Gå till innehåll

1 år, 1 miljon


Noslen

Recommended Posts

Fan blir deprimerad när jag läser den kommentaren...:S Kul när poker känns som ett måste....bara 12 mån kvar osv.

 

Ganska standard? För många av oss är det ett jobb som vilket annat. Jag kan ju knappast påstå att jag sätter mig och spelar för att det är kul speciellt ofta, om någonsin längre... Dock anar jag en del ironi i Nelsons inlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 624
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1 drink, 3 mellanöl och en ramlösa. Hem 03. Semi-bra för att vara mig. Supertrevligt och bra kväll dock på alla sätt, som vanligt i rätt vänners sällskap. Verkligen det som avgör nuförtiden.

 

Vaknar sen upp idag av huvudvärk. ? Varför då liksom? Jaja, 1 resord och 2 koppar kaffe senare var den borta.

 

Grymt laddad för maratonsession nu!

Eller..

 

Någon var inne på varför man spelar poker om det inte är kul.

Det fanns en tid då jag tyckte det. Man kunde småspringa hem från T-banan, förväntansfull och adrenalinkickad, för att direkt när man öppnat dörren sätta på datorn och logga in. Ibland tog man knappt ens av sig jackan. Sann kärlek, iver och passion. När man inte spelade nötte man instruktionsvideos eller läste teori, bloggar eller pokermagazine. Dödarns blogg - fantastisk.

 

Detta var då när jag hade poker som en hobby. När man hade råd att förlora lite eller gå miniplus. Lönen kom ju alltid den 25:e.

 

Nu ska den skulle betala hyra, mat osv och vips blev pokern = prestationsångest. Jag FÅR inte backa. Jag MÅSTE vinna. De som spelar på heltid känner igen sig; Den negativa känslan av att förlora är mkt starkare än den positiva känslan av att vinna. Den är bara en futtig lättnad.

 

Alla jobb har sina för och nackdelar. Nästa gång ska jag tjatar ska jag ta upp allt det fantastiska som yrket "pokerproffs" för med sig. Det är ju faktiskt så att pokerlivet kan vara alldeles dötrist... å långtråkigt... å alldeles... alldeles underbart! :-D

 

Vattenglaset påfyllt, hotmixradio.fr på, inloggad, 12 bord upp. Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska standard? För många av oss är det ett jobb som vilket annat. Jag kan ju knappast påstå att jag sätter mig och spelar för att det är kul speciellt ofta, om någonsin längre... Dock anar jag en del ironi i Nelsons inlägg...

 

Mao menar du att människor i allmänhet inte tycker om sina jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte det jag menade. Jag älskar på många sätt mitt jobb, och det gör säkert många andra också, men det är sällan med entusiasm och glädje jag "går till" jobbet.

 

Fast din fråga är lite intressant. Jag tror åtminstone de flesta ogillar sina jobb på ett direkt medvetet plan, fast undermedvetet (när de tänker efter) så kanske de faktiskt gillar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Någon var inne på varför man spelar poker om det inte är kul.

Det fanns en tid då jag tyckte det. Man kunde småspringa hem från T-banan, förväntansfull och adrenalinkickad, för att direkt när man öppnat dörren sätta på datorn och logga in. Ibland tog man knappt ens av sig jackan. Sann kärlek, iver och passion. När man inte spelade nötte man instruktionsvideos eller läste teori, bloggar eller pokermagazine. Dödarns blogg - fantastisk.

 

 

haha fick mig att tänka tillbaka på gamla freerollstiden. Man kollar ivrigt på klockan och väntar på att skolan ska ta slut. Tar löpet ner till bussen och kollar klockan varje minut för att avgöra om man hinner. Av bussen har man 5 minuter på sig. Tar maxlöpet. Kommer in och springer upp till datorn utan att ta av sig ytterkläderna. Allt för klockan 1600-freerollen på prima. :D

Den motivationen har man ju inte riktigt längre. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat Dag 3

 

Idag

Händer: 3773

Resultat: 927E

 

Totalt

Händer: 16388

Resultat: 1798E

 

Halvslö. Fick inte in den mängd händer jag har som dagsmål och ligger nu lite efter i racet. Inte bra. Blir att köra ett riktigt hårt pass imorgon.

Varians och ett stim av fisk gav ett fint dagsresultat dock.

 

/Nelson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha fick mig att tänka tillbaka på gamla freerollstiden. Man kollar ivrigt på klockan och väntar på att skolan ska ta slut. Tar löpet ner till bussen och kollar klockan varje minut för att avgöra om man hinner. Av bussen har man 5 minuter på sig. Tar maxlöpet. Kommer in och springer upp till datorn utan att ta av sig ytterkläderna. Allt för klockan 1600-freerollen på prima. :D

Den motivationen har man ju inte riktigt längre. :(

 

Underbart! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant dagbok, posta lite händer också så blir den ännu trevligare ;)

vad spelar du för stats?

 

gl med spelandet!

 

Att posta mina händer skulle inte göra många lyckligare... Spelar ett tråkigt, TAG, ABC spel. Det som funkar bäst på de nivåer jag kör för tillfället. När jag inte kör race sitter jag ibland på högre nivåer och där kan det mycket väl hända att det dyker upp nåt intressant. Då kan det nog postas en hand eller två. Håll tillgodo! :)

 

Mina stats är 22/19/7 typ. Tight UTG och lösare framåt knapp. Inga konstigheter som Håkan hade sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, kommer definitivt att följa. Ska köra cashgame i utbildningssyfte på NL50 fram till efter sommaren, då får vi se om jag kommit upp i tolv bord och NL100. För då tar jag inget nytt uppdrag. En sak som vore intressant är att se hur många timmar du sitter per dag.Grinda på så att du kan komma på onsdag utan att tappa i rakeracet. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat Dag 4

 

Idag

Händer: 8374

Speltid: 7 tim

Resultat: -927E

 

Totalt

Händer: 24762

Speltid: 24 tim

Resultat: 871E

 

Fru Fortuna, vad har jag nu gjort? Trodde vi var vänner igen efter gårdagen..

Ok, lite dåligt spel här och där också men det blir ju gärna så när man springer lite kallt.

Jaja. Nya tag imorgon. God natt.

 

/Nelson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat Dag 5

 

Idag

Händer: 7214

Speltid: 8,25 tim

Resultat: 754E

 

Totalt

Händer: 31976

Speltid: 32,5 tim

Resultat: 1625E

 

Back på Nl100 och plus på Nl200. Kändes inte bra på förmiddagen men en nyttig lunch och frisk luft ute i solskenet gjorde susen.

 

Imorgon hoppas jag på lite grind-sällskap. Börjar tröttna på Spotify nu.

John Mayer (Live in Los Angeles), Enya (Best of), Michael Jackson (Best of), Pearl Jam (Ten) och till sist Live (Throwing copper) blev dagens grind-musik.

 

/Nelson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...