Gå till innehåll

El Helado get backs on top (FL SH)


El Helado Patata

Recommended Posts

Nu får ni sluta. Allvarligt talat. Spelade ett nattpass för jag kan inte sova och på 300 händer har jag förlorat ytterligare $600. På netbooken idag har jag spelat 550 händer, wtsd på 35% och w$sd 34.6%. Jag börjar nästan fundera på om det är något övernaturligt på gång. Jag har aldrig haft såna här siffror i hela mitt liv. Jag har aldrig förlorat såhär många rivers.

 

K8s på K87, btn turn 5, river A. Han sitter med A5. Jag har 9x och flopp kommer 962 med 2 spader. Han cappar mig med T7o och drar såklart en T på river. Jag sitter med AK och 3bettar pre och flopp kommer 35T2K emot en superitalianofisk på 67/0 och han sitter med AA och jag måste raisa river. Det finns verkligen inget jag kan göra. Så jävla tråkigt med poker just nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 323
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Damn! En bra dag :). Idag vann jag i störd takt och hade sån siffror som jag har önskat nu i 2-3 månader. 480 spelade händer och wtsd 42.6% och won 59%. Vann 514$, ÄNTLIGEN att man får korten med sig och inte kämpa i uppförsbacke.

 

Vinner för övrigt nästan hela tiden på netbooken, det är skumt alltså. Kanske itne finns några keyloggers installerade på den :P.

 

Kanske måste plugga imorgon+tisdag tyvärr men sen kommer jag inte ha mycket i skolan förrens mitten av januari. Sweeet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt få in lite mer goa bet/3bets i mitt spel (på turn) ett tag men inte blivit så mycket av den varan men här fick jag in en go

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($211)

BB ($394)

BTN ($144)

 

Dealt to Hero Q:heart: Q:spade:

 

BTN raises to $10, Hero raises to $15, fold, BTN calls $5

 

FLOP ($35) 2:heart: 2:club: 7:diamond:

 

Hero bets $5, BTN raises to $10, Hero calls $5

 

TURN ($55) 2:heart: 2:club: 7:diamond: 5:heart:

 

Hero bets $10, BTN raises to $20, Hero raises to $30, BTN calls $10

 

RIVER ($115) 2:heart: 2:club: 7:diamond: 5:heart: K:spade:

 

Hero bets $10, BTN calls $10

 

BTN shows 7:club: 9:club:

(Pre 22%, Flop 12.3%, Turn 4.5%)

 

Hero shows Q:heart: Q:spade:

(Pre 78%, Flop 87.7%, Turn 95.5%)

 

Hero wins $133

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[WHINE]

Bestämde mig för att köra ett litet gött pass, låg plus typ $200 för att sen halka ner till -50$ och sen chillade jag lite och drog ett pass till. Det blev bajs och jag slutade -610$ för dagen, 1119 händer och wtsd på 41.5% och w$sd på 46.2%. Jag glömde liksom varför jag tog och chillade några dagar, jag springer ju värre än satan!

[/WHINE]

 

 

Fick dock en royal, blir väl typ 13e i ordningen eller nåt i den stilen. KJs floppade AKT och turnade en go Q för rajjan! Börjar bli lite tröttsam men whatever. Då sätter detta gränsen för 3/6 ett tag även om jag precis fick lite RB och skit. Ena undantaget blir om jag 1-2tablar på netbooken. Så, nu var det bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[WHINE]

Förlorade tyvärr $500 idag igen, nästan allt var i en enda pott på 10game (5/10 $) på PLOn där jag shovade all in vs en superfisk 270$ effektiva stacks som 59% fav vs hans pissiga 9high flushdraw + bottenpar och han fiskade ur. Fixed limit gick jag back på $60 efter några rätt sura händer, floppade topset 2 ggr och varje gång kom det 4färg på brädet (utan att jag hade set med färgen) och sen förlorade jag en hyfsat dyr pott med KK vs 44 i blind vs blind på board som var i stil med T42Q2, typ så blank som man kan tänka.

[/WHINE]

 

 

Gick igenom lite badugi innan idag, det är ganska nice ändå.. Finns ju en hel del värde på mixedgames borden märker man och är ju kul med lite variation. Märkte förresten idag att full tilt har en rush mobile-klient i betatesting och det är ju sick nice! Såg också att de hade 2/4$ NL på rush nu och jag förstår inte varför de bara har 1/2 fixed igång samt 0.5/1 PLO. De borde för övrigt stänga ner full ring fixed på rush (eller rent allmänt) för nu är det ju typ få spelare på båda. Nåväl.

 

Hursomhelst i PLOn så var jag nog lite för mycket av en showdownmuppet tidigare och jag känner att jag har hittat en bättre balans nu igen och förhoppningsvis blir det mindre swings :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[WHINE]

Kör lite 2tabling på eftermiddagskvisten och känner igen mönstret. Kör 10game och vinner sakta men säkert upp mig i skillgamsen (alla med fixed-struktur) för att få in skiten i bigpot gamsen, nästan alltid som stor favvis för att bli utdragen. Iofs var väl detta rätt standard men om man skulle kunna sätta cash på att jag vinner en sån där hand skulle jag gärna sätta emot.

 

Fast i just denna hand har jag ju absolut sämst EQ i men klart det är korrekt att 3betta AA där och jag är väl ingen PLO-expert men måste vara komplett omöjligt att folka AA med sånt stack-to-pot-ratio på en sån perfekt flop J62 rainbow?

 

Men 10game är kul, får börja med en kortare stack eller nåt så man inte kör alltför deep på bigbet-rundorna. Är fortfarande lite rädd för NL 2-7 men får helt enkelt köra imbatight men samtidigt är det väldigt lätt att säga. När du sitter med typ 86532 och nåt aggro hetsar så kanske det är svårt att försöka hitta en tight fold bara för att du egentligen bestämt dig för att tighta till dig. Nåväl, vi får helt enkelt se, kanske blir att läsa lite supersystem för 2-7 NL.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Full Tilt

Hero ($202)

BB ($76.50)

UTG ($268)

CO ($52.25)

BTN ($526)

 

Dealt to Hero A:diamond: 4:spade: 2:diamond: A:heart:

 

UTG raises to $7, CO raises to $19, fold, Hero raises to $66, BB raises to $76.50 (AI), UTG calls $69.50, CO calls $33.25 (AI), Hero calls $10.50

 

FLOP ($281) 6:diamond: J:heart: 2:spade:

 

Hero bets $125 (AI), UTG calls $125

 

TURN ($533) 6:diamond: J:heart: 2:spade: Q:club:

 

RIVER ($533) 6:diamond: J:heart: 2:spade: Q:club: 5:club:

 

Hero shows A:diamond: 4:spade: 2:diamond: A:heart:

(Pre 20%, Flop 10.1%, Turn 3.1%)

 

BB shows 6:heart: 5:diamond: 4:diamond: 3:spade:

(Pre 27%, Flop 47.6%, Turn 31.3%)

 

UTG shows K:spade: J:diamond: 9:spade: Q:heart:

(Pre 28%, Flop 28.2%, Turn 53.1%)

 

CO shows T:spade: 2:club: A:club: J:spade:

(Pre 25%, Flop 14.0%, Turn 12.5%)

 

BB wins $278

UTG wins $251

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var typ en bra dag! Fast ändå inte. Men det spårade ur lite väl mycket i slutet, det kom helt stört med massa svår action på en och samma gång, det kändes som det var ett av de stressigaste stunderna nånsin faktiskt och jag tog nog några dåliga beslut. Låg +300$ och slutade -477$. Detta var på kontorspasset.

 

Hemma så började det lite segt, körde 10game och drog som sagt in lite gött på alla fixed och fick in det oundvikligt i PLO och torskade hela inköpet där. Spelade sen lite HU och det började faktiskt bra, vann $300 rätt snabbt. Sen kom en fisk och lira lite 5/10€ och det var stört hur gött hand träffade ett tag, han låg upp 500€ på mig som värst. Sen samlade jag krafterna och tog tillbaka allt det +120€ till av honom och fick lite sjyssta händer på 6max-bordet jämte (jag 2tablade) och vann $500 där. Slutade där typ +400$. Så det var typ ungefär vad jag tappade precis.

 

Slutade alltså +/-100$ för dagen, kanske blir lite plus då med RB. Haha, tjoho!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryter en rekordlång monolog med att säga: GL!:-D

 

Behöver det.

 

Förlåt för mitt whine, när pokergudarna gör december till en normal månad så lovar jag att sluta. Från och med nu ska jag lägga till [WHINE] i början och sen de läsare som inte jag redan skrämt iväg kanske kan se sen när mitt whine slutar genom avsaknaden av stämpeln

 

 

 

[WHINE]

Wow vilken sista session jag hade. Tappade typ $600 till. Nu ger jag snart upp. Kanske är nån jävla trojan eller nåt i datorn på kontoret för kan ju inte vinna nu. Nää, en eventuell trojan får vara rätt avancerad om den går in i RNGn på sidorna och ger motståndarna nötstege vs mitt topset eller top2. Idag har jag 41.7/46.6. Jag tror jag inte har träffat något drag på hela dagen. Fyfan vilken tråkig dagbok det här har blivit i december men jag har ju inte haft en enda dag med normala stats i princip. Går till showdown lika mycket som vanligt men förlorar fler showdowns än aldrig förr. Finns väl värre badbeats än att 3betta JJ pre, floppa AJ2 och turna K vs QTo och inte fyllas upp på rivern men det är verkligen standard. Hmm, vi ska se hur ofta jag vinner med set denna månaden. Okej, 38 set och vunnit 65.6%, tog oktober som slump och där vinner jag 75%. Först tänkte jag att staten var rätt ointressant men det är ju showdown-händer endast så det är ju ganska gött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens grej :). Möter en kille HU, han tar sit out och så skriver han

 

dude: brb

dude: mail

el helado - are you gonna answer your emails NOW?

 

(så kom han tillbaka)

så tog jag sit out och skrev;

 

im also gonna read my emails now

im gonna write one to mom, hang on

 

 

Då blev han tilt och stack. Kanske rätt rejält -EV att bli av med en HU-motståndare men det var helt klart roligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VICTORY!!!! Äntligen! En RIKTIG plusdag. Började dock smått katastrofalt, back 760$ på HU men sen tog jag igen hela skiten och 1750 händer senare sitter jag med +1050$ för dagen (bara Headsup 5/10$) och ett riktigt gött plus. Det blev pwning efter pwning och det var verkligen precis vad jag behövde. Lite tråkigt att många europeiska sajter ska ta en sån sjuk rejk för HU (1$) då det ju blir en påtaglig drop i WR på 5/10 men jag får helt enkelt se till att vinna lite så man kan spela högre :).

 

Märkte förresten att HU kräver rätt mycket mer i form av fokus, iaf på vissa sätt. T ex så var det en torsk som foldade emot CBets 14% på över 500 händer och jag kom på mig själv ibland när jag blev störd att jag ändå cbettade in i honom. Hursomhelst, kul med lite victory, krävs ju inte så många såna här dagar för att yberkatastrofala december ska bli plus liksom, om än med hjälp av RBn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så blev det en rejäl rebound idag, torskat 1070$ är jag rädd. Swingsen på HU är ju rätt rejäl och jag känner att det inte fanns så himla mycket jag kunde göra idag, var i princip 3 matcher som jag förlorade allt på och där fick jag inte korten med mig.

 

Ska lägga ner spelet för idag för internet är lite instabilt märker jag plus att jag är rätt trött efter gårdagen. Blir dock stor-grind i veckan, vi får se lite hur jag ska fördela spelet, kan bli lite av varje. 10game är kul, PLO känns lönsamt samtidigt som jag gillar FLHE HU och 6maxet ät ju min starka sida. Kanske blir 4 pass om dagen nu denna veckan nu när det inte är skola och sån skitl. Måste iofs köpa julklappar och sånt där nu men hoppas inte det tar för lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag skrev det eller inte men gjorde en 700 $ comeback igår. Idag har inte börjat så skoj heller. BLää, dessa händer skedde inom 3 min vs samma fi

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($261)

($93.25)

 

Dealt to Hero J:heart: 6:club:

 

raises to $10, Hero calls $5

 

FLOP ($20) 7:club: J:diamond: 6:diamond:

 

Hero checks, bets $5, Hero raises to $10, raises to $15, Hero raises to $20, raises to $25, Hero raises to $30, raises to $35, Hero raises to $40, raises to $45, Hero calls $5

 

TURN ($110) 7:club: J:diamond: 6:diamond: T:club:

 

Hero checks, bets $10, Hero calls $10

 

RIVER ($130) 7:club: J:diamond: 6:diamond: T:club: 5:diamond:

 

Hero checks, bets $10, Hero calls $10

 

shows K:diamond: 2:diamond:

(Pre 61%, Flop 34.6%, Turn 20.5%)

 

Hero shows J:heart: 6:club:

(Pre 39%, Flop 65.4%, Turn 79.5%)

 

wins $149

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($215)

($137)

 

Dealt to Hero K:spade: A:diamond:

 

raises to $10, Hero raises to $15, raises to $20, Hero raises to $25, calls $5

 

FLOP ($50) T:club: J:heart: A:heart:

 

Hero bets $5, calls $5

 

TURN ($60) T:club: J:heart: A:heart: 7:spade:

 

Hero bets $10, raises to $20, Hero raises to $30, raises to $40, Hero calls $10

 

RIVER ($140) T:club: J:heart: A:heart: 7:spade: 8:heart:

 

Hero checks, bets $10, Hero calls $10

 

shows Q:spade: K:club:

(Pre 24%, Flop 91.1%, Turn 96.6%)

 

Hero shows K:spade: A:diamond:

(Pre 76%, Flop 8.9%, Turn 3.4%)

 

wins $159

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu är vi på plus!! Var en riktig seg HU-session som aldrig ville ta slut. Mötte en imbapassiv fisk som spelade 80/0 och donkade ut toppar och gick till SD 55% av flopparna och vann 70% av alla showdowns i 160 händer. Typ mest exploaterbara och lättspelade motståndarn ever. Låg ändå plus eftersom han var så imbafiskig men det var knappt och fick inte ett par som på typ 80 händer men sen började det lossna och jag fick hans $200.

 

Nu vill jag helst sova men har position på en 85vpipare på 6max och tänkte dra en Rome här i soffan medans man väntar. Gött med lite spelplus igen! Går bra att spela headsup hemma, ligger bra plus rent i allmänhet här, har antagligen med antalet bord att göra. Btw, tiltdemon släpper en ny version snart som jag tipsade programmeraren om, den känner av hur många bord man har uppe och ger än 3 min att stänga ner borden innan man blir locked down. Asvärt. Men har varit rätt duktig med det i december men är alltid gött att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BLää! Usch vilken avslutning på sessionen. Förlorade 500$ emot en störd torsk över en match på 400 händer så gick han till SD 51% och vann 54%. Inget stört men det var en rätt lång match och den mest irriterande handen var nog en av de allra sista. Nåväl, bra spelat av mig idag, är nöjd trots att jag backade 350$ på spelet.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) Replayer

($454)

Hero ($130)

 

Dealt to Hero 4:diamond: A:club:

 

Hero raises to $10, raises to $15, Hero calls $5

 

FLOP ($30) 7:spade: 7:club: Q:club:

 

bets $5, Hero calls $5

 

TURN ($40) 7:spade: 7:club: Q:club: A:spade:

 

bets $10, Hero raises to $20, calls $10

 

RIVER ($80) 7:spade: 7:club: Q:club: A:spade: K:club:

 

bets $10, Hero calls $10

 

shows 6:club: 8:club:

(Pre 45%, Flop 50.3%, Turn 18.2%)

 

Hero shows 4:diamond: A:club:

(Pre 55%, Flop 49.7%, Turn 81.8%)

 

wins $99.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swingsen. Vann 400$ rätt tidigt men nu sitter jag emot en turkisk fisk och det är så fruktansvärt frustrerande, han är upp 490€ vs mig, han har ärligt talat haft toppar nu typ 80% av alla SDs på 220 händer. Jag synar ner honom med andrapar och tänker "nää men han kan väl inte ha toppar nu igen?" och blir lika förvånad när han visar sina seminuts. Han har vunnit 58% av alla SDs som sagt efter 225 händer.

 

Edit:

 

När ska jag få göra den här på någon?

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $8(BB)

($269)

Hero ($540)

 

Dealt to Hero 8:spade: Q:club:

 

Hero raises to $16, raises to $24, Hero calls $8

 

FLOP ($48) 3:diamond: 2:spade: Q:spade:

 

bets $8, Hero raises to $16, calls $8

 

TURN ($80) 3:diamond: 2:spade: Q:spade: 8:diamond:

 

checks, Hero bets $16, calls $16

 

RIVER ($112) 3:diamond: 2:spade: Q:spade: 8:diamond: 9:diamond:

 

checks, Hero bets $16, raises to $32, Hero calls $16

 

Hero shows 8:spade: Q:club:

(Pre 56%, Flop 90.6%, Turn 90.9%)

 

shows J:spade: T:heart:

(Pre 44%, Flop 9.4%, Turn 9.1%)

 

wins $175

 

Är väl iofs säkert superstandard om man grindar HU men jag har ju inte riktigt vant mig än. Vann iofs 100 BBs på turbotid för några dagar sen men nu känns det mest frustrerande att inte få några kort till någon som går till showdown i typ varje hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är back 613€ nu emot superomegatorsken och var glad en stund för att jag faktiskt fick något bättre än tredjepar men självklart blir man rivrad i en hyfsat stor pott, gött att han väljer att pumpa turn istället för flopp...

 

Sen direkt efter denna handen så sticker han. Fyfan va nice!!

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($211)

($503)

 

posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero 2:spade: K:club:

 

raises to $10, Hero calls $5

 

FLOP ($20) K:heart: 6:diamond: J:diamond:

 

Hero checks, checks

 

TURN ($20) K:heart: 6:diamond: J:diamond: 2:club:

 

Hero bets $10, raises to $20, Hero raises to $30, raises to $40, Hero raises to $50, calls $10

 

RIVER ($120) K:heart: 6:diamond: J:diamond: 2:club: 9:diamond:

 

Hero bets $10, raises to $20, Hero calls $10

 

Hero shows 2:spade: K:club:

(Pre 21%, Flop 6.1%, Turn 61.4%)

 

shows A:diamond: K:diamond:

(Pre 79%, Flop 93.9%, Turn 38.6%)

 

wins $159

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuuung! Såna här måste man vinna någon gång om man vill ha en hygglig WR. Inget superfarligt dock

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($139)

Hero ($336)

UTG ($707)

UTG+1 ($69.21)

CO ($280)

BTN ($392)

 

Dealt to Hero A:diamond: K:spade:

 

fold, UTG+1 calls $5, fold, BTN raises to $10, SB raises to $15, Hero raises to $20, UTG+1 calls $15, BTN calls $10, SB calls $5

 

FLOP ($80) 7:club: K:heart: 4:diamond:

 

SB checks, Hero bets $5, UTG+1 raises to $10, BTN calls $10, SB folds, Hero raises to $15, UTG+1 calls $5, BTN calls $5

 

TURN ($125) 7:club: K:heart: 4:diamond: 6:heart:

 

Hero bets $10, UTG+1 raises to $20, BTN folds, Hero calls $10

 

RIVER ($165) 7:club: K:heart: 4:diamond: 6:heart: J:club:

 

Hero checks, UTG+1 bets $10, Hero calls $10

 

UTG+1 shows 7:spade: 6:spade:

(Pre 41%, Flop 21.6%, Turn 81.8%)

 

Hero shows A:diamond: K:spade:

(Pre 59%, Flop 78.4%, Turn 18.2%)

 

UTG+1 wins $182

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ouuuch

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

($240)

Hero ($365)

 

Dealt to Hero A:club: K:heart:

 

Hero raises to $10, raises to $15, Hero raises to $20, raises to $25, Hero raises to $30, calls $5

 

FLOP ($60) 7:spade: A:heart: 9:heart:

 

checks, Hero bets $5, raises to $10, Hero raises to $15, calls $5

 

TURN ($90) 7:spade: A:heart: 9:heart: J:heart:

 

bets $10, Hero raises to $20, calls $10

 

RIVER ($130) 7:spade: A:heart: 9:heart: J:heart: 8:spade:

 

bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows A:club: K:heart:

(Pre 74%, Flop 84.2%, Turn 86.4%)

 

shows A:spade: T:heart:

(Pre 26%, Flop 15.8%, Turn 13.6%)

 

wins $149

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa inträffar med mindre än 2 sekunders mellanrum. I översetthanden är fi SUPERFISK

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) Party

SB ($221)

BB ($371)

UTG ($135)

CO ($470)

Hero ($126)

 

Dealt to Hero K:heart: K:diamond:

 

UTG raises to $10, fold, Hero raises to $15, fold, BB calls $10, UTG calls $5

 

FLOP ($47) 2:diamond: Q:diamond: 2:spade:

 

BB bets $5, UTG raises to $10, Hero raises to $15, BB calls $10, UTG calls $5

 

TURN ($92) 2:diamond: Q:diamond: 2:spade: T:diamond:

 

BB bets $10, UTG calls $10, Hero raises to $20, BB calls $10, UTG calls $10

 

RIVER ($152) 2:diamond: Q:diamond: 2:spade: T:diamond: 3:spade:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $10, BB calls $10, UTG calls $10

 

BB shows 2:heart: 5:heart:

(Pre 19%, Flop 82.7%, Turn 73.8%)

 

UTG shows Q:heart: K:spade:

(Pre 9%, Flop 8.7%, Turn 4.8%)

 

Hero shows K:heart: K:diamond:

(Pre 72%, Flop 8.5%, Turn 21.4%)

 

BB wins $179

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($190)

BB ($141)

UTG ($155)

CO ($383)

BTN ($258)

 

Dealt to Hero 7:club: 7:heart:

 

fold, CO raises to $10, fold, Hero raises to $15, BB calls $10, CO raises to $20, Hero calls $5, BB calls $5

 

FLOP ($60) 7:spade: J:diamond: A:heart:

 

Hero bets $5, BB calls $5, CO calls $5

 

TURN ($75) 7:spade: J:diamond: A:heart: 6:diamond:

 

Hero bets $10, BB calls $10, CO calls $10

 

RIVER ($105) 7:spade: J:diamond: A:heart: 6:diamond: 2:club:

 

Hero bets $10, BB folds, CO raises to $20, Hero raises to $30, CO raises to $40, Hero raises to $50, CO raises to $60, Hero calls $10

 

CO shows A:diamond: A:club:

(Pre 80%, Flop 95.7%, Turn 97.7%)

 

Hero shows 7:club: 7:heart:

(Pre 20%, Flop 4.3%, Turn 2.3%)

 

CO wins $223

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär sparar man cash när man åker på setups!

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($282)

BB ($126)

UTG ($354)

CO ($185)

BTN ($197)

 

Dealt to Hero T:heart: 8:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $10, BB calls $5

 

FLOP ($20) 2:spade: Q:heart: T:spade:

 

Hero bets $5, BB calls $5

 

TURN ($30) 2:spade: Q:heart: T:spade: T:diamond:

 

Hero bets $10, BB raises to $20, Hero calls $10

 

RIVER ($70) 2:spade: Q:heart: T:spade: T:diamond: K:spade:

 

Hero checks, BB bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows T:heart: 8:club:

(Pre 51%, Flop 3.5%, Turn 15.9%)

 

BB shows 2:club: 2:diamond:

(Pre 49%, Flop 96.5%, Turn 84.1%)

 

BB wins $87

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[WHINE]

Det är såna här händer TexasLimitKing fyller upp på river..

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($122)

Hero ($555)

UTG ($152)

CO ($200)

BTN ($489)

 

Dealt to Hero Q:spade: Q:heart:

 

fold, CO raises to $10, fold, SB raises to $15, Hero raises to $20, CO calls $10, SB calls $5

 

FLOP ($60) J:heart: T:heart: Q:club:

 

SB bets $5, Hero raises to $10, CO raises to $15, SB raises to $20, Hero calls $10, CO calls $5

 

TURN ($120) J:heart: T:heart: Q:club: 4:spade:

 

SB bets $10, Hero calls $10, CO calls $10

 

RIVER ($150) J:heart: T:heart: Q:club: 4:spade: K:spade:

 

SB bets $10, Hero folds, CO calls $10

 

CO shows J:diamond: K:club:

(Pre 25%, Flop 8.5%, Turn 3.4%)

 

SB shows A:spade: K:heart:

(Pre 75%, Flop 91.5%, Turn 96.6%)

 

SB wins $167

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[WHINE]

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($327)

BB ($220)

UTG ($775)

UTG+1 ($17.50)

CO ($643)

BTN ($265)

 

Dealt to Hero K:spade: K:heart:

 

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $10, BB calls $5

 

FLOP ($20) 5:heart: 3:spade: J:diamond:

 

Hero bets $5, BB calls $5

 

TURN ($30) 5:heart: 3:spade: J:diamond: 7:club:

 

Hero bets $10, BB calls $10

 

RIVER ($50) 5:heart: 3:spade: J:diamond: 7:club: 7:diamond:

 

Hero bets $10, BB raises to $20, Hero calls $10

 

Hero shows K:spade: K:heart:

(Pre 80%, Flop 90.3%, Turn 88.6%)

 

BB shows 7:heart: 9:heart:

(Pre 20%, Flop 9.7%, Turn 11.4%)

 

BB wins $87

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår låg jag plus en del men sen gick allt söder med sjukaste setupsen och jag gick ifrån +500$ till -550$ 2tablandes och jag stör mig så fruktansvärt på halvokej regs som är running så fruktansvärt sick. Thereshegoes och BubblesMcGee är två av dessa som måste ha ätit upp en leprechaun och hittat tvåhundra fyrklövrar eller nåt i den stilen.

 

Nåväl. Idag spelade jag lite HU och det började också bra men sen blev det sick och är back ca 350$ efter 600 händer. won at sd på 40.8% är hyfsat lol headsup. Var några helt sicka händer men jag känner att denna bloggen blivit så fruktansvärt mycket sämre i december (eftersom jag förlorar varje dag och bara postar badbeats).

 

Såhär ser det ut i december;

 

Spelat 23 dagar, vunnit 5 dagar och alltså förlorat 18 dagar. Spelat 9000 händer hemma (mycket HU) där jag låg några tusen $ plus sen några dagar men är nu back och har stats 43.3/46.9% och på kontoret vet jag inte riktigt vad mina stats är, där kör jag mest 6max så det är nog runt 39/48 efter typ 20k händer. Allt tyder på att jag gör massa fel men ärligt talat känns det som jag spelar sjukt bra. Multitablar nästan aldrig nu, går igenom cardrunnersvideos mer än vad jag brukar och egentligen är det bara det faktum att jag inte vinner några potter som räknas. Tidigare under dåliga perioder (och gud vet att jag haft svackor) har jag alltid haft hyfsat normala stats, jag har haft WTSD på runt 38-41% och vunnit 49-53% men nu har jag nästan varje dag i december stats på won at sd på under 50%, ganska ofta en bra bit under.

 

Goaste handen var nog när jag cappade AA pre, flopp K62 (flushdraw) och cappade floppen 3way turn kom 3, river 3 och killen satt med A3o. OFF!!! Såna massiva händer vill man gärna vinna för dagarna för mig är nuförtiden +/- 75 BBs (jag har ju tiltdemon) och några potter på 20-30 BBs gör ju en stor skillnad för ditt resultat.

 

Funderar på att ta en paus för resten av året, inse att det här pokeråret var det sämsta hittills (även om jag hade en timlön som iaf slår att jobba på mcdonalds). Framförallt var det misslyckat eftersom jag inte krossade några nivåer, 2009 så krossade jag ju iaf 5/10 och 10/20 över ett stort sample men gjorde superkorkade skott på 50/100, 100/200 och kanske att jag en gång spelade 200/400 där jag förlorade hur mycket som helst (jag gick bara upp när det var superfisk online så ja, jag hade edge och på den sidan var det samma spelare som spelade på 25/50 och 100/200). Så med lite bättre BR-management hade det året var jäkligt bra. Så var det mestadels inte med 2010.

Positiva saker med 2010:

*Tilt/BRmanagement. När jag började denna bloggen i mars skulle jag tro så var det som jag startade om ifrån början och skulle jobba mig upp. Jag fick radikalt ner i nivåer, lägre ner än jag har nånsin spelat på 3 år (5/10 har varit min lägsta nivå) och även om jag gjorde några kortfattade miniskott så höll jag mig faktiskt till de där låga nivåerna och grindade upp min rulle sakta men säkert. Och när jag vann tog jag inte vinsten direkt till ett högre bord.

 

Tiltdemon kom också som en skänk ifrån ovan och jag kände att det var helt awesome. Inte så mycket för att jag spelade odisciplinerat när jag förlorade utan för mitt humör. Sen jag har använt det har jag inte mått dåligt över att förlora förutom nu då i december men jag tror alla skulle bli påverkad av denna streak och jag känner mig mest påverkad av den typ nu när jag skriver eller kanske när jag skriver i min dagliga bokföring och ser de röda siffrorna.

 

En annan sak som är positivt är att jag har återfått respekt för pengarna och nivåerna. 5/10 kändes tidigare som en utfyllnadsnivå men att efter ha spelat på 3/6 och 2/4 en del så känns 5/10 nästan som högt igen.

 

*Streakrecovery

Efter jag startade bloggen efter att ha torskat 120k har jag faktiskt vunnit en hel del. Sjukt mycket mindre än vad jag skulle hoppats på men tillräckligt för att säga att jag gjort en stark comeback och hittat tillbaka till ett vinnande spel. Det känns lite ironiskt att säga det men jag tror faktiskt denna process har gjort att jag numera omöjligt kommer tappa ett vinnande LÅNGSIKTIGT spel. Det betyder inte att jag inte kommer ha badstreaks, såna kommer alltid komma men jag har lärt mig känna igen när dåliga streaks påverkar mitt spel och jag har insett att jag lurat mig själv lite när jag kör 6bord eller fler för när jag gör det känns det som jag hänger med och spelar A-gamet men när man kört färre bord så inser man att det inte alls är A-gamet man har kört och liksom märker flera händer där man antagligen hade gjort annorlunda.

 

Jag tror man lätt kan köra 6bord utan att tappa särskilt mycket edge alls men nästan aldrig under en coldstreak och framförallt så klarar man det bara när man är extra pigg.

 

*Fyra raka plusmånader :)

Det borde vara standard verkligen men augusti-november hade jag 4 raka plusmånader. Det är ju nåt plus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog modifiera mitt statement. Kommer nog spela poker i december men blir nog rätt sparsamt med den saken.

 

Testar just nu full tilt rush i android-mobilen det funkar ju sjukt bra. Det är ju egentligen rätt sick hur nice det skulle vara med mobilkompatibla klienter och en sjukt stor ny marknad. Rush lämpar ju sig extra väl också eftersom man kan dra en liten session på 10 minuter utan att det är helt värdelöst.

 

Hoppas bara de kan styra upp lite roligare spel än imbalowstakes FL, 10game rush 5/10 hade varit awesome :). Lär dock aldrig hända men iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...