Gå till innehåll

1 år, 1 miljon


Noslen

Recommended Posts

  • Svars 624
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Resultat dag 11

 

Idag

Händer: 6318

Speltid: 9,5 tim

Resultat: 406 E

 

Totalt

Händer: 52947

Speltid: 61,5 tim

Resultat: 1730 E

 

Riktigt bra värde på Entraction idag och det var faktiskt kul att lira! Fiskarna var dock riktigt hala och kom undan mest hela tiden. Spelade även ett par halvstora potter ganska dåligt. Tot sett nöjd med dagen och jag är övertygad om att det lossnar ordentligt snart!

 

Sleep tight!

/Nelson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat dag 12

 

Idag

Händer: 2549

Speltid: 5.25 tim

Resultat: 499 E

 

Totalt

Händer: 55496

Speltid: 66,75 tim

Resultat: 2229 E

 

Vilken dag! Började med att jag plussar ca 800 Euro på 15 min. Sen ringde en vän och frågade om vi inte skulle äta lunch. Ute. I solen. Ja, det är klart vi ska. Logga ut.

 

Tillbaka ett par timmar senare. Bra värde. Inget flyt. Back... ner på +300.

 

Sen inenbandyträning. Noll flås men riktigt kul.

 

Tillbaka vid 20-tiden och hittade världens rush! In the zoooone.

från 300 till 1600 E på 1,5 tim. Såja! Islossning!

 

Tv. Lite fotboll. CL.

 

Tillbaka till grinden. Hej å hå. Om jag hade setups till min fördel förra sessionen så var det tvärtom nu. Orkar såklart inte dra några badbeats men det var lite halvsjukt minst sagt. Ridå. Tack för den..

 

Noll motivation nu att sätta mig och våndas. Tappa hela plusset finns inte.

Tänk att man kan vara så resultatinriktad ibland. Trots att man jobbar med det så himla hårt. Vad spelar det för roll liksom om man backar eller plussar idag så länge man känner att man spelar bra och har edge?? Noll roll är svaret!

Skulle önska man var en robot när det gäller pokerspel.

 

Beklagar att jag whinar. Blev ju plus ändå. Såklart tacksam för det.

 

Morgondagens läxa: Ska inte titta en enda gång i varken HM eller lobbyn hur det går utan bara fokusera på mina motståndare, table-selection, att jag äter bra, dricker mycket vatten, går ut och går 1 timma osv...

Först när jag ska redovisa resultatet här i dagboken ska jag kolla.

 

Noggrant och proffsigt. Inga genvägar. Inget slarv.

Det är ju trots allt ett "jobb"...

 

/Nelson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det med den här förutspåelsen tycker du?

 

Där hade man ju väldigt fel. Dif-klacken hyllade laget som hjältar direkt efter Hv:s avgörande mål vilket förvånade mig. Sen busvisslar dom sönder hela buckel-ceremonin men det är väl så det är med storstadslagens klackar - dom ger och tar. Finns inget lagom. Liten kulturkrock för övriga Sverige kanske.

 

Blir mkt intressant att se vad hockeyn tar vägen i Sthlm nu när AIK är uppe också.

 

Smålänning och stort HV-fan som man är får man nu fler matcher att gå på. Gilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans hand

 

För att ge lite mer liv i dagboken kommer jag lägga ut en intressant hand en gång i veckan för lite diskussion. Det behöver inte alltid vara en stor pott eller hand som går till showdown, dom brukar oftast spela sig självt. Jag är mer nyfiken på om det finns andra linjer att ta och varför isf. Mycket kommer handla om att sätta sig in i FI:s range och hur min hand spelar mot den. Alla analyser är välkomna, stora som små. :)

 

Nivå: Nl200

 

Preflop

 

Fold fram till reg på knapp (327E) som slår upp 3bb till 6.

Jag (393E) sitter på sb med :Jh::Kc: och 3-bettar till 20.

Fold från bb och knapp synar.

 

FI har 37% steal från knapp och 50% fold till 3-bet på 28k händer.

Jag 3-bettar ca 10-11 % från blinds.

 

Flop

 

:Ts::6d::Js:

 

Jag c-bettar 22 in i 42. Knapp synar.

 

Turn

 

:Ts::6d::Js::7d:

 

Potten är nu på 86 och jag har 352 bakom, Fi 285.

 

Hur går vi vidare och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat dag 13

 

Idag

Händer: 4436

Speltid: 7 tim

Resultat Entr: 784 E

Resultat Svs: 3494 SEK

 

Totalt

Händer: 59932

Speltid: 73,75 tim

Resultat Entr: 3013 E

Resultat SvS: 3494 SEK

 

Sämre värde på Entraction idag och när jag skulle köra session nr fyra i eftermiddags så spydde jag rakt ut när jag loggat in.. Bara en massa shortisar och regs. Just shortstacks-regs kryllar det av på Entraction och det är verkligen fruktansvärt tråkigt. Inget för mig.

 

Nä, det fick bli lite miljöombyte och SvS istället. Inte mycket bord igång men hittade tre 10/20 och två 7,5/15 med ok värde.

Började med att backa 10K sek rakt ut efter att ett inköp flög all världens väg av en 2-outare på river samt några bluffar mot ett par synstationer. Bra. Smart. Efter det var det skärpning och dags att träffa lite floppar. Perfekt eftersom min image var lite "trasig". Bra betalt varje gång.

 

Hade ju bestämt att inte titta resultatet förrän dagens slut och det var verkligen ett framgångsrecept. Ingen känsla av att jaga back eller skydda vinster, bara fokus på att försöka spela varje hand så optimalt som möjligt.

Den vägen fortsätter vi på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för mig att visa hur dålig jag är på cashgame;-)

Jag berättar hur jag spelat och sen får du berätta hur jag borde spelat.

Jag hade bettat på turn eftersom jag väldigt sällan inser att jag är slagen, 3/4 pott. Om jag får omslag allin då så .....hade jag synat. Om bara syn så hade jag checksynat river.

Som sagt jag inser väldigt sällan att jag är slagen och jag tror att jag slår en stor del av hans range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat dag 14

 

Idag

Händer: 2041

Speltid: 2,5 tim

Resultat Entr: 150 E

Resultat SvS: 12220 SEK

 

Totalt

Händer: 61973

Speltid: 76,25 tim

Resultat Entr: 2863 E

Resultat SvS: 15714 SEK

 

Hittade bra flyt på Svs igen. Trögt på Entraction.

Tidigt avslut idag. Tåget väntar. Uppsala väntar.

Kommer garanterat bli galet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad starta du med för bankrulle när du började detta mål?

 

Den är tillräcklig för att klara av variansen.

Minst 50 inköp på den högsta nivån man spelar är att rekommendera.

 

Framförallt är det en trygghetsfaktor att spela med mkt bakom. Man måste både våga och acceptera att förlora vilket man oftast inte gör med en mindre rulle då ett par förlustdagar blir mer betydande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat dag 15

 

Idag

Händer: 645

Speltid: 1,5 tim

Resultat Entr: 131 E

Resultat Svs: 4513 SEK

 

EDIT: Räknefel på resultatet denna dag. Ska vara 3678 kr mindre på SvS-resultatet. :(

 

Totalt

Händer: 62618

Speltid: 77,75 tim

Resultat Entr: 2994 E (Inkl rb, exkl race)

Resultat SvS: 20227 SEK

 

Soligt och festligt Uppsala begränsade min tid framför datorn idag. Stan kokar verkligen och det är ett galet drag, precis överallt! Ni som varit här under valborg vet vad jag menar, ni andra - ta er hit nästa år om det finns möjlighet. Måste upplevas.

 

Fru Fortuna fortsätter att flirta med mig och resultatmässigt blev det en bra dag igen, trots halvkallt spel. Undrar vad som väntar nästa månad... Spöstraff, hängning, tortyr. Bältet på!

 

Såklart jätteskönt att ha lagt en bra grund resultatmässigt så här första två veckorna. Dock är jag väl medveten om att det svänger fort och det är ödmjukhet, respekt och fullt fokus som gäller även fortsättningsvis.

 

Trevlig valborg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man missat denna fram till nu, helt sjukt! :- )

 

Angående handen så tror jag vi börjar med att bara syna preflop så här djupt va?

 

Att syna från sb mot knappuppslag med KJo är inget spel jag gillar. Jag ser positionsspel som en större fördel ju djupare vi blir och möter jag en ok-bra knapp så har jag ingen synrange från sb alls. Jag avskyr att spela ur pos överlag och när jag väl gör det gör jag det nästan alltid som aggressor.

 

Lite annorlunda med KJs om det sitter en synstation/fisk på bb. Då finns det nog syn där ibland.

 

Återkommer snart med resultatet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevligt dagbok och ett bra mål tycker jag.

jag har inte läst allt men ganska mycket. har inte sett om du skrivit nåt om hur du började med poker samt hur länge du har spelat. kul och veta sånt tycker jag samtidigt så startar man en diskussion :-D

 

lycka till med målet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevligt dagbok och ett bra mål tycker jag.

jag har inte läst allt men ganska mycket. har inte sett om du skrivit nåt om hur du började med poker samt hur länge du har spelat. kul och veta sånt tycker jag samtidigt så startar man en diskussion :-D

 

lycka till med målet!

 

Du har absolut helt rätt. Jag ska uppdatera förstasidan med lite med bakgrundsfakta osv. Har legat på latsidan på den fronten.

 

Kul att du gillar dagboken och tack för ditt stöd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringssöndag, många bra turneringar idag, ska se om man kan kvala in på lite last chance sattar, alldeles för snål för att köpa in mig i de dyraste. Blir det några turrar för dig?

 

Snarare är det väl så att du är alldeles för duktig för att behöva köpa in direkt. :)

 

Fin artikel i First Poker. Dags att go pro snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...