Gå till innehåll

Ken Leenard talar ut om Kengate


wigren

Recommended Posts

En hund är begraven någonstans. En fråga som ställdes utan svar var varför Ken och Kniven hade tung business ihop i åratal efteråt; Poker Magazine, Klubben osv.

 

Jag ställde också den frågan då sa Ken att jag gick händelserna i förväg, men det verkar ju inte komma någon förklaring till det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 217
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stärnornas krig

 

Ken

darth-vader.jpg

 

 

Kniven

02emperor350.jpg

 

 

 

Westerlund

jar-jar-binks.jpg

 

 

 

Russ

3193966507_22e9dfa4b2.jpg

 

 

 

Erik

luke-skywalker.jpg

 

 

 

Björin

joda.jpg

 

 

 

Norinder

250px-Sebulbaprmo.jpg

 

 

 

Lapproffe

chewbacca.jpg

 

 

 

Brandborn

r2d2.jpg

 

 

 

 

Om ni inte gillar bilderna till era namn, bjussa på en bärs så ändrar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen. Om jag frågar dig om du vet att det är måndag idag och du svarar "ja, jag vet att det är måndag idag", så är det ingen mystiskt sammanträffande att vi båda konstaterar att det är måndag idag, utan det ena är en konsekvens av det andra.

 

Som sagt, det där var om man var sugen på att vara lite paranoid för en stund. Sen att en händelse leder till en annan... Jo, det är ju ett annat alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huuur kan det komma sig att de går ut samtidigt?

 

BarbieKen har ju planerat detta sedan årskiftet.

Men meh! Frågan gäller väl inte om det bara är nån slags coincidence (vilket det självfallet inte är) att de går ut samtidigt utan varför de öht går ut med det.

 

Vad kan någon av dom ha att tjäna på det här? För jag tror att det ligger mer bakom deras plötsliga öppenhjärtighet än omsorgskänsla för pöbeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, det där var om man var sugen på att vara lite paranoid för en stund. Sen att en händelse leder till en annan... Jo, det är ju ett annat alternativ.

 

De har ju olika uppfattningar om varandra och händelsen. Om den ene då uttalar sig så är det väl logiskt att den andre svarar, och att han gör det så snart som möjligt? Vore konstigare om han väntade ett år eller två och lät den andre stå oemotsagd till dess.

 

Varför någon av dem öppnar käften överhuvudtaget är ett större mysterium. Kanske är det så enkelt att Kniven vill stå i strålkastarljuset en sista gång?

 

För övrigt har Ken-Len nu tagit bort sin blogg. Det enda som står kvar är de fem sakerna som Poker-Sverige har honom att tacka för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför de utalar sig är väl helt enkelt för intresse finns för storyn.

 

Sen kan ju spekuleras i vad som ingenting kanske ens har inträffat. Russ har ju anklagat allt o alla innan westis kom ut en bevisad mytoman med många enligt han själv vänner.(apan känner alla ingen känner apan)

 

Christer o Eriks version har ju egentligen endast JG som styrker den.

Då det han som publicerat deras sida.

 

Så rent baserat på det som skrivits på internet tycker jag Ken har mer förtroende än westis och kniven. Christer och Erik tror jag inte har mer info än vad de själva kände för stunden eller när de fick reda på de va riggat game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men meh! Frågan gäller väl inte om det bara är nån slags coincidence (vilket det självfallet inte är) att de går ut samtidigt utan varför de öht går ut med det.

 

Vad kan någon av dom ha att tjäna på det här? För jag tror att det ligger mer bakom deras plötsliga öppenhjärtighet än omsorgskänsla för pöbeln.

 

 

Tjäna och tjäna, båda två är väl helt brända i alla sammanhang så de har inget att förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken skriver...

 

"Av alla som överklagar till Regeringsrätten så får två procent prövningstillstånd. Av de som får prövningstillstånd så vinner 50 procent. Det innebär att jag har en procents chans att vinna."

 

Om hela 50% vinner i Regeringsrätten borde dom inte ta sig an fler mål då? Låter lite sjukt tycker jag.

 

Tror du de har tid med det? De skall typ endast syssla med prejudicerande domar liknande HD.

 

Frågan är inte om dom har tid, frågan är om dom inte borde ta upp fler mål med tanke på rättssäkerheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjäna och tjäna, båda två är väl helt brända i alla sammanhang så de har inget att förlora.
Imo funkar inte människor så. Har väldigt svårt att tänka mig att varken Kniven eller Ken skulle göra det här utan någon form av motiv, annat än att tvätta sin smutsiga byk i offentlighetens ljus.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är inte om dom har tid, frågan är om dom inte borde ta upp fler mål med tanke på rättssäkerheten.

 

Om det nu Ken säger stämmer så beror det på att av de 98% som inte tas upp så har rättens genomgång gallrat bort det som förmodligen hade förlorat ändå.

 

Lite grann som att åklagaren vinner nästan alltid i straffrättsliga mål i rätten just pga att han gallrar bort det han inte tror har en chans att vinna.

 

Då kan man inte säga att åklagaren borde ha fler mål uppe vid rätten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför de utalar sig är väl helt enkelt för intresse finns för storyn.

 

Sen kan ju spekuleras i vad som ingenting kanske ens har inträffat. Russ har ju anklagat allt o alla innan westis kom ut en bevisad mytoman med många enligt han själv vänner.(apan känner alla ingen känner apan)

 

Christer o Eriks version har ju egentligen endast JG som styrker den.

Då det han som publicerat deras sida.

 

Så rent baserat på det som skrivits på internet tycker jag Ken har mer förtroende än westis och kniven. Christer och Erik tror jag inte har mer info än vad de själva kände för stunden eller när de fick reda på de va riggat game.

 

Det där var ju mer än lovligt konspiratoriskt då Ken ju faktiskt bekräftar alla andras stories till 99%. Det ligger en hund begraven på något annat sätt här tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför går de ut samtidigt? Vill Martin hinna tjäna pengar på samma story, som han inte kan få betalt för när Ken lagt upp sin?? Har de snackat ihop sig och försöker smyga undan lite smågrejer för att Ken ska kunna göra en fabulös comeback nånstans, på något sätt?

 

Jag anar ugglor i kläder.

 

Framförallt får jag känslan av att de lagt in lite smågrejer här o var, t.ex knivens grej om att Ken inte alls var omtyckt på kortoxen o.s.v för att det ska se "verkligt ut" och att de verkligen berättar var sin sida av storyn.

 

Men det här är ju en paranoid tolkning. Av två paranoida texter.

 

Ken sa ju samma sak om Kniven. Ja eller något liknande. Bloggen är ju borta så det blir svårt med exakta citat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns allting sparat om Ken-Gate http://ennattimorkret.blogg.se/

 

Visste väl att det skulle finnas. :-)

 

Livet lekte, men sedan satte Kniven sig i ryggen på mig.

 

Martin ”Kniven” de Knijff hade minst sagt ett dåligt rykte på Klubben (som vi kallade Kortoxen för), men jag har alltid haft den principen att alla är värda en chans. Kanske hade han gjort fel förut och lärt sig av sina misstag, kanske var det bara skitsnack? Eftersom jag själv gjort fel förut och själv varit offer för ogrundat skitsnack så behandlade jag Kniven som jag skulle velat bli behandlad själv. Jag gav honom en chans.

 

Kniven stod på botten. Hans anseende var skakigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu Ken säger stämmer så beror det på att av de 98% som inte tas upp så har rättens genomgång gallrat bort det som förmodligen hade förlorat ändå.

 

Lite grann som att åklagaren vinner nästan alltid i straffrättsliga mål i rätten just pga att han gallrar bort det han inte tror har en chans att vinna.

 

Då kan man inte säga att åklagaren borde ha fler mål uppe vid rätten.

 

Den ekvationen går inte ihop. Att dom skulle lyckas ta upp just dom 2% som måste tas upp och att just hälften av dom vinns är mycket osannolikt. Minst 3-4% skulle behövas.

 

Bäst vore att dom tog upp fler och fler fall tills antalet vunna fall understeg, säg 5%. Så mycket mer kan det knappast kosta sett till rikets budget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ekvationen går inte ihop. Att dom skulle lyckas ta upp just dom 2% som måste tas upp och att just hälften av dom vinns är mycket osannolikt.

Minst 3-4% skulle behövas.

 

Bäst vore att dom tog upp fler och fler fall tills antalet vunna fall understeg, säg 5%. Så mycket mer kan det knappast kosta sett till rikets budget.

 

Tror många missuppfattar Högsta domstolens och Regeringsrättens funktion.

 

I Sverige har vi vanligen rätt till en andra prövning i Hovrätten och Kammarrätten, och där tar det slut. Tanken är inte att man ska få omprövning 2 gånger av sitt mål i högre instanser (i offentligrättsliga frågor får man faktiskt flera prövningar, ett par gånger av myndigheten själv, sedan kammarrätten).

 

HD och RR.s roll är att vara vägledande för rättsskipningen genom att ta upp mål där det saknas prejudikat, där gammal prejudikat skall stärkas genom ny dom, eller där prejudikat ska ändras.

 

Eller, i väldigt få fall, där ett GROVT rättegångsfel begåtts i tidigare instans.

 

Så, vem som egentligen vinner i HD o RR är helt irrelevant. Det är sakfrågan som är av intresse.

 

(Som en parentes och "brag" kan jag nämna att jag som student agerade ombud för en vän och efter att ha vunnit i tingsrätten men förlorat i hovrätten, lyckades få prövningstillstånd och vinna i HD. :)

http://juristakuten.nu/sidan/dom.htm )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...