!

 

Jag gissar att du letat efter något "dumt" jag skrivit efter att vi småkivades något nån gång för ett tag sen, minns inte vad det handlade om dock. Om det här var det bästa du kunde åstadkomma får jag känna mig nöjd.

 

Om det inte var så att du ansträngt dig för att tycka att det jag skrev var dumt så är ett tips att du inte läser text som om det vore en matematisk formel utan istället försöker förstå vad som menas. Ibland får man "läsa lite mellan raderna" som det så fint heter.

 

Dessutom, om man nu ska vara sjukligt bokstavlig så var det väl inte så att jag skrev att svaren var olika lätta att förstå. Jag skrev väl att de var olika lätta att komma fram till. Men man får ju vara bra skitnödig för att kommentera sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dev får betalt. skulle tro att juggler får det också men osäker. de andra två (crappy och helige björn) tror jag inte får någonting.

 

Jag är anställd av företaget som äger pokerforum.nu. Moderering är inte någon av mina anställningsuppgifter egentligen, jag blev moderator innan jag blev anställd. Jag har fortsatt modda bara för att jag älskar er så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

text

Poängen med mitt sista stycke var alltså att visa hur mycket du går på om helt oväsentliga saker och därför missar poängen helt. Du tog det betet kan man säga.

 

Att du låtsas som att mitt inlägg var hjärndött och omöjligt att förstå på grund av logiska felaktigheter är ju bara löjligt. Jag tror nog att de allra flesta förstod exakt, eller i alla fall ungefär, vad jag menade. Om någon var intresserad av att förstå, men inte gjorde det så rekommenderas vanligen att man ber om ett förtydligande. Det kanske du känner igen från den goda uppfostran du säkerligen fått. ;)

 

Återigen, det här är ett forum där det skrivs text. Du verkar ha problem med att förstå innebörden i skriven text. Notera att jag nu inte påstår att du är dum eller en ”blekfet äcklig forumapa”, jag påstår bara att du inte vill förstå.

 

Förresten, du driver ju nån sorts kampanj om att du är sjukt smart och att så gott som alla andra är dumma i huvudet. Jag förstår inte varför du tycker att det är en bra idé att medvetet missförstå andra när du jobbar så stenhårt för att framstå som överintelligent?

 

Att jag har gått till personangrepp på LappRoffe känns ju också lite magstarkt, likt de mesta du skriver. Det jag skrev var ju snarare något i stil med ”den som sa’t han va’t”, det tror jag nog att LappRoffe kan ta utan att känna sig allt för kränkt.

 

Iofs, givet din (medvetna?) oförmåga att förstå innebörden i skriven text kanske du på allvar tyckte att LappRoffe behövde ditt vildsinta beskydd. Det vore kul i så fall. Berätta gärna om det var så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...