Gå till innehåll

Soni LIVERAPPORT!!!!


Soni

Snyggast?  

41 medlemmar har röstat

  1. 1. Snyggast?

    • Vanessa Marcil
      11
    • Jessica Alba
      18
    • Carola
      12


Recommended Posts

Ok. Jag frågade eftersom jag själv inte är säker. 61k är inte lifechanging money direkt men ett par miljoner har potential för att vara det.

 

Jag hade förmodligen visat mina kort, om det ens är tillåtet vette fan, och hoppats på att FI gör detsamma. Finns lixom inte så många kombinationer jag är rädd för, så antagligen hade jag synat till slut ändå. Det ska dock inte spela roll hur många Tv-tittare där är, bara löjligt att vara mediehora imo. Värre än att agera efter sina känslor.

 

Nej iofs, men det är skillnad mellan 61k och 11k, plus ändrade lite, men det gör väl ingen skillnad. om det varit 61M och 11M, så är ju även 11M lifechanging, så antagligen samma beslut där eller? Syn alltså

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härlig dagbok! Har själv en son som snart fyller 3 och kan varna dig lite, vänta tills din dotter börja gå/springa, då orkar man inte med någon grind på kvällarna när dom har somnat utan man slänger sig på soffan helt utslagen ;-)

Mitt spelande minskade radikalt när sonen lärde sig gå men nu är han lite mer "självgående"

 

GL med liret!

 

Hahaha längtade tills hon börjar springa runder av sig själv tills du skrev detta:twisted:

 

Men det är väl skillnad när hon kan sitta på golvet själv med sina leksaker än när hon sitter i sina stolar och man ska ge henne varenda liten sak så att hon snällt kan kasta ned dem på golvet. Känner mig som en hund sometimes:-P

 

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soni, vad tycker du om everest poker? värt att sätta in 100$ och fixa bonusen, är det lätt att vinna osv? :)

 

Vet ej, skulle satsa på FT om du inte redan är reggad där, fixa rb och bonusen på 600% är la enkel att införskaffa during deras happy hours?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, du är så jävla mittiprick! förutom hello kitty som hon verkar hata?

 

-Varför har Lyon udda strumpor?

-Va?

-Han har olika strumpor på sig

-Har han?

-Ja

-Spelar roll? Vi är hemma och lattjar liksom

*Tjejen byter strumpor med sur min*

 

Ah trodde att alla mammor älskade hello kitty, där ser man:-)

 

Haha nu är du så jävla mitt i prick:lol: Känner igen det där så fint:lol:

Sen ska ungen ha skor på sig trots att hon inte ens kan sitta upp själv:-) T.o.m. under överdraget i vagnen då INGEN kan se!!!, varför skor då?? räcker väl med ett par tjocka strumpor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga barn än, tar nog några år.

 

Men, en sak som liknar er är min mamma. Har inspelat på film när jag var liten. Mamma satte på mig kläder. gick ut och leka i trädgården, min pappa skulle handla. Då vill jag såklart med och handla, då är min mamma tvungen att byta kläder på mig för jag ska köra och handla. Var väl 3-4 år högst då. Bara så komiskt på filmen då hon precis bytat om på mig och är verkligne tvungen att göra det igen bara för man ska iväg.

 

Lät kanske inte roligt men om man ser filmen flabbar man som fan :D

 

Haha precis så är det:-) tips: Skaffa en flicka, de är man mest rädda om:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant vill jag säga fold, fast i praktiken synar jag nog ändå. Svårt att sätta FI på en hand när han spelar så abrupt och staightforward. Tror det rör sig om ett så kallat nollsummespel i detta fallet. call or fold, I dont give a fuck.

 

Mvh

Dan

 

Wot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det finns inget rätt eller fel här. Både fold och syn känns bra, rent spontant.

 

edit: vafan är det för fråga? Hur ska du någonsin kunna motivera annat än syn?

 

Vet egentligen inte:shock: Undrar bara vad som är bäst, att riskera alla sina marker när det finns 3 andra spelare med väldigt små stackar, eller att "säkra" sig lite genom att folda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet egentligen inte:shock: Undrar bara vad som är bäst, att riskera alla sina marker när det finns 3 andra spelare med väldigt små stackar, eller att "säkra" sig lite genom att folda..

 

Det är ju bara det här: Han säger till dig "jag vill ge dig turneringen här och nu". Du säger "vänta ett tag, du verkar lurig, har du tänkt dra ut mig?".

 

Soni, jag hoppas för din egen skull att du inte missar en massa bra tillfällen att VINNA marker bara för att det finns en risk att du KAN FÖRLORA marker. I pengarna tex sitter du alltid och tänker "tänk vad fantastikt om två spelare till skulle åka så jag vann $1.78 till" eller är det mer "jag har 3ggr avg och en jättechans att vinna hela skiten"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara det här: Han säger till dig "jag vill ge dig turneringen här och nu". Du säger "vänta ett tag, du verkar lurig, har du tänkt dra ut mig?".

 

Soni, jag hoppas för din egen skull att du inte missar en massa bra tillfällen att VINNA marker bara för att det finns en risk att du KAN FÖRLORA marker. I pengarna tex sitter du alltid och tänker "tänk vad fantastikt om två spelare till skulle åka så jag vann $1.78 till" eller är det mer "jag har 3ggr avg och en jättechans att vinna hela skiten"?

 

Hade självklart synat i alla andra lägen, men iom situationen så undrade jag bara, det är givetvis inte så att jag lägger premium starthänder för att jag är rädd att förlora-.-. ni har missförstått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant vill jag säga fold, fast i praktiken synar jag nog ändå. Svårt att sätta FI på en hand när han spelar så abrupt och staightforward. Tror det rör sig om ett så kallat nollsummespel i detta fallet. call or fold, I dont give a fuck.

 

Mvh

Dan

 

Level?

Känns väl inte så viktigt att kunna sätta FI på en hand i detta läge...? ;)

 

 

 

 

Fistpump->slowroll->fråga FI vad han har i chatten->mer fistpumping->syn, syn och SYN

 

 

Kan inte komma något MTT-läge förutom i satelliter där det skulle bli aktuellt att lägga AA pre. Så stor edge har man väl aldrig att man "bör vänta in ett bättre läge"....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Level?

Känns väl inte så viktigt att kunna sätta FI på en hand i detta läge...? ;)

 

 

 

 

Fistpump->slowroll->fråga FI vad han har i chatten->mer fistpumping->syn, syn och SYN

 

 

Kan inte komma något MTT-läge förutom i satelliter där det skulle bli aktuellt att lägga AA pre. Så stor edge har man väl aldrig att man "bör vänta in ett bättre läge"....

 

Vänta in ett bättre läge är väl inte vad vi är ute efter. Snarare att vänta ut ministackarna så att de slår ut varandra eller slås ut av de större. Iofs kanske mer aktuellt om de haft 2-3BBs istället för 10. Men jag har ändrat uppfattning, syn varje gång. Hade dock blivit rejält tiltad om CL drar ut och de mindre stackarna får way mer betalt än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta in ett bättre läge är väl inte vad vi är ute efter. Snarare att vänta ut ministackarna så att de slår ut varandra eller slås ut av de större. Iofs kanske mer aktuellt om de haft 2-3BBs istället för 10. Men jag har ändrat uppfattning, syn varje gång. Hade dock blivit rejält tiltad om CL drar ut och de mindre stackarna får way mer betalt än mig.

 

Tror du är lite fel ute i ditt tänk. Spelar absolut ingen roll hur stora/små shortisarna är.

 

 

Enda anledningen till att vi inte skulle syna där är för att vi tror det är högst sannolikt att vi kan hitta ett motsvarande läge med större EV+ efteråt. Om vi t.ex. "visste 100% säkert" att FI denna hand har TT och att han nästa hand kommer ha A9o medans vi har AA igen. I fall 2 är vi större favorit. Självklart helt orimligt och därför är det 100% syn i alla lägen.

 

 

 

Tänk istället följande exempel där du skulle kunna argumentera för en fold: Du vet 100% säkert att din motståndare har AKo när han pushar 100bb över din 3bb-raise med TT. Synar du? Beslutet att syna är ju EV+ men här skulle vissa argumentera att du har "så stor edge" att du inte behöver köra 55-45 flippar för att komma långt i turren. Du anser dig kunna hitta bättre lägen, lägen där du är mer än 55%. Typ: "Vill du ha 20 kr nu om det innebär att du riskerar att inte få 50 kr om 5 minuter?"

 

 

Finns redan trådar om detta, minns en där "Rebonius" och "Förre", båda framgångsrika MTT-spelare, argumenterade för respektive ståndpunkt. Typ: "Tournament life" vs. "Beslut med EV+".

 

Spelar du "oändligt antal turrar" ska du självklart alltid ta EV+-beslut men eftersom din MTT-verkligheten inte är oändlig (och du kanske inte kan se ditt MTT-spel som en enda lång MTT där du omedelbart kan hoppa på nästa likvärdiga MTT om du åker ut) går det att argumentera för att vika i marginella lägen om du anser dig ha stor edge på motståndet och därmed värdera "tournament life".

 

Generellt skulle man kunna hävda att du på de lägsta nivåerna inte ska behöva "köra 55%-flippar för att vinna" medan du i dyrare turrar måste ta tillvara på minsta EV+ du kan hitta.

 

 

I ditt AA-exempel spelar det dock ingen roll om det är 10 cent eller $5k buy-in. Synen är lika given i båda fallen eftersom du aldrig kommer ha så stor edge att du kan säga nej till 80%-lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sambon jobbar och kommer hem om en stund, har klätt dottern i alla möjliga olika färger samt byxor som är vågrätt randiga, tillsammans med en tröja som är randig den också, men lodrätt, och ett par helt olika strumpor:-) Hon ser ut som en clown med andra ord, bara för att jävlas:-D Och för att hon ska inse att ingen bryr sig! Vi är hemma ffs ingen kommer se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, första sessionen efter dagboksstarten är avklarad.

Blev bara 104 händer jag hann med nu. Ska hålla minst 200 h's varje dag för att uppnå 6k händer i månaden.

 

5max NL20

Hands: 104

+E*12.13

BBs: +60.5

Sedan dagbokens start: +E*12.13

 

*Står för Euro givetvis, men hittar inte helvetesknappen på tangentbordet.

 

Känns bra än så länge, ska nog dra en session till ikväll. tjatja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har 28/0/0/0.0 agg 2.0 över bara 19 händer. Ingen större use alltså.

 

 

***** Hand History for Game 2099150395 ***** (Boss)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, March 26, 11:11:37 ET 2010

Table Table TH 1812 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: bosulik11 ( $19.40 USD )

Seat 2: bonbona ( $20.00 USD )

Seat 3: kluivert99 ( $20.00 USD )

Seat 4: Soniiii ( $33.56 USD )

Seat 5: KILLBILL21 ( $10.00 USD )

bonbona posts small blind [$0.10 USD].

kluivert99 posts big blind [$0.20 USD].

KILLBILL21 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Soniiii [ Ah Th ]

Soniiii raises [$0.90 USD]

KILLBILL21 calls [$0.70 USD]

bosulik11 folds

bonbona folds

kluivert99 folds

** Dealing Flop ** [ Jh, Ts, 3h ]

Soniiii bets [$1.05 USD]

KILLBILL21 calls [$1.05 USD]

** Dealing Turn ** [ Kd ]

Soniiii checks

KILLBILL21 bets [$2.10 USD]

Soniiii ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...