Gå till innehåll

PLO från botten, siktar mot toppen!


Harry_Pottodds

Recommended Posts

Hej, här kommer det alltså att liras Omaha! :-D

 

Jag har alltid nallat av pokerkassan och på så vis har jag inte get mig själv en ärlig chans att se hur högt jag klarar av att mäta mig med motståndet. Har oftast tänkt ungefär såhär efter en vinstsession: "å herregud 5K! det är ju fan en hel arbetsvecka, jag är ju dum i huvudet om jag inte tar ut det här" - och på så vis inte fått någon stabilitet i liret.

 

Jag har på sistonde rushat,klonkat och turat lite, och en del av de vunna pengarna tänker jag avsätta endast för pokerspelande då det är en stor hobby och passion för mig.

 

 

-Siktar på att ha minst 50 inköp för den nivå jag spelar på.

-Kommer lira på Svenska spel

-Kommer tillämpa stoploss på 8 inköp/dag, något som jag aldrig tidigare provat .

 

Startrulle: 12 000 kr

 

Startnivå: PLO, 1/2 kr, 5-max

 

 

Jag kommer posta lite händer och tankar kring mitt spel, hoppas någon erfaren PLO-spelare kan komma in och läxa upp mig mellan varven :-)

 

Inte något mer att tillägga tror jag... mindre snack och mer verkstad, nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

men looool, skulle skriva in spelgränser på svenska spel och skrev helt fel på veckogränsen. Så måste vänta tills på måndag innan jag får spela..tilt..

Kanske lika bra, kanonväder ute. Får bli ännu mer grillning och öl i parken istället då :-D

 

Kan iaf berätta en rolig hand som hände på en pokerklubb i stan förra veckan. Vi spelar 10/20 NLH och PLO ett varv i taget med obligatorisk straddle. Hursomhelst så är det en 10K pot på turn med 2 spelare all in. En av dem har A-hög färg och den andre Q-hög färg. Det finns ingen chans för den med Q-hög att dra ut, han är död med andra ord.Man såg att de pengarna var betydelsefulla för den förlorade spelaren och livsluften gick verkligen ur honom då korten vändes upp.

 

Då får dealern, som är en rysk tjej, ett så kallat hjärnsläpp och frågar på knacklig engelska om de vill köra rivern "straight up" eller om de vill köra "multiple ways" Hela bordet stirrar på henne som att hon är helt jävla blåst och om hon skämtar med oss. Då visar den spelare som sitter med nutz på skojj upp 5 fingrar och säger "5 times"....

 

Då börjar psyket till dealer att sakta lägga upp 5 rivrar medan hon sakta kollar runt bordet och långsamt knackar med näven mellan varje kort som hon varsamt skjuter åt sidan ett efter ett...

 

Det var nog bland det konstigaste jag sett på länge och vi kunde inte låta bli att tokskratta trots att vi såg hur han med Q-hög färgen led ända in i själen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så första passet avklarat. Jag var ganska fint upp ett tag men valde sedan att gambla med stora stackar och fina drag, tyvärr satte jag inte något av dem.

 

En del halvintressanta händer detta pass dock. De tre jag postar är alla mot samma kille. Jag och han hade en del dueller och han offrade, i mina ögon, på tok för mycket pengar på veka drag och pissiga 2-par.. Vad gör han i hand 2 liksom???

 

Synd att man inte fick vinna den största bara (över 750bb pot) Jag tror jag var fav med både steg + nötfärgdraget men svårt att säga då man inte fick se den tredje spelarens hand. Han kan ju ha haft en ganska liknande hand som min + lägre ruterdrag och på så vis tagit bort en del outs för mig.

 

Synpunkter på hur jag spelade händerna tas gärna emot :-)

 

 

 

HAND 1

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Danny905 (UTG): $554.25

finduz (CO): $541.12

HERO (Button): $385.65

Saerdna88 (SB): $398

Kenneth67 (BB): $513.24

 

Dealt to HERO 6:heart: 4:heart: 2:diamond: 5:club:

 

Pre-flop:

(1 folds), finduz raises to $7, HERO calls $7, (1 folds), Kenneth67 calls $7

 

Flop: ($24) 6:spade: J:diamond: 3:heart: (3 Players)

Kenneth67 checks, finduz bets $22, HERO raises to $88, (1 folds), finduz calls $88

 

Turn: ($193) K:club: (2 Players)

finduz checks, HERO checks

 

River: ($193) 6:club: (2 Players)

finduz bets $198, HERO calls $198

 

Results:

HERO wins $579.16

finduz Showed A:diamond: A:heart: 9:heart: T:club:

 

 

 

 

 

HAND 2

Svenska Spel, $/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

TheoryMan (CO): $56.59

finduz (Button): $391.07

HERO (UTG): $736.61

RoRe (UTG+1): $569.68

 

Dealt to HERO 6:diamond: 8:club: J:diamond: 9:club:

 

Pre-flop:

finduz calls $2, HERO raises to $8, RoRe calls $8, (1 folds), finduz raises to $14, HERO calls $14, RoRe calls $14

 

Flop: ($46) 3:diamond: T:heart: 7:club: (3 Players)

finduz bets $44, HERO raises to $176, (1 folds), finduz calls $176

 

Turn: ($384) 2:spade: (2 Players)

finduz all-in $201.07, HERO calls $201.07

 

River: ($786.14) 9:heart: (2 Players)

 

Results:

finduz Showed 6:spade: 2:heart: 8:heart: 4:spade:

HERO wins $783.14

 

 

 

 

HAND 3

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

TheoryMan (SB): $43.59

finduz (BB): $533.33

HERO (CO): $1,021.68

RoRe (Button): $530.97

 

Dealt to HERO A:diamond: 7:heart: 9:spade: Q:diamond:

 

Pre-flop:

HERO raises to $7, RoRe calls $7, (1 folds), finduz calls $7

 

Flop: ($24) 4:diamond: 8:spade: T:diamond: (3 Players)

finduz bets $22, HERO raises to $88, RoRe raises to $308, finduz all-in $526.33, HERO all-in $1,014.68, RoRe all-in $523.97

 

Turn: ($2,074.98) 2:heart: (3 Players)

 

River: ($2,074.98) K:spade: (3 Players)

 

Results:

finduz Showed 10:spade: 6:club: 2:club: 4:spade:

finduz wins $1,583.63

 

 

 

 

 

2h - +443 = 12443 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Tänk på att bara för att raise är +$EV betyder det inte att det är det beslutet med högst $EV.

 

Tack! Det där får vara dagens visdomsord :-D Förstår jag dig rätt om du menar att man kan tappa värde genom att jaga bort händer man annars får värde av, och tappa händer som annars bluffar mot en? Eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett litet 2h pass nu på förmiddagen och det gick ok. Postar 2 händer. Första bara för att jag blev småtilt av den och en som jag kanske slaktar eller spelade som ett geni, men troligen lurar jag mig själv i mitt tänkande och spelat är nog EV- i längden. Vad tycker ni?

 

 

HAND 1

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Havspoker (Button): $352.59

jörn91 (SB): $381.42

HERO (BB): $261.30

Dorsia (UTG): $198

PokerJoey (CO): $400.78

 

Dealt to HERO 9:club: T:diamond: A:diamond: J:spade:

 

Pre-flop:

(1 folds), PokerJoey raises to $7, (2 folds), HERO raises to $22, PokerJoey raises to $67, HERO calls $67

 

Flop: ($144) 2:diamond: 9:diamond: T:spade: (2 Players)

HERO checks, PokerJoey bets $135, HERO all-in $194.30, PokerJoey calls $194.30

 

Turn: ($391.60) A:club: (2 Players)

 

River: ($391.60) 9:spade: (2 Players)

 

Results:

HERO Showed 9:club: T:diamond: A:diamond: J:spade:

PokerJoey Showed A:spade: A:heart: 2:heart: 5:club:

PokerJoey wins $510.52

 

 

 

Denna hand så rear jag om AA85 en suit ur pos mot 2 stk >100bb stackar som jag VET kommer ta syn. Jag tror jag gjorde lite fel i att bygga pot ur pos med en sådan hand som denna där jag sällan kommer förbättra min hand på flopp. Hursomhelst så checkar jag den på flopp för att jag måste lägga om nån ställer in. Han som ursprungshöjde pre betar iaf ut och den tredje lägger. Jag vill inte bara ge bort potten så jag hoppas bara att han sitter på ett drag och siktar på att ställa in på alla kort som inte är klöver, J, Q eller K. Dessutom har jag en 8:a som till viss del blockar en floppad stege med 7-8. Något som bidrar till att jag väljer att fortsätta handen. Nu träffar jag ett fint turnkort och får en hyfsat "lätt" All in. Han synar å min hand står trots en klöver på river. Så troligen hade han mig med ett set eller 2 par. Han kan ju också haft ett fint stegdrag, men hursomhelt drog jag nog ut och mitt spel är som sagt nog inte gynsammt i längden.

 

 

HAND2

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Korchen1 (UTG): $265.06

nuke'em (CO): $400

Flopp4me (Button): $339.77

GundeSvan (SB): $310.51

HERO (UTG+1): $249.30

 

Dealt to HERO A:heart: A:spade: 8:diamond: 5:spade:

 

Pre-flop:

Korchen1 raises to $9, (2 folds), GundeSvan calls $9, HERO raises to $38, Korchen1 calls $38, GundeSvan calls $38

 

Flop: ($117) 9:club: 6:spade: T:club: (3 Players)

GundeSvan checks, HERO checks, Korchen1 bets $74, (1 folds), HERO calls $74

 

Turn: ($227) 7:diamond: (2 Players)

HERO all-in $137.30, Korchen1 calls $137.30

 

River: ($501.60) 2:club: (2 Players)

 

Results:

Korchen1 Mucks

HERO wins $525.14

 

 

 

2h - +959 = 13402 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

HERO (SB): $650.16

shamshon (BB): $368.60

Pippo (UTG): $477.58

Circa (CO): $16.45

Danny905 (Button): $222.46

 

Dealt to HERO 8:club: T:heart: 7:heart: 9:spade:

 

Pre-flop:

Pippo raises to $7, (1 folds), Danny905 calls $7, HERO raises to $28, (1 folds), Pippo calls $28, Danny905 calls $28

 

Flop: ($86) 8:heart: 6:heart: 5:spade: (3 Players)

HERO bets $56, Pippo raises to $254, (1 folds), HERO raises to $452, Pippo all-in $449.58

 

Turn: ($959.58) K:heart: (2 Players)

 

River: ($959.58) 3:spade: (2 Players)

 

Results:

HERO Showed 8:club: T:heart: 7:heart: 9:spade:

Pippo Showed J:heart: K:club: J:club: A:heart:

Pippo wins $970.16

 

 

 

 

OTILT

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Apelon (CO): $436.89

HERO (Button): $397.21

Pippo (SB): $815.22

olsson57 (BB): $653.96

 

Dealt to HERO 7:heart: 3:heart: 5:spade: 3:club:

 

Pre-flop:

Apelon raises to $7, HERO raises to $18, (2 folds), Apelon calls $18

 

Flop: ($39) J:club: 7:spade: 7:club: (2 Players)

Apelon checks, HERO bets $23, Apelon raises to $108, HERO calls $108

 

Turn: ($237) Q:spade: (2 Players)

Apelon bets $255, HERO all-in $271.21, Apelon calls $271.21

 

River: ($779.42) 4:spade: (2 Players)

 

Results:

HERO wins $782.42

 

 

 

 

Bluff med blocker

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

harry67 (BB): $286.34

HERO (CO): $325.91

Morina (Button): $401.73

SPQR (SB): $412.48

 

Dealt to HERO 8:spade: 7:heart: 4:heart: 4:club:

 

Pre-flop:

HERO raises to $8, Morina raises to $23, (1 folds), harry67 calls $23, HERO calls $23

 

Flop: ($72) 5:club: 3:heart: Q:heart: (3 Players)

harry67 bets $35.50, HERO calls $35.50, (1 folds)

 

Turn: ($143) A:spade: (2 Players)

harry67 bets $71, HERO all-in $266.41, (1 folds)

 

Results:

HERO wins $276.91

 

 

1,5h - +905 = 14307 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Det där får vara dagens visdomsord :-D Förstår jag dig rätt om du menar att man kan tappa värde genom att jaga bort händer man annars får värde av, och tappa händer som annars bluffar mot en? Eller är jag ute och cyklar?

 

Du verkar förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt inspirerande att spela nu då man har denna dagbok. Det ger motivation att försöka spela varje hand så bra som möjligt och inte tilta som jag annars har VÄLDIGT lätt för :-D

 

Det blev ännu ett kort pass idag med rätt fint +, tyvärr måste jag lägga mig nu så jag orkar upp och jobba :cry:

 

Handen nedan är ju inget speciellt, bara ett bevis på hur bra jag träffar just nu :lol:

 

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Figiero (UTG): $153

HERO (CO): $291.18

Mircel (Button): $291.62

TTerminato (SB): $362.76

Hizzo (BB): $1,063.96

 

Dealt to HERO 8:diamond: J:spade: A:club: Q:spade:

 

Pre-flop:

(1 folds), HERO raises to $7, Mircel raises to $24, TTerminato calls $24, (1 folds), HERO calls $24

 

Flop: ($75) Q:heart: J:diamond: 7:heart: (3 Players)

TTerminato checks, HERO bets $74, Mircel calls $74, TTerminato calls $74

 

Turn: ($273) 5:club: (3 Players)

TTerminato checks, HERO all-in $193.18, Mircel calls $193.18, TTerminato calls $193.18

 

River: ($852.54) Q:diamond: (3 Players)

TTerminato checks, Mircel all-in $.44, TTerminato calls $.44

 

Results:

HERO wins $860.54

Mircel wins $.88

 

 

 

2h - +2456 = 16763 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni generellt dessa händer UTG i PLO 5-max?

Fold, limp, minihöjning eller pot?

 

1. KKxx utan suit?

 

2. AAxx utan suit?

 

3. Höga rundowns utan suit som AQJT?

 

4. Låga rundowns med eller utan suit som 3456?

 

5. dåliga 2-par som 7733 etc?

 

Själv är jag en lös slaskapa och spelar alla dessa just nu. Jag miniraisar de 2 första och pottar de 3 sista, vet inte hur fiskigt det är men så gör jag iaf :-D Dock kommer jag undan med det på 1/2-nivån. Antar att det kanske inte är hållbart med mer kompetent motstånd. Eller vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför miniraisar du nåt för?

 

Jadu, jag har bara fått känslan att det funkar bäst för mig. Dels för att folk sällan re-raisar utan AA om man pottar utg, vilket de oftare gör om man miniraisar. Så det ger mig möjlighet att repotta och få in mer preflopp de gånger jag blir återhöjd.

 

De gånger de inte höjer om så har jag iaf byggt en liten större pot ifall jag floppar set - till motsats om jag bara limpat. Om jag istället hade pottat utg och inte floppar set med AA eller KK så har jag "slösat" ett större raise som jag i princip måste ge upp. Men det är som sagt bara mina tankar och jag uppskattar att du ifrågasätter dem :-)

 

Du får gärna bidra med dina synpunkter på hur jag kan spela de bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, jag har bara fått känslan att det funkar bäst för mig. Dels för att folk sällan re-raisar utan AA om man pottar utg, vilket de oftare gör om man miniraisar. Så det ger mig möjlighet att repotta och få in mer preflopp de gånger jag blir återhöjd.

De gånger de inte höjer om så har jag iaf byggt en liten större pot ifall jag floppar set - till motsats om jag bara limpat. Om jag istället hade pottat utg och inte floppar set med AA eller KK så har jag "slösat" ett större raise som jag i princip måste ge upp. Men det är som sagt bara mina tankar och jag uppskattar att du ifrågasätter dem :-)

 

Du får gärna bidra med dina synpunkter på hur jag kan spela de bättre.

 

Fattar inte varför du överhuvudtaget vill ha någon limprange. Ha en raiserange och en foldrange first in istället. Raisa alltid samma size (iaf från samma pos) obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni generellt dessa händer UTG i PLO 5-max?

Fold, limp, minihöjning eller pot?

 

1. KKxx utan suit?

 

2. AAxx utan suit?

 

3. Höga rundowns utan suit som AQJT?

 

4. Låga rundowns med eller utan suit som 3456?

 

5. dåliga 2-par som 7733 etc?

 

Själv är jag en lös slaskapa och spelar alla dessa just nu. Jag miniraisar de 2 första och pottar de 3 sista, vet inte hur fiskigt det är men så gör jag iaf :-D Dock kommer jag undan med det på 1/2-nivån. Antar att det kanske inte är hållbart med mer kompetent motstånd. Eller vad säger ni?

 

Är ju inte nån omaha-expert men kan dela med mig av mina tankar.

 

1: Här vill man ju gärna se en flopp i hopp om att få in trissen (12.2%), vilket har en tendens att betala av sig på dessa nivåer. Hur som helst så ska man inte verka svag(KKxx är ingen höjdar hand utan suit eller närliggande kort). Öppnar den UTG. Foldar mot 3bet. Försöker potta alla händer jag tänkt spela preflop.

 

2: Samma som KKxx här förutom att jag förmodligen försöker få in degen om nån 3-bettar (handen har ju trots allt oftast bäst equity preflop så länge ingen annan sitter på AAxx). Hur som helst så är detta en sjukt överskattad hand. Läste nånstans att 90% av pengarna man får in i omaha är ifrån folk med just AAxx.

Här pottar vi iaf alla gånger UTG, 4-bettar och får in pengarna på floppen.

 

3:Ungefär som KKxx. Här vill du se en flop och sen ta beslut efter den då man inte prickar sina stegar allt för ofta. Pottar pre men foldar mot 3bet.

 

4: Öppnar dessa ifrån knappen men foldar UTG då du sällan sätter nötstegar eller nötfärg.

 

5: Foldar dessa då man ofta floppar trubbel och hamnar i marginella situationer. Brukar dock öppna dessa om det foldas fram till mig på knappen.

 

 

Kritisera detta!. Har förmodligen massvis med brister i mitt spel men detta är mina tankar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni generellt dessa händer UTG i PLO 5-max?

Fold, limp, minihöjning eller pot?

 

1. KKxx utan suit?

 

2. AAxx utan suit?

 

3. Höga rundowns utan suit som AQJT?

 

4. Låga rundowns med eller utan suit som 3456?

 

5. dåliga 2-par som 7733 etc?

 

Själv är jag en lös slaskapa och spelar alla dessa just nu. Jag miniraisar de 2 första och pottar de 3 sista, vet inte hur fiskigt det är men så gör jag iaf :-D Dock kommer jag undan med det på 1/2-nivån. Antar att det kanske inte är hållbart med mer kompetent motstånd. Eller vad säger ni?

 

Potta alla eller 3x alla, enda du kan folda mot 3 bet är KKxx om den e riiiiktigt dålig om spelaren som rr är tight med liten stack...

Finns kasnke ngt tillfälle du kan openfolda dåliga 2 par om de e på ett löst reg bord med många synare pre och mkt 3 bettande men annars erre bara raisa dessa händer å syna 3 betten som srtandard

Blir mer aggro ju högre du kommer så ALLA spelare på 25-50, 50-100 raisar alla dessa händer pre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför du överhuvudtaget vill ha någon limprange. Ha en raiserange och en foldrange first in istället. Raisa alltid samma size (iaf från samma pos) obv.

 

Jag har inte någon limprange med tanke på att jag inte limpar först in någonsin. Hade det bara med som alternativ i min frågeställning för det är ju trots allt en möjlighet. Men tack för det övriga, är jäkligt tacksam att någon med ditt kunnande tar dig tid att titta i min dagbok och ge tips.

 

Också mycket utförligt svar från Luskan och speciellt bra fån döfiskdö. Känns bra att någon "ger fritt fram" att spela dessa händer rätt hårt även från UTG. Tycker många som ska lära ut omaha rekomenderar att folda dessa, vilket verkar tråkigt och lättläst.

 

Vill du berätta lite mer om din limprange utg ludvvig? Eller var det ett försök att lura en fisk som mig?:mrgreen:

 

Spelade btw lite nyss och backade en slant. Vet inte vad som flög i mig, kände för att gambla som fan och var all in varannan hand kändes det som. Ibland får jag bara något sånt där ryck och vill forcera action och bara trycka runt alla andra vid bordet. Jag får väl se det postiva med att ett sådant spel skapar en bra image för att få betalt andra pass :lol:

 

 

1h - -674 = 16089 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåliga AA kombinerat med lite rundowns (:

 

aha ok :-)

 

 

 

Standard eller idioti från min sida???

 

 

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

olsson57 (BB): $451.78

Mjölner2 (UTG): $288.55

Knubben (CO): $243.20

HERO (Button): $294.26

Exoted (SB): $535.77

 

Dealt to HERO 8:spade: 7:diamond: 5:diamond: 9:club:

 

Pre-flop:

(2 folds), HERO raises to $7, Exoted raises to $23, olsson57 calls $23, HERO calls $23

 

Flop: ($71) 8:diamond: 3:spade: K:spade: (3 Players)

Exoted checks, olsson57 checks, HERO checks

 

Turn: ($71) T:diamond: (3 Players)

Exoted checks, olsson57 checks, HERO bets $69, Exoted raises to $276, (1 folds), HERO all-in $271.26

 

River: ($618.26) 5:spade: (2 Players)

 

Results:

HERO wins $596.52

Exoted Showed A:heart: A:club: 7:spade: Q:heart:

 

Mot just den hand jag var uppe mot var jag 52,5% fav på turn.. Är väl iofs ett "drömscenario" av de händer han kan tänkas ha. Borde jag ha hittat folden?

 

 

 

1h - +1125 = 17214 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch, där åkte man på en del käftsmällar. Tiltade pga av många utdragningar och var all in preflopp (3-4 vägs) 2 ggr på slutet med händer som 5679 och 6677ds. Sattte ingen dock och det förtjänar jag inte heller :-)

 

Känner bara att det var mycket onödigt, bra iaf att jag höll mig till mitt spelstopp som var 8 inköp/dag. dvs 1600 kr back för dagen - ingen katastrof bara ett litet fartgupp på vägen :lol:

 

Jag vet nästan också att det var mycket för att jag vill stressa fram vinster så man får större rulle och kan kliva upp. Jag spelade helt enkelt för att vinna pengar främst och för att ta bra beslut i andra hand. De två går ju hand i hand men de bra besluten måste få komma först, sen pengarna som en belöning. Inte bara se en fet pot och tänka "höhö det där vill jag ha, ALL IN, hoppas de lägger sig!!! OJ syn, drar dött. gg wp"

 

2,5h - -2049 = 15165 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mot en idiot som satt med stora stackar på 4 stk bord. Dum som jag var gick jag ifrån mina regler och köpte in för 200bb (400 kr) på alla. Några utdragningar senare (mest mot honom) så var man 2K back :-( Det är sjukt vad vissa verkligen VILL in med pengarna med endast färgdrag då man själv sitter med set eller färdig stege... Kanske skall börja syna mer med färdiga händer och pumpa på ofarliga turnar... Men vill ju inte ge frikort heller.. måste hitta bättre avvägningar där. Man lär sig var dag! :mrgreen:

 

avslutade med denna, standard men olägligt:

 

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

casperfc (CO): $505.88

TTerminato (Button): $603.92

HERO (SB): $428.22

Mary333 (BB): $870.79

 

Dealt to HERO A:heart: J:club: A:spade: 2:club:

 

Pre-flop:

casperfc raises to $7, (1 folds), HERO raises to $23, Mary333 calls $23, casperfc raises to $92, HERO raises to $299, (1 folds), casperfc all-in $505.88, HERO all-in $428.22

 

Flop: ($1,378.10) 8:spade: K:heart: 5:heart: (2 Players)

 

Turn: ($1,378.10) 4:diamond: (2 Players)

 

River: ($1,378.10) 9:heart: (2 Players)

 

Results:

casperfc showed K:spade: Q:heart: 9:spade: K:club:

casperfc wins $864.44

 

2h - -2000 = 13165 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...