Gå till innehåll

1 år, 1 miljon


Noslen

Recommended Posts

  • Svars 624
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick in ca 3k händer igår. Nöjd med volymen men inte med spelet. Riktigt uselt stundtals. Gick ifrån mina ranger och 3-betade och 4-bets bluffade onödigt mkt.

Gjorde också några ogenomtänkta hjältesyner med blandade resultat.

 

Ska uppdatera resultatet först i slutet av veckan.

 

Tidig frukost idag (kl 09) och nu bär det iväg till affären för att handla. Sen lite allmänt slappade följt av en lunch-grind. Hörs sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hold em manager? Finns väl inget program som INTE fungerar på ftp?

 

Jag vet att det programet finns, men finns det några andra som ni tycker är bättre eller är det de bästa programmet som finns? Har aldrig använt några program men lyckats relativt bra ändå, men just nu står jag still i mitt pokerspelande och känner att jag behøver ha lite mer køtt på benen mot vissa spelare, så säg vaf som är bäst så får jag ta o fixa det så kanske man kommer vidare i sitt spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det programet finns, men finns det några andra som ni tycker är bättre eller är det de bästa programmet som finns? Har aldrig använt några program men lyckats relativt bra ändå, men just nu står jag still i mitt pokerspelande och känner att jag behøver ha lite mer køtt på benen mot vissa spelare, så säg vaf som är bäst så får jag ta o fixa det så kanske man kommer vidare i sitt spelande.

 

Jag har jobbat med Pokeroffice, Pokertracker och Holdem Manager och i min mening är det sistnämnda överlägset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag tänkte jag leverera lite mer detaljerade rapporter, för omväxlings skull.

Mer mer Twitter-aktigt skulle man kunna säga.

På dagens agenda står lite poker, mkt Sim city och massor fritid. :)

 

10:47 Frukost. Gröt, färskpressad apelsinjuice, banan, kaffe.

11:22 Surf. Kollade kvällstidningarna, pokerforum och lite annat smått å gott.

11:44 Förberedelse inför session 1. Intalade mig själv att spela superfokuserat.

11:55 Grind. Session 1. Satte mobilen på ljudlöst och fyllde på ett glas vatten.

12:40 Paus. Session 1 kändes mkt, mkt bra! 6 bord nl200.

 

Nu väntar någon timme med Sim City 4. En gammal klassiker jag blivit lite nykär i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dateljerad uppdatering det blev igår!

 

Nä.

 

Blev Sim City hela dagen, kvällen och halva natten. Beroendeframkallande. Precis som jag var rädd för.

 

Idag byter jag kavajen mot arbetshandskarna och ger mig in i hettan igen.

Stadig grind fram till 17-snåret. Sen tar jag bilen till Södertälje och kollar HV.

 

Gröten uppäten. Kaffet uppdrucket. Tänderna borstade. Jag är redo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden gick dåligt igår igen och jag har börjat tröttna rejält på mig själv och mina resultat senaste två-tre mån.

 

Något måste göras.

 

Har idag kontaktat min coach, som jag bara haft en session med senaste halvåret, och delgett mina tankar. Vi beslutade att göra en målplan gemensamt. Speltid, teori-tid och massor annat.

 

Har fortfarande kunskapen att lära ut och coacha spelare på nl50-nl100 så jag kommer fortsätta jobba med mina "elever". Dock är mitt behov av egen utveckling enorm just nu.

 

Från och med måndag, när jag landat i London och installerat mig, kommer satsningen dra igång. Nu är det slut på dattandet och duttandet och dags att ta sig i kragen och rycka upp sig.

 

Trevlig helg allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle du kunna coacha nån på nl100 om du inte är en bra reg på nl200?

 

Jag spelar aldrig nl100 men kan inte tänka mig att det är så stor skillnad rent teoretiskt...

 

no offence men tanken slog mig också, känns lite märkligt

 

Ooops, en blunder kanske. :)

Har inte direkt bevisat nåt i denna dagboken resultatmässigt så jag förstår er reaktion.

 

För mig är coachning vägledning, skapa förutsättningar för motivation samt ge aktivt stöd. Jag har något att tillföra och lära ut efter mina år som egenföretagare och det ledarskap det fört med sig.

 

Jag besitter en begränsad pokerteori men jag skäms inte för att säga att den är tillräcklig för att dom jag jobbar med har utvecklats och fortfarande är under utveckling.

 

Jag vill också poängtera att det finns flera olika typer av coachning. Min nuvarande coach har exempelvis jobbat med en mental coach (Jared Tendler) sedan ett par månader och har på kort tid tagit ett par enorma kliv framåt.

Jared har aldrig varit pokerproffs vad jag vet.

 

http://jaredtendlerpoker.com/

 

Kanske är det så att pokercoach blivit ett laddat ord som har lite för mkt prestige i sig.

 

Lycka till med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag spelar aldrig nl100 men kan inte tänka mig att det är så stor skillnad rent teoretiskt...

 

Teoretiskt är det ingen skillnad :S:S

 

Det där kändes fruktansvärt onödigt att skriva, då både du, jag och alla andra fattade precis vad du menade... :S

 

Nu skulle jag kunna skita i att trycka på "skicka svar"... Det vore nog klokt.

 

Tar en iphoneflip om det.

 

Det blev trädet! Trycker på skicka! Jävla onödigt :mrgreen:

 

GL Noslen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teoretiskt är det ingen skillnad :S:S

 

Det där kändes fruktansvärt onödigt att skriva, då både du, jag och alla andra fattade precis vad du menade... :S

 

Nu skulle jag kunna skita i att trycka på "skicka svar"... Det vore nog klokt.

 

Tar en iphoneflip om det.

 

Det blev trädet! Trycker på skicka! Jävla onödigt :mrgreen:

 

GL Noslen! :D

 

förlåt =(

 

Har varit drygare än nödvändigt ett tag, haft en del motgångar och det har smittat av sig på mitt humör tyvärr även fast jag försökt förhindra det =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlåt =(

 

Har varit drygare än nödvändigt ett tag, haft en del motgångar och det har smittat av sig på mitt humör tyvärr även fast jag försökt förhindra det =/

 

Jag vet precis hur det känns. Jag har själv varit på väg att skriva dumma/onödiga inlägg men lyckats hindra mig innan jag tryckt på sänd. I tunga perioder är det oerhört svårt att vara på bra humör och framför allt svårt är det att uppmuntra andra.

 

Hoppas det vänder för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlåt =(

 

Har varit drygare än nödvändigt ett tag, haft en del motgångar och det har smittat av sig på mitt humör tyvärr även fast jag försökt förhindra det =/

 

Haha jag tror du missuppfattade min post! Menade inte att du var dryg öht, utan syftade på min egen post hela tiden :mrgreen:

 

Edit: Läste vad jag hade skrivit nu och förstår verkligen att det ser ut som att jag klagar på dig hela tiden, när jag egentligen klagar på mig själv :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PAUS

 

Har bestämt mig från att ta uppehåll från dagbokskrivandet på obestämt tid.

 

Mina förväntade resultat har uteblivit och jag ska nu lägga all kraft på egen utveckling. Poker är inget nöje för min del utan en försörjning och jag måste hitta tillbaka till det som ger mig energi och glädje.

 

Oerhört tacksam för alla stödjande inlägg jag fått under dessa sex mån och trots att jag misslyckades med mitt uppdrag ångrar jag inte en sekund att jag startade upp dagboken. Jag har lärt mig mkt om både mig själv, andra och poker i allmänhet.

 

Nu är jag installerad i London och ser möjligheten till en nystart.

(Lämnade stationära datorn hemma och strax ligger skärmen ute på blocket, för er som undrar. :))

 

Lycka till med liret alla. Ge aldrig upp era drömmar men var beredd på att jobba hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Liten kort uppdatering såhär tre månader kvar.

 

Efter jag slutade skriva dagbok har jag hittat rytmen igen och presterar bättre än någonsin. Väldigt intressant det där.

 

Någon miljon blir det dock inte. Nöjd om jag hamnar halvvägs tillslut.

 

Största anledningen till att det gått bättre är att jag fokuserat mer på kvalité.

Med det menar jag mindre fokus på volym, bättre table-selecting (i princip bumhunta tre nätverk), noggrannare förberedelser (15 min promenad innan varje session) samt lagt ännu mer tid på utveckling/teori.

 

Även lagt om kosten, festat mindre och sovit bättre.

 

Nu bär det av till Australien och Sydney om ett par veckor. Flyttar dit med en annan heltidsspelare och hyr en lägenhet. Till en början för tre mån men siktar på att vara där hela 2011. Tanken är att det ska bli ett ännu seriösare år där jag ska fokusera ännu mer på min utveckling.

 

En annan rolig grej är att Sony nu släppt mitt album på Spotify.

Betygen är inte direkt höga så om ni har någon minut över skulle jag bli superglad om ni lyssnade lite. Om jag inte har fel baseras betygen på antalet lyssningar.. ?

 

Sök på Christopher Nelson. Albumet heter Explodera.

Låtarna skrev jag för typ 100 år sen så inte så jätteaktuellt men ändå.

Sen är målgruppen typ tjejer mellan 13-20 så vetifan om det kommer gå hem så bra här.. ni kan ju alltid "muta". Låt det rulla bara. :)

 

Hörs igen när jag redovisar slutresultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...