Gå till innehåll

1 år, 1 miljon


Noslen

Recommended Posts

  • Svars 624
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fredag 13 aug

 

Fredag den 13:e. Dagen jag förknippar med Jason Voorhees. Vilken filmserie! Läste att den spelat in 3000 ggr pengarna till filmbolaget. Helt ok.

 

Jag kommer inte rapportera resultat idag eftersom jag inte kommer uppdatera varken HM eller cashiern förrän dagens slut. Är ett sunt sätt att undvika resultat-orientering. Istället ska jag vara mer volym-orienterad och uppdatera antal händer efter varje session samt lite kommentarer.

 

Såhär ser dagens schema ut:

 

12:00 Grind. 1500 händer

13:30 Lunch

14:30 Grind. 1500 händer

16:00 Löprunda

17:00 Coach-session med en av mina spelare

18:00 Coach-session med en av mina andra spelare

19:00 Middag

19:30 Grind. 1500 händer

21:00 Film

23:30 Grind. 1500 händer

01:00 Sova.

 

Ungefär såhär kommer de flesta dagar se ut fram till jul då jag planerar att ta semester 2-3 veckor. Har även lite andra småresor och happenings inplanerade i höst samt innebandyträningar, gympass och en del lirande som DJ. Något festande blir det knappt alls. Finns inget utrymme för det.

 

Nu är det slut på glidandet. Pokern är ett jobb för mig och ett jobb ska man ha respekt för. Det funkar inte att komma sent varje dag, gå tidigare, ta ledigt när man vill osv. Det leder till förfall och utebliven inkomst. Jag har möjlighet att tjäna 60-70 000 kr i månaden om jag följer min plan. varför inte ta den chansen? Vet inte när den dyker upp igen.

 

Slutsnackat. Nu börjar dagens arbetspass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag 13e aug

 

Session 1: 1,5 tim. 1457 händer. Nl50.

 

En solid och lättspelad session där det mesta gick vägen. Torskade dock ett par stor potter all-in pre, bla med AK mot AQ. Fick dock vinna med kåk över kåk, alltid extra trevligt att vara på rätt sida där.

 

Snabb lunch nu. Sen tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär ser dagens schema ut:

 

12:00 Grind. 1500 händer

13:30 Lunch

14:30 Grind. 1500 händer

16:00 Löprunda

17:00 Coach-session med en av mina spelare

18:00 Coach-session med en av mina andra spelare

19:00 Middag

19:30 Grind. 1500 händer

21:00 Film

23:30 Grind. 1500 händer

01:00 Sova.

 

Jag ser ett potentiellt problem vid 19.00-19.30. Lär bli mkt nudlar och micromat till middag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget slösurfade heller, det kostar pengar i utebliven inkomst!

 

och upp med lite fler bord!

 

MVH Letherass

 

Måste ju minst køra 10-12 bord så du får jobbat upp rb också då du nu har gått ner i nivå. Du kommer ju att tappa en massa inkomst bara på de, dærfør måste du spela mer hænder før att ta igen det tappet också! (tænk på d)

 

Sjælv har jag inte spelat en hand online på bra længe asså, riktigt skønt då jag hittat riktigt bra livespel (Omaha). Har +at bra men hinner endast køra 1-2 ggr i veckan då jag har lite andraa aktiviteter och finanser att skøta vi sidan av.

 

Det bæsta med Norrmæn ær att dem ær rika, men dåliga på Omaha haha, vi har alltid kørt NLHE men før 2 månadersedan så satt jag o gnællde nær vi kørde dealers choice att de bara kørde NHLE och pinapple, så jag kørde omaha varje gång de var min tur, och æven om gubbarna førlorar gång på gång så ær det ingen som vågar køra annat æn Omaha nu før då e jag på o hackar på dem hela tiden haha.

 

Hade en riktigt fin kvæll før 3 veckor sedan då jag hittade 36 inkøp på pl400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju minst køra 10-12 bord så du får jobbat upp rb också då du nu har gått ner i nivå. Du kommer ju att tappa en massa inkomst bara på de, dærfør måste du spela mer hænder før att ta igen det tappet också! (tænk på d)

 

Sjælv har jag inte spelat en hand online på bra længe asså, riktigt skønt då jag hittat riktigt bra livespel (Omaha). Har +at bra men hinner endast køra 1-2 ggr i veckan då jag har lite andraa aktiviteter och finanser att skøta vi sidan av.

 

Det bæsta med Norrmæn ær att dem ær rika, men dåliga på Omaha haha, vi har alltid kørt NLHE men før 2 månadersedan så satt jag o gnællde nær vi kørde dealers choice att de bara kørde NHLE och pinapple, så jag kørde omaha varje gång de var min tur, och æven om gubbarna førlorar gång på gång så ær det ingen som vågar køra annat æn Omaha nu før då e jag på o hackar på dem hela tiden haha.

 

Hade en riktigt fin kvæll før 3 veckor sedan då jag hittade 36 inkøp på pl400.

 

Kul att det går bra för dig!

Tanken är att jag ska jobba in några inköp på nl50 mest för självförtroendets skull. Kände att jag tappade lite av det i början av veckan.

 

Inom kort är jag förhoppningsvis tillbaka på nl100 igen och innan månaden är slut kan jag vara tillbaka på nl200 om variansen vill och spelet stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ett potentiellt problem vid 19.00-19.30. Lär bli mkt nudlar och micromat till middag.

 

Ja, du har så rätt. Inte meningen man ska stressa. Det har jag gjort tillräckligt i mitt liv redan.

 

En coachsession blev just flyttad så dagens schema har ändrats lite och gett mer utrymme för middagsbreak. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag 13e aug

 

Session 1: 1,5 tim. 1457 händer. Nl50.

Session 2: 1,5 tim. 1532 händer. Nl50.

 

Om förra passet var grönt och skönt var detta rött och dött.

Mina river-värdebets blev c/r och dom få 4-betsbluffarna jag gjorde blev motpushade samt annat skit. Kan varit en 3-4 inköp som rök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att du lyckas hålla volymen uppe! Viktigt är också självförtroendet ökar när man känner att man är stabilt plussande,jäklar vad viktigt det är för att man ska spela på sin högsta nivå. Försöker själv köra från c:a 20.00 till 04.00, 20 turrar per kväll minst är målet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag 13e aug

 

Session 1: 1,5 tim. 1457 händer. Nl50.

Session 2: 1,5 tim. 1532 händer. Nl50.

Session 3: 1,0 tim. 1156 händer. Nl50.

 

Verkar vara lite varannan session idag. 3:an var som 1.an - mkt settande, vunna flips osv, sånt där som gör att det känns ganska lätt att spela poker.

 

Man e ju lite nyfiken på hur man ligger till resultatmässigt .. men jag ska hålla mig och vänja mig av med den känslan.

 

Är bra trött nu. Blir middag och sen nån film i soffan direkt efter det.

Ska iaf få in minst 1000 händer till idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att du lyckas hålla volymen uppe! Viktigt är också självförtroendet ökar när man känner att man är stabilt plussande,jäklar vad viktigt det är för att man ska spela på sin högsta nivå. Försöker själv köra från c:a 20.00 till 04.00, 20 turrar per kväll minst är målet.

 

Absolut! Självförtroende är a och o för överhuvudtaget vara nära att spela sitt A-game.

 

Hitta klonken nu då! Övertygad om att det är nära. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag 13e aug

 

Session 1: 1,5 tim. 1457 händer. Nl50. +138$

Session 2: 1,5 tim. 1532 händer. Nl50. -154$

Session 3: 1,0 tim. 1156 händer. Nl50. +201$

Session 4: 2,0 tim. 1396 händer. Nl50. -41$

Session 5: 2,0 tim. 1578 händer. Nl100. +183$

 

Svängigt idag. Hittade tillslut ett tot + på 328 dollar.

Med rb och race har har jag hämtat halva mitt back från starten av veckan. Detta på nl50. :) Ligger en bra bit över ev senaste dagarna så det verkar ha vänt nu. Bara hoppas det håller i sig när man snart går upp till nl100 igen. Vilket nog blir redan imorgon.

 

EDIT: Blev en session till. Nl100. Helgnätter är ju alltid bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack gode Gud för fredagkvällar på SvS. 2:a i 500krs avslutade en annars tiltad kväll. Minstingen Signes födelsedag idag och kräftskiva ( nykter) så antagligen inget spel alls förrän möjligtvis i natt. Men jag antar att det blir kvälls och nattgrind för dig?

 

Not so hidden, osv. Du var tvungen att ställa en fråga på slutet för att dölja det hela också? SvS-fisk. Hej och Hå. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...