Gå till innehåll

PLO från botten, siktar mot toppen!


Harry_Pottodds

Recommended Posts

  • Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja första handen handen fick jag nog mesta möjliga värde.

Andra handen håller jag med dig, men vi hade en grejj att vi reade om varandra varje hand, lite kul tyckte vi :-)

Och sista, jasså? är det så fel? även om man har hybris och tycker sig kunna spela ut dem postflopp? Kan det inte vara bra att slänga in en sådan hand då och då för att förvirra? OM man måste spela den vore det bäst att syna då eller raisa som jag gjorde?

 

Förvirra hit och förvirra dit =), känns så onödigt bara att spela den sådär.

Kom ihåg jag tyckte jag hade fruktansvärt stor edge postflop förr tills Ludde sa att det hade jag inte :(

I sb på din nivå känns det kallt att spela den, för tror inte någon lägger nåt preflop där =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad liggger din Vpip, raise, och 3bett på?

Då jag inte kör några trackerprogramm så har jag INGEN aning :-D Men tror den är väldigt olika på olika bord beroende om jag vill isolera folk jag tycker är dåliga eller inte. Beror också mycket på min stackstorlek.

 

Jag har aldrig spelet med HUD (heter det så?) och känner mig inte i behov av någon. Men om någon kan ge mig bra argument nog för det så ska jag överväga att skaffa en.

Jag tycker iofs att det är lite kul att vara oldschool och känna att det är 100% jag och min hjärna som gör jobbet och så sitter alla elaka pokertrackermonster där ute och gör sitt bästa för att förgöra mig :lol: Sen tycker jag det är lite charmigt att inte veta hur mycket över eller under EV man springer osv, osexigt med för mycket siffror ibland :P Men OM det är en HUD som krävs för att jag ska kunna ta klivet upp i nivå så måste jag ju såklart skaffa en. Mycket tankar om det där, vet inte varför jag är så anti...

 

 

Förvirra hit och förvirra dit =), känns så onödigt bara att spela den sådär.

Kom ihåg jag tyckte jag hade fruktansvärt stor edge postflop förr tills Ludde sa att det hade jag inte :(

I sb på din nivå känns det kallt att spela den, för tror inte någon lägger nåt preflop där =)

 

Yes Master, I will question you no more :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pottodds nån? suck :cry:

 

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

HERO (Button): $400

HawaiiMan (SB): $1,040.11

HeZraX (BB): $91.03

SIMS0N (UTG): $1,473.87

Koivula (CO): $1,388.96

 

Dealt to HERO A:diamond: 7:diamond: T:spade: 8:spade:

 

Pre-flop:

SIMS0N calls $2, Koivula raises to $8, HERO raises to $29, (2 folds), SIMS0N calls $29, Koivula calls $29

 

Flop: ($90) 4:spade: A:club: T:club: (3 Players)

SIMS0N checks, Koivula checks, HERO bets $88.88, SIMS0N calls $88.88, (1 folds)

 

Turn: ($267.76) 9:diamond: (2 Players)

SIMS0N checks, HERO bets $267.76, SIMS0N calls $267.76

 

River: ($803.28) 2:club: (2 Players)

SIMS0N bets $803.28, HERO all-in $14.36

 

Results:

SIMS0N Showed D:club: 9:club: K:club: 3:spade:

SIMS0N wins $817

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 luriga

 

1.

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

menförfan (Button): $168.39

Kungen99 (SB): $394.03

WillieG (BB): $298.06

HERO (UTG): $601.79

peezon (CO): $250.68

 

Dealt to HERO T:diamond: 6:club: Q:club: J:diamond:

 

Pre-flop:

HERO raises to $7, peezon calls $7, (1 folds), Kungen99 calls $7, (1 folds)

 

Flop: ($24) 9:heart: J:club: 8:spade: (3 Players)

Kungen99 checks, HERO bets $14, peezon calls $14, (1 folds)

 

Turn: ($52) Q:diamond: (2 Players)

HERO checks, peezon checks

 

River: ($52) 9:club: (2 Players)

HERO checks, peezon bets $30, (1 folds)

 

Results:

peezon wins $49.73

 

 

 

 

2.

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

cotten (SB): $436.56

Mr.Tempest (BB): $637.11

HERO (UTG): $1,204.10

JoJoW (CO): $319.40

Assyrian75 (Button): $374.45

 

Dealt to HERO 8:spade: 9:heart: 7:heart: 6:club:

 

Pre-flop:

HERO raises to $7, JoJoW calls $7, Assyrian75 calls $7, cotten calls $7, Mr.Tempest calls $7

 

Flop: ($38) 5:heart: Q:heart: 8:diamond: (5 Players)

cotten checks, Mr.Tempest checks, HERO bets $24, JoJoW calls $24, Assyrian75 calls $24, (1 folds), Mr.Tempest calls $24

 

Turn: ($134) T:diamond: (4 Players)

Mr.Tempest checks, HERO bets $98, JoJoW calls $98, Assyrian75 calls $98, (1 folds)

 

River: ($428) 2:diamond: (3 Players)

HERO checks, JoJoW all-in $190.40, (2 folds)

 

Results:

JoJoW wins $414.38

 

 

 

 

och en bluff

 

 

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Sandaman (BB): $169.42

Kungen99 (UTG): $838.92

raz_ (CO): $562.69

HERO (Button): $744.34

LikeToCall (SB): $198.88

 

Dealt to HERO 3:heart: 5:club: 6:heart: Q:club:

 

Pre-flop:

Kungen99 calls $2, (1 folds), HERO raises to $9, LikeToCall calls $9, (1 folds), Kungen99 calls $9

 

Flop: ($30) 8:diamond: Q:spade: 5:diamond: (3 Players)

LikeToCall checks, Kungen99 bets $8, HERO raises to $16, (1 folds), Kungen99 calls $16

 

Turn: ($62) 9:spade: (2 Players)

Kungen99 bets $36, HERO calls $36

 

River: ($134) 3:spade: (2 Players)

Kungen99 bets $52, HERO raises to $288, (1 folds)

 

Results:

HERO wins $231.08

 

 

 

Vann även en pot på 1,4K nu, rekord so far på detta projekt. SvS HH's verkar inte funka just nu så kan inte visa den. Fick iaf in rätt mycket pre där 4 pers var med och jag floppar nötfärgdraget och sätter det på turn i 3-vägs all in :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför minraisar du bara i hand 3 på flop btw?

 

Jadå bra fråga. Måste ju vara ett felklick. Kör minibord på SvS och då kan man checka i en "bet pot"-ruta. Men ibland är man sen ute och då kan det bli minibet eller miniraise. Antar något sånt skedde :P

 

Hur är det med handpostningen btw? Är det ok att skriva ut de andras nick eller ska man helst dölja dem med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå bra fråga. Måste ju vara ett felklick. Kör minibord på SvS och då kan man checka i en "bet pot"-ruta. Men ibland är man sen ute och då kan det bli minibet eller miniraise. Antar något sånt skedde :P

 

Hur är det med handpostningen btw? Är det ok att skriva ut de andras nick eller ska man helst dölja dem med?

 

Tror det inte skall vara någon fara =), så länge du känner att det är okej att outa nån fisk nick så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det inte skall vara någon fara =), så länge du känner att det är okej att outa nån fisk nick så ;)

 

Ok :-)

 

 

Avslutade ett bra pass nu. Började sjukt och droppade många inköp på äckliga utdragningar. Kände mig dock stabil och fick in pengarna bra så fortsatte nöta. Det hela slutade med att jag typ rensade borden jag satt vid, så skönt!! Whoop whoop *lyfter handflatorna mot taket*

 

Det jag gjorde dåligt idag var att jag bluffade bort mig i MINST 7 stk potter på 800+ kr, så illa. Men fick bra betalt i andra, kanske lite på grund av de failade bluffarna...

 

Men vad är det för fel med SvS's handhistorik???? Får inte fram händer från igår och idag, bara äldre. Så irriterande, då man väljer dagens datum så står det bara "Inga träffar hittade!"

Någon med samma problem?

 

 

Sen har jag blivit kallad sämst på svenska spel ungefär 8 ggr idag (standard på SvS) samt mordhotad 3 ggr :lol: Lowstakesspelare måste ju vara den del av befolkningen med sämst psyke, flyger ett inköp så ska man tydligen dö, hahaha. Är roligt att föreställa sig hur de sitter och kokar av ilska framför datorn. Jag förstår att man kanske skriker för sig själv eller slår i väggen eller nåt, men att orka skriva massa i chatten som ingen bryr sig i är bara skrattretande :lol: Sen ska de läxa upp en hur bedrövlig man spelade, känns ju skönt att en 1/2 spelare sitter inne med sådan kunskap, jättetack!

 

 

Avslutande fråga:

Föreställ er att vi sitter på knappen med endast nötfärgdraget typ 200bb djup, 3andra spelare i potten med lika mycket. En raise pre och på flopp betar Spelare 1 ut pot, spelare 2 synar, 3:e spelren rear max och det är vår tur. Vad gör vi?

 

på 1/2 skulle det se ut ungefär såhär:

 

1 400kr

2 400 kr

3 400 kr

Vi 400 kr (knapp)

 

preflopp 6 kr från alla = 24 kr

 

flopp: 68J med vårat färgdrag (säg att vi har AK72 med fd)

 

1 bet 24, 2 call 24, 3 raise pot 120 kr, Vi???

 

Det ligger nu 192 kr i mitten, vi har 394 kr i stacken och det kostar 120 attt syna.

Bästa spelet? Fold, Call eller Raise?

 

Det lutar nästan åt fold för min del då man bara har investerat 6 kr och måste troligen spela för stackar om man synar eller höjer. Det vore en annan sak om man visste att det skulle bli 4-vägs all in, då hade jag lätt synat. Men nu kanske de andra foldar och spelare nr 3 kan ju ha wrappar med fd som blockar vårat drag.. Jag är osäker på vad som är "rätt".

Med 100bb är det för mig solklar all in dock med så pass mycket pengar i potten....

 

 

Edit: Jag synar, lägger sig de andra så är det ändå ok pris för att se turn och går någon av 1an eller 2an all in så kommer 3an garanterat att göra detsamma och vi får bra odds för att dra till färgen... min fiskhjärna gör så gott den kan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok :-)

 

 

Avslutade ett bra pass nu. Började sjukt och droppade många inköp på äckliga utdragningar. Kände mig dock stabil och fick in pengarna bra så fortsatte nöta. Det hela slutade med att jag typ rensade borden jag satt vid, så skönt!! Whoop whoop *lyfter handflatorna mot taket*

 

Det jag gjorde dåligt idag var att jag bluffade bort mig i MINST 7 stk potter på 800+ kr, så illa. Men fick bra betalt i andra, kanske lite på grund av de failade bluffarna...

 

Men vad är det för fel med SvS's handhistorik???? Får inte fram händer från igår och idag, bara äldre. Så irriterande, då man väljer dagens datum så står det bara "Inga träffar hittade!"

Någon med samma problem?

 

 

Sen har jag blivit kallad sämst på svenska spel ungefär 8 ggr idag (standard på SvS) samt mordhotad 3 ggr :lol: Lowstakesspelare måste ju vara den del av befolkningen med sämst psyke, flyger ett inköp så ska man tydligen dö, hahaha. Är roligt att föreställa sig hur de sitter och kokar av ilska framför datorn. Jag förstår att man kanske skriker för sig själv eller slår i väggen eller nåt, men att orka skriva massa i chatten som ingen bryr sig i är bara skrattretande :lol: Sen ska de läxa upp en hur bedrövlig man spelade, känns ju skönt att en 1/2 spelare sitter inne med sådan kunskap, jättetack!

 

 

Avslutande fråga:

Föreställ er att vi sitter på knappen med endast nötfärgdraget typ 200bb djup, 3andra spelare i potten med lika mycket. En raise pre och på flopp betar Spelare 1 ut pot, spelare 2 synar, 3:e spelren rear max och det är vår tur. Vad gör vi?

 

på 1/2 skulle det se ut ungefär såhär:

 

1 400kr

2 400 kr

3 400 kr

Vi 400 kr (knapp)

 

preflopp 6 kr från alla = 24 kr

 

flopp: 68J med vårat färgdrag (säg att vi har AK72 med fd)

 

1 bet 24, 2 call 24, 3 raise pot 120 kr, Vi???

 

Det ligger nu 192 kr i mitten, vi har 394 kr i stacken och det kostar 120 attt syna.

Bästa spelet? Fold, Call eller Raise?

 

Det lutar nästan åt fold för min del då man bara har investerat 6 kr och måste troligen spela för stackar om man synar eller höjer. Det vore en annan sak om man visste att det skulle bli 4-vägs all in, då hade jag lätt synat. Men nu kanske de andra foldar och spelare nr 3 kan ju ha wrappar med fd som blockar vårat drag.. Jag är osäker på vad som är "rätt".

Med 100bb är det för mig solklar all in dock med så pass mycket pengar i potten....

 

 

Edit: Jag synar, lägger sig de andra så är det ändå ok pris för att se turn och går någon av 1an eller 2an all in så kommer 3an garanterat att göra detsamma och vi får bra odds för att dra till färgen... min fiskhjärna gör så gott den kan...

 

Haha, mycket roligt i chatten idag på 0.50-1kr också :-D.

 

Handen: Skulle ha foldat, du har 28% att vinna mot en med topp set.

 

http://www.coinflip.com/calculator/# där kan du leka runt lite med händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, mycket roligt i chatten idag på 0.50-1kr också :-D.

 

Handen: Skulle ha foldat, du har 28% att vinna mot en med topp set.

 

http://www.coinflip.com/calculator/# där kan du leka runt lite med händer.

 

Ty sir, avslutade ett kortare pass nu. Gick rätt bra trots att jag torskade en feting på slutet. Inga HH's än för SvS är knäppt... Men var iaf en 4betad pot pre. Jag betade med låg träff + öppet in i honom på flopp. Han synade. Jag plockade upp ett färgdrag på turn och checkrasiade han maximalt. Han ställde för lite till och jag synade. blank river. Och han hade bara en skithand med samma fd som jag och samma träff men en 8a kicker ist för min 7a :lol: rätt fult och bedrövligt av honom.

 

Ska kolla hur kassan ligger till senare ikväll. Ska bli kul att se hur mycket upp jag är, för + är jag garanterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju dubblat rullen nu! :-D Nån aning om hur många händer du spelat?

 

Ingen aning faktiskt. Om man kollar på svenska spels bordsinfo så ligger borden som är uppe nu på ca 75 händer per timme. Så kör jag 5 stk bord så bör jag ju avverka 375 händer i timmen ungefär med de beräkningarna. Sen får man väl gångra 375 med antal timmar jag spelat för att få reda på totalen. Orkar inte läsa igenom dagboken och räkna nu, för trött. God natt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang färgdraget. Raise är sämst, jag synar. DU vill få med en spelare till så det blir minst tre stycken i potten då du får korrekta odds för att stacka med färgdraget

 

Ok, ja är nog bästa spelet trots allt.

 

 

Fina resultat! Körde du 100bb konstant på 1/2?

 

Tackar. Nej har börjat köpa in för 150bb nu och är det vilda bord eller någon som jag anser är dålig och har mycket så sätter jag mig med fullt, dvs 200bb. Och om jag är tilt efter utdragning så reloadar jag också med max :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...