Gå till innehåll

1 år, 1 miljon


Noslen

Recommended Posts

Hade jag gjort 80k varje vecka så sure;) tyvärr är det dyrt att mtt-grinda, så måste få ihop en lite större rulle innan jag tar det steget, 500k till sen kör jag:) får försöka komma på ett koncept med mtt-grind med mindre varians.

Och jag tycker mest att artikeln är lite pinig, men målet var att få ge SVS en känga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 624
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Resultat dag 17

 

Idag

Händer: 2647

Speltid: 4,25 tim

resultat Entr: 39 E

Resultat SvS: 14625 SEK

 

Totalt

Händer: 65265

Speltid: 82 tim

Resultat Entr: 3033 E

Resultat SvS: 5602 SEK

 

Resultatmässigt en kall dag på SvS på 10/20. Inte mkt jag kunde gjort annorlunda denna gången utan det är bara att acceptera och gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat dag 18

 

Idag

Händer: 753

Speltid: 2 tim

Resultat Entr: -

Resultat SvS: 6585 SEK

 

Totalt

Händer: 66018

Speltid: 84 tim

Resultat Entr: 4053 E

Resultat SvS: 12187 SEK

 

Extra tillskott i Entraction-resultatet efter att race-resultaten blivit fastställda.

 

Tot härstammar i princip hela resultatet såhär långt på Entraction från rb och race. Efter att ha haft en efterlängtad session med min coach igår (sex månader sen sist) så förstår jag varför. Vet ju att jag stundtals spelat mindre bra och nu fick jag tydliga svar på varför och vad jag ska göra åt det. Man påminns varje gång hur mycket kunskap det finns att hämta in. Underbart! Ju mer det finns att hämta, desto större möjligheter. :)

 

Tiden har varit knapp senaste dagarna och jag har känt mig småstressad, därav den fjuttiga volymen. Börjar lätta upp så hoppas får mer kvalitativ grindtid kommande dagar.

 

Innebandyträning ikväll och efter det blir det in och veva på SvS med rensad hjärna (det lät ju bra i skriftform...) och nya krafter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat dag 20

 

Idag

Händer: 2837

Speltid: 6,5 tim

Resultat Entr: 277 Euro

Resultat SvS: 10030 SEK

 

Totalt

Händer: 71211

Speltid: 96,5 tim

Resultat Entr: 4330 Euro

Resultat SvS: 13365 SEK

 

Ingen märkbart ökad trafik på Entraction efter Betsson-affären ännu. Om jag förstått allt rätt ska Entraction dock bara vara ett tillval till Ongame för deras kunder, vilket gör att det nog kan ta tid innan folk orkar byta/testa site. Man är ju så trött på alla nitiga regs och shortstacks så nytt blod vore så välbehövligt! Jag kan inte nog poängtera det.

 

SvS blandar och ger och idag fastnade ett par stora fiskar på kroken vilket var skönt. Kunde blivit det dubbla om jag inte kastat bort 10K SEK till en megafirre där jag bara inte kunde släppa min JJ på T55, lanka, lanka bräda. Han 3-betta pre, jag checksynade hela vägen ner. Heja va bra! Allt bara skrek styrka hos herr gädda men det gick liksom inte att släppa mina stackars små knektar. Blev inte ett dugg förvånad när jag såg KK och 21 000 kr gå över till andra sidan. Varsågod!

 

Efter det blev det paus och frisk luft. Hade garanterat slutat i katastrof annars. Utdragningar struntar jag blankt i. Det kan jag inte göra nåt åt och det är bara en del av spelet. Men alla potter jag förlorar där jag vet att jag kunnat ta bättre beslut gör mig arg, frustrerad och besviken. Det blir liksom inte någon miljon om jag spelar dåligt. Finns inga genvägar.

Det är tugga taggtråd som gäller.

 

Dagens grindmusik: Enya (the very best of).

Avslappnande och lugnande. Tilt finns inte på kartan med henne i bakgrunden. Nötskal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Noslen.

 

Tycker om att læsa din speldagbok, då jag tycker den ær givande och rolig. Men skulle du inte kunna lægga upp lite mera hænder (typ en om dagen) med lite analyser? Jag førstår att du inte vill sæga ditt nick, men en fråga jag har eftersom du svænger så mkt framførallt på svs så undrar jag vilka nivår du kør och vad du startade med i rullen? Verkar ju som att du hade ganska bra rulle både på entr... och svs då det svænger mkt och du verkar spela ganska høgt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans hand

 

Nivå: Nl200

 

Preflop

 

Fold fram till reg på knapp (327E) som slår upp 3bb till 6.

Jag (393E) sitter på sb med :Jh::Kc: och 3-bettar till 20.

Fold från bb och knapp synar.

 

FI har 37% steal från knapp och 50% fold till 3-bet på 28k händer.

Jag 3-bettar ca 10-11 % från blinds.

 

Flop

 

:Ts::6d::Js:

 

Jag c-bettar 22 in i 42. Knapp synar.

 

Turn

 

:Ts::6d::Js::7d:

 

Potten är nu på 86 och jag har 352 bakom, Fi 285.

 

Hur går vi vidare och varför?

 

Preflop: spelar jag lika

 

Flop: Betar du alltid halv pot hær? Personligen føredrar jag att alltid c-beta runt 3/4 pga att jag tycker det ær lættare att fortsætta spela handen med den utgångspunkten, eller betar du 22 før att inducera omslag från honom?

 

Turn:Bet-Raise all in, Du får syn av många drag och leder tillræckligt ofta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Noslen.

 

Tycker om att læsa din speldagbok, då jag tycker den ær givande och rolig. Men skulle du inte kunna lægga upp lite mera hænder (typ en om dagen) med lite analyser? Jag førstår att du inte vill sæga ditt nick, men en fråga jag har eftersom du svænger så mkt framførallt på svs så undrar jag vilka nivår du kør och vad du startade med i rullen? Verkar ju som att du hade ganska bra rulle både på entr... och svs då det svænger mkt och du verkar spela ganska høgt...

 

Tack för din input!

Intressant att höra att det finns ett behov av handanalyser fortfarande på pokerforum trots att det kryllar av dom i varje dagbok. Jag ska se vad jag kan göra. :)

 

Ang bankrulle har jag varit inne på det i tidigare inlägg. Jag spelar på den nivån jag känner mig trygg både spel och bankrulle-mässigt. Minst 30 inköp på den högsta nivån du spelar är mitt recept.

 

En annan sak som ger framgång är att table-selecta. Att vara aktiv i lobbyn och leta bra bord. Jag spelar inte poker för prestige eller för att bli bäst i världen. Jag spelar poker för hyra och mat. Jag blandar friskt mellan 5/10 - 25/50 på svs och nl100-nl400 på Entraction. Spelar aldrig bord utan minst en stor fisk. När sista fisken dör lämnar jag.

 

Finns massor mer att ta upp men det lär ja falla på plats under tidens gång, är ju ett gäng dagar kvar...

 

Ha de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit detta förr men jag kan bara ge dig ett tips om att rejäla resultatinriktade mål som sträcker sig över en hyfsat lång tidsperiod som t.ex. 1 år i ditt fall inte är bra för ditt pokerspelande.

 

Det kan ses som en trigger i början men det dröjer inte länge förrän den där triggern kommer ersättas med stress och missnöje. I värsta fall kan det sluta med att man tar dumma skottningar för att hålla plus-snittet intakt och man spelar 24/7, dygnsrytmen förstörs och man kan lätt hamna i depression (Vaknar kl 16 på dagarna, käkar dåligt, tar inte hand om sig själv, blir totalt isolerad osv = Man spelar långt ifrån sitt A-game = Depression till slut).

 

Det bästa är att bara försöka ploga på som vanligt och försöka uppskatta varje öre man drar in. Jag själv testade att sätta höga mål men för mig blev det motsatt effekt och jag har även hört att det gått lika dåligt för många andra.

 

Men du kanske är ett undantag, men ville bara ge min egna input på det. Lycka till med spelet!

 

Mvh,

 

Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit detta förr men jag kan bara ge dig ett tips om att rejäla resultatinriktade mål som sträcker sig över en hyfsat lång tidsperiod som t.ex. 1 år i ditt fall inte är bra för ditt pokerspelande.

 

Det kan ses som en trigger i början men det dröjer inte länge förrän den där triggern kommer ersättas med stress och missnöje. I värsta fall kan det sluta med att man tar dumma skottningar för att hålla plus-snittet intakt och man spelar 24/7, dygnsrytmen förstörs och man kan lätt hamna i depression (Vaknar kl 16 på dagarna, käkar dåligt, tar inte hand om sig själv, blir totalt isolerad osv = Man spelar långt ifrån sitt A-game = Depression till slut).

 

Det bästa är att bara försöka ploga på som vanligt och försöka uppskatta varje öre man drar in. Jag själv testade att sätta höga mål men för mig blev det motsatt effekt och jag har även hört att det gått lika dåligt för många andra.

 

Men du kanske är ett undantag, men ville bara ge min egna input på det. Lycka till med spelet!

 

Mvh,

 

Carl

 

Vad har du för mål? Jag kan tycka att det är svårt att motivera sig när 10-20 bi upp eller ner inte gör någon skillnad för rulle/liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för mål? Jag kan tycka att det är svårt att motivera sig när 10-20 bi upp eller ner inte gör någon skillnad för rulle/liv.

 

Antagligen vet man väl ungefär sin winrate/nivå och är den vad den borde är det väl nog för ge motivation nog för ett visst timmar/mån eller liknande mål? Resultatet efter detta så länge man gjort det så bra man kunnat är väl mindre viktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det Carl skrev sa han i min dagbok också för 1-2 år sedan, och är faktiskt något att verkligen tänka på. Tänkte skriva det här när du började posta dagsresultat hela tiden men avvaktade lite :).

En sak till jag undrar, när du skriver Entraction resultaten är det med/utan RB?

 

Bra jobbat oavsett nelson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit detta förr men jag kan bara ge dig ett tips om att rejäla resultatinriktade mål som sträcker sig över en hyfsat lång tidsperiod som t.ex. 1 år i ditt fall inte är bra för ditt pokerspelande.

 

Det kan ses som en trigger i början men det dröjer inte länge förrän den där triggern kommer ersättas med stress och missnöje. I värsta fall kan det sluta med att man tar dumma skottningar för att hålla plus-snittet intakt och man spelar 24/7, dygnsrytmen förstörs och man kan lätt hamna i depression (Vaknar kl 16 på dagarna, käkar dåligt, tar inte hand om sig själv, blir totalt isolerad osv = Man spelar långt ifrån sitt A-game = Depression till slut).

 

Det bästa är att bara försöka ploga på som vanligt och försöka uppskatta varje öre man drar in. Jag själv testade att sätta höga mål men för mig blev det motsatt effekt och jag har även hört att det gått lika dåligt för många andra.

 

Men du kanske är ett undantag, men ville bara ge min egna input på det. Lycka till med spelet!

 

Mvh,

 

Carl

 

Till att börja med vill jag bara säga att jag blir lite rörd av att folk delar med sig av sina erfarenheter och sina kunskaper till mig. Jag hade noll förväntningar på att någon skulle vilja följa med på denna resa. Denna dagbok var mest för att påminna mig själv om att hålla bilen på vägen och behålla fokus. Nu när jag får bra inputs från olika håll så ökar motivationen flera gånger om. Tack!

 

Carl, det du beskriver är något jag känner igen och säkert många med mig. Man sätter ett högt mål och allt går bra i början. När man lite längre fram på vägen börjar stöta på hinder och motgångar börjar man fundera och ifrågasätta sin kunskap, sitt mål och om det är värt att fortsätta.

 

Nyckeln till att lyckas med ett högt mål är planering, delmål och att ha tillgång till rätt verktyg. Erfarenhet tror jag också är en stor fördel.

 

Planering

 

Säg till exempelvis att vi ska bila ner till Madrid. Ser vi Madrid när vi börjar? Ja, kanske i huvudet men inte framför oss i bilen. Vi ser bara nuet och gör varje sväng och manöver efter förutsättningarna.

 

För mig är det samma sak med pokern. Jag har ett slutmål. Jag ser det i huvudet men jag ser det inte framför mig direkt på borden. Jag kan inte att vinna 1 miljon på ett bräde. Jag måste anpassa mig efter förutsättningarna. Varje dag är unik. Varje spel är unikt. Det går inte att säga att "idag ska jag in och spela aggressivt". Lika lite som du säger i bilen att "idag ska jag köra snabbt". Man anpassar sig efter förutsättningarna och värderar vilket sätt som är bäst att agera på just nu.

 

På vägen ner till Madrid har vi planerat vilka vägar vi ska ta, var vi ska pausa, var vi ska äta, var vi ska övernatta osv. Vi har beräknat ungefär hur mkt tid varje sträcka ska ta.

 

Återigen går detta tankesätt att anamma på liret. Jag har delat upp min miljon i hur mkt jag behöver dra in varje månad. Hur många händer jag behöver spela. Hur många timmar osv. Skulle jag spela varje hand optimalt (efter mina kunskaper och förmåga) skulle jag klara millen på ett halvår. Dock är jag bara människa och kommer stöta på hinder. Jag kommer vara förkyld, trött, omotiverad, bakis och andra saker ibalnd när jag spelar. Detta kommer garanterat resultera i dåliga och felaktiga beslut.

 

Delmål

 

Om man bara har ett huvudmål och inte delar upp det i delmål är man dömd att misslyckas. Det gäller i alla projekt man tar sig an i livet.

 

Att vinna en miljon låter mkt. Att klara av att vinna 1 inköp om dagen på nl200 låter mer realistiskt va? Det sjuka är att skulle jag lyckas med det så är jag uppe i en miljon i slutet av året med rb. Det gäller att lura hjärnan och ta del för del och göra det så enkelt som möjligt.

 

I mitt fall har jag räknat på min bb/100 och därefter räknat ut hur många händer jag behöver köra per dag i snitt. Mina delmål består alltså i antalet händer/månad istället för resultat. Annars kan det, som många varit inne på, bli oerhört tungt att ta sig ur en resultatmässigt kall period. Jaga back, spela högre osv. Lättare sagt en gjort men är man bara medveten om nackdelen med resultatinriktning så har man kommit långt. (Jag tänkte förts döpa dagboken till 1 år, 1 miljon händer men hur spännande låter det?)

 

Verktyg

 

*Må bra

Hur ska jag då undvika att hamna i trötthet, hunger osv?

Jo, genom att ta reda på fakta om vad kroppen behöver för att inte vara hungrig, trött eller bakis. Enkelt. Äta rätt, sova bra, festa mindre osv.

Man måste offra och ge upp en del. Inse att det inte finns några genvägar.

 

*Coachning

För att öka min pokerkunskap och spelförståelse använder jag mig av en coach. Jag är även coach/mentor själv till ett gäng spelare. Mkt lärorikt!

 

*Utvärdering

Blicka tillbaka. Hur har det gått? Följer jag planen? Något jag måste ändra på?

Ett bra sätt att att skriva dagbok. :)

 

*Statistik/Analys

Jag noterar alla dagsresultat, antalet händer, tid m.m i ett exceldokument.

Tillsammans med HoldemManager får jag ett bra underlag och kan lätt se hur jag ligger till, vad jag kan förbättra m.m

 

Det finns ännu mer att tillägga men jag vet att de flesta nog redan slutat läsa så jag skriver nog mest för mig själv om jag skulle fortsätta idag..

 

Sammanfattningsvis kan man säga att det gäller att våga gå utanför boxen, släppa stoltheten, vara lite annorlunda, säga vad man tycker och tänker och va beredd på att ta skit för att lyckas med ett högt uppsatt mål. Att halvlyckas är enkelt, att lyckas helt är svårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det Carl skrev sa han i min dagbok också för 1-2 år sedan, och är faktiskt något att verkligen tänka på. Tänkte skriva det här när du började posta dagsresultat hela tiden men avvaktade lite :).

En sak till jag undrar, när du skriver Entraction resultaten är det med/utan RB?

 

Bra jobbat oavsett nelson.

 

Att jag skriver resultatet varje dag är mest för att hålla dagboken vid liv och ge en bild av hur det svänger från dag till dag, månad till månad. Jag fokuserar på att få in mina händer sen får vi helt enkelt se hur långt det räcker.

 

Jag har alltid jobbat bättre med stor press på mig så jag ser ingen nackdel i att blotta mig eller erkänna ett misslyckande.

Lite vågat, knappt vunnet. Mycket vågat, mycket vunnet.

 

Jag tror hela hemligheten med att lyckas ligger i att våga förlora.

 

Ingvar Kamprad misslyckades med tio företag innan han lyckades med IKEA.

Max martin skrev 100 låtar som floppade innan han skrev "baby one more time" till Britney. Inget vika ner sig där inte.

Har man bara tron på det man gör och orken att ta motgångar så kommer man lyckas tillslut! Min övertygelse.

 

Resultaten på Entraction är inkl rb och race.

 

Gl med liret sj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen vet man väl ungefär sin winrate/nivå och är den vad den borde är det väl nog för ge motivation nog för ett visst timmar/mån eller liknande mål? Resultatet efter detta så länge man gjort det så bra man kunnat är väl mindre viktigt

 

Ultimata svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...