Gå till innehåll

Snyggast?  

41 medlemmar har röstat

1. 1. Snyggast?

• Vanessa Marcil
      11
    • Jessica Alba
      18
    • Carola
      12

Recommended Posts

• Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Funderar starkt på att byta till SnG och MTT. Jag blir ständigt påmind om hur CG är så fel för mig, jag kommer på mig själv att tänka fel och ibland spela jävligt sinnessjuk poker. Är inte alls trygg med att blindsen stannar på en och samma nivå hela tiden. Jag tänker/spelar så mycket bättre i SnG's och MTT's och tycker ju t o m att det är så mycket roligare, så man kan ju undra varför jag spelar CG:roll: .

Nej fan jag har bestämt mig, SnG's race och MTT's är det enda jag kommer spela hädanefter, CG är inte mitt spel riktigt.

Duger boss för SnG's? Vet inte om jag ska satsa på DoN eller SnG..? Hjälp?!

Postad

Duger boss för SnG's? Vet inte om jag ska satsa på DoN eller SnG..? Hjälp?!

Beror på hur högt du tänker spela, är väl inget nätverk som är optimalt för Sng men det beror nog på hur många Sng du vill ha igång samtidigt. Nöjer du dig med ett litet antal bord så kan det funka på låg level.

Postad
Beror på hur högt du tänker spela, är väl inget nätverk som är optimalt för Sng men det beror nog på hur många Sng du vill ha igång samtidigt. Nöjer du dig med ett litet antal bord så kan det funka på låg level.

Oops kanske borde nämnt det, sorry. 5-10Euro nivå och 4 bord som max samtidigt. Kommer antagligen öka antalet bord one by one, så vad rekommenderar du/ni?:-)

Postad

Usch vad dåligt:cry: , Jag får ta och hitta något, tack för hjälpen:-).

Är det någon som vet vilket mobilt bredband som är bäst för en som bor i Karlskoga?

Postad

Det blir DoN & MTT som jag kommer spela hädanefter. Klarar jag inte av DoN i en längre tid så ska jag testa SnG. MTT kommer alltid spelas för det är ju klart den roligaste formen=)

Postad
Jag blir ständigt påmind om hur CG är så fel för mig, jag kommer på mig själv att tänka fel och ibland spela jävligt sinnessjuk poker. Är inte alls trygg med att blindsen stannar på en och samma nivå hela tiden.

Jag är nyfiken på hur du menar med inte trygg. Vad föredrar du? Att blindsen snabbt går upp så att ni till slut måste flippa om vem som är "bäst"?

Postad

För mig som är en extrem tiltbomb och gärna skottar flitigt så är det väldigt farligt att spela CG, då jag gärna höjer stakesen lite ibland(ofta). I MTT och SnG anpassar jag min strategi efter hur andra spelar i förhållande till blindsökningen vilket jag är "bekväm" med. Alla börjar med lika mycket i marker, man kan inte gå ifrån bordet och sätta sig på ett 5 gånger så dyrt bord med samma marker, utan alla ska försöka överleva bäst de kan. Och jag kan:twisted: .

Dessutom spelar jag bättre och gör inte om samma misstag två gånger, eftersom att jag tycker det är extremt roligt med turneringar och försöker ständigt bli bättre, medan i CG känns det bara som att jag står och stampar:-( . Att flippa om vem som är bäst är väl mer aktuellt i turbos, vilket jag undviker.

Postad
För mig som är en extrem tiltbomb och gärna skottar flitigt så är det väldigt farligt att spela CG, då jag gärna höjer stakesen lite ibland(ofta). I MTT och SnG anpassar jag min strategi efter hur andra spelar i förhållande till blindsökningen vilket jag är "bekväm" med. Alla börjar med lika mycket i marker, man kan inte gå ifrån bordet och sätta sig på ett 5 gånger så dyrt bord med samma marker, utan alla ska försöka överleva bäst de kan. Och jag kan:twisted: .

Dessutom spelar jag bättre och gör inte om samma misstag två gånger, eftersom att jag tycker det är extremt roligt med turneringar och försöker ständigt bli bättre, medan i CG känns det bara som att jag står och stampar:-( . Att flippa om vem som är bäst är väl mer aktuellt i turbos, vilket jag undviker.

Ett par intressant poäng där. Men om du skottar i CG så måste du ju jämföra med att skota i MTT och SnG. Det lär ju inte gå så bra om du börjar spela turneringar med inköp på halva bankrullen.

Poker är ett maratonlopp, inte ett sprintlopp ;-)

Sen är det ju helt rätt att spela det man tycker är roligt/är bra på, beroende på målet för sitt spelande. Tycker man det är roligt med handboll är det ju dumt att spela golf.

Postad

Jag tycker inte att det går att jämföra skottning i CG och i MTT. Möjligtvis i SnG. Kör en satsning på DoN och jag tror att det blir ganska svårt att skotta i den spelformen. I MTT's spelar jag bättre som shortstack, för att det är så enkla beslut man gör, och som större stack blir man lite kreativ och spelar efter bordet sas. Alltså blir jag inte på någon nivå lika tiltfittig i MTT som jag blir i CG!

Och du har rätt;)

Postad

En dum fråga kanske, men jag har ingen aning om någonting som har med datorer/bredband att göra. På en hemsida står det för ett kontant mobilt bredband något i stil med "Månadssurf 249:- upp till 5GB!".

Vad betyder det? Att man inte får ladda ned/ladda upp mer än 5GB? Eller "laddar man ned" någon MB i sekunden/minuten när man bara surfar på låt säga pf.nu, eller glor på något youtube klipp?

Postad

Midnatt mellan fre-lör och lör-sön blir det liverapportering av Soni's MTT spel. Två turneringar ska spelas på FTP, och händer/tankar/svordomar kommer postas så mycket som möjligt, en liverapportering i sann valterego anda! Dock inte med 2h mellanrum. Se till att avboka eventuella bokningar, för det här kan inte missas!

Turneringarna som ska liras är:

2x $24+2 med 32k GTD.

Kommer antagligen starta några 135 rushturrar med $11+1 inköp. MISSA INTE!

Postad

Då är det dags, $24 32k GTD på FTP startar om knappa 20 minuter, mer info om antal startande vid start och uppladdningen. Startar en $30 5k GTD på pkr också för att vara lite omständig och variera mig lite, hörs snart.

Postad

Start! 510 kom till start, kanske pointless att skriva men ändå. Förstår inte poängen i att late regga, om man omöjligt inte kunnat regga i tid sas, men men, någon får gärna förklara för mig:)

Postad

Inte mycket som händer, känner lite på varandra, vissa kastar in alla sina marker for whatever reason, annars som sagt, noll action, blindnivå 2 och jag har kvar startstack.

Postad

Hitta AA UTG+1 höjer upp till BBx3 och får en 3-bet från spelaren direkt efter, 4-bettar då och han lägger, lika bra så här tidigt. har runt average än så länge.