Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Aha....Trevligt att jag träffade dig där då ra!

Hoppas du kommer dit på lördag igen för då blir det ännu värre fylleslask av Slaskmannen himself än det som var i lördags!!! (om det nu går) Då ska du spela på samma bord som mig... ;)

Jag vill bara avsluta med att säga varsegoda allesammans som satt vid mitt bord..... :D

//Slaskmannen

Hehe. Grattis till svar nummer 500. Räknade nyss ut att jag i snitt har 69 visningar per svar, det är fan ganska bra. Vem hade trott att en tiltdagbok av den sjuke parre skulle skapa ett sådant stort intresse :)

Får se om jag dyker upp på lördag. Har rätt ont om deg efter senaste fylletilten så jag vet inte hur det blir med pokerspelandet framöver! Du får börja spela på Dealer's Choice-bordet istället, bara Texas är ju sjukt tråkigt :)

Lycka till med slaskandet framöver :)

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Minns två händer iaf. I ena har jag 66 i sökö8. En tomte betar ut pott rakt in i en färdig låg, lågen slår om, jag stoppar in, tomten och Sebbe hamnar all-in i en pott som blir på runt 9k. Han som betade ut pott är helt totaltom med AKxx, Sebbe har såklart lågen. Jag har 66. Tilten blir total när AK-mannen klonkar in en till kung på rivern så jag blir scoopad :)

Ja shit. Jag som räknade med 3 scoopouts när jag i själva verket hade 12 minus blockers. Tycker jag värd att scoopa efter hans supertomtelitomtiga spel. Garanterat det sämsta spelet jag sett någonsin. en pott på nästan 2000x bb kunde jag scoopat med par i treor

Postad

Ajuste, kom precis på att jag och liggat körde ett sidobet på vilken färg floppen skulle komma. Vi la 25kr var framför Mte, självklart var pengarna borta nästa gång jag tittade dit :lol: Vann du den liggat?

Postad
Ajuste, kom precis på att jag och liggat körde ett sidobet på vilken färg floppen skulle komma. Vi la 25kr var framför Mte, självklart var pengarna borta nästa gång jag tittade dit :lol: Vann du den liggat?

mte^ kanske "vann" den :)

Postad
Ganska så snart får Parre något mordiskt i sinnet, han börjar mer och mer koka inombords, ungefär som när en nazist från Grillby får reda på att kebab faktiskt ÄR blattemat.

Tur att jag är "undercover" är på forumet och inte har Grillby ifyllt i "Från:" så ingen förstår att det är mig du tänker på. :)

(nej, jag är inte nazist)

Postad

En liten och kort uppdatering!

Satte in några hundra på Ladbrokes idag. Sjukt riggad sida. Nu ska JAG klaga över badbeats! FÄRGEN KOM HELA TIDEN! När jag är allin på turn med nötstege med en shortstack (tvåpar) redan allin och en annan (tvåpar+flushdrag) som synar sig allin sÅ parar såklart fittbordet på river. Jaja, ridå. Sen blev jag kvartad i Omaha8. Tiiiiiiiiiiiiiiilt! EDIT: Några hundra som i några hundra SEK alltså.

Men min nyktra vecka har i alla fall lite fördelar. Fick stejk på 300E på B2B av ökänd donator, så snart dyker gamla härliga sprutfisk upp igen och tiltar loss bord efter bord och vinner flera tusen euro på några dagar. Torskar jag blir jag av med några fingrar, men det är okej.

Vet inte om jag orkar spela ikväll, knaske lite, men imorrn blir det nog en 12-timmarssession i alla fall. Fylliga handhistories med extremt fantastiskt spel utlovas. Ska även klonka några turneringar på dagen hade jag tänkt mig. Har ju inte spelat nätpoker på sjukt länge förutom några enstaka mindre fyllesessioner, så nu jävlar ska fisken rensas.

Jag kan inte misslyckas.

(Om inte FÄRGEN KOMMER HELA TIDEN).

Pussochkramsig.

Kanske skriver lite bitterheter om jag behöver en pokerpaus.

Tills dess, akta er för nazistiska pastorer från Arboga.

Postad

Minns två händer iaf. I ena har jag 66 i sökö8. En tomte betar ut pott rakt in i en färdig låg, lågen slår om, jag stoppar in, tomten och Sebbe hamnar all-in i en pott som blir på runt 9k. Han som betade ut pott är helt totaltom med AKxx, Sebbe har såklart lågen. Jag har 66. Tilten blir total när AK-mannen klonkar in en till kung på rivern så jag blir scoopad :)

Ja shit. Jag som räknade med 3 scoopouts när jag i själva verket hade 12 minus blockers. Tycker jag värd att scoopa efter hans supertomtelitomtiga spel. Garanterat det sämsta spelet jag sett någonsin. en pott på nästan 2000x bb kunde jag scoopat med par i treor

Jag som trodde att du såg min scoop mot bengan? ;)

Postad

Inledde med att vinna en större pott mot nån tomte på HU 7CS PL.

Sen spelade jag inget, men sedan spelade jag och Micke_E HU FL 7CS8.

Gör aldrig det.

Vill ni lira HU mot polare för att det är roligt/intressant, spela för playmoney. Varför? Jo vi hade en rätt intressant session med många skoj händer och stora spel, men - Micke gick +18, jag back 48 och liggat slog sig ner en stund och backade melaln 5-10 (vi spelade alltså 0.5/1).

Vi spelade i exakt en timme.

Totalt betalade vi alltså mellan 35-40 euro i rake, för en timmes spel. Det mina vänner, det är sjukt :)

Men kul var det.

Mina största läckor i FL 7CS8:

1) Dra för ofta till skithänder på femte/sjättegatan

2) Göra alldeles för många marginella syner på sjunde

3) Enligt Micke: Betar när det checkas till mig trots att jag är tom

Dock tror jag inte jag missade för många värdebets när jag ledde, men jag värdebetade nog också för marginellt för ofta. Började märka hur ofta Micke check/synade eller checkade bakom med låga tvåpar på sjundegatan, medan jag värdebetade rätt in i högre tvåpar hela tiden...

Sedan är det säkert många mer. Men att lira HU mot Micke är alltid kul och dessutom är det skoj att testa ett nytt spel. Ligger nu +48 cent sedan stejken. Grymt!

Ska kolla de 50 sista händerna om jag kan hitta någon intressant.

Postad

Bah!

PLO är ett skitspel.

Imorrn blir det bara Texas 0.1/0.2 och/eller några mindre turneringar.

Börjar bra med att jag klonkar mot en shortstack, men sen gick det utför. Får in degen mot uppenbara AA med OESD+par+flushdraw och missar allt, sedan överspelar jag själv en AA litegranna och backar en del, sedan höjer jag pre med JTT8ds, får två syner, rundcheck på K8x-floppen, på turn kommer ruter J som ger mig tvåpar+färgdrag såjag hamnar allin med mina sista åtta euro mot en KJ som kåkar.

Jaja inte mycket att göra, kallt är livet!

Imorrn ska jag försöka hitta lite intressanta HH's och sluta beklaga mig, då blir det fan texasmaraton!

Postad
Vill ni lira HU mot polare för att det är roligt/intressant, spela för playmoney. Varför? Jo vi hade en rätt intressant session med många skoj händer och stora spel, men - Micke gick +18, jag back 48 och liggat slog sig ner en stund och backade melaln 5-10 (vi spelade alltså 0.5/1).

Vi spelade i exakt en timme.

Totalt betalade vi alltså mellan 35-40 euro i rake, för en timmes spel. Det mina vänner, det är sjukt :)

Mm, rejken var verkligen helt sanslös. Lär vara rätt svårt att plussa i längden på fixed 7cs8 om man rejkar 15-20BB i timmen per person! Nu var det ju visserligen inte speciellt mycket tänkande i våran match. Jag satt ofta och klickade där raise-knappen dyker upp under tiden jag väntade på att parre skulle aggera (eftersom parre höjer minst 75% av gångerna det är hans tur att aggera så fungerar det inte att kryssa i raise-rutan, det borde finnas en "raise anything"-ruta också :)) när jag ville höja.

Sjukaste spelet var nog när jag hade AQT9-hög eller något sånt och parre synar min bet på 7e-gatan med AQJT-hög, "har du ingen K slår ja ju ditt bord :)"

Postad

Hohoho! Att stejka mig var väl inte det smartaste som liggat nånsin gjort, eftersom jag igår backade rakt ut konstant tills ja guuuuulade! Men å andra sidan har han inga problem att ta hem en pott på 1000 BB i Omaha med nötstege + 3 outs för högre stege mot nötstege + toppset, så det går ingen nöd på grabben! :)

Var ruskigt kall igår. Började med att backa 3-4 inköp på Texas. Hittade först en riktig aggrotomte som gillade att syna ner med marginella händer. Betar pott preflop, pottar flop, pottar turn (floppade TPTK med AK). Ställer in på rivern, men då hade han satt ett lågt tvåpar som kom och jag backade ett inköp. Det var ungefär i den stilen dagen fortsatte.

Spelade mot en annan aggrotomte som också han gillade att syna ner med obskyra drag och marginella händer. En rätt rolig hand var när jag turnar min färg med 72s och check-raisar honom rätt stort på turn (brädet var iofs parat...). Hade check-raisat honom ett par gånger tidigare, de flesta gångerna hade han synat, så nu hade jag vad som måste ha varit nötter mot hans HD. Han synar och jag mår skitbra, ända tills en äcklig klöver faller på rivern. Jag checkar till honom och han betar 1/10 pott. Jag svär och synar. Grabben lyckades värdebeta sin 8-höga fyrfärg mot mig på parat bräde, kul liksom. Men synen var i alla fall rätt, betar han en 8-hög betar han nog en 6-hög också, och 1:10 i odds tar jag alla dagar i veckan :)

En annan hand så check-raisar jag honom på turn med bara 33. På rivern klonkar jag setet, men missar att färgen kommer. Ligger dock ett A ute och lite andra kul kort så jag ställer såklart. Men denna gång hade han såklart klonkat färgen istället för att betala av med nått vekt A eller ett kasst tvåpar. Sånt som händer.

Jag vet inte, jag kanske lirade överaggro mot dessa aggressiva spelare med stora stackar, men jag tänker fan inte låta någon jävla låglimitnisse som tror han kan spela LAG köra över mig. Det är jag som är den där jävla låglimitnissen som tror han kan spela LAG. Ingen annan. Hur som helst så började dagen iskallt. Fast jag tiltade inte, inte än och inte så mycket. Missade kanske någon marginell syn här och där men det gör jag alltid, stämmer spelet sitter de marginella synerna där de ska, stämmer det inte... ja, då missar man lite.

Signade upp mig på ett gäng turneringar. Spelade grym mörkpoker, men kunde inte göra så mycket när jag åkte ut. Tror mörkarna var 200/400, jag låg hyfsat bra till, över average iaf på runt 5500-6000. Plockar upp triss i kungar på BB och det börjar vattnas i munnen, jag hoppas bara att någon ska försöka steala och råka pottcommitta sig själv med en sämre hand. Någon limpar och knappen höjer pott, jag slår om pott och är i praktiken all-in. Gissa om jag blev glad efter att jag kastat två utan att förbättra när jag såg knappjävelns stand pat... Sjukaste är att jag någonstans på detta forum läst att den enda anledningen till att spara KKKAx t.ex. (alltså dra ett kort) är för deception value, men hade jag sparat mitt A hade jag fan klonkat kåken. Självklart drog jag två, missade och knappens stege stod. Med relativt höga mörkar tycker jag inte det är så mycket att göra. Trots allt leder jag mot knappens HD, även när knappen ställer in mig (jag behövde syna kanske 500 till). Tror knappen gör detta med en hel del trissar som jag slår t.ex.

Sedan började jag lira låglimit-omaha. Var sjukt kall även där. Jag spelade säkert rätt dåligt, men det kändes verkligen som om det kom hela tiden för alla andra, fast aldrig för mig. Tiltade ur totalt en sväng och höjde pott preflop varje hand och betade pott postflop varje hand. Det gick jävligt bra ett tag, så bra att jag t.o.m. skulle bli anmäld för fusk av en tomte. Han tyckte att jag alltid träffade rivern och att jag således fuskade... när jag, efter att ha blivit utklonkad på floden, påpekade att det kom för någon annan kontrade han helt sonika med att jag nu blivit rädd och att mitt konto strax kommer bli nerstängt. Inte så stor risk, tror jag, känner ju fan sajtägaren på sidan jag spelar på :)

Spelade ett gäng andra turneringar också, det gick åt helvete i alla. Signade upp mig för en 10E rebuy-texas i tron att det var en rebuy/addon, men man började med 1000 i startstack och jag märkte att det var unlimited. När jag torskade i den så orkade jag inte slaska bort alla mina pengar på en jävla slaskturnering så jag sket i den. Tiltat värre.

Backade totalt kanske 50-60E på turneringar, och kanske 7 inköp på cashgame. Sjukt mycket, men jag kan iaf räkna runt 5-6 inköp jag torskade som favorit, 1-2 inköp där jag drog ut, så på dåligt spel backade jag "bara" mellan 2-3 inköp :)

Vet inte, borde kanske inte heller hoppat ner till 0.1/0.2 - när det började gå dåligt märkte jag hur oerhört svårt jag hade att ta någons pottbet på 10 kronor på allvar. På 0.25/0.50 känns det i alla fall som om man vinner något, jag blev mest blasé efter ett tag och tänkte att jag förtjänar fan denna pott när jag vann, men jag blev inte särskilt glad över att ha vunnit en pott på 10-15 euro. Kan väl bero på att jag oftast spelar live och att potterna man vinner/torskar där ofta är på flera tusen kronor. På .25/0.50 är ju ett inköp vunnet trots allt 500 kr - det är i alla fall pengar.

Ja, det var i alla fall slaskrapporten för nu. Nätpoker verkar inte riktigt vara min grej. Särskilt inte låglimitomaha där man inte kan bluffa man gör det ändå. Jag spelade dock HU SnG's jättebra! Dock slutade det dåligt, men ändå. Tror jag vann 4/5 eller något sådant. Motståndet var ju sjukligt dåligt (förutom liggat, men den tomten totalkrossar man ju ändå).

Hade i alla fall typ fem euro kvar, sen vann jag två HU's i rad. Tänkte att jag ska lira 10E, och självklart så vann jag ju den efter att ha totalkrossat min tomtemotståndare. Hoppar således upp på 20E-nivån. Jag spelade faktiskt riktigt bra poker, men det gick som vanligt. Första handen höjer jag K2 pre. Flop tre blankar. Betar, han synar. Turn en kung. Jag betar pott. Han synar. På rivern sitter färgen. Check, han betar ut 1/2-pott, jag synar ner honom för att få se vad han satt med, samt att folk har en tendens att bluffa scarecards. Han satt med 42o och hade dragit till hålstegen för två pottbets och klonkat.

Jaja, tänker jag, bara att ta det lugnt så tar jag tomtens pengar. Han verkade vara sjukt kass, så det skulle inte vara några problem. Det var det inte heller innan följande hand dök upp:

Jag: 65

Flop: 347r.

Vad mer kan man begära? Tror jag synar hans bet (jag hade t.om. position i denna hand).

Turn: 347 9!

Klonkklonk, turnen blankar! Han checkar, jag betar pott, han synar. Sweeeet!

River: 6.

Han checkar till mig. Jag säger såklart pott. Han check-raisar tillbaka lite mindre än pott. Jag funderar här ärligt talat på att lägga handen, för jag är så säker på att han satt sin äckliga hålstege med 85. Skriver tom nått i stil med "jag borde folda, han har satt hålstegen säkert" på IRC. Men vafan, det är ju HU. Jag synar (mot jättemånga motståndare ställer jag in för värde här). Klart han hade 85. Tre outs, jippie!

Sen hade jag jättelite marker kvar och åkte strax därefter. Men den motståndaren skulle jag gärna möta vilken dag i veckan som helst, hade ju full kontroll på matchen även om jag låg under från hand ett.

Synd, men sånt som händer.

Lyckades inte spara några intressanta händer heller, var väl för maskinerad för det. Den enda jag sparade var inge vidare intressant. Spelar HU mot någon snubbe, texas 0.1/0.2, han har runt 15 i stacken.

Preflop:

Han miniraisar, jag synar med 94o.

Flop:

K9x.

Jag donkbetar 20 cent, han höjer till 1.2 euro. Han borde ha en kung, men man vet aldrig, dessutom hatar jag att folda träffar HU så jag tar en syn.

Turn:

K9x 4

Klonkar tvåparet och checkar. Han betar typ 4E, jag ställer in och hoppas att han inte har ett tvåpar eller set. Men mot hans HD och de händer han borde syna med, särskilt HU, så är det rätt att ställa IMHO. (Han synade med AK och min hand stod).

Postad

Nu tiltar jag på allvar.

På denna låsta tråd:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17916

Jag skapade den såklart i ett enda syfte, att håna idioter och att få igång en ovettig och oseriös diskussion om bad beats och liknande. Fem minuter efter att tråden skapats, och jag har under denna tiden fått två seriösa svar, så blir den låst. Jag förväntade mig att denna skulle bli låst, men inte så snabbt.

Det är fan sjukt. Nu tiltar jag ur.

Varför?

Främst tiltar jag på att jag precis efter att jag tryckt skicka-knappen kom på att jag glömt en viktig rad:

kan nogon köpa ut en flaska kron vodka till mig jag råkade spela bort studie Bidraget och ska på fest i morgon och måste ha Kron vodka fan nu har jag inte råd att dricka kron vodka

snälla pm mig jag lovar att betala tillbaka + extra rosita till den som köper ut snälla snälla snälla

förstör inte min helj!

Sjukt.

Skulle jag inte vara så lat, snäll och konflikträdd skulle jag PM:a någon moderator och börja tjafsa. Nu kanske någon moderator läser min dagbok, vad vet jag, men tråden lär inte bli upplåst och jag är inte uppblåst annat än till kroppsbyggnaden så jag orkar inte tjafsa.

Ändå sjukt hur man behandlar synnerligen respektabla, intelligenta och snygga postspammare som mig. Mina mänskliga rättigheter har kränkts bara för att jag inte fick spamma ner forumet med infantil humor. Europadomstolen för Mänskliga Rättigheter kan förvänta sig ett brev!

Appropå pokerspel:

Imorrn blir mitt första helnyktra homegame. Ska bli skitkul, särskilt om jag lyckas få Matte att supa, för då kan jag håna honom livet ut för att han är mer alkoholiserad än mig. Eventuellt blir det homegame på lördag också, man vet aldrig. Plussar jag några lax (jag förväntar mig minst 5 lax plus) så lär jag spela både touren och cashgames på Sviten på lördag, om det inte blir fortsättning på homegamet då. Annars får jag väl se till att inte backa för mycket så jag iaf har råd att lira slaskturneringen på söndag kväll.

Jaja.

Färdigtiltat för min del!

KJAAMMIZZZZ på alla mina trogna läsare!

Postad
Bara för att visa vilken underbart snäll människa jag är ska jag klistra in dina sista rader i din låsta tråd. Bara du lovar att låta bli sånt där i fortsättningen.

We have a deal :)

Postad
Imorrn blir mitt första helnyktra homegame. Ska bli skitkul, särskilt om jag lyckas få Matte att supa, för då kan jag håna honom livet ut för att han är mer alkoholiserad än mig. Eventuellt blir det homegame på lördag också, man vet aldrig. Plussar jag några lax (jag förväntar mig minst 5 lax plus) så lär jag spela både touren och cashgames på Sviten på lördag, om det inte blir fortsättning på homegamet då. Annars får jag väl se till att inte backa för mycket så jag iaf har råd att lira slaskturneringen på söndag kväll.

Kommer det någon rapport eller?

Preview för er som inte var där:

Allt urartade som vanligt. Kvällen blev allt annat än nykter eftersom parre och Matte redan hade gett upp sitt vad och börjat dricka öl när jag kom vid 15-tiden. Vi spelar med 1/2-mörkar och när jag kontrollräknade kassan efter 10 timmars spel så hade vi 26-27k i spel.

Postad

Kommer det någon rapport eller?

Preview för er som inte var där:

Allt urartade som vanligt. Kvällen blev allt annat än nykter eftersom parre och Matte redan hade gett upp sitt vad och börjat dricka öl när jag kom vid 15-tiden. Vi spelar med 1/2-mörkar och när jag kontrollräknade kassan efter 10 timmars spel så hade vi 26-27k i spel.

Rapport kommer när jag nyktrar till eller något. Sjukt spel i alla fall. När vi slutade spela vid 07 på morgonen låg det runt 30 lax på bordet. Vi körde 1/2 hela tiden... Själv lyckades man backa sju lax eller nått sånt, lite tiltat. Äsch, vi tar en kort rapport så fyller jag på den sedan:

Vid 14 kommer mte och liggat över. Vi börjar således snabbt slaska, liggat skulle iväg senare på kvällen så vi slaskar på. Liggat börjar suga i sig bira som en jävla svamp, jag och mte blir så ölsugna att vi bestämmer oss för att skita i den vita veckan och dricka en öl satmidigt så ingen torskar vadet. Det var nog mitt dummaste beslut på hela dagen/kvällen/natten, förutom att ställa in med A4o i Texas, syna en allin i tvåfloppars med enbart lite obskyra drag mot liggat och lite allt möjligt.

Spelet börjar sjukt tiltat, jag tror jag är 1300 back redan efter en halvtimmes spel. Vi kör alltså 1/2... Liggat klonkade fint i början, men sedan köpte jag ut honom i någon pott och var tillbaka i matchen igen! Vi slaskar fram och tillbaka. Sedan dyker resten av slaskgänget upp, ikväll bestod det av:

Mig

Liggat

Mte

Björne

Micke E som i Ecstacydealer från Grillby

Bison

Emily

Nicklas

Har jag glömt någon så beror det bara på att jag är dum i hela jävla huvet! Kvällens kommentar stod i alla fall Emily för (hon är läkarstuderande): "Det här gänget är fan en studie i ohälsa". :)

I alla fall, folk droppar in så småningom och spelet är jättevilt och sjukt slaskigt. Rebuysen haglar ibland in så fort att jag, som har hand om kassan, inte ens hinner spela min egen hand för att alla ska köpa in igen. En minnesvärd hand var när jag hade AAA3 utan färgdrag i Omaha. Jag pottar om från big blind (STORT spel). Floppen kommer såklart AJT. Bison betar ut 100, jag är så exalterad av att ha träffat sista esset så jag är säker på att bordet kommer para och re-raisar till 400. Mte ställer in, liggat ställer in, Bison ställer in, jag synar. Bison och mte sitter med nöten, liggat på färgdraget och jag på fyrtalet minus ett kort. Självklart parar bordet på rivern och jag gular tre pers i samma hand.

Ligger strax innan matpausen kanske 2-3 lax plus, men de slaskas snabbt bort efter matpausen. Vi drog alla iväg till Bengaliska Köket på Magnus Ladulåsgatan, maten var riktigt nice. Sedan fortsatte slaskandet. Innan hade jag lyckats hålla ölen på en rimlig nivå, men efter två öl på pubben började det hela så smått urarta.

Ja, jag har inga vidare händer att berätta om. Jag överspelade höga PP (dvs händer som (K) x K) grovt i sökö8 och fick betala för det. Men vafan när jag har överspelat ett högt par hela vägen kan jag ju inte lägga för frirullebluffen på rivern, måste ju syna för splitt. Tyvärr fick jag aldrig splitta utan blev gulad mest hela tiden. I slutet var det inget spel alls, ajg stoppade bara in cappen i potten varje hand och kollade vad som kom. Fast jag gick typ +/- på det. Hämtade in lite i slutet, ett tag var jag myyycket back och hade tom spelstopp ifall jag skulle torska inköpet. Tyvärr hämtade jag inte tillbaka allt. Vid halvsjutiden på morgongen kommer jag på den lysande idén att vi ska käka hemlagad pizza som jag har i frysen. Den var riktigt god, även om jag råkade vända den upp och ner när jag skulle ta ut den ur formen den låg i.

Spelet var abnormt i alla fall. Poterna växte sig sjukt stora hela tiden, och där var jag också skyldig - som vanligt när jag ligger back och är full så skulle jag såklart potta och potta om preflop varje hand... Men i alla fall. I slutet av spelet så ligger runt 30 000 SEK ute på bordet i ett jävla homegame där vi lirar 1/2, det är fan inte normalt någon jävla stans! Men å andra sidan så är studien i ohälsa inte heller normala någon jävla stans...

Blir skitjobbigt att städa hela lyan, ligger massa tomma sprit- och ölflaskor överallt. Tiltat värre. Får hoppas att inte grannarna klagar heller, men ja tror inte vi störde någon, förutom när folk skrek ute på balkongen... Ja, vad mer ska man säga.

orkar inte skriva mer nu, kommer jag på något skoj eller intressant att fylla på med så gör jag väl det! Ska nog ner till Sviten och seom jag kan plussa lite på cashgames, "en gång i livet", som man säger. Det kan ju komma...

Postad

Ni verkar fan inte vara riktigt kloka några av er. :)

Jag undrar om det alltid är "skön" stämning när det rör sig om så mycket pengar på ett homegame.

Är det aldrig nära slagsmål?

Jag vet fan inte om jag skulle palla hålla god min på polarna när man backat en ansenlig summa pengar som "svider" dagen efter.

Postad
Ni verkar fan inte vara riktigt kloka några av er. :)

Jag undrar om det alltid är "skön" stämning när det rör sig om så mycket pengar på ett homegame.

Är det aldrig nära slagsmål?

Jag vet fan inte om jag skulle palla hålla god min på polarna när man backat en ansenlig summa pengar som "svider" dagen efter.

Stämningen är alltid okej i alla fall, har aldrig vart nära slagsmål. Dock skriks och gormas det en hel del eftersom det blir utköp nästan varje hand :)

Var nere på Sviten igår igen.

Vaknar upp runt 11 sjukt bakfull, trött och jävlig och kan inte somna om, så jag lagar en omelett med skinka och fetaost, käkar den, läser tidningen och somnar om. Lite senare på kvällen bestämmer jag och liggat oss för att kliva ner till Sviten och slaska loss. Först tar vi en jättegod middag på den turkiska restaurangen vid Södra Station, samt några öl som återställde oss till status: människa.

Vi drar ner till RiggSviten. Det är inget spel förutom Texas igång, men de vill dra igång spel i VIP-rummet (5k min. upptag, dealer's choice 5/10 blinds). Liggat kliver efter ett tag in dit och försvinner, tomte som han är. Jag snackar lite skit med lite folk, bl.a. callen. Lovade callen att jag skulle framföra hans budskap i denna dagbok. Jag är oerhört tacksam att callen väljer just min dagbok som kanal för att framföra sitt revolutionerande budskap:

"Parre, nu ska jag ge dig ett råd som kommer förändra ditt pokerspel för alltid och hjälpa dig". Detta är då medan callen fortfarande slaskar i turneringen. Han ställer sig upp och vi går lite avsides, varpå han förklarar för mig att det är större sannolikhet att ruterfärgen kommer jämfört med andra färger. "Ett vanligt färgdrag är runt 35%, men har du ruterdrag är det bara att stoppa in, för ruterfärgen kommer minst 50% av gångerna". Jag tackade för rådet.

Om ni kommer ihåg den anonyma stejkaren som hade stejkat mig på Sviten så hade callen visst träffat på honom på Cosmo i helgen (varför de ska snacka om Parre när de slaskar Pot Limit på casinot är en annan fråga). Enligt callen en trevlig och rolig typ! Sjukt sammanträffande iaf, världen är allt bra liten ibland. Kul att träffa på callen också, var länge sen man såg den grabben.

Spelade lite 5/5 DC shorthanded och gjorde ett riktigt tomtespel i Crazy Pineapple. Jack höjer preflop från CO; jag slår om pott med K6x (minns inte vad x var) från knappen. Floppen kommer J62, bara hjärter. Jag har hjärter kung. Jack betar ut 50, vilket är kanske halvpott. Jag slår om till 200 tot. Han steker inte och synar. På turn kommer fjärde hjärtret. Jack checkar och jag ställer in för ca 500 tot. Han synar. Så dåligt spelat. Han hade såklart hjärter A, men praktiskt taget alla höll med mig om att jag ska checka bakom och syna hans bet på rivern. Jag tänkte helt fel - har han set/tvåpar ska han inte få freecards, men seriöst, vad spelar det för roll? Parar bordet på rivern och han betar ut kan jag ju passa utan problem, blankar bordet och han betar så synar jag ner honom. Aja. Shit happens.

Satt sedan mest och drack lite öl (fast jag vart aldrig full, drack mkt måttligt, så jag kommer till och med ihåg en del roliga händer). Spelade lite schack också. Sedan ska vi starta ett nytt 5/5 DC-bord, men ingen verkar särskilt intresserad så jag sätter mig och spelar HU mot Viktor. Jag spelade faktiskt riktigt bra, började med 1000 men plussade runt 500. Några händer:

1) Jag re-raisar pott preflop med AAxx. Flop J8x. Check-check. Turn 3 (J823). Check-check. River 6. Viktor betar ut 100, jag slår om till 400. Viktor börjar steka....

Bra spel?

2) Texas. Jag re-raisar ur position med 66. Flop: 832 med två klöver. Jag betar ut 100, Viktor slår om till 300, jag ställer in för 1000 tot.

Bra spel?

(I överlag tror jag att jag re-raisade mina små par lite väl ofta ur position, men det är en annan fråga)

3) Sökö8. På fjärdegatan har han ett öppet par i nior och jag har tre till en låg synligt. Jag betar pott, han synar. På river får jag en J uppe och missar lågdraget, däremot har jag en J till i hålet. Jag betar pott.

Bra spel?

4) Texas. Jag har A4. Viktor höjer pre. Flop: Axx med två hjärter. Jag betar ut 100, Viktor slår om till 400. Jag steker lite och ställer in för kanske 100 till.

Bra spel?

(Efter denna hand sa jag att jag är en för dålig spelare för att släppa ett A HU på det bordet med tanke på stackstorlekarna. Vilket nog stämmer, men HU kan man ju inte folda toppar hur som helst).

Det är väl dessa jag minns tydligast ur vårt HU-spel, men det fanns en del andra intressanta också. Men som brukligt i HU-spel (där Viktor alltid valde Texas, jag valde lite olika spel, vi körde 2 varv per spel), särskilt Texas, så handlade spelet mest om marginella värdebetar i mindre potter. Jag hade dock turen att lyckas slinka väldigt billigt ett par gånger då Viktor verkligen hade monsterträffar, vilket jag är rätt glad över. Jag vet inte, jag tyckte själv att jag spelade riktigt bra och att spelet stämde.

Sedan börjar folk så smått droppa in. Jack lyckas med bedriften att välja PL 7CS. Istället för att sitta ut eftersom jag inte kan spelet så bra (och eftersom det är fegt att sitta ut) så lyckas jag nästan gula mina ca 15-1600 på två händer.

Första handen:

Börjar med A :diamond: Q :diamond: 2 :spade: och reraisar någons bringin. Viktor, med något skumt uppkort, slår om pott, jag synar. Jag tror inte Viktor spelat 7CS heller särskilt mycket.

Fjärdegatan:

A :diamond: Q :diamond: 2 :spade: x :diamond:

Jag checkar, Viktor pottar med ett jätteblankt bräde, jag synar.

Femtegatan:

A :diamond: Q :diamond: 2 :spade: x :diamond: x :diamond:

Jag checkar, Viktor pottar igen. Varför fan pottar han för? Vad fan ska han ha? Jag har svårt att sätta honom på bättre än eventuellt ett högt pocket i hålet, men i så fall överspelar han det rätt hårt, eller? Har han trissen? Jag synar för att folda nästa gata om jag inte förbättrar.

Sjättegatan:

A :diamond: Q :diamond: 2 :spade: x :diamond: x :diamond: Q :spade:

Jag checkar, VIktor skickar in såsen, jag steker lite och synar. Känns inte som om jag kan lägga mig för ett lite under pottbet med par i damer och färgdrag, som, om jag minns rätt, var väldigt levande.

Hur som helst, jag visar mina kort. Får höra "det står" från Viktor och blir glad. Han har fyra outs för hålstege och tre outs för ett högre par med kugnarna (vet inte om några kort var döda).

Hur det gick?

Som vanligt när parre spelar. Viktor sätter hålstegen och jag förbättrar till tvåpar som inte står...

Sedan spelade jag en hand mot Jack också, hade AJ i hålet med en J som dörrkort. Betar några gator, sen betar Jack när han får ett A öppet. Jag synar bara, men klonkar tillbaka på nästagata med ett A som ger mig högt tvåpar. På sjundegatan betar Jack ut 300. Jag synar. Kul konversation sen:

J: "Tvåpar"

P: "Bra, då vinner jag, du kan inte ha högre tvåpar, jag har ess och knektar"

J: "Hmm. Jag har ess och damer!"

P: "Tilt!"

J: "Jag var nära på att mucka korten när du sa att jag inte kunde vinna..." :)

Jag hade helt missat möjligheten att han slog mig ifall han började med AQ/AK och träffade en kung eller dam på rivern. Vilket han nu had gjort.

Har typ 170 kvar, så när någon höjer till 25 preflop i Omaha så slår jag om till 100 med KK22 (det ska väl kunna stå HU mot en motståndare?), han stoppar in även mina sista 70. Istället för att få möjligheten till en fet comeback så lyckas floppen innehålla ett A, varpå hans AQxx tar hem mina sista pengar.

Sätter mig sedan och spelar lite schack och snackar skit med Viktor, samt tar nån öl eller två. Viet kollar ett tag och är chockad över vårt dåliga spel. "Neeej, det där är såååå dåligt" hörde vi hela tiden... Inte så konstigt med tanke på att han visst har spelat schack på junior-SMnivå, klart att två tomtar som vi inte kan spela bra då! Hur det gick?

Enligt mig så vann jag med 2-0 i matcher. Enligt Viktor så blev det 1-1. Första matchen gjorde jag en snygg matt utan att märka det, så jag sa bara schack. Han påstod att om man inte säger schack matt så vinner den andra, jag påstår att pjäserna talar som korten i Hold'Em :) Men jag vet inte och jag bryr mig inte.

Sedan dyker Stefan upp, full och glad. Vi spelar lite backgammon och jag blir totalt krossad och dominerad. Stefan tyckte att jag kubade i helt fel lägen, vilket säkert stämde. Jag klonkade dock ut honom i tredje matchen på en åtta, så på fyra matcher backade jag bara fem punkter.

Ska sedan hämta ut en lax till ur bankomaten för att spela på dealers-bordet, jag var trots allt nykter och tyckte att jag hade bra värde på det bordet. Kommer till bankomaten och får "tekniskt fel" som svar. Tilt?! Vafan? Har jag fel på kortet? Har dom råkat dra för mycket penga från mitt kort? Vad händer? Skiter då i spelet och drar hem. Kan inte logga in på internetbanken för Nordea hade visst underhåll mellan 02-0430 inatt. Tur det, hade jag backat den där laxen hade jag haft sjuk ångest idag, har inte råd att förlora ett öre till på poker fram till nästa löning. Har ju backat sjukt mycket på sistone, så nu blir det pokerpaus såvida ingen stejkar mig :)

Aja, det är fan bäst att vara hyfsat nykter när man lirar. Då kan man i alal fall komma ihåg lite händer och skriva långa och menlösa jätteinlägg som detta!

Tills ni tiltar ur, på återseende!

EDIT: Ikväll vinner jag forumturneringen. Tyvärr (?) tillfaller då kameran Skanke, men den kan han gott få. Jag nöjer mig med degen!

Postad

Idag är jag på sjukt dåligt humör, är sjukt stressad och allmänt jävligt sur. Förutom att jag måste städa hemma efter helgens homegame så måste jag också skriva en hemtenta tills på onsdag. Allting är helt åt helvete. För att addera till det sugiga humöret så sov jag också dåligt inatt. Mänskligheten i överlag verkar mer likna pisshoror än idioter.

Alltså är det dags att skriva lite om pensionärer!

Tänk är följande situation. Hemma hos parre finns det en senil käringjävel som ringer flera gånger om dagen - såklart fel nummer. Tänk är då följande situation. En trött och seg parre, lite smått ångestfylld, smått bakfull, har precis somnat i soffan framför TV'n söndag eftermiddag. Plötsligt ringer telefonjäveln. På andra sidan hörs en gamliknande röst som påstår sig ha ringt fel. Den gamliknande rösten återkom under söndagen sju gånger, det enda som hjälpte var att Parre slet ut telefonsladden ur jacket.

Varför? Varför händer sådant skit alltid mig? En annan rolig incident som jag drar mig till minnes var när jag satt långt fram i en buss. Framför mig satt två damer vars bästa år måste ha varit nånstans kring början av första världskriget. Bussen tvingas göra en kraftig inbromsning för att en idiotbilist gjorde en idiotisk omkörning. Innan ni läser nedanstående, vänligen notera att dessa tanter satt längst fram, så busschauffören hörde garanterat deras briljanta konversation:

Tant1: - Guuud! Vad han kör vårdslöst!

Tant2: - Ja oj, oj, oj, oj! Att sådana kan få körkort!

T1: - Busschaufförer ska köra lugnt och fint, det gjorde de alltid förut.

T2: - Tänk om han är full?

T1: - Ja, folk som växer upp idag har ingen respekt för andra människor.

Nu var busschaffissen visst en lugn typ som fortsatte sin resa utan att bry sig om dessa asgamars hungriga kraxande. Hade jag suttit vid ratten hade jag med flit börja "råka" köra lite ryckigt och gjort lite tvära inbromsningar. Förhoppningsvis hade jag lyckats ta en kurva i så pass hög fart att tantjävlarnas rullatorer hade vält och pajjat. Sedan hade jag blivit tvungen att trösta tanterna: "Nee, men stackaren. Har du ingen rullator längre, vaaaad syyyyynd, hur ska du nu kunna gå?"

När sedan gråten kommer skulle jag fortsätta med en vältajmad replik såsom "Åååå, rök lårbenshalsen också? Nej, men vad jobbigt, men du har säkert något barnbarn som är en ouppfostrad skitunge som kan ta hand om dig". Skulle de mot förmodan klara sig till sin hållplats utan skavanker skulle jag kanske lyckas råka klämma i alla fall en av dem i dörren när de stiger av, bara för att jävlas lite. Skit samma om man får sparkad, de började tjafsa. När det gäller krig är dagismentaliteten "men-han-började" bäst!

Har ni någonsin gjort något bankärende vid lunchtid? När gör vanliga människor med jobb bankärenden? Jo - på lunchen. Planen är vanligtvis att bege sig lite fort till banken, fixa sitt ärende och sedan hinna med att inta en bit mat på valfri restaurang. Går den planen någonsin i lås? Så fan heller. Varför? Jo, för att det alltid sitter femtio jävla benrangel som håller på att falla ihop av ålderskrämpor som naturligtvis ska göra sina jävla bankärende JUST på lunchen. Det är inte alls så att de har hela dagen ledig, att de kan gå till banken kanske vid 10-tiden, eller på eftermiddagen, då det inte är så mycket folk där med brådskande ärenden. Nej, de ska dit JUST på lunchtid.

Och det är ju inte direkt så att de är som normala människor som kliver fram till kassan, langar fram ett kvitto på en in- eller utbetalning eller begär nya engångskoder eller vad som helst, nej, de ska ju såklart ha hjälp, assistens, sen ska de fråga 175 frågor om pensionssparande och försäkringar som såklart står i bankens jävla broschyrer som dessa blindstyren inte klarar av att kolla i. Alltså tar det en jävla tid. Under tiden svettas halva banken, som består av normala människor i arbetsför ålder som bara har något litet ärende, för att de ska missa sitt möte, sin lunch, sin mentala hälsa. Varför fan ska de visa sig på banken just vardagar kring lunchtid? För in i helvete, du har hela dagen ledig. Sätt dig och fika med dina tantpolare under lunchen och gör en gemensam tripp till banken lite senare!

Tyvärr så behöver människor mat för att överleva och för att få i sig föda, eftersom vi lever i ett konsumptionssamhälle och inte ett bondesamhälle, så måste vi oftast bege oss till något som kallas för affärer, matbutiker eller liknande. Förutom stressade människor efter jobbet som har 166 olika sysslor, barnfamiljer med skrikande ungar som kräver godis, allmänna drägg, singlar, dubblar, multiplar och alla möjliga människor som måste handla kvällsmat så dyker de upp - rullatorgenerationen.

De ockuperar alla jävla gångarna i affären, eftersom de parkerar sin jävla vagn mitt i gången och står där som fån medan de jämför två helt lika tomater. Men för fan, ta bara en jävla tomat. Alla tomater är ändå konstbesprutade, konstgödslade och genmanipulerade, och om du kommer dö kommer det vara av en hjärnblödning och inte en dålig tomatjävel. Naturligtvis kan man inte komma förbi själv, även om man bara vill rycka något litet för att sedan stressa vidare till kassan, där kön är enorm.

När man väl kommer till kassan hör man så "Men jaaag trodde *gamlinghosta* att gurkan kostade 9,90 kilot". Nej, det gjorde den inte, den kostade 10,90 kilot. Men nej, det ska tjafsas, det ska kollas pris, det ska jämföras. Sedan visar sig att det var fel gurka ändå och att käringen inte skulle ha gurka utan zucchini, och så börjar proceduren om. "Hur kan en zucchini kosta 10 kronor? På min tid kostade den 3!". DET KALLAS INFLATION! Även om jag har noll koll på ekonomi och inte är särskilt intresserad i ämnet vet jag för fan i alla fall vad inflation är!

Ja, vad ska man säga.

Tilt.

Appropå pokern så blir det nog inget spel på ett lååångt tag (om jag klarar att hålla mig). Beräknad comeback är i december på Slaskpoker Open i Uppsala, eventuellt något gästspel på Sviten innan. Jag är sjukt kall för tillfället (samt pank), så det är väl varken någon idé att lira eller någon större vinstchans. Klonken är mot mig!

• Skapa nytt...