Gå till innehåll

Ken Leenard talar ut om Kengate


wigren

Recommended Posts

Ok, det är altså enbart otroheten du reagerar på. Jag ser inte heller upp till människor som är otrogna. Speciellt inte de i min ålder som har familj med barn, men du gör det väldigt lätt för dig med din enligt mig naiva inställning.

 

Visst vore det underbart med ett logiskt förhållande där alla "rättigheter" är avhandlade, men är det realistiskt? Glöm det!

Verkligheten är snarare en naturlig balansgång mellan olika behov hos både parter. Med god vilja, tolerans, och en del ansträngning kan det funka länge. Att bara se till kvinnans monopol-behov, är enligt mig lika fel som att ge mannen fritt fram.

 

Du får gärna vända på man och kvinna ifall det skulle stämma för en del.

 

(Fy för Leenard, hur fick han in mig i det här?)

 

Jag förstår nog inte riktigt vad du menar nu om jag ska vara ärlig. Jag skrev innan också att ämnet är komplext. En person som uppenbart inte är vid sina sinnes fulla bruk (alkohol, knark, kärlek, hat osv) en gång gör ett snedsteg och är otrogen är den personen självklart inte idiot livet ut på grund av dennes en gång idiotiska handling. En notorisk vänsterprasslare är ju "mer idiot" tex.

 

För att återkomma till det jag sa från början. Jag tyckte bara det var intressant att se hur olika folk reagerade på pokermagazine-grejen jämfört med otrohetsgrejen, eftersom jag värderar de olika sakerna annorlunda än många andra här verkar det som.

Dock är jag övertygad om att alla här ser ner på otrohet och inte ser det som "en vanlig tisdag". Vore detta inte fallet är iaf den personen som tycker bra om otrohet en idiot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 217
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur kan mitt svek vara större? Jag ser till att sanningen kommer fram, jag gör ingenting ont, skadar ingen som inte förtjänar det.

 

Tur att inte fler i den svenska befolkningen har samma totalt snevridna syn som dig. Det skulle förstöra livet för en sisådär 30-50% av alla som lever i ett förhållande ( + deras barn förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att inte fler i den svenska befolkningen har samma totalt snevridna syn som dig. Det skulle förstöra livet för en sisådär 30-50% av alla som lever i ett förhållande ( + deras barn förstås).

 

lol.. sinnesjukt isåfall

 

men jag fattar ändå inte hur det kan väga tyngre än sanningen i en sådan här sak. om folk tycker att det är rätt att dölja otrohet, att det legaliseras och ses som något nödvändigt, vem ska man då lita på? vem ska man våga dela sin kärlek med?

 

Nej jag tycker ni är ute på riktigt hal is här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om folk tycker att det är rätt att dölja otrohet, att det legaliseras och ses som något nödvändigt, vem ska man då lita på? vem ska man våga dela sin kärlek med?

 

Å andra sidan, om folk tycker det är OK att man tvingar på andra människor sina egna uppfattningar om vad som är rätt och fel, vilka snedsteg som är värda att krossa ett förhållande för (istället för att göra bot och bättring och rädda förhållandet, vilket i många fall kan ses som klart bättre för alla parter), hur ska man då kunna ha vänner?

 

Tycker du är ute på väldigt hal is här.

 

Att du själv säger att du inte har så många vänner kanske du kan se som en liten indikation på att det inte är alla andra som tänker fel. Och du, det är så vitt jag ser ingen här som sagt att otrohet är oproblematiskt eller ens försvarbart. Ta en funderare på implikationerna av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan, om folk tycker det är OK att man tvingar på andra människor sina egna uppfattningar om vad som är rätt och fel, vilka snedsteg som är värda att krossa ett förhållande för (istället för att göra bot och bättring och rädda förhållandet, vilket i många fall kan ses som klart bättre för alla parter), hur ska man då kunna ha vänner?

 

Tycker du är ute på väldigt hal is här.

 

Att du själv säger att du inte har så många vänner kanske du kan se som en liten indikation på att det inte är alla andra som tänker fel. Och du, det är så vitt jag ser ingen här som sagt att otrohet är oproblematiskt eller ens försvarbart. Ta en funderare på implikationerna av det.

 

absolut men för att det ska gå att rädda måste sanningen fram som en del av healingen imo. och barnen behöver man väl knappast blanda in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul att se den här debatten när samtliga passerat 40-strecket.

Då vänsterknullas det hej vilt och ingen jävel bryr sig.

I tonåren var otrohet riktigt jävla hemskt.

Idag skiter man fulla fan i vilka som knullar med vilka.:-D

 

Det finns liksom värre saker att bekymra sig om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fattar väl att det inte är otrohet om det är accepterat parterna emellan? (även om det inte är uttalat konkret)

 

Summa summarum, bryr sig ingen är det inte otrohet. Folk över 40 kan inte vara otrogna.

 

Hur ska ni ha det?

 

Hela grejen bygger ju på att det upplevs riktigt jävla hemskt och att ingen av parterna vill att det ska ske, annars kallas det ju för fan inte otrohet utan bara vädra kuken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul att se den här debatten när samtliga passerat 40-strecket.

Då vänsterknullas det hej vilt och ingen jävel bryr sig.

I tonåren var otrohet riktigt jävla hemskt.

Idag skiter man fulla fan i vilka som knullar med vilka.:-D

 

Det finns liksom värre saker att bekymra sig om...

 

Alltså lol. Det här känns verkligen som det mest dumma jag läst på ett tag. Visst om du själv ser på det hela på det här sättet, men du ska nog inte blanda in andra i det där konstiga yttrandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice kille. Jävligt coolt. Man golar inte. Brödraskap och allt det där.

 

Dessvärre total avsaknad av ryggrad.

 

Krävs mer ryggrad för att backa upp en vän när det blåser kallt än att svika honom.

 

Du har missat själva essensen av begreppet vänskap, förmodligen för att du inte är en bra vän själv, av vad framgått i den här tråden.

 

Jag har ljugit, bedragit, vilselett, slagits, blivit slagen, och tagit en hel del annat skit för mina vänners skull och jag vet att vilken som helst av dem skulle gå igenom eld för min skull om jag skulle behöva det.

 

Tror inte riktigt du kan säga det om dina vänner.

 

Vad är viktigt är inte att upprätthålla samhällets stipulerade moraliska regler på bekostnad av nära vänskap, utan tvärtom.

 

Det finns förstås gränser för allt, och skulle t ex en vän våldta någon skulle jag förmå honom att anmäla sig själv.

 

Sen att du har så absoluta värderingar utan några större gråzoner kan inte vara hälsosamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...