Gå till innehåll

1 år, 1 miljon


Noslen

Recommended Posts

Onsdag 8 september. Dag 145.

 

Händer

Dagsmål: 4000

Resultat: 4065

Diff: +65

Speltid: 6,5 tim

 

Totalt Sep

Delmål: 39000

Resultat: 29617

Diff: -9383

Speltid: 31,25 tim

 

Klarade handmålet för andra dagen i rad! Fin-fint.

Även spelresultatet var ok idag och det blev ett gäng inköp åt rätt håll.

 

Gnetandet fortsätter imorn. Precis som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 624
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Torsdag 9 september. Dag 146.

 

Händer

Dagsmål: 4000

Resultat: 4005

Diff: +5

Speltid: 5,5 tim

 

Totalt Sep

Delmål: 43000

Resultat: 33622

Diff: -9378

Speltid: 36,75 tim

 

Spelresultat

So far september: -57€ (exkl rb och race)

 

Var så nära att ge upp vid midnatt och stänga ner efter 1500 händer. Hade väl varit helt ok att göra det med tanke på att jag la ner typ 5 tim på teori idag och spelade in min allra första pokervideofilm. Riktigt lärorikt! Rekommenderar alla att göra det. Oerhört nyttigt att få prata högt om sina beslut och tankar.

 

Precis när jag skulle redovisa mina siffror i bloggen så kom jag att tänka på ett YouTube-klipp med Eric Thomas (länk nedan). Sova? Glöm det! Upp på hästen och gör ditt jobb!! Nu är kl 04:40 och jag har klarat mitt handmål för tredje dagen i rad. Sjukt stolt! :)

 

1/3 av månaden avklarad och so far är jag hyfsat nöjd med både volym och spel. Klart man skulle önskat man fått in fler händer men förra veckans kaos störde mina målsättningar.

Spelresultatet efter 30k händer är väl inte så rolig läsning men för att trösta mig själv lite så ser jag att min ev bb/100 visar +2.78 så jag överskattar den siffran lite och tar med mig det som en positiv grej inför kommande 10k period.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag 11 september. Dag 147.

 

Händer

Dagsmål: 4000

Resultat: 4044

Diff: +44

Speltid: 4,5 tim

 

Totalt Sep

Delmål: 47000

Resultat: 37666

Diff: -9334

Speltid: 41,25 tim

 

Börjar så smått vänja mig med heltidsgrinden.

Helg, vad är det? Måndag hela veckan nu.

 

 

du har nog skrivit fel, det är lördag den 11 september :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har nog skrivit fel, det är lördag den 11 september :)

 

 

hehe han har varit dagvild sen i tisdags:)

 

Noslen. Vilken dag är det du redovisar resultat?

 

Ärligt talat så skulle jag nog få tänka efter om någon frågade vilket år det är. :)

Är oftast helt bränd i hjärnan när jag avslutar dagarna och ska redovisa i dagboken. Gillar folk som vågar rätta så tack för er uppmärksamhet!

 

Jag redovisar resultat var tiotusende hand. Försöker att jobba bort resultatorientering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 5 timmar sent till jobbet idag.

Inte nog med det kom jag in fel direkt. Otålig. Omotiverad. Ofokuserad.

Loggade ut.

 

Nu har det gått ytterliggare 3 tim.

 

Börjar jag bli sliten? Troligtvis. Borde egentligen gå ut och ta en bläcka med polarna ikväll. Längesen man andades frisk luft. Lungorna börjar bli dammiga.

 

Skulle kunna gå på fest. Skulle kunna kolla film. Skulle kunna sova.

 

Istället stänger jag av mobilen, loggar in i klienten och knyter näven.

Ska jag lyckas med mitt mål för sep så är det just i dessa stunder jag måste bita ihop. När det tar emot och man bara vill spy.

 

Återkommer om 6k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 5 timmar sent till jobbet idag.

Inte nog med det kom jag in fel direkt. Otålig. Omotiverad. Ofokuserad.

Loggade ut.

 

Nu har det gått ytterliggare 3 tim.

 

Börjar jag bli sliten? Troligtvis. Borde egentligen gå ut och ta en bläcka med polarna ikväll. Längesen man andades frisk luft. Lungorna börjar bli dammiga.

 

Skulle kunna gå på fest. Skulle kunna kolla film. Skulle kunna sova.

 

Istället stänger jag av mobilen, loggar in i klienten och knyter näven.

Ska jag lyckas med mitt mål för sep så är det just i dessa stunder jag måste bita ihop. När det tar emot och man bara vill spy.

 

Återkommer om 6k händer.

 

Kör hårt men glöm inte bort att ha skoj också....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 5 timmar sent till jobbet idag.

Inte nog med det kom jag in fel direkt. Otålig. Omotiverad. Ofokuserad.

Loggade ut.

 

Nu har det gått ytterliggare 3 tim.

 

Börjar jag bli sliten? Troligtvis. Borde egentligen gå ut och ta en bläcka med polarna ikväll. Längesen man andades frisk luft. Lungorna börjar bli dammiga.

 

Skulle kunna gå på fest. Skulle kunna kolla film. Skulle kunna sova.

 

Istället stänger jag av mobilen, loggar in i klienten och knyter näven.

Ska jag lyckas med mitt mål för sep så är det just i dessa stunder jag måste bita ihop. När det tar emot och man bara vill spy.

 

Återkommer om 6k händer.

 

feel you, när du känner sådär du inte ska spela. Är det absolut sämsta du kan göra, ut och ha roligt med polarna ett handmål är inte hela världen om du inte håller. Bättre att spela när du är motiverad då förstås spelet stämmer väldigt mkt bättre också :)

Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

feel you, när du känner sådär du inte ska spela. Är det absolut sämsta du kan göra, ut och ha roligt med polarna ett handmål är inte hela världen om du inte håller. Bättre att spela när du är motiverad då förstås spelet stämmer väldigt mkt bättre också :)

Gl!

 

Jag håller inte alls med faktiskt. Jag tycker att det är precis här man ska fortsätta köra. Förr eller senare så vinner man över den där rösten som bara vill ge upp och då tar man sin utveckling till en ny nivå.

 

Opteron sa till mig att jag borde le när jag spelar. Jag vet inte om han var ironisk möjligtvis men jag provade och blev faktiskt förvånad av hur mycket lättare allt blev för att jag fejkade ett leende. Det dröjer oftast inte länge innan jag faktiskt är genuint glad. Dagens tips =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte alls med faktiskt. Jag tycker att det är precis här man ska fortsätta köra. Förr eller senare så vinner man över den där rösten som bara vill ge upp och då tar man sin utveckling till en ny nivå.

 

Opteron sa till mig att jag borde le när jag spelar. Jag vet inte om han var ironisk möjligtvis men jag provade och blev faktiskt förvånad av hur mycket lättare allt blev för att jag fejkade ett leende. Det dröjer oftast inte länge innan jag faktiskt är genuint glad. Dagens tips =)

 

+1 på det där med leendet, tror faktiskt t.o.m det är vetenskapligt bevisat (men har tyvärr ingen källa som stödjer tron).

 

 

.....Tror däremot inte ett skit på att bita ihop och toknöta massor av händer och köra ner huvudet i sanden det gäller poker.

 

Fokus och mental toppning är superviktigt när man lirar. Att inte ge upp är skitbra men se då till att detta består till stor del av studier/kritisk analys av eget spel, inte tusentals händer relativt meningslöst multitablande för att jaga rakeback/bonusas och antal händer.

 

Glgl nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på det där med leendet, tror faktiskt t.o.m det är vetenskapligt bevisat (men har tyvärr ingen källa som stödjer tron).

 

 

.....Tror däremot inte ett skit på att bita ihop och toknöta massor av händer och köra ner huvudet i sanden det gäller poker.

 

Fokus och mental toppning är superviktigt när man lirar. Att inte ge upp är skitbra men se då till att detta består till stor del av studier/kritisk analys av eget spel, inte tusentals händer relativt meningslöst multitablande för att jaga rakeback/bonusas och antal händer.

 

Glgl nu

 

Okej ännu bättre är förstås att man använder tiden till att studera när man inte känner för att spela, det kan jag köpa, men tror absolut inte att man ska skita i sina uppsatta mål för att man känner sig trött. Nöta händer är väl inte det bästa sättet att fördriva den tiden kan jag hålla med om. Jag tror det är viktigt att alltid genomföra de mål man sätter upp. Går man inte ut och springer de där dagarna då det är blåsigt, regnigt eller dylikt är det lätt att man till slut hittar ursäkter varje dag och därmed slutar springa helt (har själv varit expert på just detta hela livet, dvs sätta upp mål men skita i att slutföra så fort det krävs lite arbete).

 

Tycker du, Noslen, verkar ha en väldigt professionell inställning till sitt spelande. Gör mig inspirerad =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag 11 september. Dag 148.

 

Händer

Dagsmål: 4000

Resultat: 4704

Diff: +704

Speltid: 6 tim

 

Totalt Sep

Delmål: 51000

Resultat: 42370

Diff: -8630

Speltid: 41,25 tim

 

Erfarenhet är det bästa man kan ha. Jag fick lite ny idag.

- nästa gång jag känner såhär ska jag gå ut med polarna. :)

 

Ärligt talat så tror jag, som Chofritz är inne på, att det är bra att pressa sig sj ibland. Att utmana gränserna. Men... När det kommer till poker så är det nog viktigare än man (jag) tror att sätta sig ner med energi, motivation och fokus. Annars riskerra det att gå som ikväll - väldigt dåligt.

 

Det sjukaste av allt var att jag trodde det gick jättebra.. lol. Kollade nu vid midnatt och såg att jag sprang massor över ev och ändå backade ca 4 inköp.

Blev väldigt, väldigt förvånad. Ett tecken på att man inte är riktigt klar i huvet i guess och därför skulle gå ut och sveps ett gäng fish istället.

 

Bor ju numera lite utanför stan och har ca 3 mil in. Funderar på en snabb dusch och hoppa in i bilen och träffa upp polarna.

 

Ja så blir det.

 

Hörs imorn!

 

Ps. Tack för all inputs och kloka ord. Jag lyssnar för dåligt och är alldeles för envis. Även om någon säger till mig vad som är bra och dåligt vill jag alltid testa själv för att få saker och ting bekräftade. Kanske växer ifrån det så småningom. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej ännu bättre är förstås att man använder tiden till att studera när man inte känner för att spela, det kan jag köpa, men tror absolut inte att man ska skita i sina uppsatta mål för att man känner sig trött. Nöta händer är väl inte det bästa sättet att fördriva den tiden kan jag hålla med om. Jag tror det är viktigt att alltid genomföra de mål man sätter upp. Går man inte ut och springer de där dagarna då det är blåsigt, regnigt eller dylikt är det lätt att man till slut hittar ursäkter varje dag och därmed slutar springa helt (har själv varit expert på just detta hela livet, dvs sätta upp mål men skita i att slutföra så fort det krävs lite arbete).

 

Tycker du, Noslen, verkar ha en väldigt professionell inställning till sitt spelande. Gör mig inspirerad =)

 

 

känner man sig absolut inte motiverad ska man ABSOLUT inte spela även om man har satt upp mål för då går det oftast rakt åt helvete, då är det bra mkt bättre att bli studera poker istället och skita i målen, dock när det gäller motionera håller jag med dig helt och hållet. Det är trots allt pengar vi snackar om här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland måste man pressa sig själv för att bli bättre i framtiden.

Detta kan jämföras med gymmet då du måste pressa dig för att bli starkare.

 

Det kan ske t.ex. skola eller jobb jämfört med att vara ledig flera månader.

(Jag baserar detta på egen erfarenhet)

I slutändan när man varit ledig en längre tid slutar det med att man hinner med lika lite/mycket som när man dessutom har ett jobb.

Jag tror att jag har lärt mig att undvika detta nu men inser att det är lätt hänt. Varav det är viktigt att pressa sig själv (till en viss gräns).

 

Men aboslut att det skulle kunna vara bättre att fara och träffa polarna och bestämma sig för att köra lite extra händer dagen efter istället och sen verkligen genomföra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig riktigt förstått folk inställning till vilja/motivation/självdiciplin. Säger absolut inte att jag är perfekt men rent objektivt så är det ju sjukt underligt att säger att man ska göra en sak för att uppnå ett mål.

Detta är ett beslut man tagit efter förhoppningsvis djupare eftertanke om vad som krävs och analys om detta är värt uppoffringen för att nå målet.

När väl detta mål har sats så är vi i en situation där allting bara handlar om utförande. Här kommer det jag faktiskt tycker är sjukt;

 

exempel vi säger att vi vill gå en mil om dagen för att gå ner i vikt.

Vi planerar då självklart dagen innan ungefär hur morgondagen kommer att se ut och sätter en bra tid för att gå.

Vi vaknar sedan dagen efter jättetrötta och vill inget hellre än att ligga kvar i sängen på morgonen när vi egentligen skulle ut och gå. fine detta har även jag problem med, men det jag inte förstår är hur man sedan kan ha detta som bortförklaring att inte godgöra det senare under dagen.

 

Med poker så är det ju absurt enkelt att helt enkelt sätta sig vid datorn som man (jag och jag antar de flesta pokerz) ändå sitter vid och shoffa upp borden. Spela tills handmålen är avklarade.

Dock så finns det just här en hel del yttre omständigheter som försvårar då det finns olika kvalitet av de händer vi spelar. Några variabler här är, tillgången på bord, tillgången bra BRA bord, vår egna mentala status (trötthet,tilt,tankar på något annat osv)

Det svåra blir att avsätta tid för att spela kvalitativ poker då vi inte styr variablerna som avgör hurvida kvaliten är hög eller ej.

Finns självklart ingen objektiv sanning på kvaliten utan vi får använda samma källan som i sig (oss själva) kan vara problemet till att kvaliten är låg för att bestämma hurvida det är bra att spela just nu eller inte.

 

Handmål som jag också gör med nelson är nog en av de bästa att sätta upp eftersom det är helt objektivt och konkret. Dock vill jag påpeka att det inte är allt, tycker personligen att ett lågt mål som enbart är baserat i kortare intervaller är bättre då man får ha diciplinen att trycka in extra mkt volym de gånger kvaliten kan sägas vara hög... mao spelet flyter på, värdet är bra, misären är som förflugen.

När vi väl har påbörjat nästa period (månader är för långt intervall, dagar för kort, veckor kan nog vara lagom) så har vi klarat av föregående handmål och gärna överträffat det så lämnar vi den förra perioden bakom oss.

Resultat, volym, kvarlämnade känslor lämnar vi bakom oss, det tillhör inte den nya perioden och vi startar helt färsk i huvudet med fötterna på ruta ett.

 

Varje 1000 milaresa börjar med ett enstaka steg och hela den biten

 

 

semiedit; ursäktar lite halt för flumm rent retoriskt jag är nyvaken, seg i skallen och ganska förvirrad som människa 8-)

 

 

en riktigt edit;

Är förtjust i att planera upp vissa timmar jag ska spela. Alltid lägga dem när avg värdet är högt och trafiken är bra. Helger, kvällar osv sen använda all tid som inte är inplanerad till att sköta resten av livet.

Hatar migsjälv när jag ska göra någonting sen försummar det genom att sätta mig vid datorn, råka hitta värde på typ 2 bord och fasta där och försumma det jag borde gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta mål är skitsvårt, nästan oavsett vad det handlar om man vill uppnå. Nästan alla mål har både en kvantitativ och kvalitativ aspekt. Ett visst beting måste utföras, men det kan inte utföras precis hur som helst. Jag har jobbat i olika typer av projekt rätt många år och kan en del om planering, tidsuppskattning inom mitt område. Ändå går man ofta fel och missar i sina bedömningar. Människor verkar ofta överskatta sin förmåga och underskatta de svårigheter som finns på vägen. Och "realister" är inte bra alla gånger de heller eftersom de är så förbannat försiktiga och defensiva att man inte kommer nånvart om de får råda.

 

Det bästa sättet att lära sig på är att hela tiden utvärdera resultaten efter vägen och fundera på vad som gick fel och varför. När det gäller poker och tidsmål så kanske man borde göra korta anteckningar efter varje session om hur man kände sig och hur man spelade. Man kan också notera när man valde bort att spela och varför. Har man bara en viss förmåga till självreflektion kanske man kan se mönster som ger input till kommande planering och mål. Kanske funkar det inte att spela längre sessioner kvällstid för att man helt enkelt inte kan hålla skärpan uppe mentalt eller blir fysiskt trött i ögon eller axlar? Kanske ägnar man sig alldeles för mycket åt samma sak vi brukade kalla "tentaflykt" när jag pluggade; dvs uppfinner massa anledningar att slippa sätta sig vid böckerna/datorn. Kanske pressar man sig för hårt i perioder och blir sen så trött att man felaktigt "belönar" sig själv med att vila och hoppa över pokern för länge? Bara några exempel.

 

Mål ska vara tuffa, men ändå möjliga att nå. Det är inte bra för psyket att sätta mål man ständigt misslyckas att uppnå, även om resultatet i sig kanske ändå är hyggligt. Man kan få input utifrån till mål och ibland styrs man ju också rent praktiskt av det. Vill beställaren ha grejerna klara om 4 månader måste vi jobba utifrån det. Ska jag leva på poker och behöver dra in 20K SEK i snitt per månad för att det ska funka så måste jag sätta ett handmål som är kompatibelt med det utifrån vad jag vet om min snittwinrate på nivån. Men i grunden är det man själv som måste sätta sina egna mål för att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte komma med nån roman här men bra skrivet i ovanstående poster.

 

Grejen är att jag har aldrig suttit i den positionen där haft nåt mål att få in ett visst antal händer. Men när man var färsk på detta så lira man ju oavsett sinnesstämning och fysiskt tillstånd. Detta händer ju i princip aldrig mer. Jag lirar endast utvilad, på gott humör och en känsla av att jag tycker det är skoj det jag håller på med. Cost savings för min del i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag 12 september. Dag 149.

 

Händer

Dagsmål: 4000

Resultat: 4737

Diff: +737

Speltid: 5 tim

 

Totalt Sep

Delmål: 55000

Resultat: 47107

Diff: -7983

Speltid: 46,25 tim

 

Upp och ner. Ner och upp. Upp och ner. Ner och upp.

Jag har pendlat mellan 10 inköp upp och 10 inköp ner i sep tre-fyra ggr.

Min graf skulle passa bra både för bergsklättrare och utförsåkare.

 

Dagens/nattens session slutade med att jag tappade sex inköp sista timman och då fick det vara nog. Kände mig lite smått tiltad på slutet och det är inte ingen skön känsla. Hemsk sak det där.

 

Tot med race och rb är jag plus ca 1000€ vilket är mindre än jag räknat med so far men men.. man ska vara nöjd så länge något trillar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...