Gå till innehåll

Recommended Posts

sant med kungen där..

 

Kommer ihåg hjorten prata om ett senario där man skulle kötta in på river, helt tom i en död pott på river där fi1 är AI och hero och fi2 inte kastat in något alls i sidopott. Man får ju inte syn av mycket. Allt för metagamet.

 

Inte samma, men ändå.

 

...o jobba in metagame på cc kanske är lite väl :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi1 äldre herre rätt ny vid bordet, rätt lös. 720 framför sig. UTG

Fi2 ung grinder spelat länge och stabilt. 4600 framför sig. UTG +1

Hero spelat lugnt och stabilt, halvtight image. 5000 framför sig. SB

 

Fi1/UTG vill höja till 100 men glömmer säga, så blir endast en limp till 20

Fi2 limpar med

resten av bordet limpar också 20, jag vill spela ensam mot Fi1 och höjer min AK till 180.

 

Fi1, syn

Fi2, raise 480

Hero Syn

Fi1, AI 720

Fi2, syn 720

Hero syn 720

 

Flop: K26

pot:2300 kr

 

Hero: check

Fi1: (redan AI)

Fi2: bet 900

 

Vad gör ni här ? Och varför ?

 

Han gör en rätt kraftig överbet, den kan ju iofs ha föranletts av att Fi1 verkat vela höja, men det verkar knappast konstruktivt med någon hand att höja på det sättet ändå. Har han inte stål så ger han Fi1 och övriga väldigt mycket pengar de gånger de vaknar med stål, och har han stål så gör han beslutet lätt för sina motståndare.

 

Kraftig överbet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle bara synat 20an eftersom han ville höja till 100 varför ge han chansen att höja igen. om du inte vill få in allt pre med AK.

 

man behöver väll inte spela jätte potter med AK varje gång

 

Jag höjde med intentionen att han skulle spela ett sämre A eftersom han försökte höja endast 100. Sen dök ju Fi2 upp som gubben i lådan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kraftig överbet???

 

My bad, läste fel. Missade att det var raisat innan det kom till Fi2. Sorry. Ty för fetstilsmarkeringen, så att även mina blinda ögon lyckades läsa om, läsa rätt. :mrgreen:

 

Tycker nog inte heller att det är ett överbet där. Känna rätt standard på CC...

 

Rätt standard över lag, tycker jag nu, mht ^^.

 

Inte insatt i CG på CC, men är 5*BB raise mini raise? Vad är standard raise isåfall?

 

Standardopenraise ligger väl på 6*BB på 20/20, dvs 120.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte insatt i CG på CC, men är 5*BB raise mini raise? Vad är standard raise isåfall?

 

Standard är antagligen 120-160. UTG 100, betyder inget speciellt alls egentligen på CC imo. Random A eller suited connectors t.ex. Tror jag får medhåll av de flesta om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte insatt i CG på CC, men är 5*BB raise mini raise? Vad är standard raise isåfall?

 

100 är den minsta raisen du får se från tidig pos, ovanligt liten faktiskt. Normalt är 120-160 ostraddlat av min erfarenhet. Delvis pga standard betsizing som det inte är helt ostandard att få in 250bb pf med AK.

 

edit: missade tidigare svar. Får på nytt inse att jag är överflödig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker förmodligen gå in o höja runt 120 imorrn så ni vet. Funtar lite på 50/50 men tror jag överlåter det till lite mer high stakes som PK och Sexyterran...

 

Edit: Har på känn att jag inte kommer vinna en enda hand typ...

 

Men om du får AA då? Det är ju en hand som passar bättre mot få motståndare och då vill man ju visa det liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har anledning att tro att AA/KK är en rätt stor del av hans HD, och AK för splitt, vilket ytterligare drar ned ditt värde. Men det intressantaste är inte vilken HD han sitter på, utan vad du får syn av. AA/KK, absolut. AK också. AQ? AJ? AT? Nja.. Om han är en bra grinder så kommer han inte betala av jättemycket mot en trebet pre, bet-shove flop utan TPTK eller bättre. Alltså får du syn av bättre, fold av sämre. Detta hade varit fine, om du hade haft anledning att försvara mot en massa drag, men det har du knappast på denna torra bräda.

 

Om du istället synar så har du fina chanser att få in pengar från en del av de händer som han foldar mot en push på floppen men som han tycker fortfarande känns bra efter att du bara synat. AQ till exempel. Plus en och annan bluff som du snappar av.

 

Läste det här igen i ljuset av den info jag totalmissat i tråden. Det blir ju lite knasigt, men typ liknande resonemang kan nog göras gällande ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En limp i tid pos följt av en re raise(av samma person) är oftast stål har jag fått erfara.

Inte många som gör det spelet med sc, 22-JJ, KQ osv osv

 

Iofs lite svårt att folda AK på den floppen.

 

Det är rätt förekommande att spelare limpar stål i tidig pos på CC om bordet är aggro dock så ÄR det inget särskilt bra spel eftersom man exponerar sig för mycket mer risk på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker förmodligen gå in o höja runt 120 imorrn så ni vet. Funtar lite på 50/50 men tror jag överlåter det till lite mer high stakes som PK och Sexyterran...

 

Edit: Har på känn att jag inte kommer vinna en enda hand typ...

 

Hur känner vi igen dig och hur mycket cash tar du med dig???? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du får AA då? Det är ju en hand som passar bättre mot få motståndare och då vill man ju visa det liksom.

 

Jag får inte AA, men om det mot alla odds skulle hända, kommer jag göra något spektakulärt av den. Typ ströbetta med flit, så att det blir syn...

 

Hur känner vi igen dig och hur mycket cash tar du med dig???? :mrgreen:

 

Har tyvärr inte bestämt kvällens outfit ännu, men jag kommer nog inte gå in och chocka med en alltför fiskig utstyrsel(kostym). Ej heller bestämt hur mycket pengar jag är redo att spendera. Nu stämmer inte detta, men jag vill ändå citera SuperTequila. Min plånbok har inga hål...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vad är syftet med att höja på CC egentligen? Man definerar inte händer, man driver inte ut folk ur potten, det ända man åstadkommer är större potter. Fattar egentligen inte varför en del regs sitter och 7xar en massa luft i det här spelet. Man verkar ju inte behöva balansera sin range särskilt mycket med tanke på att det blir showdown var och varannan hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Med allt trixande pre-flopp känns det som att åtminstone fi2 sitter med stål. Jag tycker det är konstigt spelat av honom (fi2) att limpa med AA när fi1´s manöver markerar att han kommer få en syn av honom (den gör ju också så att senare pos är lite försiktigare med en raise). Men limp raise pre brukar ju vara farliga och båda Fi trixar lite väl mycket och verkar vilja bygga stor pott pre.

 

Att syna på floppen undrar jag om det ger så mycket. Kommer det ingen K så kommer man att stå i samma läge igen fast ha lite mer pengar i potten.900 bet i en 2300 pot skriker ju också styrka ( + hero säger sig ha tight image).

 

Jag skulle nog kunna folda denna men gräma mig rejält. Det känns som att man är uppe mot 2 händer som är JJ, QQ, KK, AA, AK (eventuellt AQ och lägre pocket på fi1). Känns som att man kommer sluta all in och i bästa fall hoppas på splitt. (Finns där något flush draw för Hero?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med allt trixande pre-flopp känns det som att åtminstone fi2 sitter med stål. Jag tycker det är konstigt spelat av honom (fi2) att limpa med AA när fi1´s manöver markerar att han kommer få en syn av honom (den gör ju också så att senare pos är lite försiktigare med en raise). Men limp raise pre brukar ju vara farliga och båda Fi trixar lite väl mycket och verkar vilja bygga stor pott pre.

 

Att syna på floppen undrar jag om det ger så mycket. Kommer det ingen K så kommer man att stå i samma läge igen fast ha lite mer pengar i potten.900 bet i en 2300 pot skriker ju också styrka ( + hero säger sig ha tight image).

 

Jag skulle nog kunna folda denna men gräma mig rejält. Det känns som att man är uppe mot 2 händer som är JJ, QQ, KK, AA, AK (eventuellt AQ och lägre pocket på fi1). Känns som att man kommer sluta all in och i bästa fall hoppas på splitt. (Finns där något flush draw för Hero?)

 

tack för att du avslutar analysen Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...