fl0w Postad 2 Juni , 2005 Rapport Share Postad 2 Juni , 2005 Känner inte till fi speciellt bra då både han och jag är nyanlända och mitt fokus på detta bord inte varit i topp: PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) converter CO ($22) Hero ($48.85) SB ($15) BB ($35.25) UTG ($19.50) MP ($26.55) Preflop: Hero is Button with Ac, Ah. 1 fold, MP calls $0.50, CO calls $0.50, Hero raises to $2, 1 fold, BB calls $1.50, MP calls $1.50, CO folds. Flop: ($6.75) Qd, Th, 7h (3 players) BB checks, MP bets $2, Hero raises to $8, BB folds, MP raises to $24.55, Hero calls $16.55. Tråkig flop och pga enbart calls preflop gissar jag att jag är uppe mot QTo eller QJs i hjärter... Antingen är jag slagen, eller har goda möjligheter att bli slagen i höjd med river. Jag steker länge och använder min tidsbank, men när den börjar ticka ner mot noll blir det lite av ett panikcall då jag inte fullt tror på motspelaren och dessutom då har liite för svårt att lägga AA i ett sånt här läge. Turn: ($55.85) 4c (2 players) River: ($55.85) Ad (2 players) Final Pot: $55.85 Jag hade tur och motståndaren tomtade sig. Han satt på QJo. Tankar? Dålig/bra syn? * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 2 Juni , 2005 Rapport Share Postad 2 Juni , 2005 Tveklös syn! Du får för bra potodds för att kunna lägga ner din hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
krokodil Postad 2 Juni , 2005 Rapport Share Postad 2 Juni , 2005 Tråkig flop och pga enbart calls preflop gissar jag att jag är uppe mot QTo eller QJs i hjärter... Antingen är jag slagen, eller har goda möjligheter att bli slagen i höjd med river. Jag hade nog snarare gissat på 77 efter limp och syn. Känns som att det är ett ganska vanligt lir på lägre limit NL online. Med AA är det dock svårt att inte syna i detta läge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 2 Juni , 2005 Rapport Share Postad 2 Juni , 2005 Ska du spela handen måste du ställa in på floppen. Händer som slår dig lär ju ställa in på turn och då är du så commited att du måste syna. Nu måste du se till att draghänder inte får någon chans at slippa undan med mindre än hela sin stack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Tveklös syn! Du får för bra potodds för att kunna lägga ner din hand. Absolut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts