Mike66 Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Hej, Jag arbetar med en pokerskola som bl a skall visas på WSOP. Vi behöver lite extra peronal som utvecklar exempel från befinliga spel i pokertracker. Är någon intresserad av att tjäna lite extra pengar samt arbeta med poker? Maila gjärna mig här eller på mikael.sandberg@gmail.com m.v.h. Mikael * RP - QoS * Citera
Ronk Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 skriv lite kriterier man måste uppfylla, ålder, utbildning osv så man vet om man har en chans att få jobbet Citera
eurythmech Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Eller typ en vettig arbetsbeskrivning Citera
Mike66 Postad 2 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2005 Ok. Jag förtydligar lite. I vår skola skall man bl a lära sig att spela AJ i alla position mot olika typer av floppar samt olika typer av spelare. (Gäller både limit samt No limit texas) Till det har vi en handspelare som spelar upp olika handhistory. Vi har en databas med händer där vi tar ut alla AJ och lägger in dem i handspelaren. Eleven får då spela AJ i olika sammanhang samt får kommentarer på de val han gör. Exempelvis om han checkar i ett läge där han borde beta kommer det upp en ruta som sägar att han borde beta på grund av .... Vi behöver en eller flera personer som hjälper oss att välja ut exempel samt skriva kommentarer till de olika övningarna. Det är inte så svårt då vi har specat de olika typer av exempel vi behöver samt hur man skall spela dem. Personerna bör bo i stockholm och kunna spela lite poker samt skriva hyggligt Engelska. Vi behöver ca 1000 mantimmar för detta. Därför tar vi in flera medhjälpare som får arbeta så mycket eller lite de vill. m.v.h. Mikael Citera
parre Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Eleven får då spela AJ i olika sammanhang samt får kommentarer på de val han gör. Exempelvis om han checkar i ett läge där han borde beta kommer det upp en ruta som sägar att han borde beta på grund av .... 1) Pratar ni FL eller NL? 2) Det råder väl ofta oenighet, även bland proffs, hur man ska spela olika händer i olika situationer. Hur bedömer ni vad som är rätt resp. fel i olika lägen? Citera
Papa Kubo Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Pratar ni FL eller NL? Tror inte att detta är ett jobb för dig, de föredrar nog läskunniga människor. Citera
fl0w Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Ja, det är väl väldigt sällan det finns ett definitivt 'rätt' spel? Speciellt i No Limit... Citera
Mike66 Postad 2 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2005 Övningarna är rent tekniska och ligger som grund för vidare spel. De flesta händer är proffsen överens om hur man skall spelas i grunden (Limit). Det är mest amatörerna som tycker olika. Givetvis måste man variera sig med sitt spel men det görs övningar för det också. Men givetvis finns det situationer som är svåra att täcka. Citera
Sagge Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Ja, det är väl väldigt sällan det finns ett definitivt 'rätt' spel? Speciellt i No Limit... Förvisso finns det fler än ett rätt spel och garamterat fler än ett sätt att spela fel... Detta hindrar ju inte att man gör ett program enligt ovan. Det är ju som alla böcker som rekomenderar olika stilar och strategier. Det är nyttigt att läsa dem. Man lär sig alltid något.. Citera
lethe Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Ja, det är väl väldigt sällan det finns ett definitivt 'rätt' spel? I limit texas finns det ganska ofta ett helt klart överlägset sätt att agera på i en given situation. I NL antar jag att man kan tänka sig att man just satt sig vid bordet och inte vet något om motståndarna. Då återfaller man ju i grundläggande drag tills man får lite känsla för dem. (Vilket torde inkludera att nästan alltid mucka AJ...) Citera
Kjell Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Tar ni in 17åringar? Hur flexibla är arbetstiderna? Jag skulle gärna hjälpa till för lite extra pengar, om man kunde hjälpa till med ngt. "skitjobb" Problemet är bara att jag går i skolan just nu och kommer antagligen gå sommarskola i 2 veckor efter att skolan slutar, om ni vill ha någon "sommarjobbare" så ställer jag gärna upp, skulle också kunna småjobba lite nu då jag går halvdagar i skolan. Citera
Ronk Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 är 16 år och intresserad av arbetet, du kan väl skriva lite mer specifikt vad det är för krav man ska uppfylla? Citera
Recommended Posts