Gå till innehåll

PLO från botten, siktar mot toppen!


Harry_Pottodds

Recommended Posts

  • Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

verkar inte finnas omaha manager som free trail.. får vänta lite då. Ska försöka hitta någon som kan med det där och få den att sitta ner och förklara grundligt hur man ska göra om jag köper riktiga.

 

Borde inte vara så svårt att hitta, var bor du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var sjuka bord sent inatt på 2/4 så satt mig. Alla bord hade högre avg pot än 7,5/15 borden! :shock:

Tyvärr gick det kasst som fan och avslutade med att torska en 3K pot med top 2 all in på turn och han satte sin färg. Lite surt men får ju skylla mig själv som inte höll mig till "min" nivå. Jag droppade totalt ca 2,5K där samt spelade bort 500 på sportsbetting idag med. Så kassan är nu på 18 000 kr, något som jag ändå är glad över :-D

 

Maj

30h spelande

+ 6000kr

200kr/h

Bankrulle 18 000 kr

 

Jaja, nya tag inför Juni. Nu jävlar ska det krossas!!!!! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

375 händer per timme

Timlön 200kr per timme

Vinst 6k

Antal timmar spelade = 200/6 = 30

 

Antal händer spelade = 375*30 = 11250

:-D

 

Tentapluggandet tär på huvudet...

 

edit: 6000kr = 30000BB

30000*100/11250 = 26.67 BB/100

 

Ok, tack så mycket! :-D Det bör varit mer dock, har varit slarvig, löööööööööös och bluffig i onödan. Men ny månad och nya tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack så mycket! :-D Det bör varit mer dock, har varit slarvig, löööööööööös och bluffig i onödan. Men ny månad och nya tag

 

26.7 BB/100 är riktigt bra :) Tror de är mer eftersom du varit upp och "skottat" på högre nivåer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra gjort! ;-)

 

Jag har 2,2k händer på dig. 56/34 3bet:19.8% 83bb/100

Jämfört med mig: 35k händer. 30/13/4 26bb/100

 

 

På button ligger du på 500bb/100 (3bet 28%)

Alla andra positioner är du +-0.

 

Love that button :mrgreen:

 

 

omg :shock: jag vet att jag har spelat överagg, måste skärpa mig, går ju inte att hålla på sådär. Jag gillar dock att spela knappen stenhårt :-D Tack för att du bidrog med de siffrorna sir *bockar och bugar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå grabben :-D

 

Riktigt fina resultat.

Sherlock som man är så har jag nu listat ut vem som tiltat mig med den där Avataren, haha.

 

Vi kan fixa omaha manager ikväll om du har tid.

 

tjo

 

Tja! tack :) haha, ja visst är han söt?

 

Ah det skulle kanske vara lämpligt det.. du är den jag tror du är va va va?? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 1h inatt, gick skitbra. Tyvärr inga händer då svenska spels HH har något personligt hat mot mig, står bara file not found! :-( Så kommer inte posta hh's tills antingen det funkar eller tills jag skaffar omaha manager, för då kan kovertera därifrån ist va? <---fiskfråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan klista in HHs på pokerhand.org (från omaha manager) och där konvertera till ett format som ser bra ut på pokerforum.

 

Jo pokerhand är där jag koverterar nu med, men från SvS's HH i webläsaren

 

 

Jajjamen det är jag, haha :D Synd att du starta boken efter vår hu match bara :P

 

Haha tyst äckel! :-D Fattar du inte att jag byggde image bara?! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kör du för BRM?

 

Har försökt köra 60 inköp för varje nivå. Har strax över 23K nu så tänker nog köra på med 2/4. Om jag hamnar under 20K så går jag ner till 1/2 igen. Men det är så himla svårt att spela bra då man går neri nivå, så ska göra mitt bästa för att stanna här.

 

 

Skittrist utan HH's men är iaf upp 5400 kr nu efter ca 13h spel i Juni (Fuskade och började räkna juni redan i söndags) :-) 30% på 1/2 och 70% på 2/4.

 

Mailat SvS och frågat vad som är felet med handhistoriken men inte fått svar ännu.

 

 

Till er som spelar omaha på svenska spel och klättrat lite i nivåer: När upplevde ni att det började bli tufft motstånd? är det t ex en del "döda pengar" på låt säga 5/10 eller är det mest grinders?

 

 

till sist kan jag säga att jag vann min fulaste hand hittills igår. Floppade triss i 4betad pre, var uppe mot kåk, drog dött trodde jag.... Men så kom det 2 perfekt springande kort för att ge mig straightflushen :mrgreen: JUSTICE!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta och ominstallera klienten

 

//Max

 

Tack för tipset men har gjort det redan. Och det är samma fel på 2 olika datorer så kan inte vara det heller.. mycket konstigt

 

 

Lycka till med 2/4. Du kommer klara de fint, samma spelare som på 1/2.

"Dead money" överallt, så länge variansen tillåter dvs.

 

Tack , skönt att höra :-D Hur går det för dig då? Antar att jag spelat mot dig då du hade mina stats... Men vet inte vem du är. Har du lust att säga vad du nickar på Svenska Spel här eller i ett PM? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Tja, går skit. Hade ett litet semi-skott på 2,5/5 som slutade i katastrof :P Torskade bla en 6K pot mot en annan forumit, jag tjuvar hh från hans dagbok (jag är FI obv...) http://www.pokerhand.org/?5480493. Fattade direkt inte vad som var felet då jag inte fick potten, men sen såg jag i chatten att han satte str8flushen :lol: Jag kan inte vara helt frisk som spelar potter som representerar 25% av rullen...

 

Jag torskade också 3 stk all in preflopp med AA den sessionen, alla potter >400bb. Så det var inte så kul.

Allt som allt droppade jag ca 6K den sessionen. Men straff ska jag ha som bryter mina br-regler.

 

Sen gav jag mig på något helt nytt, satt och toktightade 2 pass på 2/4 och fick in pengarna mycket bra. Men inte en hand stod = mer back = 1/2 igen. Antar att jag får se detta som en erfarenhet, utveckla mitt spel mer och ta nya tag. Man kan inte ens bli tilt nu då sommaren kommit :mrgreen:

 

Har iaf pratat lite om spelet med en som har mycket bra pokerhjärna (exxe här på PF). Dock är han främst NL-spelare men har ett driv och och ett tänk som gör det utvecklande att diskutera med. Han spelar också omaha på SvS's låga nivåer just nu, men kommer nog gå till högre nivåer inom snar framtid om jag får gissa ;)

 

Jag gör en nystart, tar ut 5K (som jag sa att jag INTE skulle göra i starten) och spelar nu 1/2 med 10K rulle. Och ser ni mig spela högre så har ni fritt fram att gå lös på mig med ett basebollträ, PM'a mig för plats och tid bara. Jag tar med eget trä, LOL :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Tja, går skit. Hade ett litet semi-skott på 2,5/5 som slutade i katastrof :P Torskade bla en 6K pot mot en annan forumit, jag tjuvar hh från hans dagbok

 

 

 

Var mycket skoj krig mellan oss...... oflyt i 6k-potten där, du gjorde allt rätt i den handen och jag klonkade. Många skumma händer mellan oss annars också.

 

 

....ska också försöka ge lite tips också, du spelar nog lite väl LAG (53/35/22) och framförallt för ofta OOP+TOKläcker troligen från SB (Vpip 60% från SB, 3bet 27%!).

 

Hur ser t.ex. din bb/100 ut från sb? ;)

 

Gl nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...