Gå till innehåll

1 år, 1 miljon


Noslen

Recommended Posts

  • Svars 624
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När skiftade du över till färre bord? Hur ser timpenningen ut då?

 

Själv har jag det struligt att vilja vara kvar på mitt jobb (dvs ej poker) med 152kr i timmen efter skatt. Men det är ju skönt med pension, A-kassa på 90% av lön etc..

 

Å andra sidan måste ju 152kr med dem benefitsen vara bättre än att loosa på poker som jag antagligen skulle göra.

 

Anyway, parenteser.

 

GL med liret och musiken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När skiftade du över till färre bord? Hur ser timpenningen ut då?

 

Själv har jag det struligt att vilja vara kvar på mitt jobb (dvs ej poker) med 152kr i timmen efter skatt. Men det är ju skönt med pension, A-kassa på 90% av lön etc..

 

Å andra sidan måste ju 152kr med dem benefitsen vara bättre än att loosa på poker som jag antagligen skulle göra.

 

Anyway, parenteser.

 

GL med liret och musiken!

 

Sick brag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, tror stenhårt på detta. Har själv nyligen gått igenom en liknande resa med bra resultat. Glöm inte att utveckla spelet också. Videos, gräv i HM efter läckor på detaljnivå, table-selecta, diskutera med folk du har förtroende för etc.

Glgl

 

Absolut är det oerhört viktigt att fortsätta utvecklas. Är man inte under utveckling är man under avveckling. Finns inget mellanläge. Man blir omkörd förr eller senare av folk som är under utveckling.

 

Ska sätta tim-mål i okt. Jag vill fortfarande jobba med mål då jag motiveras av det. Ska sätta två olika tim-mål, ett för spelet och ett för teorin/utveckling.

 

Inte riktigt bestämt hur jag ska gå tillväga ännu men något likn blir det iaf.

 

Vart i precis samma sits som du, dock kanske inte pressat exakt lika mycket. Men resultaten vart iallfall mycket snyggare när jag gick ner till 6 bord istället från 10-12. Volymen är det klart du kan fokusera på det gör jag fortfarande men har börjat se den i timmar istället för händer då det blir mycket missvisande beroende på hur många bord man spelar.

 

GL med liret iaf, hoppas resultaten kommer skena iväg framöver (=

 

Precis, det är just detta jag vill komma ifrån, att det inte ska spela någon roll hur många bord man kör. Det viktigaste ska vara ATT man spelar. Med ett tim-mål behöver jag aldrig stressa fram volym men samtidigt ser jag till att lägga ner en rimlig tid på poker som ger mig profit och utveckling.

 

Är det bara värde på fyra bord så spelar jag bara fyra bord. Kommer table-selecta intensivt och ha som krav att alltid ha minst 1 fisk på varje bord, vilket det ofta finns på nl100. Sen är det ju så att om min utveckling går snabbare än andras så slår jag ju förr eller senare regsen också och jag kommer uppfatta fler som fisk.

 

Ville bara säga lycka till. Du är garanterat en inspiration för många nya spelare!

 

Tack för dom orden! Vore ju oerhört kul om det var så! :)

 

När skiftade du över till färre bord? Hur ser timpenningen ut då?

 

Själv har jag det struligt att vilja vara kvar på mitt jobb (dvs ej poker) med 152kr i timmen efter skatt. Men det är ju skönt med pension, A-kassa på 90% av lön etc..

 

Å andra sidan måste ju 152kr med dem benefitsen vara bättre än att loosa på poker som jag antagligen skulle göra.

 

Anyway, parenteser.

 

GL med liret och musiken!

 

Min timpenning är mycket, mycket bättre när jag spelar färre bord.

Detta var något jag inte var säker på och ville utmana när jag bestämde vi får att gå upp i antal bord och och fokusera på volym. Nu har jag fått det bevisat för mig sj och nästa gång jag går upp i antal bord gör jag det av anledningen att jag klarar av att spela mitt A-game på fler bord.

 

Jag får helt enkelt öka med 1 bord i taget tills jag är helt bekväm med det. Gör ju inget om ens winrate sjunger lite om ens timpenning ökar.

Det var en katastrof-dum ide att dubbla antalet bord direkt och tro att man ska kunna behålla ett vinnande spel.

 

Allt mitt back kommer från en dålig månad på högre nivåer på Svs eller under race-perioder och volymfokus-perioder. Min nyfikenhet straffar sig återigen och nu är det bara att börja om, vara ödmjuk och fokusera på utveckling. Det är oerhört lätt att vara en förlorande pokerspelare. Oavsett hur mkt kunskap man har handlar det i slutändan om hur man behandlar den och nyttjar den.

 

Broder N. Tung dB som kvällsläses efter en tidigare light, magi.

GLHF!!

 

 

GLHF sj! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kändes oerhört bra idag!

Trots en förlorad flip direkt på nl200 kunde jag fortsätta oberörd (är ju tyvärr inte alltid man fortsätter oberörd trots att en förlorad flip är hur standard som helst och absolut ingenting att göra någonting åt) med hård table-selecting med väldigt få ogenomtänkta beslut.

 

Var verkligen i zonen ett tag och kände mig som en jätte bland småtomtar. Då är poker det bästa som finns i hela världen.

 

Idag:

1327 händer

+1024

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag 24 sep. Dag 170.

 

Händer: 894

Speltid: 2 tim

Nivå: Nl100-Nl200

Bord: 5-6

Stats: 26/22/9

Resultat: -321€, -16.52 bb/100, ev -2.56 bb/100.

 

Betyg

Förberedelser: 1/10

Slarvigt!

Fokus: 4/10

Ok i början. Dalade kraftigt på slutet. Borde klämt in en paus efter 60 min.

Table-selecting: 9/10

Aktiv i lobbyn idag igen. Minst 1 fisk vid varje bord under hela sessionen

Handreading: 4/10

För många ogenomtänkta spel. För många spel på auto-pilot.

Volym: 2/10

Började för sent helt enkelt.

Resultatorientering: 2/10

Kollade minst 3 ggr i HM under session. Mkt osunt. Allmänt otålig och kände ett behov av gröna siffror.

 

Idag är jag lite lustig och ger mig själv betyg.

Inte nöjd med dagens lir. Sen session. Startade kl 23. Slutade nu kl 01. Främst var det lite trötthet som gjorde att jag inte kunde lira med fullt fokus hela tiden.

Blev berörd av en förlorad flip i mitten och att man överhuvudtaget bryr sig över en sån grej är ett tecken på att man inte riktigt är där. En ogenomtänkt bluff hanns också med. Överlag för många ogenomtänkta spel.

Nöjd med min hårda table-selecting och att jag hade minst 1 fisk på varje bord jag var aktiv på.

 

Blev inte mkt uppvärmning/förberedelser mer än ett glas vatten till bordet och lite zippande bland pokersajter.

 

Imorgon ska jag spela en tidigare session, utvilad och värma upp med en promenad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela med minst en fisk per bord bara måste du ju alltid göra när du spelar på såna nivåer vi gör och det är såpass lätt att hitta dom!

 

Det där har jag funderat på, hur bär ni er åt för att hitta "dem"? Kollar ni på spelet vid borden, eller finns det funktioner i nåt utav de här pokerprogrammen där man ser statsen för varje spelare direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag 29 sep. Dag 174

 

Dagens

Antal spelade händer: 2337

Speltid: 4,5 tim

Nivå: Nl100-Nl200

Antal bord: 5-6

Resultat: +481

 

Månadens

Antal spelade händer: 71699

Resultat: -1743

 

 

Dagens betyg

 

Förberedelser: 6/10

var mentalt förberedd och inne i matchen från början i alla sessions utom den andra (av 3) då jag satte mig lite ofokuserad. Uppvärmingen bestod av en kort promenad, lite forumbesök och surf på nyhets-sidor. Fick en riktig dipp i starten av session 2 då jag i princip somnade framför datorn. Hade just ätit och borde väntat lite. Avslutade direkt och tog en powernap på 20 min i soffan. Gjorde susen!

 

Koncentration: 7/10

Förutom starten av andra sessionen är jag mycket nöjd med min koncentrationsförmåga idag. Ingen mobil på, ingen msn, skype osv.

 

Table-selecting: 9/10

Jag kan inte annat än ge mig själv topp-betyg här för ännu en dag var jag mkt aktiv i lobbyn och spelade inte 1 min på bord utan bra värde.

 

Varians: 8/10

200 under ev men ändå en bb på över 10/100. Med andra ord sprang jag väldigt bra på "osynlig" varians. Floppade mkt set och fick helstackar mot regs med QQ mot KQ och QQ mot JJ. Dom setups jag förlorade var mot fisk med mindre stackar.

 

Resultatorientering: 5/10

En mkt kall start och en kall mittperiod gjorde mig berörd och jag blev ett par ggr frustrerad av att inte kunna plussa trots att jag tycker jag spelade bra och fokuserat. Två dåliga månader i rad sätter sina spår och det är svårt att inte bli berörd när man förlorar rakt ut som jag gjorde i början på setups och flips. Bet ihop båda gångerna och intalade nig själv att jag inte kan göra annat än att spela vidare med samma fokus. Mitt tålamod betalade av sig bra denna gången när jag på slutet tömde fisk efter fisk. Blev glad när jag kollade resultatet i slutet, vilket är ett tecken på resultatorientering i sig, men bevisligen behöver jag lite gröna siffror som bekräftelse och för att öka mitt självförtroende. Oerhört svårt att vara nollställd efter en lång period av uteblivna resultat.

 

Sedan jag trappat ner på antalet bord är känslan helt annorlunda och jag plussar nu rakt ut. Denna känsla och detta spelsätt tar jag med mig in i oktober.

 

Tot med rb är jag ca 1200€ plus i sep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September är slut och här kommer en resultatrapport.

Spelade Händer: 74921

Speltid: 94,25 tim

Resultat: ca +2300€ (inkl rb)

 

214 kr går till barncancerfonden.

http://pokerforum.nu/forum/off-topic...cerfonden.html

 

Sedan starten 16e april

April +56577kr

Maj -74178kr

Juni +44984kr

Juli +16420kr

Augusti +4386kr

September +21390kr

 

Totalt 176/365 dagar: +69579kr

 

Temat för oktober: Kvalitet och utveckling.

Slut på handmål, race osv. Nu har jag testat det och det är inte min grej.

Istället blir det tim-mål och fokus på table-selecting, handreading och jobba med uppvärmning/förberedelser. Det ska vara fullt fokus från min 1 av varje session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September är slut och här kommer en resultatrapport.

Spelade Händer: 74921

Speltid: 94,25 tim

Resultat: ca +2300€ (inkl rb)

 

214 kr går till barncancerfonden.

http://pokerforum.nu/forum/off-topic...cerfonden.html

 

Sedan starten 16e april

April +56577kr

Maj -74178kr

Juni +44984kr

Juli +16420kr

Augusti +4386kr

September +21390kr

 

Totalt 176/365 dagar: +69579kr

 

Temat för oktober: Kvalitet och utveckling.

Slut på handmål, race osv. Nu har jag testat det och det är inte min grej.

Istället blir det tim-mål och fokus på table-selecting, handreading och jobba med uppvärmning/förberedelser. Det ska vara fullt fokus från min 1 av varje session.

 

Fint resultat!

 

Jag ska börja köra race imorgon, har du nåt tips? Min strategi är att gå ut stenhårt första 5 dagarna (av 15) och sedan bevaka den ev. ledningen. Låter det som en vettig plan? ;)

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint resultat!

 

Jag ska börja köra race imorgon, har du nåt tips? Min strategi är att gå ut stenhårt första 5 dagarna (av 15) och sedan bevaka den ev. ledningen. Låter det som en vettig plan? ;)

 

GL!

 

I guess du ska köra på NoiQ?

Om det är så så ska du vara förberedd på en stenhård fight och räkna med att rejka ca 1000-1200€ om dagen. Att bevaka en ledning efter fem dagar är bara glömma.

 

Om jag har fel och du ska köra i ett "lättare" race så rekommenderar jag att du ändå kör stenhårt alla 15 dagarna. Siktar du på att vinna finns det inga alternativ.

 

Bra sömn, bra kost, stor rulle och ett jädrans tålamod skulle jag ge som grundtips.

 

Jag är egentligen helt fel person att fråga om råd vad gäller race eftersom jag bevisligen inte klarar av dom. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...