Gå till innehåll

El Helado get backs on top (FL SH)


El Helado Patata

Recommended Posts

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

($442)

Hero ($130)

 

Dealt to Hero 9:diamond: 9:spade:

 

Hero raises to $10, calls $5

 

FLOP ($20) 9:club: 6:diamond: 8:club:

 

checks, Hero bets $5, raises to $10, Hero raises to $15, calls $5

 

TURN ($50) 9:club: 6:diamond: 8:club: A:club:

 

bets $10, Hero raises to $20, calls $10

 

RIVER ($90) 9:club: 6:diamond: 8:club: A:club: T:diamond:

 

bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows 9:diamond: 9:spade:

(Pre 71%, Flop 73.0%, Turn 68.2%)

 

shows A:heart: 7:club:

(Pre 29%, Flop 27.0%, Turn 31.8%)

 

wins $109

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 323
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha, humor. -1077$ efter 2004 händer och 39.7/46.0. Helt jävla stört. Avslutade passet när 99 torskade vs A7o när vi cappade pre och cappade flopp 968AT och får ta nya tag imorgon.

 

Ska förresten räkna på lite equities osv och köra lite mixed games. Hittade nämligen lite info där och ska checka lite skit. Kommer pwna 7/8game rätt snart alltså :). Blir ju lite mindfvck ibland med typ hi/lo-spelen när det är shorthanded, känns som det finns en del edge att hämta där om folk väntar på typ 3 låga när det är HU och chansen att det ens blir en low är halvslim. Vi får se helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Vaknade 6:30 efter typ 3 timmars sömn och var helt stört pigg. Brukar alltid kunna somna om men kände direkt att det inte skulle hända. Precis fått igång de flesta pokerprogrammen på nya datorn så satte mig i soffan och ville testa skiten. Började först OK men sen kom en kille som jag förlorade 490$ HU på med 42/42 (det är helt enormt sick för att vara headsup när man ju ser floppen i 80% av alla händer) och sen åkte jag på en sjysst 1outare på rivern i en gigantisk pott.

 

Sitter med TT och jag cappar pre. Flopp kommer T32 med färgdrag ute och jag bettar, minns ej vad som händer på flopp men potten är nice och turn kommer 4 och river 2. Ja, ni kan väl räkna ut vad han har. Killen är 61/14 för övrigt så jag 8bettar honom på river så det blir dyrt. Nej, nu måste jag till skolan. Skönt ändå att komma upp astidigt, rätt gay iofs att jag gör det just idag eftersom det lär bli en awesome kväll inatt och jag lär ändå supa till, vara upp till tidigast 4 och sova länge bakfull imorgon. Men ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Setupsss. Helvete vad mycket setups det varit den senaste tiden. Igår spelade jag riktigt bra hela dagen och förlorade 700$s efter en helt CP HU-match där killen hade wtsd 44% och w$sd på 79% efter 130 händer. Nåväl, har fortfarande en bra bra månadslön men jag skulle väldigt gärna vilja ha min RB, har några k$ på ingång plus att några är skyldiga mig pengar men de är jättesega.

 

För övrigt är jag arg att jag inte ställde ner mina 5 odiskade glas för städerskan (som diskar antingen lördag eller oftast söndag) i tid och jag nu får diska dom där jävlarna själv.

 

Btw, om någon har nån sorts uträkning på vad blackcardshopen är värd på full tilt så vore det kul att se. Vad jag förstår drar de bort en viss del av din utsläppta bonus ifrån din RB men vore kul att veta ungefär vad totala RBn blir.

 

Hursomhelst så funderar jag på att köra lite lägre resten av månaden bara för jag känner mig som en liten fegis just nu.

 

PS: Märkte precis att helgen på ipoker är rakefri upp till $500. Nästan lite sugen på att dra en hårdgrind där men det där nätverket har dött rätt rejält asså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo folk. Tror jag ligger plus en del nu för dagen efter en siiick run vs 2 superfish 3handed där jag vann typ varje hand och plussade 150 BBs på det bordet själv. Kollar runt i forumet och har för mig att det fanns "poker på heltid" men jag hittar ärligt talat inget. Jag vill ju styra upp att resa iväg typ november-januari till typ thailand, los angeles eller nåt gött och det känns mest som det är retards som oss pokerspelare som har pengarna men framförallt tiden att göra nåt sånt. Ingen som är sugen på nåt?

 

En viss geek vill dra en månad till vegas eftersom han var så run good där (;)) men jag vill inte åka dit så tidigt inpå och framförallt tänkte jag att nästa gång jag åker till vegas så ska jag ta med en fetare rulle och framförallt ligga + så mycket att jag inte har några problem att torska 10k$ eller whatever.

 

Men hursomhelst, om nån är sugen på thailand eller liknande så hojta gärna till alternativt att länka till nån tråd. Gjorde en forumsökning på thailand och det var inte så lyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Schyst dagbok du har. :)

 

Hur gör du med tablesetupen på dina skärmar när du sitter på 10+ siter och väntar?

 

Kul att du frågar! Ställde precis in en awesome setup på min HTPC hemma och känner att det är gött. Har 2 stora bord och 8 små och så kan jag plugga/läsa medans jag väntar på action.

 

På kontoret har jag en 30"+20" skärm och har typ 20 småbord på den mindre skärmen och sen när jag får action så drar jag fram bordet till den stora skärmen. Använder placemint så det hela går rätt gött och lägger sig i jämnstora bord så man slipper resizea och hålla på vilket är rätt segt annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du frågar! Ställde precis in en awesome setup på min HTPC hemma och känner att det är gött. Har 2 stora bord och 8 små och så kan jag plugga/läsa medans jag väntar på action.

 

På kontoret har jag en 30"+20" skärm och har typ 20 småbord på den mindre skärmen och sen när jag får action så drar jag fram bordet till den stora skärmen. Använder placemint så det hela går rätt gött och lägger sig i jämnstora bord så man slipper resizea och hålla på vilket är rätt segt annars.

 

Låter nice!

 

Får du plats med 20 placemint slots på din 20" eller kör du typ 9 slots och 2-3 i varje stack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter nice!

 

Får du plats med 20 placemint slots på din 20" eller kör du typ 9 slots och 2-3 i varje stack?

 

Jag har inte riktigt fixat perfekt där, sen så typ är minsta storleken på ena sajten mindre än hos andra så typ om microgaming funkar bra med 20 slots så funkar inte merge för de förstorar upp lite ifrån slotsen och sådär. Jag funtar dock på att bära dit min 24"-skärm som jag inte använder längre och därmed få lite mer space men mitt grafikkort är så jävla kass på min kontorsdator att jag vet inte om mer pixlar kommer göra datorn superseg. Tycker den hackar upp sig ibland när datorn varit på för länge redan nu även om den egentligen har bra prestanda (förutom grafikkortet då som jag funderar på att köpa nytt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var nog den segaste dagen nånsin, inte resultatmässigt (jag vann några hundra dollarz) men rent allmänt. Satt ifrån typ 13-21 och kollade på serier och väntade på HU-motståndare. I slutet var jag så fruktansvärt seg att jag inte orkade köra mer än 15 händer emot folk som jag inte kände till. Alltså, jag gav dom 15 händer att visa på misstag som är större än dom jag gör. Kom typ 2 pers som jag kanske skulle spelat mer emot men var så trött i slutet att jag inte orkade.

 

Hursomhelst var det rätt nice som en avkoppling men jag skulle ta livet av mig om jag höll på så i en vecka. Att bara sitta på soffan en längre tid, oavsett om man tjänar pengar eller inte, fyfan.

 

Var på mitt nya gym nu med 24hacess och jag älskar det. Fatta att jag kommer bli biff nu! Fått rätt mycket bättre form det senaste men nu kommer jag bli imba-fit. Tänkte tom köra lite gay pilates och skit bara för att komma igång med saker som INTE är att lyfta vikter då kondition och rörlighet är på bottennivå just nu.

 

Så nu blir det lite matlagning och sen tror jag det blir en nattgrind, frågan är bara om det är på kontoret eller inte. Skulle vilja plugga lite (passar asbra medans jag väntar på HU-motstånd) men är också sugen på att dra till kontoret, hmm svårt val.

 

Förresten ska jag sätta upp något mål inatt typ liknande det jag satte upp innan jag åkte till vegas. Typ vinner jag x kronor innan y så drar jag iväg 3 månader och reser november-januari. Drar jag in x + 50k eller nåt så tar jag en månad extra. Fast iofs, 3 månader är nog mer än tillräckligt men tanken är ju också att hitta ett ställe där man kan grinda också. Får klura lite på nya målet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var nog den segaste dagen nånsin, inte resultatmässigt (jag vann några hundra dollarz) men rent allmänt. Satt ifrån typ 13-21 och kollade på serier och väntade på HU-motståndare. I slutet var jag så fruktansvärt seg att jag inte orkade köra mer än 15 händer emot folk som jag inte kände till. Alltså, jag gav dom 15 händer att visa på misstag som är större än dom jag gör. Kom typ 2 pers som jag kanske skulle spelat mer emot men var så trött i slutet att jag inte orkade.

 

Väntar du bara på 5/10? Är nog lite lättare att få action om du kan tänka dig lira lite lägre/högre.

 

Du borde nog inte spelat mot mig (och jag borde självklart inte spelat mot dig), jag ville bara se om det var du. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, mötte en reg HU i 63 händer och han vann 86% av sina showdowns. Det fick räcka så. Vet inte hur mycket jag förlorade på kontoret innan för pallade mig snabbt iväg men antagligen runt 400-500$ och nu är jag back runt 1k$ för dagen efter typ 500 händer. ISCH!!

 

Tror det blir HU idag emot torsk och ska nog sätta typ 30 händer max emot en unknown. Vill ha lite lätta pengar, orkar inte dippa så mycket mer efter en seg vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, idag är det nice. Nytt rekord i låg W$SD även om jag gått till showdown lite mer. 1500 händer och wtsd på 42.8% och 44.4%. 44%%%%

 

Back typ 1600$ kan jag tänka mig att det blir, börjar tilta lite på att HM inte fixar så uppdateringen stämmer men whatever. Nu ska jag käka lite noodles, får se om det blir lite nattgrind eller inte. Tror jag håller mig till 3/6 månaden ut för att snygga till siffrorna, idag har jag dock spelat som en jävla gud. Undantaget blir om jag känner för att spela HU. Gaaay!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va jag hatar omaha. Det är ett sånt jävla fittspel. Eller alla bigbet-spel är fittspel. Spelar det bara när jag ser imbatorsk och det var ett bord med 66/35 i tableaverage (filtrerat på 5-6handed btw) och torskade 1600$ på ett enda 2/4-bord. Floppade megawrappen i en 1600$ pott med 9TQ7 vs J8xx på 58Jxx och precis så torskade jag i en 900$ pott med i denna pott.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $4(BB) Replayer

SB ($341)

Hero ($451)

CO ($463)

BTN ($496)

 

Dealt to Hero 9:diamond: 6:diamond: 5:spade: 8:diamond:

 

CO raises to $14, BTN raises to $48, fold, Hero calls $44, fold

 

FLOP ($112) 6:spade: 2:club: 7:spade:

 

Hero checks, BTN bets $75, Hero raises to $337, BTN raises to $448 (AI), Hero calls $66.47 (AI)

 

TURN ($918) 6:spade: 2:club: 7:spade: K:heart:

 

RIVER ($918) 6:spade: 2:club: 7:spade: K:heart: J:diamond:

 

BTN shows A:heart: Q:heart: Q:spade: A:diamond:

(Pre 61%, Flop 29.1%, Turn 52.5%)

 

Hero shows 9:diamond: 6:diamond: 5:spade: 8:diamond:

(Pre 39%, Flop 70.9%, Turn 47.5%)

 

BTN wins $916

 

 

Så jävla obvious att han sitter på AA men ändå göttar han in det. "Bara" 900$ under mitt all in EV vilket väl är standard PLO men ändå är det hyfsat irriterande. Särskilt med tanke på vilka jävla bord det har varit.

 

Nåväl, får köra HU, där går allt iaf bra. Blääää!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem igår och tappade tyvärr lite till. Hade en sick run HU på ongame och började kass på en annan sajt med och låg back typ 50 BBs men sen vände jag och tog tillbaka allt +25 BBs extra. Noterade -2450$ för dagen igår, ooouch!!!

 

Tycker dock jag spelat rätt bra och att förlora 1600$ eller whatever det var på omahan där är ju hyfsat standard, vann ju $1100 nån dag innan på bara 300 händer.

 

Idag formaterade jag om nya HTPCn igen och får installera om holdem manager + postgres + alla klienter + placemint och skit och nu tänkte jag ta den där HU-grinden som inte riktigt blev av igår.

 

Min gamla dell inspiron börjar för övrigt bli helt jävla stört seg, laggar nåt så in i helvete och har 20 min batteritid, väger väl runt 4 kg så den är typ knappt bärbar längre.

 

Tänkte dra in en riktig rungood nu och tjäna ihop mitt mål så jag kan resa iväg + att köpa den nya mac book air som släpptes denna veckan. Fyfan va niiiice!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorade precis 140 BBs till en och samma fisk. Han synade hela vägen med J8o på AK7T (9) och han 3bettade ifrån SB 39%. Trots detta var det helt omöjligt för mig att vinna. Jag fick 2par 1 gg och färg 1 gg på 240 händer eller nåt i den stilen. Fyfan va tråkigt allt är. Har nu tappat typ 4k$ nu senaste 3 dagarna. BLÄÄÄ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swingy days!

 

Senaste dagarna har varit lite halvswingy, igår blev jag som sagt pissed och förlorade 100 BBs typ och tog igen dom sen och typ exakt samma sak hände idag. Låg back typ 1k$ för dagen och tog igen dom och ligger några hundra bucks up tror jag.

 

För övrigt så ÄLSKAR jag att man nu kan kolla player actions i HUDen nu på holdem manager. Funkar förresten bara om du aktiverar live tracking och sätter på "everything" på chatten men gött är det iaf. Sånt man verkligen borde ha i huvudet hela tiden givetvis men ibland kommer man på sig själv att vara lite slö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho, slutade ändå månaden på topp med +1450$ idag. Riiiktigt sweet var det. Oktober blev en bra månad förutom några imba-tiltdagar, antingen vann jag eller så spewade jag ut totalt med -2k$ eller mer. Har typ hetsat tiltdemon-utvecklaren som ständigt är försenad men nu om det inte blir klart nu i veckan blir jag pissed och med det kommer allt bli asgött.

 

Ska nog försöka grinda ÄNNU mer nästa månad tror jag. Ska snart ladda upp alla mina HHs och göra en liten rapport för oktober och utvärdera lite men det är lite seegt nu eftersom jag har grindat på 4 olika datorer denna månad. Från och med nu ska jag nog hålla mig till två st tror jag. Min gamla laptop är asseg och det verkar vara nåt fel på nätverkskortet så datorn låser sig eller blir disconnectad mycket mer än de andra datorerna. Nåväl.

 

Tänkte förresten spana in lite mer vidz på PLO+MTTs och kanske lite mixed games och grinda lite sånt där. MTTs gör jag inte för jag är intresserad utan att man ständigt vinner nån jävla biljett i nåt pissigt race och jag känner mig så irriterad när jag spelar en sån och fiskar ut mig. NL fullring är så jääävla tråkigt men men. Skulle gärna köra lite mixed-games-turrar men de börjar så jävla sent, typ 10-12 på söndag natt liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...