Gå till innehåll

1 år, 1 miljon


Noslen

Recommended Posts

  • Svars 624
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Session 4: 45 min. 385 händer. -962$

 

Dagen började ok men dom senaste sessions har verkligen varit kalla. Inte mkt har funkat. Ett semidåligt spel kostade ett inköp annars har det inte varit mkt jag kunat göra baserat på mina kunskaper. Finns säkerligen folk där ute som skulle kunnat hitta dollar att spara i flera potter.

 

Halva dagsmålet avklarat. Nu ska jag ut och springa 20-30 min. Sen på att igen!

 

 

Tidigare..

 

I min ensamhet och tristess tänkte jag bjuda på live-update från dagens maratonpass. Kanske är det någon själ där ute som vill åka med mig i berg & dalbanan.

 

Kör 6 bord NL200, ev NL100, beroende på värde, trötthet, känsla osv.

Dagsmålet är 4000 händer. Alla resultat exkl rb.

 

 

Session 1: 1 tim. 597 händer. NL200. +237$.

Session 2: 1 tim. 524 händer. NL200. -327$

 

Lunch

 

Session 3: 1 tim. 520 händer. Nl100-Nl200. -474$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 5: 1 tim. 591 händer. Nl200. +102$

 

Ibland är poker svårt. Ibland känner man sig ganska liten och undrar hur i hela världen man överhuvudtaget ska kunna överleva på spelet. Idag är en sådan dag. Inte mkt stämmer.

 

Dock säger erfarenheten att det lika gärna kan vända åt andra hållet. Snabbt.

Bara fortsätta gnetet efter middagen.

 

Tidigare..

 

I min ensamhet och tristess tänkte jag bjuda på live-update från dagens maratonpass. Kanske är det någon själ där ute som vill åka med mig i berg & dalbanan.

 

Kör 6 bord NL200, ev NL100, beroende på värde, trötthet, känsla osv.

Dagsmålet är 4000 händer. Alla resultat exkl rb.

 

 

Session 1: 1 tim. 597 händer. NL200. +237$.

Session 2: 1 tim. 524 händer. NL200. -327$

Lunch

Session 3: 1 tim. 520 händer. Nl100-Nl200. -474$

Session 4: 45 min. 385 händer. Nl200. -962$

Löprunda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 6: 1,25 tim. 619 händer. Nl200. -251$

 

Var 750 dollar upp denna session och det så ut att vända. Såja.

Lutade mig tillbaka och pustade ut.

5 min senare blev jag brutalt överfallen, fick kniven i mig och började blöda ymnigt.

Ras. Ridå. Skit.

 

800 händer kvar. Tugga, tugga!

 

 

Tidigare..

 

I min ensamhet och tristess tänkte jag bjuda på live-update från dagens maratonpass. Kanske är det någon själ där ute som vill åka med mig i berg & dalbanan.

 

Kör 6 bord NL200, ev NL100, beroende på värde, trötthet, känsla osv.

Dagsmålet är 4000 händer. Alla resultat exkl rb.

 

 

Session 1: 1 tim. 597 händer. NL200. +237$.

Session 2: 1 tim. 524 händer. NL200. -327$

Lunch

Session 3: 1 tim. 520 händer. Nl100-Nl200. -474$

Session 4: 45 min. 385 händer. Nl200. -962$

Löprunda

Session 5: 1 tim. 591 händer. Nl200. +102$

Middag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär. 4284 händer spelade. Dagens mål avklarat.

Nästan 14 timmar framför datorn.

Blev en riktigt skitdag resultatmässigt. Var som mest nere på ca 2600 dollar back. Hämtade upp lite på slutet men tot blev det minus ca 1500 inkl rb.

 

Samma sak imorn. 4k händer ska spelas.

Sov gott!

 

Dagens liv:

 

Frukost

Session 1: 1 tim. 597 händer. NL200. +237$.

Session 2: 1 tim. 524 händer. NL200. -327$

Lunch

Session 3: 1 tim. 520 händer. Nl100-Nl200. -474$

Session 4: 0,75 tim. 385 händer. Nl200. -962$

Löprunda

Session 5: 1 tim. 591 händer. Nl200. +102$

Middag

Session 6: 1,25 tim. 619 händer. Nl200. -251$

Session 7: 3 tim. 1520 händer. Nl200. -54$

God natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade inte tröttheten när det var läggdags.

Vad gör man då?

Man loggar in och ser och börjar veva i den härliga nattgrinden. Något speciellt med den.

 

45 min senare var jag 5 inköp back. Det var inte min dag igår direkt.

Är 3k dollar under ev på 25k händer på Prima nu. Snart vänder det.

Kanske redan idag?

 

Dagens grind börjar kl 11. 4k händer.

Liverapporter följer. Roligare så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag 10 aug

 

Session 1: 1 tim. 624 händer. Nl100-Nl200. -117$

Session 2: 0,75 tim. 405 händer. Nl200. -1030$

 

Längre paus nu. Riktigt, riktigt illa. Får in allting som 2:a och absolut ingenting funkar. Både röda och blå kurvan nere i botten. Ligger på -25bb/100 stadigt senaste 6k händerna. Snart är rullen gulad på Prima. :(

 

Får planera om dagen lite. Istället för spel blir det plugg. Några videos på Bluefire/cardrunners samt läsning ur "Treat your poker like a business".

 

Siktar på att vara tillbaka i grind vid 18-tiden igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror absolut du gör rätt att ta en paus och lägga tid på pluggning. Han har en hel del råd, den gode Dusty som vänder sig till just grinders som du. Han verkar väldigt inriktad på volym, gå ner i nivå och maxa antal bord istället kanske kan vara värt att pröva. Kolla lite instruktionsfilmer, men gör det aktivt och för anteckningar. Grindstuga hemma hos dig nån kväll? Ganska mycket distraktioner här hemma tidigt på kvällarna;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått igenom en massa händer i Hm nu och till min tröst kan jag se att i nästan alla större förlustpotter så har jag spelat hyfsat korrekt. Många, många dollar är varians.

 

Dock hittar jag också massor saker jag kan spara lite dolls på. Det mesta av det är dock en resultat av lite frustartion och otålighet. Något som är oerhört svårt att bemästra när det går riktigt kallt.

 

Med optimism kommer jag kämpa vidare, göra lite små justeringar och bemöta variansen med acceptans. Nu blir det lite läsning, sen har jag session med en en av mina lirare som jag är mentor åt. Sen egen grind igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du så korta sessions? Man hinner ju knappt komma igång på 45 min.

 

Det är inte meningen. Dock förespråkar att sluta i tid när det går så kallt. För det mesta kan jag hantera det men i nuläget behöver jag mer pauser för att nollställa och orka.

 

Men annars håller jag med. 45 min är alldeles för kort. 1,5-2 tim skulle jag tro är ok. Dock med ett kortare brejk efter 45 min ca. Hjärnan arbetar som bäst i 4-50 min, sen jobbar den sämre och sämre. En kort paus nollställer och man kan fortsätta med bättre fokus resten av sessionen.

 

Ett tips är att dricka mkt vatten. Det gör att man automatiskt måste ta en paus

efter en stund för toabesök. Annars finns det risk att man fastnar och därmed succesivt tappar fokus, ork, tålamod osv osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror absolut du gör rätt att ta en paus och lägga tid på pluggning. Han har en hel del råd, den gode Dusty som vänder sig till just grinders som du. Han verkar väldigt inriktad på volym, gå ner i nivå och maxa antal bord istället kanske kan vara värt att pröva. Kolla lite instruktionsfilmer, men gör det aktivt och för anteckningar. Grindstuga hemma hos dig nån kväll? Ganska mycket distraktioner här hemma tidigt på kvällarna;)

 

Volym har jag verkligen fått upp ögonen för. Vet inte riktigt varför jag inte tänkt på vikten av det tidigare. Antagligen för att man har svårt att ta poker som ett riktigt jobb, hur man än försöker. Boken kommer nog hjälpa en att komma närmare det tankesättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...