Gå till innehåll

El Helado get backs on top (FL SH)


El Helado Patata

Recommended Posts

Tjena. Tänkte starta en liten minidagbok. Det ska handla om hur jag ska byta inriktning, gå ner massa i nivå och (åter)bygga upp en stor bankrulle med bra disciplin, med disciplin som nyckelord.

 

Har spelat FL $5/10-30/60 dagligen i 4 år och hade runt 3 BB/100 i över 100k händer, därefter svängiga resultat i 200k till att ha blivit tom förlorande i kanske 200k (har inte databasen här) trots att min tableselection blivit extremt bra. Downstreaken har hållt på ungefär samtidigt som en jobbig personlig period och nu är den nog mestadels över och så hoppas jag också min downstreak ska vara.

 

Det finns inget tvivel i världen att jag haft jobbigare streaks statistiskt sett än de flesta grinders jag har sett men det betyder inte att jag inte har feta problem. Mitt stora problem är disciplinen, just nu har jag inte råd att skotta men ändå är det så svårt att inte ta platsen precis bredvid Mr Superfish som spelar typ 88/0 på 25/50 finns ledig. En +EVgamble men -EV ur BR-perspektiv. Spelade för många bord innan också plus att jag numera spelar så mycket på autopilot att jag slänger bort rätt mycket bets lite överallt.

 

Funderade igår första gången på att fråga om stejk (en självkänslomässigt jobbig tanke) men pratade lite med folk och kom fram till att min rulle fortfarande egentligen klarar av spel på nivåer där timlönen fortfarande är bra. 5tablar jag med en 1 BB/100 winrate på 3/6 så bör jag tjäna runt 650 kr/h med 60% rakeback.

 

Så! Tanken då? Kan bryta ner det i punktformer.

  • Gå ner i antalet bord. Absoluta maximum är 6 st fulla 6max bord. Det beror lite på vilken sajt, boss är t ex sjukt jobbigt att multitabla medans ipoker är det inte med minimaxmod etc. Tänkte dock börja 4tabla tills jag visar lite mer vinst.
  • Gå ner i nivå. Tänkte försöka hålla mig till att bara spela 3/6 tills jag vunnit kanske $1000. Tråkigt eftersom rejken är så hög där men har ju ändå sjysst RB.
  • Spela in videos i princip varje dag. Finner att detta är verktyget no 1 för att ta sig ur en dålig period. Kanske inte ens lägger upp dom men bara effekten av att spela bättre och tänka högt höjer min WR sjukt.
  • Bara 6max FL SH - Inget HU vs superfisk, inget mixed games. Inget sånt på ett bra tag. Möjligt att jag startar bord men minst 90% av allt spel ska vara 5-6handed FL SH.

 

Hjälpmedel

  • Tiltdemon - Nya addonen till holdem manager gör att jag kan ställa in stoplosses osv. Tror det är sjukt lätt att lura sig själv att man spelar okej medans man egentligen inte gör det. Tänkte sätta denna på typ en paus så fort jag är ner 75 BBs, även om jag kanske ändå spelar bra (vilket är fullt möjligt) så tänkte jag pausa ändå.
  • Camtasia - Blir en jävla massa film. Spelat med inspelning i 2 dagar nu och känner att jag spelat sjukt bra.
  • Placemintlås - Placemint är en programvara som tilear upp alla pokerbord. Tänkte använda placemint så jag nästan omöjligt kan spela mer än x antal bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 323
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GLGL

 

...antar det betyder att du lägger ner omaha-projektet?

 

Nej verkligen inte men samtidigt vill jag fokusera på att få mitt vinnande spel tillbaka och lägger därför PLO på is till det ordnat upp sig. I framtiden tänker jag mig dock att spela FL HE, PLO och mixed games i stor utsträckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, cool, glgl som sagt.

 

 

En fråga angående Tiltdemon, blev sjukt intresserad men lyckades inte installera. Fel-mess vid installation som avbröts. Har 8.3 installerad och tankade 1.2.

 

Har du fått till det? Verkar ju för bra för att vara sant....

 

Själv hade jag problem med 1.1 och kunde inte installera men 1.2 funkade faktiskt felfritt. Morny brukar dock vara rätt snabb på att svara så jag skulle skriva till honom eller skriva i forumet så lär du får svar samma dag.

 

Ska testa själva funktionaliteten i programmet ikväll. Hoppas iofs att jag inte når min stoploss men vem vet :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen på nya projektet började helt okej kan jag tycka. Satte mig vid 2 st 5/10 bord och 2 st 2.5/5 bord och förlorade rätt snabbt $300 och förlora typ 9 av 9 showdowns och sen tänkte jag "Jag skulle ju spela 3/6?". Så tog en paus, käkade lite och satte mig på andra bord. Tog igen allt utom 35$ och rejkade kanske $200 så gjorde en vinst på typ 600 SEK med RB. Hade varit kul med en spelvinst men får tänka att jag faktiskt plussade en del BBs.

 

Spelade in lite filmer men jag tror underhållningsvärdet på dessa är rätt lågt, kände att jag inte var riktigt på prathumör och så var det rätt mycket standard situationer. TiltDemon verkar vara rätt buggigt, jag kunde inte stänga av skiten! Datorn blev så himla seg med inspelning och tänkte först att det var just TiltDemon som laggade eftersom det är brukar funka rätt bra och det var då jag insåg att det inte gick att stänga av. Mailade dock supporten och lär väl få svar rätt snart, HM-gubbarna är bra.

 

Spelmässigt så tycker jag alltid att jag spelar sjukt bra när jag väl spelar in en film och jag tror jag spelade ungefär så bra som man kunde. Och när jag inte spelade jättebra så insåg jag det iaf och noterade. Tänkte speciellt på en hand men vet inte om jag kan ta den ifrån minnet så att det verkar sammanhängande.

 

Hade iaf AQs 3bettade en fisk och BB cappar. Flop kommer 532 och BB bettar, fisk synar och jag synar med. Turn kommer en tvåa eller trea och BB checkar, fisk betar och jag funderar. Jag tänker att BB har AK i princip 100% eftersom han hade bettat sin övriga cappingrange. Jag vet också att han kommer syna om jag synar liksom. Detta är vad jag tänker men ändå får jag för mig att syna för gutshotten för split vid 4a, ässet för att dra till nästbästa handen och det innebär 3 outs att vinna. Fiskigt som fan när jag egentligen vet att mina outs aldrig är särskilt rena.

 

Känns ändå som jag är på rätt väg och imorgon ska jag vinna feta pengar. Hade jag tänkt :).

 

EDIT: Hade inte hunnit bokföra för dagen och så kom jag på att jag torskade lite på Absolute också. Då blev det en helt negativ dag, blää!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag pluggade jag lite och sen var det grind. Jag har nästan ställt in mig på att förlora nuförtiden men känner mig ändå rätt nysugen ändå. Känns som att jag är på god väg, iaf mentalt. Kom till kontoret vid halv tio och käkade lite subway medans jag kollade på high stakes poker och jag tänkte att jag inte direkt uppskattar det egentligen eftersom jag tycker no limit är så himla tråkigt. Det enda som är kul är ju att höra tablebanteret och så stort underhållnignsvärde är det inte heller. But I digress...

 

 

Så jag drog igång grinden och det började direkt bra. Hade position på en yberfisk som också spelade katastrofalt postflop och jag tog hem några sjyssta potter som blev ovanligt stora för att han pumpade dom rätt fiskigt. Minns att jag drog in en go pott med QQ när vi floppade TJx och han hade KJo. Jag 3bettade turn och han cappade och jag började bli orolig över att jag hade blivit utdragen. Så var inte fallet och jag var glad.

 

 

Sen var jag running good rätt hårt på UB och vann hela $300 på ett enda 3/6 bord. Förlorade lite på andra sidor men slutade dagen ändå med +175$ efter 123 minuters spel. En kort dag men kul att hitta plusset och drog ändå in 1700 kr med RB, en helt ok timlön :).

 

 

Känner att jag kan 6tabla rätt bra egentligen och börjar känna att 4 bord känns segt, spelar jag in film så bör 6 bord funka alldeles utmärkt men jag tänker inte gå dit riktigt än. Kanske dock slänger in ett femte bord om jag tycker det går långsamt. Fick förresten ut lite pengar ifrån lite olika sidor och nu kan jag sätta in och spela på ipoker, boss, ongame så nu slipper jag rejka bort mer än jag måste. Varför möta fisk på FTP/Pokerstars med en skitdeal när man kan möta yberfisk med bra RB?

 

 

Imorgon blir det antagligen mycket mer spel, men känns som jag ändå vill hålla det lite lagom, 4-5 timmar blir nog bra. Godnatt boyz.

 

Förresten, jag tänkte att jag kunde göra upp en liten preliminär stegrings-stege :). Denna baserar sig på intjänade pengar sen start på bloggen. Detta förutsätter för övrigt frekvent inspelning. Ska inte sjunka ner i autopiloten.

 

Just nu är jag iaf +1600 SEK sen start den 15 mars.

 

+3000 SEK > 5 bord är okej

+6000 SEK > 6 bord är okej

+15 000 SEK > 5/10 är okej

+50 000 SEK > 8/16 är okej

+75 000 SEK > 10/20 är okej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är väl ingen jättekul dag. Jag spelade bara 3/6 o 2.5/5 och jag förlorade 879$ och -157 BBs. Min WTSD var på 40.1% och min W$SD var på 41.4% efter 942 spelade händer. Jag har tidigare haft dåliga streaks (stora sådana) men jag aldrig att jag hade så låga siffror. Värst var det på Full Tilt där jag torskade $416 på 226 händer vs lite superfisk. Värsta handen var kanske denna

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB) Replayer

SB ($359)

BB ($166)

Hero ($89.50)

CO ($253)

BTN ($99)

 

Dealt to Hero K:heart: K:club:

 

Hero raises to $6, fold, fold, SB calls $4.50, BB calls $3

 

FLOP ($18) 8:diamond: T:heart: 6:club:

 

SB bets $3, BB raises to $6, Hero raises to $9, SB raises to $12, BB folds, Hero calls $3

 

TURN ($48) 8:diamond: T:heart: 6:club: A:diamond:

 

SB bets $6, Hero calls $6

 

RIVER ($60) 8:diamond: T:heart: 6:club: A:diamond: T:spade:

 

SB bets $6, Hero calls $6

 

SB shows J:spade: T:diamond:

(Pre 16%, Flop 21.6%, Turn 11.4%)

 

Hero shows K:heart: K:club:

(Pre 84%, Flop 78.4%, Turn 88.6%)

 

SB wins $69

 

Jag har lite HHs som jag gärna skickar till någon som är sugen. Vore så grymt tacksam för feedback men ärligt talat känner jag inte mycket ånger för dagens spel. Några lite halvlösa 3bets pre kanske som kanske lika gärna kunde varit folds men annars inget. Ska nog ta några dagars paus nu. Kanske går igenom mitt spel men blir nog inget nytt sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där dagen jag förlorade 980$ nånting spelade jag förresten 2 bord i sängen när jag kom hem och vann faktiskt $400. Det fick mig att tänka lite, kan man liksom vinna $400 på att 2tabla i en 90 minuter så svänger det egentligen så fort att jag inte behöver känna mig dålig.

 

Spelade igår och förlorade 550$ till och spelade in en video där jag förlorade typ 80 BBs på en timma, inte världens bästa spel och tappade fokus lite men nästan allt skulle jag kalla vinnande spel. Var en hand som var extremt suspicious med T8s när jag floppade par+gutter i en pott som blev bloatad preflop som eventueltl var rätt fiskig men ni får avgöra.

 

Hursomhelst 4-5tablar jag i en timma på engelska och håller på att producerar filmen i Camtasia just nu och tänkte lägga upp den efter jag har gymmat. Vore kul med feedback.

 

EDIT: Mina stats för igår var förresten WTSD% 37.3% och won 46.5% vilket återigen är rätt rejält mycket tråkigare än mina normala stats som lifetime ligger runt 40/50.5. Dvs, går mer sällan till showdown och vinner också mer sällan, en kombination som är konstig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. La upp en film över natten men gick visst inte för folk att ladda ner videos på megaupload över 1gb så jag måste fixa till detta på något sätt. Är det någon som har några tips på camtasia-inställningar så inte filerna blir helt huge? Ska man byta codec eller räcker det med att byta framerate osv? Någon som har några rekommenderade settings som är bra kvalite men liten filstorlek?

 

Förlorade för övrigt 125 BBs igår till. Var bland det mest lol i världen. Spelade in en film på det. Bästa var nog när jag körde lite HU medans jag startade upp ett bord och jag 3betta preflop med KT, flopp kommer 8T3 och vi cappar floppen, turn A och river A och jag möter A2o. Fantastiskt.

 

1/2 - Here I come

Ska förresten gå ner på 1/2 nu ett bra tag och om jag är breakeven med 60% RB så blir timlönen på 167 kr/h (6tablandes) och tror det är möjligt att vinna upp till 3 BB/100 och isf blir timlönen där runt 400. Så 6h per dag, 6 dagar i veckan med 300 kr/h (bra scenario) så har jag ca 10k per vecka utan swings som ger mig dåligt samvete. Bör gå snabbt att gå upp trots att jag då börjar köra i princip microstakes.

 

Tiltar mgi förresten rätt hårt att jag SKULLE kunna casha ut 1800$ på expekt nu på stubben men gör jag det får man ju en kass cashback% utan ska nog vänta tills jag rejkat ca 10-12k så jag kan få en sjysstare rate. Blir för övrigt svårt när jag bustar hela tiden, lol :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är väldigt resultatorienterad? fan vad tråkigt High Stakes skulle vara om dom spelade Limit

 

Svårt att inte påverkas av mina resultat när man förlorar så mycket som jag gör nu. Eller vad är din poäng?

 

Fixed limit holdem är otroligt mycket roligare och intressant än no limit holdem. Framförallt om man jämför dagens games. Skulle hellre se färg torka än att spela i ett 6max game där ingen har VP$IP över 24% och det är högst spel på 2 gator i 98% av alla händer. Riktigt tråkigt.

 

EDIT: Fixed limit är för övrigt inget som ska spelas fullring, så nää, du har väl rätt angående highstakes-kommentaren. Om de spelade in när de lirade andy beal på $20 000/$40 000 FL HU däremot, där hade vi snackat bullar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Lördags)

Hmm det höll på att bli en bra dag! Spelade lite 1/2 och vann faktiskt $130 rätt snabbt och uttökade till 250$. Floppade 2 st nutflushar 4-5vägs när jag pumpade preflop med

AKs och vann två stora potter där, riktigt nice. Sen kanske mitt spel började avta lite och träffade inte så himla bra så slutade tyvärr -45$ spelmässigt. Lite tråkigt då det

började bra men så är det ju ibland. Blev dock ett till pass i sängen och vann ca 200 dolares och vi har en plusdag och ca 2000 SEK! Ja!

Funderar på om jag ska införa nån bra rutin när ajg spelar mer än 5h per dag. Typ spela 2h först och sen måste jag börja andra passet med att spela in en video eller nåt i den stilen.

 

Funderar förresten också om netbook+1-2bord + film är ett vinnande koncept, tror jag är plus typ $1000 där på låga nivåer på typ bara 1000 händer. Troligen är det bara rungood men ändå :).

 

Spanade in lite winrates för de som vunnit bäst på 1/2 och det verkar som 2 BB/100 är fullt möjligt även om de största plussarna låg på typ +1.3 BB/100. Rejken är ju så hög på 1/2 att den långsiktiga winraten givetvis sjunker i form av BBs.

 

(Söndags)

Tjoho!!! Idag har jag ägt upp 1/2 och drog in sköna 134 BBs. Började bra och jag har nog aldrig träffat så gött. Jag missade väl typ 2-3 bra draws men satte typ resten och vann i ett pace av 10.6 BB/100, helt sick var det. Var också mest på eurobord så det blir ju 40% extra vinst. Känns jättekul att jag faktiskt kan vinna även om jag hade önskat att jag träffat så väl några dagar tidigare där jag spelade på 3/6 och 5/10, men man kan inte få allt :).

 

Spelet på 1/2 är väl generellt rätt horribelt men jag blev lite överraskad när jag fann mig själv på ett bord med 5 TAGs. Är lite mindre aggressivt och lite mer exploaterbart såklart. T ex så var det jättemånga som openlimpade på SB och höjde upp en 100% range och de bara checkcall check/fold och jag drog några bluffar som jag oftast skulle blivit nersynad på högre upp som faktiskt funkade, folk synar helt enkelt ner för lite med ace highs och låga par. Var också några superspews jag såg när folk 3bettade in min flushdraw med rätt illa händer och jag har för mig att jag blev nersynad av en nisse med T5 (utan färg) på typ AK5Q8 med 4färgsbräda. Kul att jag har 2 raka plusdagar nu och det är också kul att jag faktiskt tjänat bra med pengar på 1/2.

 

Imorgon blir det nog en del spel och jag tänkte försöka sätta in på merge och dra igång lite bord där. Är ju asgrym programvara och tydligen kommer merge öka med uppskattade 500% i trafik då massa cake-skin ska flytta, det ser jag verkligen fram emot :). Vet inte om jag har skrivit detta innan men alla som spelar på ipoker/stars/party/cereus/full tilt måset verkligen ladda ner tablescan turbo. Det är så snabbt och gött program asså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, googlade på "tablescan turbo" och kom till deras hemsida, -det verkar som om man kan ladda ner betan? vet du var?

 

Din blogg är helt ok och följa, även om jag inte är någon fixlimit spelare. Känner igen ditt nick från tidigare, har du inte också haft/ har ett bonusforum också? Kommer ihåg att du hade en rolig blogg där.

 

-skickar ett PM angående ett av dina tidigare inlägg.

 

 

//Max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, googlade på "tablescan turbo" och kom till deras hemsida, -det verkar som om man kan ladda ner betan? vet du var?

 

Din blogg är helt ok och följa, även om jag inte är någon fixlimit spelare. Känner igen ditt nick från tidigare, har du inte också haft/ har ett bonusforum också? Kommer ihåg att du hade en rolig blogg där.

 

-skickar ett PM angående ett av dina tidigare inlägg.

 

 

//Max

 

Tja. Vad nice! Jo, jag är väldigt aktiv på bonusforum och skriver denna blogg där också. Kände bara för att få så mycket input som möjligt.

 

Du kan ladda ner tablescan turbo på deras hemsida under "download"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Lördags)

Imorgon blir det nog en del spel och jag tänkte försöka sätta in på merge.

 

Läste om det tidigare på pokersitescout.

Vet du när det är tänkt att flytten skall ske ? Har ett gammalt carbon konto dammandes någonstans :).

Edit/ Kul att det går bra vet genom bonusforum sen långt tillbaka att du brukade spela långt högre typ 30-60 och så.

Lycka till med upswingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste om det tidigare på pokersitescout.

Vet du när det är tänkt att flytten skall ske ? Har ett gammalt carbon konto dammandes någonstans :).

Edit/ Kul att det går bra vet genom bonusforum sen långt tillbaka att du brukade spela långt högre typ 30-60 och så.

Lycka till med upswingen.

 

Jepp 10/20 till 30/60 har varit mitt standardgame i typ 3,5 år. Hade sen en 40k$ downswing eller nåt i den stilen och klart det känns tufft för självkänslan att gå ner imba-lågt men kände att jag behöver bara gå ner så lågt att jag inte får dåligt samvete över att förlora 100 BBs en dag. Det har ju börjat bra och tjänat 2k första dagen och 4k andra dagen så snart är vi förhoppningsvis tillbaka :)

 

Vet tyvärr inte något om nåt datum för flytten :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev ett litet blogginlägg på datorn men har den inte här så tänkte skriva om dagens spel. Var väl ärligt talat rätt ofokuserat spel för jag fick en liten mindfuck precis innan jag började spela och sådär. Förlorade 115 BBs men detta är en ganska onödig förlust egentligen.

 

Spelade förresten lite PLO på låga nivåer denna gång. Spelade 221 händer och lyckades hamna 420 BBs (dvs $425) under mitt EV, ganska högt tempo alltså. Fortsätter mitt runbad där alltså, kul att jag fick in skiten så bra dock (+225$ förväntat) och mitt PLO-game är väl iaf rätt okej när jag inte multitablar. Eller njaa, det är fruktansvärt dåligt egentligen när det kommer till värdering av semibra händer typ låga färger, låga tvåpar osv men jag ser ju folk betala värre än jag liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol på denna potten for ovrigt.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $1(BB) IPoker

SB ($31.15)

BB ($26.09)

UTG ($71.51)

CO ($110)

Hero ($96.44)

 

Dealt to Hero K:heart: Q:diamond:

 

UTG calls $1, fold, Hero raises to $2, fold, BB raises to $3, UTG calls $2, Hero calls $1

 

FLOP ($9.50) 5:diamond: 9:heart: T:diamond:

 

BB bets $1, UTG calls $1, Hero raises to $2, BB calls $1, UTG calls $1

 

TURN ($15.50) 5:diamond: 9:heart: T:diamond: J:spade:

 

BB bets $2, UTG raises to $4, Hero raises to $6, BB raises to $8, UTG calls $4, Hero calls $2

 

RIVER ($39.50) 5:diamond: 9:heart: T:diamond: J:spade: 9:diamond:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $2, BB calls $2, UTG calls $2

 

BB shows A:spade: J:club:

(Pre 39%, Flop 36.0%, Turn 0.0%)

 

UTG shows 7:heart: 8:spade:

(Pre 24%, Flop 29.5%, Turn 0.0%)

 

Hero shows K:heart: Q:diamond:

(Pre 36%, Flop 34.6%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $44.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go syn.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $1(BB) IPoker

SB ($18.25)

BB ($85.27)

UTG ($147)

CO ($42.82)

Hero ($127)

 

Dealt to Hero J:diamond: K:diamond:

 

fold, CO raises to $2, Hero raises to $3, fold, fold, CO raises to $4, Hero calls $1

 

FLOP ($9.50) 3:heart: 8:club: 7:spade:

 

CO bets $1, Hero calls $1

 

TURN ($11.50) 3:heart: 8:club: 7:spade: 2:spade:

 

CO bets $2, Hero calls $2

 

RIVER ($15.50) 3:heart: 8:club: 7:spade: 2:spade: 3:diamond:

 

CO bets $2, Hero calls $2

 

CO shows 9:club: T:spade:

(Pre 33%, Flop 47.2%, Turn 29.5%)

 

Hero shows J:diamond: K:diamond:

(Pre 67%, Flop 52.8%, Turn 70.5%)

 

Hero wins $18.53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag spelat rätt lite senaste men mest har det gått bra/okej. Jag 2tablade på netbooken i fredags och det började jättesegt och jag tappade typ 30 BBs men sen började jag träffa toppar och grejer och fick betalt som en gud. Plussade totalt $300 på 2/4 och kände mig som kung. Tappade dock $200 idag, började spela bra och sen när jag insåg att jag inte kunde träffa något så gick väl koncentrationsförmågan ner rätt rejält. Har ju lagt in lite omaha-spel som jag kanske nämnde, tycker jag var rätt grym när jag hamnade 4,5 inköp under mitt AllinEV på 220 spelade händer på $0.5/1. Omaha är kul fast mest kul när det går bra, något som det inte gör just nu även om det är normala PLO-swings liksom. Känner att jag bör fokusera på att lappa ihop FL SH-liret först innan jag börjar satsa något större krut på PLO.

 

Men kul är iaf att jag ändå ligger plus 1600 SEK för april, får inte ha några mer minusmånader nu asså, får tragla 0.5/1 eller whatever om det blir så riktigt illa.

 

Kollade förresten hur jag ligger till på netbook+tv-spelet. Ligger plus ganska exakt $1000 på netbookens spel senaste 40 dagarna (ungefär när jag började grinda hemma) och ser alltså riktigt bra ut :). Klonk givetvis men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Walla bros! Har inte spelat sådär jättemycket, dåliga pokerresultat har fått mig att vilja byta riktning och har faktiskt haft den lugnaste grindperioden på länge, latjat runt lite och spelat några tusen händer i april men väldigt chill, tänkte satsa på högskoleprovet på lördag. Insåg btw att det nog är lite enklare än vad jag först trodde, får man 18 av 20 i snitt så är man på gränsen till 2.0. Gjorde lite prov hemma och känns som man kan prestera bra men antagligen är min paj dygnsrytm största hindret.

 

Iaf så hade jag spelat rätt lite och gått upp lite 2/4 och kört få bord och började bra, sen fick jag råpisk en dag och innan idag låg jag +1000 SEK med RB för april. Inget jättebra resultat men iaf plus :), hade nog lagt ner 5-10 timmar där så iaf svensson-lön.

 

Idag körde jag lite till och kött fifan vilket pass igen. Har hittat tillbaka en stor del av spelet känner jag nu när jag gått ner lite bord men finns fan inget jag kan göra dagar som denna. Spelade 650 händer på netbooken och förlorade månadsplusset men finns ärligt talat inget jag kan göra när mina stats är på WTSD 40 och W$SD på 42% igen. Hade ju några dagar där jag faktiskt hade W$SD över 50% och tänkte att jag kunde börja träffa men det var bara en dag. Btw, jag har några sjukt goa badbeats ifrån idag i riktigt feta potter men jag lyckades faktiskt dra ut KK en gång med mina QQ på rivern, det var kul.

 

Hursomhelst så är spelet inte särskilt bra, framförallt känner jag mig lite torskig med att spela mina oträffade highcards (dvs mest ace highs). Känns jävligt mycket att jag försöker hitta 1-2 händer som FI kan bluffbetta rivern på och så fort jag gör det drar jag en fisksyn. Spewfaktorn är dock sjukt jävla svårkvantiserbar. Checksynar jag turn och checkar river till dom så är det så sjukt svårt att bedömma hur stor del av deras händer som de försöker dra till med en bluff i. Särskilt när det är nån vekpassiv mupp som går till SD mycket. Det är också väldigt svårt att lista ut hur stor del av deras händer med svag SD-value som de checkar bakom och bettar ut.

 

 

Säg att jag raisar på BTN med AT och flopp K82. Jag bettar och får en syn ifrån lösvek BB. Turn 6 och jag bettar och får en syn. River typ 3 och han donkar? Gör han det med endast en rivrad 6a och hur stor del egentligen av hans Q9/JT/79s (många torsk synar deffo en turn i det läget) väljer han att donka ut med? Borde mitt standardantagande vara att han checkar en 8/6/3/2 eller är någon av dessa händer också donkkandidater? Hursomhelst så kände jag att jag hade bättre koll innan och var "in the zone" medans nu känner jag mig lite vilse i såna spots.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...